Brynäs IF

712978 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17

« · 1995905 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
mattiask: Angående Jaedon,jag tycker med att han har kvaliteter men känns bara som att han på något sätt inte trivs i klubben och -10 är inte alls nå bra,tur att vi ser på saker olika vore tråkigt annars. men JAG tror inte han kommer göra mer än 15 pinnar i år iallafall!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Så jävla bra skrivit. Det finns en jävla gräns!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Undrar om Sanken var ner i omklädningsrummet inför 3e och berättad hur de skulle sätta pucken
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
pekka85: Ja Sallinen bäste forward idag. Gillade oxå Mannberg, Ölund, Blommans första halva, Scotts arbetsmoral. Rödin har man såna krav på men utifrån en averagespelare så är han grym att hålla i pucken och fint förarbete till Gregs mål... Tyckte också Z var mer delaktig än tidigare...

Backsidan blir jag fundersam över Norin hur han kan sätta laget i sån sits genom ett helt galet rus... Sen är Lindelöf förmodligen SHLs långsammaste back... Söderström är underbar att titta på men briljerar mest i en del av banan där det mest innebär risk och inte innebär så mycket positivt framåt...

En match mellan två för närvarande svaga lag men där Brynäs är minst en klass mindre svaga... Så fort man gjort 2-0 släppte spänningarna, axlarna åkte ned, man slutade tänka och visade spelglädje med smarta pucksläpp i rätt lägen... Men när man hamnar i 2-1-läge börjar man tänka å spänna sig direkt igen... Mentala skötseln viktig nu. Ledarskapet...

Snön seger...

Viktig seger...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Nibbe: Oj vad olika man kan se på en spelare. Tycker JD tillsammans med Scott överglänste Rödin idag.
Tycker att JD hade ett par riktigt intressanta aktioner. Däremot blir hela kedjan lidande när de inte får fast pucken som tex Ölunds kedja får idag.

Men som sagt, jag tycker att JD känns väldigt intressant idag. Håller inte alls med dig ang den bedömningen.

Sen fattar jag också att de tränar väldigt mycket på PP men det här börjar snart bli pinsamt. Det är en fruktansvärt dålig nivå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Guldet är BIF : Snälla ge oss en seger på lördag och tänd ett litet hopp, gud, satan eller vem fan som helst,det spelar ingen roll vem!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Brynäsgubbe: Tror du förstår vad jag menar.
Kanske inte håller i klubborna lika hårt.
Mer spelglädje mindre frustration osv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Guldet är BIF : Arbetsro som tredje sist. 😂
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Fan vad gött Brynäs, det där kändes skön...t .😁
Upp ett hack i tabellen också. Kanske fick lite in lite mer arbetsro och självförtroende i truppen nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Nibbe: Jag håller inte med om Jaedon, han har kvaliteter och jobbar på bra tycker jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Bagdad Bob: Det gör du j-ligt klokt i att göra med sådant påstående om lagets status...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Forsberg 1978: tycker Jaedon se riktigt trött och ointresserad ut,tror han överlag inte har en bra attityd och han presterar verkligen inte,glider runt med raka ben och klubban i luften hela tiden,Jaedon kan man skicka och ersätta med ett nytt namn!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
ellis: Den här matchen och matchen mot Frölunda visar att vi är ett topplag. Stänger ner faxen tillsvidare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Forsberg 1978: Ja risk Sundlöv/Dackell lutar sig tillbaks nu...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Viktig vinst men detta lag måste tyvärr förstärkas väldigt snart, sen tycker jag att Eriksson i målet ser väldigt osäker och faktiskt lite nonchalant eller ofokuserad ut!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Nu ska bara Boqvist hem!

Sm-guld!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Mattson: Jo jag befarar att Växjö kommer igång sent omsider. Men temporärt just nu vore det bra om Frölunda vann.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Carlo: Desch, Lundgren och Norin i 4 mot 4 i egen zon är ju en katastrof. Syns verkligen att deras defensiv är helt snurrig. Lindlöfs!!! Vad gör han? Jaja, en mycket mycket efterlängtad och välbehövlig vinst. Samtidigt måste man vara ärlig att se att Oskarshamn är fruktansvärt bleka. Med bättre effektivitet ska denna match sluta 7/8/9-0.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Helvete vilken skön seger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Tycker Rödin gör mycket rätt i spelet, behöver dock måla så han får lite självförtroende i att skjuta mer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Det var välkommet med Ölund in i dag, gjorde en del av skillnaden. Klent motstånd dock.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Lindelöf är ju helt SANSLÖST slö på skridskorna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
ellis: Växjö är alldeles för bra för att bli räddningsplanka. Spelmässigt jämna med Frölunda idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Blå grottan: satan vad Linderlöf är långsam
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Oh shiiit Lindelöf kan verkligen inte åka skridskor...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Peja: Om jag nu fått Forberg 1978 att börja med GAME DAY igen😄😄

Så kanske man kan få dig att börja med en matchrapport igen.

Jag kunde alltid be dig om det förr. Och fick alltid nyanserade sammanfattningar.

Så det är min önskan av dig.

Så hoppas att det inte är för mycket begärt.

Mvh Mikael.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Nibbe: IKO kommer hamna sist i tabellen med detta spel. De skapade ju knappt någon målchans. De måste göra en enorm uppryckning om de inte ska hamna sist.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Men håll i Frölunda nu!
Kommentera


Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Göööööött nästan vilopuls nu
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Zappaholic: Skönt! Äntligen kan man koppla av efter en match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
På tiden med en vinst. Befarar dock att vi är under nedre strecket igen på lördag. Lakers borta...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Brynäsgubbe: kan försäkra dig om att Oskarshamn aldrig kommer ikapp,bland det sämsta laget jag bevittnat i SHL så länge jag kan minnas!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Där har vi klass!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Självklart är Kanadas ambassadör brynäsare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Guldet är BIF : Nu kan vi slappna av.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Zappaholic: Ja, Corsin i den här matchen är också helt brutal. Brynäs har väl uppemot 60 skottförsök.. IKO kanske 25?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
pekka85: Rödin måste ju bara få göra ett mål, det går troll
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Steenm: Jag kan förstå att Oskarshamn förlorade med 12-0 mot Fbk
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Peja: Sallinen är riktigt bra! Synd att han ska få spela med två HA-spelare. Ölund är grym i sin comeback.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Peja: Hallelujah!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Nibbe: Halva perioden kvar innan du tar ut segern i förväg...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Steenm: Verkar som att Zetterberg fick en assistpoäng vid Mannbergs mål. Så den nollan är spräckt nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Brynäsgubbe: Skönt att målen börjar rulla in,men vi ska nog inte dra för stora slutsatser på detta då Oskarshamn spelar som ett div 1 lag ikväll,otroligt svagt IKO ikväll,bara bygga vidare på detta nu
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Kilas har tyvärr riktigt dålig spelförståelse.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
En trepoängare ikväll och vi har i alla fall visst häng mot några lag ovanför. Alltid något!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Steenm: jamen så är det, visst större glapp mellan SHL och NHL men såklart att det går att dra paralleller
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Åh gud vad skönt puls på 500 ner till 250....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Zappaholic: Jepp, och kvitterat i försvarsgrodor. Såna "fall" som man brukar se i pojklagshockey men väldigt sällan på elitnivå.
Kommentera

« · 1995905 · »