Brynäs IF

713257 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08

1019934 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Huss: Brendl är alltid sådär vid presentationen, oavsett om hela laget är extremt taggat eller ej.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Huss: *ler* Lite så kändes det jue, först glömde jag min turjacka hemma, sedan var skydden på handelsboden slut i min storlek, sedan var Bike corner stängt!
Fast jag klarade mig också från fortkörningsböter, körde nämligen in på samma rastplats som där polisen stod och lasrade!

Men nu känns det som om det kommer att rulla på ganska normalt. Som sagt en förlust kan man ta, ingen idé att misströsta än, klart att det kommer att gå vägen!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
tjugo8: 0-1 stavas övermod, 1-2 stavas lite väl tunna backar, 1-3 i pp går inte ens att stava till. Det syntes ingen tändning i laget överhuvudtaget när de äntrade isen under introt och Pavels kroppsspråk vid presentationen visade tydligt hur dåligt taggade man var.
Först glömde man turhalsduken, sen kraxade korparna vid bankomaten i Sätra, tecknen var tydliga. Bara flyt att man klarade sig från fortkörningböter på vägen hem....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Peja:
åtminstone inte i den sekvensen det faktiskt blev mål..;)
dock är det inte ngn katastrof att släppa in i 3/5

är väl bara andersen o kankan som klarar uppgiften du nämner då...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
tjugo8: Hade inte blivit mål i 5mot3 om Sundqvist hade varit starkare, han orkade helt enkelt inte ta bort Pirjetä. Ännu ett bevis på att Sundqvist är för liten för att stå och brottas med stora motståndarspelare framför kassarna...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Man kan ta stryk av Norge,Finland o Island. Men inte Danskdjävlarna.(först nu ja g ser tangenterna Hemskt hopplöst Gråtit ett dygn!)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
rackham:

Ang 1-3; har de kört Sjödin/Brendl i PP mkt i kvalserien?
ser hellre ngn mer snabbskrinnande o hårdskjutandet istf Sjödin, exempelvis Hietanen el Angell
vi släppte in flest mål under vårt PP redan i elitserien

Ang 1-2; insläppt mål i 3 mot 5 är det inte så mkt att orda om även om jag tror att annan back än Angell gjort ett bättre jobb

Ang 0-1; speciellt smart av Snigeln Sjödin o gå djupt o brett när Norlander skjuter...?


spelarna pissade på klubbmärket o spelidén igen, boork verkade inte helt nöjd m spelarna i intervjun på sr.se....kommer säkert att märkas på tisdag
Kommentera


Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
GävleLasse:

Ja, och som det inte var nog petade han på Mustachens 0-1 också.. han han sparris i armarna?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
rackham: "Pet, pet, pet, pet, pet, pet, pet..."

Ja man blev påmind om en viss #3 när man såg hans agernade.


Johanssons arvtagare?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Jompe:

Satt precis och kikade på höjdpunkter (?) BIF-MIF...

Alltså Nolanders petinsats på Söderberg vid 3-1 är värd spöstraff.
Där skall det kosta en arm att glida in framför mål...

Herrejättejävlar!

Pet, pet, pet, pet, pet, pet, pet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
rackham: Typ så. Till råga på allt annat förlorande man en timme också :-/
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Jompe:

Bara 52 mil Gävle-Göteborg... och du menar att du var i säng 3.00 va..?


Ankan - driving
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Izah: Upp 06.30, färja till fastlandet, taxi till Göteborgs Central.

Tåg till Stockholm. Tåg vidare till Gävle.

Brynäs-MIF 2-3.

Bil cirka 60 mil från Gävle till Göteborg, vidare till färjeläget.

Färja 01.10, i säng 02.00.

Var det värt det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
GävleLasse: De kraven jag har på BIF är att de skall fortsätta att vara ett lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
GävleLasse:
tycker det var lika opassande att köra Angell i 3/5 igår som det var att köra honom i sista bytet mot Mora...resten är historia...
"jag tar djupet när spelet vänder men plötsligt är jag ensam med tre stycken, suckar Molin."

efter Hietanen anser jag Angell vara svagast i defensiven...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
StoltBrynäsare: Drick inte mer nu....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
sylf: Lägg ner verksamheten,varför ödsla energi på mitt lag. Mina svettningar kan värma upp hela Torvfabriken i Sveg"!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
GävleLasse: Men anledningen att vi inte vann var ju att spelarna inte följde vår gameplan. Vilket innebär: backa hem, motståndarna ska för spelet på vår hemmplan, gör mål på våra kontringar. hade vi gjort så hade vi vunnit
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
VBgr:

De kan vänta med att hånle tills Leksand är förbi Brynäs i tabellen, vilket säkert är ganska snart, men ändå! Än är de faktiskt sämre än oss hittils i kvalserien, plus att vi faktiskt slog dem i deras fantastiska "ejen" :P sådeså!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Var och såg "slaget om Siljan" och jag måste säga att DalMasen är en röststark betingelse. Snacka om liv i denna "lada"..)) Matchen i sig var väl inte någon höjdare för mig som Brynäsanhängare förutom att det var bättre att lif vann än om mik vunnit. Före nedsläpp i "ejen" så såg vi mif vinna över ett sargat Brynäs på en väggmonterad tv. Snart så hade mina arbetskompisar pekat ut mig som Brynäsare inför alla dessa lif:are. Var faktiskt ingen höjdare att se den "kalkon" tillställning minglandes bland alla lexingar som hånlog mot mitt håll titt som tätt när Brynäs misslyckades totalt i allt mot mif (kändes det som, iaf)

Säga vad man vill om lexingar på läktaren MEN de är duktiga på att hålla i gång under matcherna. Är faktiskt RUGGIGT avis på dem!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Izah: Om man måste anstränga sig för att hitta fem positiva detaljer från senaste matchen så är det inte bra. Jag vet inte vilka krav du har på Brynäs, jag vet vilka mina krav är och lever inte laget upp till dessa så kommer kritiken. Och nej, kraven är inte höga. Ett av mina krav är att man måste ha rörlighet i anfallspelet i allmänhet och powerplay i synnerhet. Boork har gått i Morafällan där man åter igen fokuserar för mycket på att Brendl ska ha pucken. Det blir sidledspass mellan Bjödda och Brendl, världens enklaste sak att försvara sig emot. Idag så renderade det till och med i förlust. MIF låg och lurpassade och så fort läget kom så snodde man pucken under en blålinjepingis och resten är historia.

Man måste kunna variera sig lite mer om man vill kalla sig ett elitlag.

Även detta en punkt där Boork förlorade den taktiska matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Izah:

Det en guldet vi får se på väldigt, väldigt länge är väl J20- guld förhoppningsvis, vi kanske borde stoppa in J-20 i kvalserien så det blir någon ordning? :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Sitt favoritlag älskar man utan restriktioner.Man älskar dem i vått och torrt, även om de skulle göra en dålig match.

Att ramla ner i allsvenskan är väldigt tråkigt men man får se det från den ljusa sidan man får vinna många matcher.Sedan så kanske det kommer att bli 14 lag i ES till säsongen 09/10.Det kommer troligtvis att bli ett beslut i sommar.Sedan skall det bli spännande hur de skall göra för att utöka genom en vanlig KS då 4 första går upp.Eller om de gör på ett annat sätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
GävleLasse: Men det skulle vem som helst annan klara av att göra?
Det känns lite tråkigt att läsa hela tiden hur vissa här inne sågar laget de påstås älska.

Sällskapet jag hade med mig på matchen berättar att han blev väldigt förvånad över att personerna som satt bredvid honom sägade BIF totalt. Om man nu inte gillar BIF gör något annat då! Att gnälla konstant gör ju ej saken bättre även om vissa verkar tro det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Izah: OK så bara för att vi "världsmästarcoacher" anser ett och annat så ligger det inte som ett bevis för att Boork skulle ha gjort rätt. Han har sin gameplan, misslyckas den så fixar han inte att ändra en matchbild.

Jag vet att tippex inte tillhör det moderna kontoret, så en heller flertalet av Brynässpelare som passerat bästföredatumet för länge sen. Det var ett exempel, som föll platt till marken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Jag vart förvånad över publiksiffran idag lite över 6200.. kändes som uppåt 6800- 7000 på plats, nån som tyckte likadant? :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
GävleLasse: Om kontoristerna mitt kontor skulle använda tippex skulla alla få sparken.

Det var inte BIFs dag idag, men även solen har fläckar.

Varför är det ingen av alla världsmästarcoacher som finns här inne som inte jobbar som coacher irl? Fast då skulle de ju inte ha någon att skylla ifrån sig på .......
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Izah: Boorkens fingertoppskänsla kan liknas med en kontorist som målar på tippex med roller.

Vi blev ihjälkontrade idag, en solklar coachförlust. Det är många som tycker att Markan var bra idag. Det var han inte. Han agerade nervöst och de fem skott han motade fick han på sig och lämnade retur på samtliga. Dessutom hade han spåa i plocken.

 Nej, det var inte Markans dag idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
GävleLasse: Jag har inte sett en enda match denna säsong det är därför jag reagerade på det.

Jag skulle ju inte ha valt den uppställningen, men nu är det Boork som har det jobb han har och jag har mitt jobb och ibland gör även jag märkliga saker på jobbet, men sett på det stora hela så brukar det mesta falla på plats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Lesky:

Vi ska inte skämmas för arenan men samtidigt är det väl inget direkt att vara mallig över. En modern standardlada i Elitserien. Hade varit kul om de designat själv och inte valt denna standardmall ovanpå Gavlerinkens grund.

Värdelös mediakub, kasst ljud på kortsidorna, dåligt med benutrymme, dålig gemensam spelaringång, avhuggen kortsida, onödigt utrymme mellan plexi och publik, scenen, musikkillen skämmer ut hela stan...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Bissett19: Hittat en för 300 spänn, rena fyndet. Se länk!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Izah: Hur rutinerat är det att stoppa in Angell, Brynäs mest offensiva back i ett 3 mot 5 underläge?

Din remark om Brendl under presentationen... Så där har han gjort hela säsongen. Faktum är att han var snabb upp idag ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
wap.hockeysnack.com
Handgranat nån?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Izah:

Man får då hoppas på det i allafall.. :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
sylf: BINGOLINGO!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Gusten: Aha, du menar det där som ingen i Brynäs IF begåvats med?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
MarcusElving: Tycker ju att Boork e så pass rutinerad så att dessa saker kommer att regleras till nästa match, det är jag säker på!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
sylf: Du vet...med hjärnan...huvet...det där mellan axlarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
wap.hockeysnack.com
Handgranat,nån?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Hoppas Korhonen står nästa match. Markan är bra men har ett väldigt stort hål mellan benen som motståndarna verkar börja lära sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Gusten: Tänka till? Vad menar du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Brynässtockholm:

Tack själv, det var ganska bra drag på läktarna för omväxlings skull, synd att inte grabbarna bjöd på mer undehållning.. menmen, det är nu vi behövs som det heter. KÄMPA VIDARE! :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Jag vill bara tacka alla som tog sig till LA idag och hejade på BIF och gjorde nästan allt för dom synd nog så räckte det ej men vi klara detta ! efter dom här 2 " skit matcherna " så kommer solen vi vinner mot Malmö borta !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Izah:

Hans tips låter bra tycker jag, vad har Boork för nummer? ;)

Det måste gå, annars försvinner en del av mitt liv :(
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Lesky: Håller med bloggaren i mycket, speciellt det där om att inte läktaren följer sargen. Jämför med andra arenor och vilket tryck det blir när klacken står ända in i plexit. I LA står ju klacken i princip på etage 2...skitdåligt. Man KAN faktiskt få nybyggen att bli intima om man tänker till...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
MarcusElving: Inte jag heller jag hade en oberoende (djurgårdare)med mig och hans snabb analys var väl; mer folk framme på returer, spela på Widing, bänka Angell, inte bara spela på backar i PP. Men han tror att det kommer att gå vägen och det tror jag oxå!

Annars får man ta pendeln till Huddinge samt tbana till Gullmars nästa säsong!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Hemkommen från Gävle och urinen har nätt och jämt torkat på kroppen. Bara att inse att laget pissade på oss idag. Var finns hjärtat, viljan och stoltheten? Malmö fick matchen precis dit dom ville i första perioden och det räckte för dessa impotenta herrar som endast tycks spela för sig själva och för att få en så bra klubbadress som möjligt till nästa säsong. Brynäs kommer inte att lira i elitserien då, till det är dom alldeles för dåliga. Som nån skrev tidigare, vi har varit bitvis utspelade av LIF,MIF och MIK, det håller inte. Firma Boork/Sundlöv valde att satsa på bredd och karaktärsspelare. Inget av det finns idag och har inte funnits på länge. Bredden har lånats ut och karaktärerna famstår mer som karikatyrer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Izah:

Ja, Korhonen kom in bra i matchen. Boork har ett litet dilemma där.

Jag tycker inte Brynäs ligger så dåligt till trots allt.. Jag menar, tvåa i kvalserien, två poäng under ettan. Det finns 4 lag med sämre utgångsläge än Brynäs, i en serie med 6 lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Huge: Haha, det ska det nog inte göra, får lästa dina inlägg två gånger hädanefter ;)
Kommentera

1019934 · »