Brynäs IF

717198 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07

« · 928001 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jajjen: Det där med att vi har målvaktsproblem köper jag inte, Sperrle var dålig en match o alla börjar skrika efter en ny målvakt däremomt Center-problem har vi gott av.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jompe: Högst sannolikt är Brynäs minst 5 poäng från kvalstrecket inför Moramatchen. Torsk där å de finns ingen återvändo. Boork must go!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Rätta mej om jag har fel men bottenlaget Almtuna tog idag sin andra raka seger efter att ha sparkat sin tränare. I Almtuna motade brynäsaren Lindbäck 40 skott. Lösningen på Brynäs målvaktsproblem kanske finns framför näsan. Eller åtminstone i Uppsala. Iskallt att sätta en 19-åring i kassen i det här läget. Kan Enroth så kan Lindbäck.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jompe: Ja man får ångest när man kikar på spelprogrammet. Huvudsaken är att det ageras i tid, vi är ju inte avsågade ännu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Gusten: Nu har vi Frölunda borta, Timrå borta och Mora hemma. De två bortamatcherna är svåra, men skulle vi förlora båda de matcherna och Mora hemma så är vi 3 och 11 och då måste #$!* i mig något hända.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jompe: Amen! Nåt måste göras, och det är NU, inte när det återstår 15 omgångar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Gusten: Om den gamla damen hade haft en styrelse, klubbdirektör och en mormor med lite dådkraft så kunde man ju faktiskt tagit tag i krisen. agerat. Om vi lämnar Koork därhän för ögonblicket så skulle man kunna lösa ett par kontrakt (det har ju här förr, som du skriver) och ta in en stark center och en stark ytterforward. Banta ner truppen till normalstorlek, låt spelarna spela mycket och ta in ett par spelare med tyngd och spelskicklighet.

Vad är det han säger, tjurfäktaren och julafdton? Sparka mig, stånga mig. G ö r något!

Nåt måste liksom göras.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
pastorn: Ja du pastorn, nåt fel är det ju bevisligen, men vad det är är inte jag rätt man att sätta fingret på. Det har väl spekulerats rätt länge härinne om just rätt eller fel och kanske kan någon med Brynäshjärta ge dig ett bättre svar. Jag tycker dock att om man har kört fast i sitt ledarskap och inte har spelarna med sig så finns det bara ett val, om man har lite självinsikt, och det är att lämna över till nån med ett annat tänk och en annan röst, om man vill föreningens bästa vill säga...

...eller så får du helt enkelt be till den allsmäktige så kanske det ordnar sig ändå...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
kanske kan Angells intåg betyda lite mer PP-mål, vilket är en stor hjälp i matcherna. Man kan vara nertryckta och ha det tufft i matcherna och ändå klara sig om man har ett giftigt PP.

Sen skulle jag ju inte gråta blod om Karhu tog ett steg till och blev förstemålvakt, jag tror han har den jämnheten i sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jompe:

Sundström är bättre, utan tvekan...

Molin-Sundström-Gynge
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Ambroo:

På vilket sätt gör Boork detta Brynäs sämre än vad dom egentligen är?
Vad skulle en annan tränare göra för skillnad? Är formationerna fel hopsatta? Tränar man för dåligt?

Vore intressant att höra vad du tycker att Boork gör för fel med laget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Ambroo: Jag tror att det blir jättesvårt att få styrelsen att kicka Boork. Han stod ju öppet upp för dem inför årsmötet, och då kan det vara svårt att tacka honom för det genom att ge honom sparken.
Jag skulle i alla fall vilja se Wikegård i Brynäs bås. Han tror på Brynäs och det finns ju ingenting som inte går att köpa för pengar sägs det ju! Evensson kanske inte heller vore en sådan dum ide...i vilket fall så måste det hända något nu!!!
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
wap.hockeysnack.com
Får väl se vad som händer Angell kommer. Vi skulle behöva ett gäng krigare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Ni som har koll på Gävleskvallret. Är det ett utbrett missnöje bland spelare eller är det bara det vanliga spridda gnället på tränaren som finns i alla lag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jajjen: Det blev genast mycket klarare med ett sånt svar och nu kommer jag ju garanterat att sluta upp med alla dumheter....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: Ja jag såg matchen och jag håller med dig till punkt och pricka. Att man viker ner sig är mest en frukt av att Sperrle agerar som han gör. Det är klart att ett lag utan självförtroende och vinnarkänsla tappar det mesta och att osäkerheten sprider sig ända från materialare till sista gubbe. Men man måste även fråga sig varför spelare som Sjödin inte går i bräschen i såna lägen...

Ja Boork måste gå nu. Det måste vara slut på fegandet från styrelsehåll. Likheterna med fjolårets Fröluna är påtagliga som få. Brynäs har ett lag för övre halvan, men inte med Leffe i båset.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
*edit* så kan vi vända på det här
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
rackham: Tycker att Sebban Karlsson bör få "vila", trots målet. Sundström är en betydligt bättre center.

Karlssons intervju i periodpausen är redan en klassiker. Han sade att "kan vi bara få fast dem i försvarszon så kan vi vänta på det här". Att vi då ledde med 1-0 och att han gjort målet hade han tydligen glömt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Är folk egentligen förvånade? Ni som trodde på ett topp-4 placering får nästan skylla er själva. Byter man ut förstacentern mot en 4/5-center så märks det.

Vette katten om det blir något bättre av att byta ut Boorken, då ska det in nån med tydligt ledarskap.
Tar vi in nån lallare så faller säkert många spelare tillbaka, vi har ganska många spelare som är "Boorkspelare".
Det som hade varit bra och intressant med en ny tränare är dock att då hade alla spelare fått starta på scratch och då hade nog vissa hängt jävligt löst.

Nej finns det inga BRA alternativ så behåll Boorken (sista säsongen), kicka mjukostarna som inte vill vara med på tåget och värva in en förstacenter, helst transatlant med Horcoff-egenskaper.
Kontrakt har blivit lösta förut, nåt jävla finskt lag vill nog ha Hutten, och för de pengarna plus några utlåningar till AS borde frigöra lite kosing.
Gör man inte detta i tid så är vi fetrökta, KS blir om möjligt ännu
vidrigare detta år.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jajjen: Då är det bara att vänta på flytet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
bradberry: Ditt inlägg 10.51 är klockrent. Ska små detaljer kunna ändra en matchbild? Det är väl där det taskiga självförtroendet kommer in. Är man på gång så ruskar man bara av sig baklängesmålen och jobbar vidare.

Kommer att tänka på en golfbok jag såg i en bokhandel i USA. Den hette "If only once I could play my usual game".

Tänk om Brynäs bara en gång kunde spela sitt vanliga spel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse:

Management by Frysbox...

Vad fan gör Evensson nuförtiden?

Ropen skalla: Evensson åt alla!

Vi behöver en ledare som spelarna kan tro på och offra hörntänderna för.

Svennis är inte ledig, men det är Evensson...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jajjen: Boorks styrka är ju att komma in och röra om i grytan. Management by fear. Så hans röst passar inte längre. Hans spetskompetens är precis vad Brynäs INTE behöver. De behöver en ny general som kan komma in med ny energi, nytt hopp och nya idéer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
mattiaskarlgren: Men om uppläget är dåligt och det är Boork som gör uppläggen, är han då rätt man för Brynäs?

Nej Boork är INTE rätt man för Brynäs numera. Hans jobb är gjort och så fort man börjar få ambitioner istället för att spela betonghockey så raserar allt.

Nej Boork är passé...Han kan gott ta tillbaka sitt jobb som bisittare på TV3.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: Handlar det enbart om en tyst protest från större delar av spelarkollektivet måste Boork gå. Han kan aldrig få med sej laget när spelet går så här jävla illa. I medgång hade det funkat (som förra året). Är det "bara" spelet som klickar har jag svårt att se nån som kan fixa det bättre. Har spelarna allvarliga synpunkter på Boorks ledarskap måste dom ta det med Sundlöv och kompani. Blixtsnabbt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: Det stämmer säkert som du säger. Det jag vill få fram är bara att jag tror på Boork att han kan vända detta men samtidigt så det upplägg han har just nu är inte bra.

Men att Brynäs behöver en ny röst stämmer nog säkert. Man kanske inte vill inse det bara?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Ambroo: Men kan jag få en analys av dig, för du måste ha sett matchen. Som jag ser det så spelar man bra i första perren men vid första motgång så viker man ner sig totalt. Det finns liksom ingen geist i laget undantaget ett fåtal spelare.

Om man som tränare inte kan få igång laget utan talar för döva öron så kan man lika gärna kliva åt sidan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Ambroo: Nej!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
mattiaskarlgren: Så svaret på ekvationen är alltid Boork. I nästa andetag så sågar du i princip hela hans upplägg.

Jag är övertygad om att det finns gott om kunniga tränare som kan komma in och styra upp saker och ting. Jag kan tänka mig att t ex Robert Nordmark tas in som ersättare. Vi har många spelare som underpresterar ju nu och en stor bov i dramat är Boork.

Brynäs behöver en ny röst i båset. En med lite fräscha idéer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
horcoff: Han skjuter mer i Brynäs. 4,3 skott/match. I Mora 3,9 skott/match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Näe jag lider faktiskt med er, men satidigt så betalar jag enbart tillbaka med det ni gav. Det är ju alltid kul att, snudd på, bli idiotförklarad när man gästar forum och ger sin syn på saker... Men själv får man alltså inte bolla tillbaka?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: Det kan nog säkert stämma att en ny röst måste in, MEN vem skulle det vara. jag tror att Boork är en av dom fåtal tränare som kan vända på detta, men å andra sidan så är hans taktik just nu riktigt illa ute. Flera spelare underpresterar match efter match, men får ändå spela, och spelare som gör godkända matcher får vila. Det funkar inte.. Något måste göras men frågan är om det är rätt att ta bort Boork?

Igår så var Karlsson, Spets och Alcéns kedja den bästa. Fick även "högst" betyg i Aftonblaskan.. Men jag kan garantera att någon av dom kommer vara petade till nästa match.. DJ behöver vi inte diskutera, han KOMMER att spela hur j-a dålig han än är. Sundqvist var usel igår också. Hietanen och Kankan var dom bästa backarna igår.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
bradberry: Håller inte riktigt med dig om "Moraform". Brendl satte inga frilägen i Mora utan det var hans hårda skott, därför blev jag lite förvånad när han satte en straff. "Moraform"=alla passar Brendl och att han får skjuta oerhört mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
mattiaskarlgren: Men det är Boork som formerat laget och säkert haft en hel del med värvningarna att göra med. Varför endast lägga skulden på spelarna? Nej det ärbättre att få en nystart. Ut med Boork. Det verkar som att flertalet spelare inte spelar för honom i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: Såg ditt inlägg nedan om en ny center och som jag skrev innan Det är nog det enda man behöver just nu, en riktigt ledarfigur på centerpositionen.

Allt kan inte hänga på Boork för det är ändå spelarna som ska prestera och det gör dom inte.

In med en ny center nu Sundlöv och låna ut alla j-a sopor som inte hänger med i ES. behöver knappast skriva vilka det är..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
bradberry: exakt. Men som point blir man ju lätt ståendes i den position man fått när man väl etablerat PP, speciellt när varannan passning har adressen Brendl. Se bara på Sjöddas agerande i det första PP't. Han är så jävla inne på att passa Brendl att han hellre försöker med en nödlösning än att ta in pucken, få kontroll och slå en SÄKER passning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: Just PP blir aldeles för förutsägbart när man hela tiden söker Brendl i backposition. Måste ha lite fantasi...

Även Brendl borde röra på sig, byta position etc. i PP. Det uppstår garanterat ett mycket bättre läge om Brendl kommer inskrinnandes i slottet och får en passning som han klämmer till direkt än att han står fastspikad på en och samma position och väntar på pass...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Bissett19: Det kanske är dags att se om sitt hus och köra mer med de unga killarna och låta de gamla sitta mer. En solklar signal att man inte spelar för att man v a r i t bra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
96 Artisten:

Tyvärr så har Nolander inte rosat marknaden direkt heller,men det är väl kamske logiskt när man har en backpartner som underpresterar.

-2 på Sjödda o Nolander igår.Dax att splittra de två kanske??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
bradberry: När det gäller Brendl så är inte han den typ av tekniker som gör mål på frilägen. Han ska skjuta och skjuta mycket. Boorks matchning av Brendl som point är totalt fel. PP't blir för stereotypt. Jag vil se lite mer tålamod och att man spelar runt lite mer och vrider boxen när läge finns och får Brendl i skottläge när boxen varit inne i 35 sekunder och mjölksyran börjar göra sig påmind. Det är DÅ man ska skjuta, när spelarna mer rasar ihop än konstruktivt täcker skott.

När det gäller DJ så blandar han och ger. Jag vill ha bort honom med. Det är för många situationer som uppstår efter att han sin vana trogen inte spelat rejält.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: Håller med angående Sjödda. Det var med vemod som man beskådade hans bleka insatser i går. Hoppas han snärtar upp sig, eller att han går med hedern i behåll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: "På tal om backar. Sjödda är en katastrof just nu. Han kanske skulle lägga rören på hyllan medans han fortfarande kan göra det med lite heder i kroppen."

Satt och filade på ett inlägg om hans säsong so far, men du hann före.

SJödin har ingen fart just nu, ser nästan ut som han blir förvånad när han blir rundad och genant enkelt förlorar närkamperna i egen zon... Hoppas Tina rustat fint för slantarna (eller vad de nu skulle gå till)...

Eller konspirationsteorin: om jag ställer till det för laget och spelar riktigt uselt kanske jag får bli sportchef i allafall då sportorganisationen misslyckas. ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: Känns skönt att kunna hålla med ibland... ;-)

Sjödin har det jobbigt. Höjer han sig inte är det han som skall bänkas när Nick ansluter. (Före DJ) Om man nu bänkar en kapten...

Håller dock inte med dig angående Brendl. Micke Lind har varit vår genomgående ende godkände center så här långt. (Möjligen Sebbe Karlsson oxå...) Brendl har fått betydligt fler målmöjligheter i nya miljön. Problemet för Brendl just nu är snarare "Brendl". Han har chanser men sätter inte pucken. En Brendl i "Moraform" hade sänkt 2-3 baljor igår. Det vill sig liksom inte...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
bradberry: Nej kicka/låna ut Hauthonen och satsa rejält på att hitta en ny center. En spelare som man höjer på ögonbrynen över. Nu har man verkligen läge att leta fram en center som

1. Kan lyfta laget
2. Kan lyfta Brendl

Jag är övertygad om att det finns gott om sådana på marknaden om man bara letar i ligor där det spelas HOCKEY och inte i någon gärdsgårdsserie.

AHL är full av bra spelare. Vidga vyerna och hör med spelare efter förslag. Nick borde ha en ganska bra koll på alternativ från Amerika.

Jag tror att Sundström skule passa perfekt tillsammans me Månsson och Widing. De är precis som du säger väldigt lika och detta är positivt. Får man sedan in två backar bakom dem t ex Angell och Kankaanperä eller Andersén så får du även ett utmärkt läge för avslut från backplats.

På tal om backar. Sjödda är en katastrof just nu. Han kanske skulle lägga rören på hyllan medans han fortfarande kan göra det med lite heder i kroppen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: Hauhtonen har också han potential. Bra handleder, spelsinne och ett bra skott.

Tyvärr spelar han dåligt just nu.

Håller med om att det är dags för några matchers frysbox här :-) In med Sundström! Men inte med Widing/Månsson. De är för lika... Kanske med Widing/Molin?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
VBgr: givetvis så kommer Brynäs att vänta för länge. Det går för mycket prestige uppe på Sätraåsen. Nu har de försvarat Boork och Sundlöv har till och med sagt att han borde gå före Boork. Även KD'n Kent Åke har uttalat sig om att man har fullt förtroende för Boork. Ser man inte att så inte är fallet bland spelarna?

Nej om det blir en förändring så kommer den försent, jag skulle tippa på att den komer efter 35-40 omgångar OM den ens kommer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
bradberry: Men lik förbannat så är Boork den som fått oss i den här situationen. Han har slösat bort sitt enda verktyg som han kunde hota med. Frysboxen.

Han har slut på idéer när det gäller formeringen av laget. Han har snöat in för mycket på att hitta rätt miljö åt några spelare. Med värvningar som Hatuhonen så kan även Sundlöv kliva åt sidan. Han är urtypen av frukten av en för dåligt scoutad spelare. Att Boork inte försöker hitta nya formationer är för mig väldigt konstigt. Jag vill se Widing Månsson och Sundström tillsammans. Bänka Hauthonen. Stoppa in Molin på månssons plats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Brynäs ledning tänker nog till FÖRST när det är för sent. De hoppas i stundande att skiten skall lösa sig på något sätt utan att behöva ingripa. Dagens Brynäs är svaga i alla positioner, mer/STÖRRE STAKE erfterlyses..)) Agera NU innan det är försent och degradering är ett faktum. Brynäs får snart börja leta farmarförening i Div 1-2-3. För inte får man farma med ett lag som ligger i samma serie, heller! F"n f"n f"n f"n
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: Att det finns potential råder det inget tvivel om.

Sen har de de facto gjort 7 bra perioder av de 9 senaste. Första perioden igår spelade BIF som ett topplag. Aggressivt, tätt med frenesi och fantasi. Snabba spelvändningar...

Nånting hände sedan i början av andra. Min teori att Frölundas 1-1 i spel fem mot tre tog knäcken och gjorde att initiativet gick över till gästerna. Det var bara EN sketen sekund kvar av första utvisningen och det gjorde att Frölunda fick fortsätta i PP i ca: 1.30.

Så till frågan: Skall en sådan liten detalj kunna ändra en matchbild?

- Egentligen inte men i Brynäs negativa tillvaro kan det lätt bli så. Osäkerheten gör sig påmind och det lilla kan räcka för att plötsligt bli aningen avvaktande och tveksam i sitt agerande. Små förändringar kan göra milsvida skillnader på isen då dessutom motståndarna får vind i seglen i samma moment. Brynäs är känsliga för motgångar i nuläget och man har definitivt en brant uppförsbacke.

Men jag frågar:

Vem är bättre lämpad än Boork att ta laget igenom detta?

Tomas Jonsson?, Gunnar Persson?, Flygis?

Nä låt Boork vara kvar!
Kommentera

« · 928001 · »