Brynäs IF

713408 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-KalPa 12/8-2006

736620 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Falken: Vad gäller Ström så håller jag inte med dig. Visst kanske det ser ut som att han gör ett minst lika bra jobb som de andra backarna. Men hur många av dem kommer att få speltid?

Vad gäler Cipulis så tycker jag att han gör en bra match med tanke på de förutsättningar han hade. Hermansson var på tok för självisk och passade inte pucken förrän han själv kört fast. Resultatet blir alltid sämre om man passar för att måste och inte för att man vill. Jag hoppas verkligen att Boork ger Cipulis en ärlig chans och låter honom spela med några andra spelare. Varför inte pröva honom tillsammans med Bäckis och Månsson eller tillsammans med Hansen och Molin?

I gårdagens och lördagens matcher så tycker jag att det som genomgående förstörde mest spelmässigt var backarnas långsamma spelvändningar och okoncentrerade förstapass. På grund av dessa dåliga förstapass så kom tajmingen i åkningarna av sig och man tappade fart när man skulle över offensiv blå.

Vad gäller Sperrle så tycker jag han får godkänt. Visst kunde han ha tagit 0-2 målet som inte såg helt otagbart ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Ultras ??????
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
RavenLord: Nu kanske jag formulerade det lite fel. Det jag menade var att målvakterna nu får bättre försvar, bättre hjälp och ska därmed kunna växa. Att spela Sperrle och Kristan med alla dom här oerfarna spelarna som har spelat dom två första matcherna ger dom givetvis mer saker att göra och svårare situationer. Med ett helt ordinarie lag ska även dom två kunna bli bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Falken: "Jo, det blir ju så redan till nästa match. Vill verkligen veta vad det här laget (främst målvakterna) går för med alla spelare på plats."


De är ju nu Målvakterna verkligen får visa upp sig och ha mer att göra än efter att Junisarna dragit.
Får de mer att göra då det tänkta Elitserielaget spelar då är det illa ställt med laget
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Jag tycker att Ström missade mycket i defensiven.

Seb Karlsson och Malmström var bra, Gynge tog för sej och Bäckis gjorde några fina prestationer när han väl spelade.

Sperrle räddade många frilägen, grym.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Men efter dom här två matcherna kan jag säga att jag känner mig lite positiv till målvaktsspelet. Sperrle kom in mer och mer och gjorde en otrolig avslutning på dagens match. Sebastian Karlsson tycker jag ser riktigt intressant ut. Cipulis bra i första matchen men kanske inte lika bra idag, men jag tycker Brynäs borde signa honom.

På backsidan blir det däremot svårt att se vilken av dom återstående backarna som ska få den sista platsen. Ström tycker jag ser intressant ut och han gjorde en helt okej match i dag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
sylf: Skönt att det är dags att rensa i truppen, även gamlingarna behöver väl några träningsmatcher innan serien drar igång.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Falken: Precis,dags att visa vad man går för nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
sylf: Jo, det blir ju så redan till nästa match. Vill verkligen veta vad det här laget (främst målvakterna) går för med alla spelare på plats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Falken: Nu får dom fan ta och kamma till sig och dumpa lite junisar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Slutade 2-1 till KaIPa. Rätt så bra match men bra tempo. Sperrle gjorde en riktigt bra match och rädda Brynäs från fler mål i baken. Målet för Brynäs gjorde Bäckis med ett antal sekunder kvar av matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Kuopio: Eetu Qvist och Mats Hansson
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Who have scored the goals for KalPa?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
65selander: In med Lindbäck!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
wap.hockeysnack.com
0-2. Ett riktigt Sperrle mål. fr sikt, knästående, hål i plocken
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Gusten: Håll käften dysterkvist!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
sylf: Jävla medgångssupporter!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Gusten: Yes,KS är redan klart.Fan,jag som trodde på guld för 10 minuter sen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
sylf: På tiden att han får nåt också ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Bissett19: KVALSERIEN!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Gusten: Han kanske blivit våldtagen och rånad i Valbo?!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
wap.hockeysnack.com
0-1 i 3-5 läge. Stort sett samma lag som i torsdags förutom att Sperrle, Cassel, Bäckis spelar
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Gusten: 1-0 till finnarna efter första perren,målet i 3 mot 5.........
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
sylf: Lasse svarar ju fan inte i telefonjäveln heller.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Gusten: SM-guld SM-guld SM-guld!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
sylf: Till finnarna ja, kvalserien nästa! ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Gusten: Det betyder ju att det borde stå typ 13-0 nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
sylf: Ja och inte ett knyst! Vid det här laget så ledde Mora med 5-1 mot finnpajsarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Om jag inte är helt snett ute så började matchen för en halvtimme sedan?!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Kuopio: I don't think so.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Is there live score somewhere from this game?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
GävleLasse: Rättar mig själv... Belin och Sunna skall det givetvis stå...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Davve17: Jag tycker att Malmen har skött sig bra på träningarna som center. Kanske att han kan höja sig ännu ett snäpp om han fick spela med lite bättre ytterforwards, Belin och Gynge i all ära men det känns som att de har en bit kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
wap.hockeysnack.com
Ser väldigt (o)ordinarie ut även i morgon. Vad det beträffar Malmström som center som diskuterats ganska flitigt här är jag väldigt tveksam. Urtypen av en stark och skridskoskicklig ytterforward, vore synd att slarva bort de förtjänsterna.
Kommentera

Brynäs IF-KalPa 12/8-2006
Laget kommer att se ut enligt följande imorrn:

1:a Daniel Hermansson, Sebastian Karlsson, Martins Cipulis, Linus Morin, Jonathan Carlsson

2:a Johan Alcén, Mads Hansen/Niklas Bäckström, Rickard Gynge, Daniel Ström, Niklas Andersson

3:e Erik Belin, Henrik Malmström, Kim Sunna, Daniel Casselståhl, Marcus Götz

Ombytt är även Lars-Erik Spets.
Kommentera

736620 · »