Brynäs IF

714116 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

« · 1628349 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Huge: Olden "en tung forwardspjäs"? Är det ditt omdöme efter lite drygt EN match i SHL efter att ha varit ett oprövat kort från den Norska ligan som knappast håller en hög klass.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Huge a k a Bagdad Bob: jomenvisst, fler skador är bara bra för laget. Varför inte börja säsongen med U16 och ta det därifrån?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Kahn: "Ryktena som jag har hört härstammar från de kontakter jag har på Sätraåsen. Mer vill jag inte säga om de kontakterna. Jag avslöjar dem aldrig."

Och ingen har bett dig avslöja några kontakter heller.
Det vi isf vill veta är vad/vem eller vilka spelare det isf handlar om, inget annat.
För vad är isf vitsen med att du öht nämner att du hört rykten, om du sen moltiger och inte berättar vad ryktena gäller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Huss: "det håller i några enstaka matcher men inte en hel säsong."

Varför inte det?
Vi har bevisligen en uppsjö av talanger som redan nu ser oerhört drivna ut.
Nu saknades Scott, Ollas och Olden igår; 3 tunga forwardspjäser som kommer att stärka offensiven än mer när dom kommit igång på allvar.
Ser inte mkt som talar för att det INTE skulle hålla framåt hela säsongen, tvärtom.
Sundlöv har gjort ett bra jobb innan han tackat för sig, vårt material med rörliga och spelskickliga forwards passar perfekt för dom nya större ytorna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Huss: Lööke är väl en hyfsad ersättare? Olden blir väl borta en längre tid med den otur som BIF har. "Powerforward" någon?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Kahn: frågan är hur länge Olden blir borta. Såg ganska allvarligt ut när han åkte direkt av isen ut i omklädningsrummet. Axeln ur led eller benbrott?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
TobiasR: Ryktena som jag har hört härstammar från de kontakter jag har på Sätraåsen. Mer vill jag inte säga om de kontakterna. Jag avslöjar dem aldrig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Frågar igen och vill gärna ha svar den här gången. Vad är det för rykten angående nyförvärv som folk har hört??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Huss: Att vissa tycker att Nörstebö borde få fler chanser att visa vad han går för känns i mitt tycke för naiva. Han har spelat hela försäsongen och dessutom sporadiskt i A-laget i två säsonger. Under hela den tiden har han känts alldeles för tunn för att vara pålitlig på den här nivån.

Enligt hemsidan är han 180 cm lång och väger 80 kilo. Det tror jag inte en sekund på.

Nej, jag gillar att Brynäs satsar på sina talanger. Att ge Brodecki, Lindblom, Westlund och JJ kontrakt är helt rätt. Men den dagen Nörstebö fick A-lagskontrakt var jag skeptisk och det vidhåller jag fortfarande, tyvärr. Missförstå mig inte, jag önskar givetvis honom, som med alla brynäsare, att han kommer utvecklas, men här anser jag att Sundlöv gjorde ett av sina få misstag till denna säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Huge: det håller i några enstaka matcher men inte en hel säsong. Det vet både du och jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Vad heter Brynäs nya målsång?? Någon som vet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Peja: vilka talanger som steg fram idag! När Olden skadade sig och Starky klev av levererade talangfabrken. Sandström, Lindblom, Westlund och Lööke var alla bra. Brodecki också men liksom Nörstebö är de alldeles för tunna i närkamperna.
Laget måste förstärkas utan tvekan.
Kul att se Bertilsson i gammalt gott slag oxå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
70 Rodrigues: Wow, nu jävlar skriver du inte ett inlägg, efter förra matchen var du inte lika tyst :-)))
Gulligt att du tydligen har saknat mig..... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Peja: Ja,det blir ju en lite lyxigt svår situation med JJ nu. Hur/när ska han matchas in ? 

Nä,jättekul att se idag. Tycker samtliga junisar visade framfötterna. Möjligtvis att Nörstebö ännu inte kommit igång riktigt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Davey_22: Brynäs fina juniorverksamhet gör ju att man får schysst bredd. Minns när man inte hade råd att kasta in andrakeepern Lasse Karlsson, men nu kan man utan problem kasta in tredjekeepern ;) 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Vad är det för rykten ni har hört??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Peja: BZ är väl understimulerad å vill göra en prestigevärvning kanske...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Tycker vi är en klass bättre (minst) än Leksand idag,trots det stora manfallet. Det är något som inger lite bra känslor för säsongen.

Lindblom trodde jag inte redan skulle ta för sig så mycket och även de andra kidsen vart ju riktigt på gång.

Hatten av till Enterfeldt som verkar vara revanschsugen efter sin lite sämre fjolårssäsong.

Seger över Leksand på en lördagkväll. Den känslan är skaplig va !

(dock glad över värvarrykten)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
70 Rodrigues:t Ganska klantigt med klappor i Lesans färger kan man tycka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Peja: Nörstebö var lite darrig idag men jag håller med dig att man ska ha tålamod med honom. Han får nog spela med J20 mot Mora imorgon. Powerforward har jag inte hört ryktas om.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Kahn: Jag har hört rykten om både back och 'powerforward', men behövs det verkligen en back? Jag tycker att man borde ha lite större tålamod med Mattias Nørstebø, även om han var svag mot Frölunda. Antar att det blir J20-spel för honom alternativt utlåning om ny back införskaffas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Jag håller Felix som en större talang än Markström. Skaplig match som helhet. Det kan bli en kul säsong trots skador?

J20 hade domaren mot sig. Annars en jämn kamp.

Ryktas från Gavlerinken Arena att man jagar en ny back, även om Djoos skulle komma tillbaka (som vi alla väl hoppas?).

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
70 Rodrigues: Fult gjort av Moderaterna att till skillnad från alla andra partier inte respektera Brynäs. Att de dessutom gör allt för att smutskasta Unicef-projektet är inte heller till deras fördel i sammanhanget... 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Brynäsgubbe: Hans fru kanske är nära att föda?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Starky kunde inte medverka på en försäsongsmatch heller pga familjeskäl, undra vad som försiggår.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Jag hade velat se Brodin-Enterfeldt-Ollas
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Starkt av Brynäs att inte låta den klara förlusten mot Frölunda förstöra självförtorendet direkt. Jag kan tycka att kritiken och slutsatserna blev väldigt stora/grova med tanke på att det 'bara' var en premiärmatch.

Stort plus till Andersén. Han ledde styrkorna och visade att han har utvecklat sitt spel med pucken. En toppback på SHL-nivå.

En annan nyckel till segern var ju defintivt Felix Sandströms storspel. Man måste vara stark mentalt för att kunna hantera den situationen som han ställdes inför.

Skönt att flertalet forwards fick producera. Är övertygad om att även tvillingarna kommer att komma igång under de kommande veckorna. De behöver nog tid på sig att komma in i SHL-kostymen, men det är uppenbart att de har kvalitéer.

Och, det säger faktiskt jävligt mycket om Leksands lagbygge att de mönstrade ett backpar bestående av Frögren och Jacobsson när de jagade mål framåt med 4-5 minuter kvar av matchen. Då är risken för en onödig roughing-utvisning betydligt större än sannolikheten att backarna iscensätter bra anfall.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Huge: Wow, nu jävlar skriver du ett inlägg, efter förra matchen var det tyst😂😂😂.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Fan vad härligt asså. Låter lite dumt kanske men det var fan bra att Scott inte var med idag, det gjorde att vi var tvugna att göra om i kedjorna och vipps så hittade vi massor med roligt. Gillade verkligen Rödin/Sweatt och tvillingarna med Jacke såg intressant ut sen som någon skrev innan, Enter och Brodin riktigt jävla bra!

Brodin Enterfeldt Olden

Rödin Nordqvist Sweatt

Lindblom Scott Ollas

Blomqvist Pathrik Ponthus

Kan det vara något när Ollas och Scott är hela? 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Nån ville igår ha kommentarer på följande podinlägg.
Tycker att våra ungdomar gav ett skapligt svar idag..  :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

hahii: Skönt att få sätta de rekonstruerade på plats direkt

Tankarna går annars till Starky en sån här dag 😩

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Sex juniorer i laget, varav två 17-åringar och en som fyllde 18 för mindre än en månad sedan! Grymma killar och grymt bra av hela laget! 
 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Hoppas att Enterfeldt kedjan får spela lika mycket nästa match. Riktigt roliga att se på!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Skönt, det trodde jag aldrig😃. Nu får vi se hur länge Starky blir borta?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Inte så konstigt att Brynäs J20 förlorade mot Leksands J20 idag,
eftersom de mötte Leksands a-lag i stället.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
EskilstunaLasse: Äh, det ingår väl i projektet att Brynäs ska försöka fixa jobb (eller åtminstone praktik) åt ungdomar :) 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Viktig och skön seger. Andersen kung och bra insats av pojkmålvakten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Skål grabbar! Blev en trevlig helg till slut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Zappaholic:proppen ur :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Firar mitt 1000:e inlägg här på HS med en skön vinst mot ärkefienden!!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ÄLSKA BRYNÄS!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Härligt. Fan vad bra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
70 Rodrigues: Många unga killar. Är inte barnarbete förbjudet? Å hur rimmar det med UNICEF grejen? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
EskilstunaLasse: Nämen, grabbarna gör det dom får lön för😃
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
rafalski: Härligt med en snabb replik :))) YES!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Brynäsgubbe: SÅDÄRJA!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Härligt! Nu ska vi klara det här.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
lindblom :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
JAAAAAADÅÅÅÅÅÅ!!!!
Kommentera


« · 1628349 · »