Brynäs IF

713284 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08

988810 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
tjugo8: Jag är definitivt med på insamlingen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
65selander:
grymt!
88 kvar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
tjugo8: 100 på mig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
65selander:
visst!
är vi uppe i 200 kr...? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
wap.hockeysnack.com
Twentyäjt: insamling på lördag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge:
hämtat fr hockeyligan.se
slängde han hanskarna först tro...?
är det därför han får böter är det ännu mer motiverat att betala...
VEM har vågat gjort det...?
när man har sett kåberg, sundström, sundh o andra sparvar stå o puffa
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
tjugo8: Fanns det nån motivering till varför bara Kankan fick böta?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
66Berglund:

Det e f-n så man baxnar...!!!
Ensamt böter...???!!!

Jag lägger första hundringen t insamlingen för böterna...
Hade vi 89 st till...?

"Slagskämpar i BIF och HV avstängda
2008-02-21 kl 17:20 Brynäsbacken Markus Kankaanperä och HV-diton Lance Ward stängs av ytterligare en match efter slagsmålet i måndags. De missar därmed totalt två matcher, Kankaanperä får dessutom böter på 9000 kronor. Detta har Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämnd beslutat i dag, torsdag."
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Ove Myling: Nä, vid närmare eftertanke så behöver vi nog inte ngn defensiv öht, vare sig i de sista matcherna i serien eller i ett ev KS.
Det har ju gått så lysande hittills när defensiven fallerat, så varför inte fortsätta med samma lyckosamma taktik...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge: "Med ett tryggar grundspel ger vi oss betydligt bättre chanser att vinna i framtiden. Inte minst med tanke på ett ev KS."

Så vi behöver en bra defensiv i ks, är det HV, Linköping och Färjestad vi möter då? Nej! Det är lag från allsvenskan, som Brynäs förhoppningsvis ska kunna slå. Men du kanske inte tror på Brynäs i KS.

Förresten behöver det ju inte bli KS, om vi vinner matcherna. Men du tycker ju att det är viktigare att vi har en bra defensiv inför KS än att vi försöker vinna de matcher som återstår. Du har alltså redan gett upp, vilken medgångssupporter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
sylf: På a svarar jag.......Huge.

En kokt med bröd alltså. Skönt. Har man något att se fram emot iaf!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Bissett19: Nä för faan,är inte nöjd med 1 pinne!!(fast det är ju klart vi kan ju ta dom i sudden!!)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
66Berglund:

Lås dörren vid 19.00 istället.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
sylf: Jag brukar låsa ytterdörn kl:21:00 om vi har poäng!!(låsa in poängen alltså):)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Ove Myling: "JA vad fan ska Doffen säga då. Vi förlorade som vanligt igen."

Ja, vi förlorade igen.
Men inte på samma sätt som tidigare.
Då ville vi för mkt framåt och glömde grunderna bakåt. Det gjorde att vi aldrig hade nån realistisk chans att vinna matcherna eftersom det krävdes minst 5-6 mål framåt för att kompensera alla billiga baklängesmål.

Nu gör vi en bra match mot HV (främst defensivt) och det är inte de strukturella sakerna vi förlorar på, utan ett lite turligt PP-mål dom får och en tavla av Korhonen.
Med ett tryggar grundspel ger vi oss betydligt bättre chanser att vinna i framtiden. Inte minst med tanke på ett ev KS.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
66Berglund: Ingen ide!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
sylf: Gå ut med hunden!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Ove Myling: Självklart vräker han ur sig klyschor hela tiden. Vad ska han säga? Han kan ju inte stå och såga nitton tjogodelar av laget offentligt även om han skulle vilja det.

Det finns EN här inne som inte begriper det? gissar du rätt på vem det är vinner du en kokt med bröd på lördag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge: JA vad fan ska Doffen säga då. Vi förlorade som vanligt igen. Den här gången släppte vi inte in så många mål som vi brukar, men förlusten var solklar. Vi får be till gud att vi klarar oss

Doffens jobb är att vara positiv, han kan ju inte gärna medge att man gett upp!

Jag betackar mig dina tips. 1. jag vill inte lära mig något av en tränare som ligger i botten av elitserien, högst troligt är väl att han får sparken efter säsongen. Hur ska då du ställa dig då, som litar blint på spelare, ledare och organisation. Något måste ju gått snett, något måste vara fel inom Brynäs
2. Att du skulle hitta någon information som duger åt en normalbegåvad hockeyexpert håller jag som totalt omöjligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge: Men allvarligt talat, det kvittar väl för f-n om vi hittar tillbaka till ett bra grundspel eller ej, vinner man inte matcherna så är det ju skitsamma. Däremot i det läget som Modo, Hv71, Färjestad befinner sig kanske det är jätteviktigt att man hittar tillbaka till ett grundspel med tanke på att dom ska lira slutspel, däremot om du ligger näst sist eller sist så måste du vinna matcher, och då kvittar du hur du gör det. Och allra minst spelar det NOLL roll om du spelar en bra defensiv, för gör du inte mål framåt så vinner man inga matcher och om du nu säger att Brynäs spelare _BRA_ sist, då kanske du borde kika matchen istället.. Dom spelade hyggligt bakåt men USELT bakåt.. men ordet USEL/T kanske inte finns för dig?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Ove Myling: " Vi visade upp ett klart bättre försvarsspel i måndags än vad vi gjort under de senaste 7-8 matcherna säger Olof och fortsätter; Visst är det väldigt lätt i Brynäs utsatta läge att bara titta på poängen i varje match. Och visst är de viktiga men för att nå dit så måste vi jobba på att hitta ett spel som vi känner oss trygga i. Och det jag känner efter matchen mot HV 71 är att om vi bara orkar jobba och visar samma moral vi gjorde då så kommer resultaten automatiskt."

Läs ovanstående och en del annat matnyttigt i länken jag ger dig, så får du ngt matnyttigt att jobba med i din fortsatta utveckling till en normalbegåvad hockeexpert...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge: "Men mot HV såg det riktigt bra ut, JÄMFÖRT MED TIDIGARE INSATSER."
Jovisst såg det väl skapligt ut, JÄMFÖRT MED TIDIGARE INSATSER...defensivt ja. Offensivt såg det ju otroligt tamt ut. Och jag förstår fortfarande inte hur man kan glädjas åt att man spelade ok/bra defensivt och var tama offensivt, när man måste vinna matchen. Vad exakt tjänade Brynäs på att spela defensivt? Förklara gärna det för mig och alla andra på hela hs, eftersom du är allena om den åsikten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
lillovechkin: Har redan skrivits om detta MEN jag tycker det vore intressant. Iaf OM han är en assisterande med inriktning på backar.. Inget annat!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Vet inte om någon har tagit upp det här men..
Tycker det verkar lite intressant iaf. ( Se länk)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Laban: Har du också svårt med läsförståelsen?
Verkar vara allmänt utbrett inte bara bland vissa brynäsare...

Jag är också orolig över läget och över det spel vi hittills presterat. Men mot HV såg det riktigt bra ut, JÄMFÖRT MED TIDIGARE INSATSER.
Hur många gånger ska jag behöva upprepa mig?
JÄMFÖRT MED TIDIGARE INSATSER.

Och nej: det är kanske inte så konstigt att vi ligger därnere, med tanke på allt som hänt under säsongen.
Vad ville du ha sagt med det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Laban: Nu är det ju Hge som skrivit det, han har ju inte vidare mycket medhåll i debatten från nåt håll...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge: Gör man en bedömning på expertnivå av et lag som ligger näst sist i seren och som släppt in flest mål i serien så tenderar man att klanka på defensiven.

Svårare än så är det inte.

Men det gäller att hitta bättre tillfällen än seriematcher att räta till sånt. Träningar t ex.

Fråga: Hur kan ett defensivt skickligt lag tappa allt vad defensivt kunnande heter över en säsong? Mer offensivt spel? Visst, till viss del men skall det vara så svårt att ställa om till en defensiv igen? Det är ju i alla fall fullbetalda spelare som skall göra om samma sak de nött arslet av sig på träningarna för att lära sig.

Visst det finns en del nya spelare för året som inte varit med på den tiden då man körde Boorkens betonghockey. Så vilka skall man ge mer speltid? Skall man anpassa spelsystemet för dessa få spelare som inte har kunnande att lära sig den defensiv som uppenbarligen behövs.

Det är fanimej ett konststycke att bygga ihop en rekordbred trupp och inte kunna få ihop ett lag som klarar att spela på samma sätt match gjort under två hela säsonger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge:

"VI gör en bra match, jämfört med tidigare insatser."


Om jag vore BIF fan skulle jag vara jävligt orolig om
man anser att laget gjorde en bra insats mot HV,Inte så konstigt
att laget ligger där man gör...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
GävleLasse: "Ja om han föresperåkade en defensiv vid ett 0-2 underläge så var han precis lika fel ute som OÖ."

Men nu menade han väl inte specifikt hur OÖ bör coacha vid ett speciellt läge och under en speciell match?
Utan om hur han ser på läget rent allmänt och hur vi spelat överlag den senaste tiden?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Laban: Ointressant om ni var bra eller inte.
VI gör en bra match, jämfört med tidigare insatser. Nu räckte det ändå inte till vinst. Ni fick er ledning oförtjänt men sånt händer.
Sen kan ni spela på resultatet och det gör ni bra. Vi har ännu inte självförtroendet (och därmed kunnandet) att vända såna lägen.
Ifjol vände vi en handfull liknande lägen till vinst.
Nu får vi jobba och slita för varend mål, som det känns.
Vi skulle ha behövt 1-0 istället för 0-1.
Då är jag övertygad om att ni sett ännu sämre ut än vad ni nu gjorde.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge: Ja om han föresperåkade en defensiv vid ett 0-2 underläge så var han precis lika fel ute som OÖ.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
GävleLasse: "Vad hade resultatet blivit om HV fortsatt att trampa på?"

Vi hade sannolikt fortsatt att hålla ihop laget på ett bra sätt och utnyttjat de spelvändningar som kommit. Dvs samma spelsätt som vi praktiserade ifjol, när vi ett otal gånger hamnade i 0-2 underlägen men vände och vann.

Som ngn sa tidigare: med det spel vi haft den senaste tiden så har vi varit tvungna att själv göra typ 6 mål för att vinna.
Är det då inte bättre att försöka täppa till bakåt i första hand och sen utgå därifrån, istället för att fortsätta i samma hjulspår eller tom spela ännu mer offensivt och därigenom tvingas göra fler än 6 mål framåt i varje match?

Men det är klart: Virus har väl också fel som är inne på samma sak som OÖ och de flesta andra....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge:

Säger bara som det är.Eller tyckte du att
Hv var bra?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Laban: Ja, det är ju din personliga uppfattning.
Men vad vill du ha sagt förutom att komma in och agera dålig vinnare?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge:

Hv gjorde en dålig match och gjorde inte mer
än vad man behövde mot ett skitnödigt Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
GävleLasse: Tyvärr så är inte Huge lika klok och smart som du!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge: Som matchbilden blev i andra så hade till och med Stevie Wonder sett att man måste göra förändringar. 5-5 i skott bevisar att det var HV som dikterade villkoren på planen. De spelade på resultatet mot ett Brynäs som kört fast totalt spelmässigt.

Att d u hakat upp dig på att OÖ i efterhand letar efter någonting positivt med matchen och nämner defensiven säger en del om både OÖ och dig. Vad hade resultatet blivit om HV fortsatt att trampa på? Hade Sjödda helt plötsligt börjat hinna med spelmässigt? Hade alla onödiga utvisningar plötsligt upphört?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge: Du har ju två klockrena exempel i Brynäslägret.. Matchen nu senast prioriterades defensiven och Offensiven var pinsamt dålig.
Om du sedan tar kvartsfinal 2 förra året nere i Jkpg, mot samma lag (mer eller mindre) Så spelade Dackell-Hansen-Spets i en första line där dom skulle ta bort Hvs första.. Detta gick riktigt bra, då Brynäs även skapade mängder med chanser framåt. Och ett BRA grundspel bygger på en bra defensiv men samtidigt en bra offensiv, just nu har bara Brynäs 1 av dom, en hygglig defensiv (iaf enligt senaste matchen) Men detta tycker du är helt ok..

Antingen är det ju du som inte har många rätt, eller så är det OÖ, du bestämmer själv!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
GävleLasse: Amen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
GävleLasse: "Det jobbigaste i det hela är att enligt dig så MÅSTE man ALLTID hålla sig till grndtaktiken,"

Var det det jag sa?
Det jobbigast med dig är att du inte kan läsa innantill.

Jag sa att det inte fanns nån anledning att gå ifrån grundtaktiken när det står 0-2 och dom fått målen mer på slump/målvaktstavla.

Dessutom finns det ingen motsättning mellan att försöka hålla ihop laget bakåt och samtidigt försöka spela offensivt, vilket du tycks tro.
Man kan väl för fasen dumpa pucken, forechecka högre och lägga in puckar på mål i kombination med att försöka vara tight hemåt?
I vårt nuvarande läge gäller det dock att lägga mer vikt på att vara noggranna hemåt och då kan ju dom andra sakerna komma lite i andra hand utan att dom fördenskull skippas helt och hållet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
sylf: Med tanke på at Huge har suttit och kommenterat situationer i matcher han inte ens sett säger ju lite om hans trovärdighet som skribent.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge: Så bara för att man haft problem med defensiven så skall man nöta in defensivspel under en seriematch som man ligger under i.

Jaa du Huge, det gäller att välja sina tillfällen. På träningarna går det ju inte att göra det för då är man fullt upptagna med att träna på andra saker som åka runt konor och lägga diagonalpass genom mittzonen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge:

Coachingmässigt så gjorde alltså OÖ en fläckfri insats och INGENTING kunde ha gjorts annorlunda. Det var bara otur som gjorde att vi förlorade. Det jobbigaste i det hela är att enligt dig så MÅSTE man ALLTID hålla sig till grndtaktiken, oavsett vad som händer. Går det åt skogen så kan man ju alltid skylla på otur.

Vad menade jag då med att spela offensivare UTAN att anfalla huvudlöst? Jag öppnade en dörr på glänt där jag hoppades att du skulle föra en diskussion men där gick jag bet. Ett utrymme där jag hoppades att du skulle bege dig in i en diskussion om vad jag egentligen menade med "många sätt att spela offensivare utan att för den delen anfalla huvudlöst". Jag gav dig chansen och fick bara en bekräftelse på att du har absolut noll kunnande utan förlitar dig helt på vad OÖ säger före match.

Att du sedan citerar en liten del av ett inlägg som inte har med innehållet av argumentatonen är inget nytt det heller.

Skrattretande.

Offensivare spel?

- Mer skridskoåkning med högre forchecking
- Dumpa ner pucken bakom deras backar och trötta ut dem med tacklingar.
- Lägg in puckar på mål och kriga in pucken

Där har du tre varianter som är väldigt beprövade av massor av tränare som är långt mer erfarna än OÖ.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
GävleLasse: Vad svamlar du nu om?

Vi måste tillbaka till ett grundspel som ger oss chansen att vinna matcherna igen.
Vad har det med insatserna tidigare under säsongen att göra?
Hur kan du dessutom få det till att jag hycklar när jag under hela säsongen hävdat att det är försöket att spela mer offensivt som varit mkt av roten till det onda?
Använd gärna ordet, men då i rätt sammanhang och gärna om rätt person.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge: "Ge dig inte in på nån sorts analys av spelet eller läget utan gör det du är bra på istället:
Att gnälla och kasta skit."

Ja, skit ska skit ha. Analysen av spelet överlåter jag åt dig, som sitter här och mästrar allt och alla som inte tycker som dig. Att du tycker att det ser bra ut mot HV, defensivt, offensivt eller vad du vill, ger en ganska bra bild om hur mycket du egentligen begriper.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Huge: Så nu ska man alltså summera en hel säsongs misslyckande i EN match.

Du är en större hycklare än jag för trott.


Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
sylf: "Allt ditt onyanserade,okunniga,läktarcoachaktiga och rent korkade snack om att allt såg så jävla bra ut mot HV är rent bullshit."

Har bara påstått att det såg klart bättre ut än tidigare och det spelet är prio ett i nuläget, för att bygga vidare.

OÖ inför matchen:

"Vi måste jobba stenhårt på att förbättra försvarsspelet ännu mer från senast och vara noggranna i varje del av spelet. Dessutom måste vi verkligen vara distinkta när vi väl får våra chanser, vi har inte råd att vara okoncentrerade och därav missa dom lägen vi får. Detsamma gäller för powerplay där vi måste vara på tårna och se till att utnyttja lägena. "

Men vad vet jag?
OÖ kanske också är en onyanserad och okunnig läktarcoach?

Ge dig inte in på nån sorts analys av spelet eller läget utan gör det du är bra på istället:
Att gnälla och kasta skit.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
GävleLasse: Om nu mina kunskaper är ytterst begränsade så måste dina isf vara totalt obefintliga.

"Ligger man under med 2-0 och befinner sig i Brynäs läge så måste man chansa lite."

Precis. Vårt nuvarande läge beror till största delen på att vi spelat lite för chansartat överlag. Tycker du att det har funkat?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Ove Myling: "Jag skakar bara på huveudet åt dig och dina inlägg. Jag har aldrig varit med om att någon varit så nöjd med spelet efter en 0-2 förlust hemma, när laget måste göra allt för att vinna och undvika kvalserien. Hur fan tänker du?"

Ja, skaka du på ditt huvud.
De lösa skruvarna som dansar runt därinne hörs ända ner till Enskede Gård.
Vem fan är nöjd med spelet? Inte jag iaf. Det handlar om vilken väg som är bäst i nuläget. OÖ sammanfattar det mkt bra i dagens GD:

"Vi fortsätter vårt jobb med att stärka försvaret, vi måste hitta ett grundspel där alla vet vad de har för uppgifter. Jag tycker vi är på god väg."

Ditt recept (mer offensiv taktik) är det som alla med baskunskaper om hockey skrattar åt.
OÖ är ES-tränare, du är läktarcoach.
Varför är det inte tvärtom, tror du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Metal Guru:

Jo :)
Kommentera

988810 · »