Brynäs IF

710483 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26

« · 1998805 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Bratwursten : najs lyckades med det på försäsongen när dem käkade på familjens restaurang i fagersta och man fick extra knäcka som servitör :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
lapad: Mycket kan självklart bli bättre men nog tycker jag att det var en väldigt rättvis seger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Axle San: Det verkar som du och jag inte alls såg samma match. Antal skott på mål, ja... men vad räknas som skott på mål? Leksand är väldigt dåliga och Brynäs hade stora problem med uppspel. De flesta puckar gick upp i sarghörnorna. Man gjorde så även i PP och ett tag tyckte man att Brynäs spelade bättre i 5 mot 5. Brynäs behöver/måste träna hårt på PP och BP som jag ifs tycker ser bättre ut än på länge. Att göra mål i PP kan avgöra många matcher och medföra många friska och välförtjänta poäng.
Nu hoppas vi på en vinst på tisdag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Fick med mig denna hem idag också 👍🥳
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
krobbe: Hur kan C more kalla sådana pajasar för experter som förordar klubbor i ansiķtshöjd och i ländryggen och kalla det för tacklingar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
krobbe: Är så jävla less på dessa experter som är ute på korståg mot brynässpelare men låter spelare som Shinnimin hållas match efter match efter match...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Dags för Wikegård att se sig om efter nytt jobb?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Peja: Visst känner man sig lugnare i 5v5 än när Brynäs har powerplay i egen zon 😂
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Axle San:
Malnö, Oskarshamn, Frölunda 9 p och uppehåll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Leonardo: Tar vi Malmö på tisdag i ERPen så ser det bra ut
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Anders Berg: Vi vann matchen och det är segrar som räknas, "kanske" på rätt spår nu även om inte målen haglar in så är det andra raka segern, jag är djupt tacksam :) Heja Brynäs
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Anders Berg: Äh kom igen, ibland krigar se sämre lagen till sig nån pinne, inget att gråta blod över.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Sorgligt att inte kunna ta tre poäng hemma mot Leksand.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Axle San: ok tack . Satt inte så bra i hallen svårt å få tag i biljetter .Å dålig översikt över isen . .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Jan Grismöbel: Desch fick en lårkaka efter en bentackling i första.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Axle San: Satt i arenan i linje med målet och den crossen var inte vacker . Så som Brodickis huvud kastades bakåt gjorde han inte avsiktligt . Den var inte vacker å ja dom kom in å skrapade isen innan teket igen .
Ang desch så jag han av i första .passerade framför mig på 4 meters håll . Å han haltade lätt . Mer vet jag inte .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Carlo

Jag såg inget blod missade det tyvärr men Wikegård hade tydligen blivit förbannad och anklagade brynässpelaren för att ” filma ” jag har tyvärr inte hört det själv och bara sett situationen 1 gång men min första reaktion var att den tog i ansiktet det var därför jag skrev som jag gjorde i ett tidigare inlägg

Grattis till vinsten 👍🏻
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
mattias - 74: Stillbilder, va fan det visar ju inte riktigt hela förloppet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Bratwursten : Jepp, det var ju Brynäs som förde spelet. Kan däremot tycka att Leksand höll Brynäs på utsidan lite väl mycket, laget skapade för få avslutslägen i farliga positioner.

I det stora hela är det ändå PP-spelet som gör att Brynäs förlorar 1 poäng i den här matchen, inte försvarsspelet eller 5mot5. Med ett normalt PP hade man avgjort den här matchen där.

Scott, Rödin och Söderström klart bäst i Brynäs.Minuset för Söderström är skyttet som han definitivt kunde gjort bättre

Kul för Molin att få sätta avgörande straffen. Han har alltid varit bra på straffar, precis som farsgubben.

Förhoppningsvis fortsätter Sundlöv leta spelare. En Anssi Salmela-typ på backsidan hade suttit fint, likaså en offensivt skicklig forward.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
mattias - 74: och vart kom blodet på isen ifrån då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Brynäsgubbe: Med lite effektivitet hade vi vunnit idag med typ 5,6-2 så mycket bättre i spelet var vi än Leksand tycker jag. Därmed inte sagt att vi var grymma. Det var ju en match mellan två lag på undre halvan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Peja:

Fast nu när man sett stillbilder sä ser det ut som den tar i bröstet eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Axle San: BIF hade flest skott och mest puck, ja! Men inga farliga omställningar, uselt PP och dålig effektivitet. Farlig chanser känns som 50-50 i denna match. Effektiviteten och PP måste upp mycket. Så kan man ta ett kontringsmål i backen då och då. Måste göra mer än 2 mål/match
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Forsberg 1978: Absolut, vi var ju tämligen överlägsna och Leksand hade världens flyt som fick en pinne.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Axle San: Konstigt.... ser du matcherna?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Forsberg 1978: Så illa som du får det att låta som var det nog inte, PP är helt under isen men Leksand var fullständigt utspelade i omgångar. Med lite mer självförtroende hade detta blivit tennissiffror.

Bör bli tydligare när vi får se lite siffror på matchen. Tycker det första man bör göra är att ställa ett par spelare bakom förlängda mållinjen i PP som de sa i Hockeylabbet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Forsberg 1978: ja spelet ser ganska bra ut tycker jag
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Brynäsgubbe:

Okej, ja det förklarar en del.

Well, bra att laget har bra bredd då.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Axle San: Så du tycker spelet ser bra ut?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Grym match idag och vi är faktiskt överlägsna Leksand i spelet. Hade vi fått 5 mot 3 där i tredje när vi hade momenten så tror jag det blivit tre pinnar. Brynäs blir återigen lite rädda om poängen på slutet viket är förståligt.
Underbar underhållning idag!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Känns alltid bra när Leksand förlorar 💪👍
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Forsberg 1978:
Det kommer inte att hända nått särskilt garanterat. Kommer det in ett förvärv är det en kille på 1,79 / 81 kg som inte platsar i SHL i annat lag. Nån som gått under radarn, en chansning.
Detta håller inte
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Johannes Hedberg: Så är det. Dock utgick Desch tror jag, eller sa de något annat i TV? Han spelade dock i början.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Brynäsgubbe:

Jag är överlycklig att vi vann, med tanke på att vi låg under med 0-1 och 1-2 får man ta segern och 2 pinnar och tacka för kaffet.

Men... (och jag brukar va optimistisk)

Det känns så ängsligt. Jag kan med stor säkerhet säga att alla i laget underpresterar nu. Der känns så nervöst och ängsligt ute på isen att det tränger genom tv-rutan. Jag mår bara dåligt under matcherna nu, inte ens ifjol gjorde jag det.

Struktur, spelmönster och taktik är fan helt frånvarande.

Med det i hänseende får man vara glad för varje poäng som trillar in. För det enda som kan förändra det här är ett annat tabelläge. Finns inga mirakelformer mot dåligt självförtroende, allt handlar om att poängen måste in.

Jag tycker också inte riktigt om att Zetterberg och Desch är petade.

Tycker MS bör fortsätta jobba på att hitta kedjorna, att han kan testa ett lite spelskickligare lag mot Malmö.

Rödin - Scott - Ölund
Desch - Molin - Danielsson
Brodecki - Sallinen - Zetterberg
Rohdin - Blomqvist - Mannberg
Forslund

Söderström - Sigalet
Andersen - Ingman
Lundgren - Kihlström
Norin

Och PP måste det göras något åt.

Söderström - Danielsson
Rödin - Scott - Ölund

Ingman - Zetterberg
Molin - Sallinen - Brodecki

Funkar inte det; testas en helt ny tredje

Sigalet
Desh - Blomqvist - Mannberg
Rohdin (framför mål)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Bratwursten : Jo men detta kommer aldrig att hålla, spelet ser för jävligt ut! Stackare ska du åka i bil hela vägen till Gbg nu?😞
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Bratwursten : Kan man nu hoppas att dessa segrar stärker självförtroendet och att även målskyttet kommer igång.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Forsberg 1978: Två raka segrar för första gången denna säsong i alla fall. Nu i bilen på väg tillbaka mot gbg!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Skönt med en seger men det ska vara 3p med så stort spel- och skottövertag. Extremt krampaktigt emellanåt. Man väljer fel tillfällen att skjuta och solklara lägen duttas bort.

Nu får man i alla fall åka bilresan hem med en seger i bagaget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Gööööööööött

Men nu får det fan hända något!!! Känns ju inget vidare att Boqvist sitter på läktaren i NJ!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Dålig match mellan två dåliga lag. Men 3p hade ändå inte varit orättvist !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
munkas: Sådärja så ska de se ut!! Två fina poäng!!!👏👏👏👍
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
munkas: Alltså jag vet inte vad jag ska säga om Söderström, njuter..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Forsberg 1978: Mannberg hetaste Brynäsare ganska ofta nuförtiden. Bara ett konstaterande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Brynäs får knappt låna pucken i sudden igen....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
In med Forslund i OT, han kan iaf åka grillor till skillnad från tex Danielsson!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Hardi: Tyvärr är vi inte bättre än så här
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Så jävla dåligt match, hur fan kan det få se så här jävla illa ut match efter match utan att något händer!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Forsberg 1978: Svagt att domaren att inte våga ta den. Hade garanterat tagit den i början av perioden. Men det måste ju vara "rättvist" i antalet pp
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Solklar tripping på Mannberg
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
pekka85: I Brynäs fall är nog 8 timmars diskussion ang pp lika viktigt. Så sjukt statiskt och lättläst. Men det kanske är såhär Sundqvist vill spela.
Kommentera

« · 1998805 · »