Brynäs IF

713163 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

1628459 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Peja: Jag fick svar tämligen omgående när jag ifrågasatte bevakningen förut. Hör vi inte av oss kan vi ju aldrig påverka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
När inte GD gör jobber får man förlita sig på rikstidningarna :)
Hans Abrahamsson skriver ofta om Brynäs i Aftonbladet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Honken: Det är tämligen meningslöst att maila Stisse & co. Jag har tidigare mailat konstruktiv feedback och konkreta (och realistiska) förslag på hur de skulle kunna förbättra Sporten, men något svar har aldrig kommit. Något svar har heller aldrig kommit när jag har ställt frågor till skribenterna i kommentarsfältet. Däremot har det hänt att de har raderat relevanta frågor som jag har ställt. Jag tror att de betraktar kommentarsfältet som många andra journalister, dvs som en "pissränna". 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Lite bilder från lördagens marsch och tifo.
Uppladdat:

100x100-file-placeholder.png

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Honken: Det var ironi. Inte ett ord om BIF trots det nya skadeläget. Noll känsla för läsarnas intresse.

Underkänt GD/AB!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Var på plats i lördags och som jag skrivit tidigare vet jag att man kan uppleva en match på ett sätt på plats medans man upplever den på ett helt annat sätt om man ser den på tv. Småsaker som man kanske inte ser live.

Det tog säkert fem minuter in i andra perioden innan jag såg att Felix vaktade kassen.
Märkte inte att Oldén var borta.

Men till saken är att jag nästan måste se matchen igen för att bilda mig en klar bild av den FÖR den jag kom hem med i lördags var att detta är nog den sämsta match jag någonsin sett.
De två första perioderna var så usla så jag vet inte vad.
Frölunda i torsdags var ruggigt bra. BIFs försvar var under all kritik.
I lördags var det bättre men inte tillräckligt bra (Nu var Leksand usla) för att ev kriga i topp.
Men det som bekymrade mig i de två första perioderna i lördags var anfallsspelet. Om man nu kan säga att man hade något.. Om vi var inne i anfallszonen mer än 5-8 sekunder var jag nöjd.
Man hade ingen tyngd i anfallen så vi fick ner pucken djupt och kunde jobba därifrån.

Nu var väl tredje perioden helt ok eftersom man gör tre mål men jag är uppriktigt sagt väldigt orolig för BIF har över två matcher i mina ögon inte varit tillräckligt bra och då har man ändå gjort 4 mål.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
bradberry: Då jag inte är prenumerant vet jag inte om du menar allvar eller ej. Det är sån information man skulle önska och som borde vara självklar för redaktionen att få ut till sina betalande kunder. Om du är ironisk, släng iväg ett mail till Stisse och ifrågasätt deras arbete, och prioriteringar. Hur ska de annars kunna bli bättre?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Så fruktansvärt skön seger i lördags, riktigt bra insats av hela laget. Vilka ungdomar vi har, försvaret såg oerhört stabilt ut, och släppte inte till många farliga chanser, vår offersiv var oxå betydligt bättre och skapade mycket. TACK BRYNÄS!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Pettisbif: Jonas Anderssons skadehistorik utesluter honom från att vara aktuell.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
bradberry:avd ironi?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
GD/AB papperstidning har en ganska stor artikel idag där man redogör för skadesituationen runt Olden, Scott, Ollas, Kilström och även hör sig för om Starkbaums status.

Intressant! Jag är MYCKET GLAD att vara prenumerant hos en så grävande och nyfiken redaktion...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Pettisbif: Granak skulle vara en fantastisk värvning för vilken SHL-klubb som helst. Enligt min mening kanske den bästa backen i hela ligan, om han mot förmodan skulle återvända. Han fick dessutom väldigt mycket beröm för sin personlighet, attityd och karaktär i Rögle och Färjestad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Dominik Granak och Jonas Andersson är lediga i KHL... Tror ni Bz har dom i tanke?? Bägge är ju produktiva på SHL nivå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Huge: I valet Olden/Lökke så har Olden mer rutin men spontant så känns Lökke rappare på rören. Något som går i linje med Brynäs spelidé. Men utgångspunkten måste vara att hela truppen är skadefri och de unga talangerna konkurrerar om en tröja.

Förutsatt att TJ vågar göra förändringar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Huge: Eurohockey brukar vara sämst uppdaterade. De lägger in spelare när de är unga och uppdaterar därefter endast stats (ej längd, vikt etc). Liknande på Eliteprospects men de uppdaterar i alla fall lite oftare. 

Som jag har uppfattat saken skickar Brynäs mfl in sina officiella trupper (anmälda spelare) till Swehockey inför varje säsong och därefter lägger de upp på sidan. De borde vara bäst uppdaterade.  
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
EskilstunaLasse: Och för att ytterligare komplicera bilden uppger Eurohockey.com att han väger 78kg är är 190cm lång.
Vem ska man tro på?   :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
EskilstunaLasse: Då undrar jag isf varifrån du fått siffran 88kg, som du uppgav på Olden?
Litar du inte på Brynäs läkarstab?  :-)

Egentligen ointressant debatt, eftersom min poäng hela tiden varit att han är en "tung forward" i jämförelse med de lätta junisar jag jämfört med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
EskilstunaLasse: Den officiella vikten (Enligt SHL's uppgift) Så väger han 80kg. Bilden av honom ger sken av att han är en "humlestör".
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Huge: lite likt dig att välja det mer positiva alternativet. Klarar inte Brynäs läkarstab att väga en spelare? Varför fölita sig på en helt utomstående sajt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
EskilstunaLasse: Absolut. Enligt hemsidan väger Olden 80kg, enligt dig och EP väger han 88kg.
Det senare låter väl isf mest troligt, med tanke på hans längd.
Vilket väl än mer understryker min åsikt att han med fog kan rubriceras som en "tung forwardspjäs"
(Obs: mer ett svar till Powerfade än till dig....)   ;-)

Ja, Lööke imponerade sannerligen. Ännu ett bevis på att vår junissatsning börjar bära frukt på allvar. Hur ska det här bli när Ollas, Scott och Olden är tillbaka?   :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Huge: Jag tror Lökkes 80 kg fördelat på 183 cm nog kan liknas med Oldens 88 på 194 cm. Jag gillade Lökkes insats igår :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Powerfade: Tror inte att jag kan utveckla vad jag menar på ett tydligare sätt än vad jag redan gjort i mitt inlägg kl 15:59.
Läs om, läs rätt.  ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Kahn: Vad har jag missat, ska brynäs värva en ny back??????
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Huge: Inte ordagrant men väl nämnt honom som en "tung forwadspjäs". Då kanske du skulle kunna utveckla vad du egenligen menar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Powerfade: Vilket jag heller aldrig hävdat att han är....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Huge: Det enda en lång spelare kan använda sin längd till sin fördel är genom sin räckvidd. Täcker upp en större yta i t ex BP. Som powerforward är det knappast en fördel. Du förväntas proppa och trötta ut backar som har din längd fast 10-15 kg mer i muskelmassa.

Olden var helt ok i VM och OS, men knappast som powerforward ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Powerfade: Håller med, men det jag såg av Olden i VM bådade gott. Han utnyttjade sin längd på ett bra sätt och framstår därmed som tyngre än vad hans 80kg borde göra, sas.
Klart att risken för klumpiga tacklingar mot mindre spelare ökar, men jag uppfattar inte Olden som en klumpig spelare som nyttjar sin längd på ett vårdslöst sätt, tvärtom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Huge: Det hänger ju på om Olden använder sina "tunga" 80 kg eller inte. Han är en humlestör som väger inst 10 kg för lite sett till hans längd. Enlängd som i många fall kan vara till hans nackdel. Det är svårt att gå in 100% i en tackling mot en kortare spelare. Det är lätt hänt att man tacklar mot dennes huvud, och sånt är ju inte populärt i ishockey.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Powerfade: "Olden "en tung forwardspjäs"? Är det ditt omdöme efter lite drygt EN match i SHL efter att ha varit ett oprövat kort från den Norska ligan som knappast håller en hög klass."

Nä.
Men det är mitt omdöme om Olden som spelartyp, jämfört med våra yngre och lite tunnare talanger, eftersom diskussionen gällde Huss påstående om att det inte håller i längden att ersätta skadade etablerade spelare med just yngre förmågor.
Och jag vill nog hävda att Oldens 194cm och 80kg ändå väger lite tyngre därute än en i sammanhanget relativt tunn junior.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Huss: Och vad har skador med mitt resonemang att göra?
Min poäng var att vi redan nu har både en kvalitativ som kvantitativ bra mix av yngre och mer rutinerade spelare. Skador kan man inte göra så mkt åt, det drabbas alla lag av. Frågan är väl isf hur stor trupp man ska ha, du verkar vara inne på en 30-mannadito för att vara på säkra sidan. Realistiskt? Inte mkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Carl Lejonkräk: Medhåll angående skybaren! Kändes riktigt genomtänkt och maten var över förväntan. Lite för hög volym på trubaduren men det blir helt klart standard att boka in sig där hädanefter.

Mycket bra!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Carl Lejonkräk: Bara det att han tog typ 3 års betald semester och urholkade lite av FBK kassa förtjänar beröm. NC styrde i vart fall upp ett vettigt försvarsspel ( vi hade dock typ inget anfallspel men det glömmer vi  :))

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
SnowKing: jag håller med dig, bara kul om det går bra för NC i Hästen. I Brynäs var han  ok också men inte mer  än så kanske men han förtjäna respekt för sin insats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Carl Lejonkräk:

Jag kommer inte ihåg några budgetsiffror men NC hade ju en betydligt mediokrare spelartrupp att jobba med... med tanke på det var det godkänt att ändå nå slutspel. 

Visst gjorde han bort sig med uttalandena när han gick till FBK men jag tycker ändå att det är kul om det går bra för han med Hästen.... han har ju inte mördat nån! ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Lesky:"TJ har ju fått större budget men kommer inte längre än NC trots detta, bortsett från guldåret då :-)"

varför bortse från guldåret? Kom Brynäs någonsin topp fyra med NC?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Carl Lejonkräk:

Tack för uppdateringen. Bara Brynäs tjänar pengar på förändringen är jag nöjd! Arenan är ju sällan fullsatt ändå tyvärr...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Lesky:Skybaren ser grymmt intressant ut, gigantisk yta för att mingla, äta och kolla på hockey. som en gigantisk sportbar med utsikt över rinken. Buffe 99 spänn är dessutom ett fynd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
bradberry: TJ har ju fått större budget men kommer inte längre än NC trots detta, bortsett från guldåret då :-) Vilket gör att TJ nog kan stanna länge oberoende av prestation.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Lesky: Ja! Dödgrävarhockey fick vi nog av under CZ.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Såg för övrigt NC och Vita Hästen, ibland när jag ser TJ i båset kan jag bli lite vemodig och nostalgisk och önska mig Czarnecki tillbaka. Är jag ensam om detta? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Lesky: Ja, och det vore ju ett logiskt resonemang.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Man får väl anta att Brynäs tänkt sig att ombyggnationen ska ge ökad vinst eftersom åskådarplatserna nästan alltid är tomma?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

KulaShaker:

Man har alltså offrat cirka 800 åskådarplatser....För vad? En ny sky-bar? Eller är det mer?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Lesky: inte efter ombyggnaden
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Är 7680 FULLSATT i Gavlerinken numera? Stod att det var fullsatt på aftonbladet, men tar inte arenan över 8000?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Zappaholic: Det är bara att hoppas.

Ser nu fram emot J20 matchen mot Mora. Den börjar 14.00.

Hoppas att J18 spöar Lif på bortaplan. 2 av 3 möjliga skulle vara godkänt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Kahn: Det låter väldigt spännande. Det borde ju röra sig om någon från NHL-camperna som inte får plats i något av lagen när NHL drar igång.

Kom igen nu, BZ. Ta hem kvalité!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Jag har nu fått det verifierat ATT man söker en ny back.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Jag tror Calle Järnkrok spelar i Brynäs innan/runt jul. På lån...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14

Huge: Den genomtrevlige personen....

Man söker en back. Kanske från camperna när urrensningen är klar på andra sidan pölen. Något namn har jag inte att presentera, bara ATT man söker en ny back.

VI kan du presentera dig som varje gång du genomtrevlige...

Kommentera

1628459 · »