Brynäs IF

715371 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006

« · 798832 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Ove Myling: Lätt att bli miljöskadad härinne, vettu.... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Huge: Apropå glidande utedass så kunde man kanske försöka lura iväg eleverna till Kinnarps Arena utrustade med slangbella för prickskytte på Ward och Halvardsson?!

Kan förövrigt förtälja att älgen är död och återfunnen....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Gusten: Livet på ståplats är tufft och alla kanske inte klarar av det.

Förstår att det är svårt att hänga med i alla avancerade ramsor. rena rama djungeln.

Dock verkar det som om all ståplatspublik klarar av att leka "tysta leken" riktigt bra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Huge: Att du skriver en massa skit har väl aldrig varit tydligare än nu...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Makkan: Förlåt. Jag är så upprymd efter vinsten att jag svävade iväg en aning. "Spela jämnt med" kanske vår guru sa, om vi nu ska vara korrekta.
:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Makkan: Det kan bero på att man tydligen inte får stå på ståplats utan att klappa och skrika med i ramsor man inte kan. Väldigt ofta kan man få en megafon riktad mot sig...och ur den kommer inte alltid så trevliga saker.

Nu skriker och klappar jag med efter bästa förmåga men jag har vid ett flertal tillfällen haft personer med mig som känt sig pressade.

Man kanske inte är "ultras-material" ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
GävleLasse: Som jag skrev tidigare tycker jag att Claesson släppte alldeles för mycket för frölundas förstaline. Det var interference och efterslängar i varje byte tycker jag.

Han kollade för mycket vad det stod bak på tröjan än vad de gjorde ute på isen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
JanT: Ja, vad säger man?
Kan det bli bättre?
Med ett glidande utedass (Sjödda) så kan det väl inte bli annat än flytande korvar.
Stackars småländska älgar.
Kunde ni inte ha övningsskjutit på något annat därnere i Jönköpingstrakterna?
Utanför Kinnarps Arena t.ex....? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Huge:

"att vi är svårslagna och kan slå alla lag i alla arenor"

Ska väl vara - vi kan spela oavgjort i alla arenor ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006

Makkan: Får väl tacka att Frölunda missade minst två öppna lägen där dom spelar in pucken från kanten utan den framför mål får riktigt tag på trissan.

Skulle vilja se Brynäs spela in sådana puckar också, fast då med bättre skärpa. :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
65selander:

Joo förvisso, men man har ju höjt kraven på publiksiffrorna sen Läkerolen kom till. I gamla Gavlerinken var man nöjd med 5000 om det inte var mas-slakt eller lördagsmatch.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Makkan: Det är ju som sagt var många matcher och snart jul. Utökar dom serien med fler matcher så kommer folk att gå ännu mindre. Matchen gick ju på TV också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
GävleLasse: Mkt sköna pinnar. Fjärdelinan drog igång det hela i första och sen vaknade även dom andra till. Dackell kung och....
Ähh. Hela laget var kungar idag. Sperrle gör ju förmodligen en matchavgörande räddning på Kahnbergs friläge vid 1-3.
Att möta lag som går på kort om folk kan vara både en för- och nackdel i vissa lägen. I det korta perspektivet så kan det ju ibland vara bra att spela på kort manskap, då de som spelar får mkt istid och därmed direkt kommer igång och sen har ångan uppe hela matchen, sas. Nackedelen är ju förstås att bensinen kan ta tvärslut i sista, men ofta så lyckas man ju hålla undan med en hårsmån.
Som Boorken sa efter matchen på frågan om hur man sett på alla oavgjorda matcher: "Vi har istället vänt det till ngt positivt, dvs ngt som visar att vi är svårslagna och kan slå alla lag i alla arenor. Har man tålamod i såna här "trender" så lossnar det förr eller senare och 3-poängarna kommer inramlande" Nåt ditåt....
Kan bli en riktigt kul match på lördag och som tur är så är man på plats.
Vi har som sagt en lite roligare tendens mot spelande lag som HV.
Tippar på jättetorsk för bajskorvarna...
(order från Gusten) ;-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
65selander:
Det såg ut att vara lite glest på ståplats, trots 60 kr alternativet tyvärr.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006

Makkan: Tycker det är en hyfsad siffra ändå. Det kostar att gå på hockey numera om man inte är medlem i någon supporterklubb. Då kan du stå för 60kr.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Ove Myling: JO jag känner mig jävligt öm i halsen efter en hel del skrikande och buande av Claesson. Att han släppte trippingen precis före Salles charging är väldigt makabert...Jag trodde inte mina ögon när han släppte den. Mer solklar tripping finns inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Lite besviken på publiksiffran, trodde på 7000 mot Frölunda.
Men jag hoppas på en kompensation med en fullsatt Läkerol på lördag mot tråkHV.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Dacke är kung i sargspelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
GävleLasse: Tyckte det kändes riktigt skönt att hela publiken på I och L buade ut domaren rejält för andra matchen i rad.

Blir det tredje gången gillt på lördag? Vem dömer förresten...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Bissett19: Ett fett rapp över armen, sent dessutom så det var inget snack...Det otroliga var att CLaesson såg ut att släppa den förseelesen men när frölundaiten (jag tror det var Niklas Andersson) vråååålade uuut sin oootroooliga smärta så kom armen på Claesson upp. Anderson då? Ja, han spelade givetvis vidare helt obehindrad av det "svåra" smärtan.

Men det var en solklar slashing som skall rendera i 2 minuter på botbänken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Bissett19: Ganska solklar slashing. Problemet var att domare Claesson var synnerligen värdelös. Hela frölundas förstakedja spelade genomgående småfult, men den lille gynnaren till domare tog inte en utvisning på någon av dem. Risigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Bissett19: Klar slashing - klart det var. Sjödda slashade killen på handskarna. MEN det var exakt en sådan som alla spelare gör 300 gånger i varje match! Larvigt av domaren, om han skulle blåsa för varje klar slashing så skulle han inte hinna blåsa för alla...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
GävleLasse: Den slashingen lyckades inte Canyl Plus hitta,därför satt man i soffan o skrek som en galning på DOMARSKANDAL,men det var alltså en klar slash?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Huge: En intensiv dag som fick en magnifik avslutning. Skadeskjutna älgar, vadning i lera och dy, dignande julbord samt slutligen en härlig BIF-seger! 11 poäng ner är betydligt bättre än 5.

Slutligen måste jag säga att jag är djupt imponerad av din fekalie-approach denna afton. Som alla vet så flyter ju faktiskt bajskorvar emellanåt. ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Huge: Sköna poäng ikväll... Han man svårt att vinna mot Frölunda i Gavlerinken så river man å bygger nytt. ;)

Bra match av hela laget idag. Det enda jag irriterar mig på är att Sjödda drar på sig en totalt onödig slashing i BP som renderar i ett 3 mot 5 läge som Frölunda inte slarvar bort.

Som det verkar så har Brynäs gjort det till en vana att bruta andra lags positiva tremder. Dessvärre så kvarstår den fula ovanan att inte spela lika bra mot lag som är i en dålig trend/spelar på kort om folk på grund av skador.

Vi får hoppas att trenden håller i sig mot HV 71 på lördag, ett HV som är inne i en grymt bra trend just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Gusten:

Tackaaar :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006

Maskens ord i aftonbladet-

"Boorks genidrag stoppade Frölundas topline"
Torsk för Brynäs mot Frölunda och det hade bara skiljt fem poäng mellan lagen.
Men det var inget snack om saken om vem som ville vinna den här matchen: Brynäs spelade ut Frölunda.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
rafalski: Torsk vet jag inte men ett gäng biblar kastade i skallen på lördag ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
mk: För mig räcker det att åka till jobbet, gott om Göteborgare där som brukar påpeka förlusterna våra...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
sylf: Ang gamnacke så kan du göra som vissa andra supportrar gör. Skaffa ett set av dessa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
65selander: Hur gott är det att åka till göteborg imorron och jobba!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Gusten: "Huge: Tack för segern! Nu får du fan vakna med gamnacke varje matchdag! Det är en ORDER! ;)"

No problems. Tar ett par Pucko innan jag går och lägger mig på fredagkväll och sen sover jag i korsdrag med öppet fönster.
Borde väl fixa till en rejäl nacke... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
65selander: Absolut, Brynäs var på dom bra. Johansson(!) satte faktiskt in ett par tacklingar, rena miraklet...

Molin var kanske sämst i BIF, tycker han gjorde en plattmatch. Fattar inte varför han fick spela med Månsson och Bäckis hela matchen. Vill se Bicek eller kanske Widing där i nästa match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
wap.hockeysnack.com
Bli inte allt för optimistiska, känner på mig att Brynäs snart åker på en torsk;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Gusten: En riktigt skön seger ikväll efter en gott dagsverke. Försvarsspel av klass matchen igenom. Gamnacken har så smått börjat räta ut sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Peja: En vinnande grej var att deras 1:a inte fick leka rommen av sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
En sak att säga innan det är dags att sova... SKÖNT!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Ingen jättematch av Brynäs precis men Frölunda var inte speciellt bra de heller. Tycker största skillnaden mellan lagen var målvakterna - Sperrle utklassade verkligen Gistedt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
1 HV 71 29 16 6 7 2 96- 72 56
2 Modo 29 15 6 8 2 91- 69 53
3 Timrå 30 15 5 10 2 80- 76 52
4 Färjesta 30 13 8 9 3 99- 84 50
5 Linköpin 29 12 7 10 2 80- 72 45
6 Brynäs 29 9 14 6 4 82- 75 45
7 Luleå 29 12 4 13 1 89- 87 41
8 Skelleft 29 11 6 12 2 77- 88 41
9 Frölunda 29 9 6 14 1 76- 87 34
10 Djurgård 29 7 8 14 2 74- 85 31
11 Mora 29 9 4 16 0 73- 93 31
12 Malmö 29 5 10 14 0 59- 88 25
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
65selander: Nej finns ingen alls anledning att anfalla i det läget sen att ni fick till 12 skott är ett under. Enormt trist sista period men helt korrekt spelat av Brynäs. Det var ju Frölunda som skulle anfalla men dom fastnade på blå och såg allmänt sega ut idag. Brynäs vann helt välförtjänt trots 2 bjudmål :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Visst kändes PP litet mer konstruktivt nu. Inte bara kasta gris som det varit några matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Huge: Tack för segern! Nu får du fan vakna med gamnacke varje matchdag! Det är en ORDER! ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
mok: Varför skall vi anfalla hela tiden för när vi har en ledning med 3-1 och ändå blev det 12-5 i skott till oss
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
65selander: Brynäs höll undan stabilt i 3e perioden Frölunda tillåts aldrig skapa något då Brynäs vart helt ointresserade av att anfalla. Trist match som avgörs på 2 grova misstag av Frölunda... shit happens :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Bissett19: "Anemyr: 6649."

Godkänt. Nu blir det väl lapp på luckan på lördag kan man hoppas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Avdelningen blyga målskyttar.

Hansen: "Jag fick inte riktigt upp pucken men den gick in ändå"

Björne: "Jag försökte passa Lind men den tar på en back och går in"

Hoppas att Nolander verkligen menade att sätta pucken i nät ;) "öhh jag såg en kille bakom mål som jag skulle lägga en backhand till... öhh så kom målet i vägen. =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Bissett19: Han var skitbra, men han KAN bli bänkad nästa match. Det var nämligen han som missade markeringen på Kahnberg i slottet. Där hade matchen kunnat tappats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Bissett19: Viktig seger eftersom det var bara MIF (3p) samt SAIK (1p) som tog poäng utav lagena efter oss
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Bissett19: he he, det var han som sa åt Björne "spela för passning så kanske den går in" ;)
Kommentera


« · 798832 · »