Brynäs IF

713449 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006

799378 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Lunkan: Bara i Gävle var det så länge sen. På Brynäs egentliga hemmaplan var det inte alls länge sen :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
65selander: Dackell är kung, det har jag sagt hela tiden!

Att du ens fick fota honom då kan du ju tacka en viss reseansvarig i BT för =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006

GävleLasse: Har du hört något mer om Hulkens läkarbesök?

Ang Dacke så kan HF intyga vilket  "evil eye" jag fick :-))

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
65selander: Han är långsint... dig kommer han aldrig att förlåta...;)

Jag såg förresten att han har en massa bilder på dig i sitt skåp där han har skrivit en massa elaka saker. Lite som "Laces out!" i Pet Detective ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
BFG: Visst är det så, jag skulle inte gråta blod om en sån värvades. Men ser man på "tänket" i lagbygget så var ju Hulkkonen tänkt att vara den defensiva pjäs som du, jag och många fler efterlyser. Fast jag skulle nog vilja ha ännu en defensiv back även om Hulkkonen gör en snar comeback.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006

aphac: Alla vet att Dacke är kungen över Defensiven. Maken till en j-l att slita och uppoffra sig får man leta efter.

Undrar om han fortfarande är sur på mig när jag pratade med Sundlöv över att dom borde skicka Dacke på skridskoskola och han hörde det :-))

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
51 Roger: Det snackas mycket här om Hansen och Molin bla. efter matchen igår.Nu har jag inte orkat läsa igenom alla inlägg men det fanns en gigant på banan igår:Andreas Dackell!!! fy f-n vad bra han var. Utan honom hade vi stått oss slätt!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
51 Roger: Molin har en arbetsgivare som kan göra så :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
GävleLasse: Nu är det bara en fysisk back vi saknar tycker jag! Nån som kan dundra upp lite folk i sargen och rensa framför eget mål...Vi är ofta alldeles för veka i egen zon...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
"Har man gjort ett par byten där man hamnat i trubbel kan det vara bra att vila i en match och få lite distans. Det är inte så att hans form har varit sviktande."sagt av Boork angående Molins bänkning.
"Har man gjort några misstag på jobbet kan det vara bra att vila sig en dag" var finnes den chefen,som skulle skicka hem en med fullt betalt,att få vila upp någon dag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Lunkan: Eller rätt och slätt att Bäckman tog över Frölunda ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Huge: Hansen är ett väldigt bra nyförvärv, men om han är Brynäs bästa vet jag inte. Jag rankar Angells ankomst som "mer värd" just på grund av att vi har saknat en offensiv back som producerar framåt. Det var länge sedan man såg så många direktskott som nu när Angell har tillkommit.

Därför tycker jag att Nick är ett "bättre" nyförvärv än Hansen. Kanske inte som spelare i sig men som en del i laget tillför han mer med sin spelstil än en defensivt duktig center som kan göra nåt mål ibland.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Hade glömt att det var så här länge sen.

Brynäs skräckmotståndare Frölunda är besegrad – till sist.
Det behövdes fem år, elva månader och tretton försök för Brynäs att slå Frölunda i Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Anemyr: Tack
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Huge: Hansen samma status i Brynäs som Jönsson i FBK? Kanske om Brynäs hade spelat i allsvenskan... Lite löjligt att jämföra med Jörgen som trots allt är bättre defensivt och hästlängder bättre offensivt än vad Hansen är.

Håller med om att Hansen är bra defensivt, men Angell är spetskompetens offensivt och inte lika dålig defensivt som en del försöker framhäva.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Såg att Malmström var på isen 5:13 min igår.

Om någon undrade....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
65selander:
Även? förutom dom suspekta damerna som smyger över gränsen menar du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
TIKbiff: Ladda till den 27:e du. Själv är man uppe i Kiruna och har "All inclusive" och då ingår även skoterbränsle :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
65selander:
Bah, i morgon mot Mora kommer vändningen, sedan laddar vi till den 27:e
;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Teppo: Timrå är på väg ner nu...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
65selander: Men GP tycks däremot ha hittat stilen i chokladlaget ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
65selander: Hussen har väl lyckats sisådär va?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Bissett19: Christer olsson gör det hyfsat i LIF nu och Hussen har börjat med TIK ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
GävleLasse: mission accomplished sas.......;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Teppo: Det är varje Brynäsares plikt att göra det ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Huge: Ja han verkar ha kvar hjärtat i Brynäs i alla fall den gode masken. Kanske en förklaring till att han körde Leksand i sank.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
74050: Malmström syntes inte mkt igår.
Masken var nog inne på en rätt sund(?) förklaring igår, i sin för övrigt mkt bra bloggsida på Sportbladet. Skönt att det kommit fram en person som har erfarenhet både som spelare och ledare, när det gäller bloggning.
Och inte bara varit läktarcoach, som alla andra tomtar (Olsson, Anrell osv)
Maskens teori är att Henke kommit ur askan i elden, sas.
När Lillis drog så togs rodret över av den man som fryste ut Henke i Malmö.
Behöver ju inte vara hela sanningen, men ngt korn av densamma ligger det kanske i det hela...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
GävleLasse: Ang Sperrle
"Mål-Sperrle protesterade våldsamt, tyckte kanske att en frölundait stod i målgården - men så var icke fallet. Det syntes även tydligt på reprisen på jumbotronen."
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Peja: Naturligtvis så är Angell och Sperrle också två mkt viktiga kuggar i laget. Men om man ser till helheten och den oerhörda nytta som Hansen gör i främst defensiven, så känns den värvningen som ett snäpp bättre.
Grunden till vårt offensiva spel där Angell får visa framfötterna, läggs ju i defensiven. Sen tycker jag att Angell emellanåt ser ut som en högst ordinär ES-back vad gäller just defensiven.
Och ser man det lite mer strategiskt och i ett längre perspektiv, så tror jag att Hansen kan bli långvarig i Brynäs och få en liknande status som ex Jönsson har i FBK.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
74050: Ingen aning faktiskt, så gjorde han det så var han väldigt osynlig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
HF: Spelade Tuben?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Ove Myling: "Tyckte det kändes riktigt skönt att hela publiken på I och L buade ut domaren rejält för andra matchen i rad."

Sektion M om jag får be =) I hette det förut. Claesson var ju hur jävla kass som helst igår. Blundade ena minuten för klara utvisningar och sedan hittade han nåt som ingen annan i hela hallen såg som utvisning.

Kallio kvalade in som årets tönt igår också, han blev tacklad av, Spets (Brynäs polis även kallad ;)). Kallio åker genast till domaren och gnäller värre än en femåring som tappat sin glass i sandlådan. =)

Härligt med tre poäng!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Huge: Visst är Hansen en bra värvning, men går han verkligen ens att jämföra med Angell...? En riktig sensation, tycker jag. Även Sperrle har varit grym när han har fått stå!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
pastorn: Håller med. Hansen anser jag vara vår bästa värvning inför denna säsong. Gör aldrig en dålig match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Lunkan:
jag håller med dig, lind var rätt bra idag, killen kan ju aldrig åka skridskor men var ofta på rätt ställe och nötte idag.

dackell var bäst idag, mycket bra jobb.

hansen tycker jag är grym, synd att han är center, skulle vilja se han med bäckis.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006

GävleLasse: Och då är jag bara gammal då samt stavar som en kratta (kåll)

Nä nu blir det till att somna in till reprisen, man kan ju ha missat något ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
65selander: Jag tror att han ville ha det till att han blev störd av den spelare som stod framför honom. Det såg ut som att han låste sperrle med klubban så att han inte kunde göra en förflyttning mot första stolpen. Men jag tycker att målet är korrekt. Man är ju inte bortskämd med repriser i LA.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
GävleLasse: Har du kåll på vad Sperrle blev irriterad över vid Frölundas enda mål. Jag kan inte så någonting som han kan bli förbannad på eller är jag gammal och okunnig :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Makkan: Det första som måste göras är att alla som vill skrika och sjunga och heja fram brynäs packar ihop sig på en plats. Är det någon som inte vill/kan haka på den "klicken" på ståplats får snällt flytta på sig.

Vi inom BT jobbar med att kläcka idéer om hur vi skall komma till en lösning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Gusten: Hmm, det låter som att man tagit till sig idéen med kollektivanslutning. Man ska alltså inte få bestämma själv om man vill sjunga eller inte på ståplats utan det bestämmer en kille med megafon. Det låter ju upplyftande. Fast vad vet jag, jag är ju varken brynäsare eller, i vanliga fall, ståplatsare
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Bara jag som tyckte Lind gjorde en av sina bättre matcher för i år? Kanske låg petningen av Molin i bakhuvudet och malde....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Makkan: Ska väl tillägga att jag inte tror att alla med megafon är galningar.
Det här har hänt ett par, tre gånger. Men visst kan det få konsekvenser. Jag som bor en bit bort får ofta övertala personer i min omgivning som inte är lika "hard-core" som jag att följa med.
Det kan vara morsan, farsan, frugan och kompisar som ibland inte ens vet vad icing är.
T.ex så lurade jag med ett par polare på en lördagsmatch, för dom var prio 1 att ha roligt, dricka nån öl i bilen och i öltältet samt prova på "hockeygrejen".
Dom hade INTE följt med om dom fått lov att punga ut med dyra sittplatsbiljetter. Därför valde vi ståplats och dom fick hotfulla kommentarer om att dom fan skulle sjunga med i ramsorna om dom stod på ståplats.
Summa summarum: DOM får jag aldrig mer med mig och vips så blir även min frekvens i resor mindre...tyvärr.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Makkan: :-))

Selander: Tack för tipset. Hoppas på oavgjort idag... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
God natt alla Brynäsare,
det var ett tag sen sist
man kunde få lite god sömn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006

För er som inte såg matchen så står det 0-0 fortfarande 03:54 in i 2:a ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006

Glömde skriva att publiken i Gävle alltid har varit svårflörtade, men i kväll kom det kraftiga applådåskor i 3:e iaf.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Huge:

Hur vågar du kalla allas våran Sjödda för ett glidande utedass ?
Skulle kunna sträcka mig till en glidande Bajamaja :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Ove Myling: KAN ju bero på "svåra" ramsor och ibland lite väl "hotfull" peppning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006

Gusten: Trist om det stämmer, själv så gömmer jag mig på kanten, har väl blivit en liten klackturist på gamla dar, levde dock rövan på L3 i lördags

ang ultras-material eller inte så har du utseendet med dig iaf. :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians 7/12 2006
Gusten:

Det låter inte bra, det är ju bra om dom få som skriker och sjunger försöker få igång andra. Men dock inte till vilket pris som helst. Det måste finnas plats för ickesjungande fans också.
Kommentera

799378 · »