Brynäs IF

711074 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28

« · 2009156 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Kevin47: Jag. För att få en utländsk spelare godkänd av Migrationsverket till imorgon är praktiskt omöjligt. Men jag var mest sarkastisk o om du inte bara syftar till matchen imorgon så tror jag inte det är så lätt att bara landa ett nyförvärv, oavsett nationalitet. Tror Växjös o Färjestads forwardsvärvningar säger rätt bra om hur marknaden ser ut. Självklart skulle även jag vilja ha in en spetsvärvning men tills dess är jag väldigt nöjd att de plockat in Brodecki o Molin under säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Back: Sen har ju Rohdin verkligen ryckt upp sig så det är ju kul för honom och han förtjänar chansen, kul att få se Solem också.

Däremor så blir nog andralinan leading line nu och det tror jag passar dem bra.

Rent ärligt så har ju Rödin varit ganska kass (med Rödinmått mätt) så detta är väl ingen superkatastrof om Rödin är tillbaka om en vecka.
Däremot så måste ju en offensiv spets till in så snart som möjligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Tror inte det är någon katastrof att Rödin är skadad. Han hade behövt lite vila ändå med tanke på att han sliter som en galärslav men inte fått ut nått av slitet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Brynäsgubbe: Rödin kanske har genererat mkt poäng men tror nog att det ger mer trygghet i laget att lagkaptenen är med, kommer bli ett stort avbräck och känner nog att det måste in en spelare med spetskvalité typ för 5 minuter sen om inte alla skador ska lämna för stora hål vid skador.
Men defensiven har varit vattentät dom senaste matcherna så det skulle inte förvåna mig ifall vi åker från Jönköping med 3 tunga poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Retse: Vem har sagt att de måste vara en svensk spelare ??????
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Pajen: "Skriv gärna inte ERP igen. Den heter Gavlerinken och det vet du också."

Monitor ERP Arena är det korrekta namnet: www.expressen.se/sport/hockey/shl/just-nu-brynas-arena-byter-namn/

Självklar kommer jag att hjälpa till att sprida vår arensponsors namn och inte använda mig av det gamla namnet Gavlerinken som i och för sig är ett fint namn men det tillhör historien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Mrassarson: Suck. Som vanligt chansar Brynäs när det gäller skador. Har var ju tveksam mot LHC, så varför spelade han då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Retse: De skulle ha värvat när Jesper drog, en tunn trupp är livsfarlig och skador kommer alltid.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Kevin47: Om du vet en svensk spetsspelare som väntar på att signa för en klubb o hinner registreras till imorgon så är nog Sundlöv o Dacke öppen för att lyssna. Så ring eller mejla snarast tycker jag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Plockar Joakim rohdin till första kallar hem solem ?? Snälla kan nån förklara varför fan dom inte värvar in en spets spelare ???
Kommentera



Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Johannes Hedberg: Rödin skadad, Solem kallas hem och Rhodin in med Scott och Mannberg i första enligt GD.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
bradberry: fast det har ju inte gått speciellt bra som center i år.

Så varför inte då testa med Rödin och Scott?

Att Mannberg kan spela i tredjekedjan vet vi ju.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
mattiask: Den som ska spela i första är Boqvist ersättare.
Så länge som vi spelar bra och vinner så spelar det inte så stor roll vem som gör målen.
Prova andra alternativ när vi ligger i underläge och formen är sämre inte nu.

Börjar vi laborera så riskerar vi defensiven som funkar bra just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Kevin47: Jag håller med dig fullt ut i sak och jag är verkligen en av dom som är helt inne på att kontinutet i dessa lägen är otroligt viktigt.
Men det tar ej bort det faktum att vi trots allt verkligen måste ha igång Scott och Rödin. De har båda två varit bra - men för lagets bästa måste de verkligen börja leverera mål och poäng i lite högre utsträckning.
Exempelvis igår bara - har Rödin någon riktigt bra chans igår? Inte vad jag minns tyvärr.
Vi vill alla Brynäs bästa. Brynäs bästa vore att hitta det bästa alternativet till dessa två så vi får igång en fantastisk förstafemma. För de tre andra kedjorna har börjat fungera ordentligt.
Då är frågan vem som då ska lira där i första. Tycker egentligen bara att Nicky är den som är längst ifrån av de vi prövat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Axle San: Skriv gärna inte ERP igen. Den heter Gavlerinken och det vet du också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
mattiask: Ölund är ju centertypernas centertyp... Han ska spela.......center....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Sama: Skönt med ett glapp ner till Lakers nu också och snart möter vi dem i ERP.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Grymt roligt att vi vann igår! Skönt att Leksand förlora!

Men fyfan vilken kass domarinsats! Från både sidorna...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Kevin47: Håller med för fan, kom in i matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Kevin47: Håller med. Något funkar ju nu. Danielsson in i första känns verkligen inte som rätt väg att gå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
KulaShaker: Det går snabbt i hockey. Ett par vinster medan lagen ovanför torskar samtidigt så är vi ikapp. Nu hoppas vi på att i och med de senaste vinster killarna fått ett bättre självförtroende och segertåget fortsätter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Axle San: Håller med.
Att Jaedon ligger dåligt i plus minus som ny i Shl stryker vi ett streck över och tittat framåt.
Vi ser framåt och lite bakåt typ tre matcher.
Sedan en fråga blev det något fel när du skrev hytta där jag kommer ifrån hytter vi åt ungarna när de gjort som de inte ska.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Axle San: varför i helvete ska dom ändra i kedjorna när de går bra såhär ??? Kedjorna tycker jag ska vara kvar tills sundlöv har värvat in en spets spelare till rödin och scott
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Zzz: Så här borde det ändras om det skall ändra:

Rödin - Scott - Danielsson
Desh - Sallinen - Brodecki
Mannberg - Ölund - Molin
Rohdin - Blomqvist - Forslund
Alcen
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Lemp: Fast har vi provat tränarnas alternativ 1-5 så kanske man måste vara ödmjuk att säga att det är något som inte fungerar. Vi är alltså nere på Mannberg nu.. Komplementet i den kedjan försvinner helt i spelet.
Jag tycker också Ölund är bättre som center.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Zzz: Tycker det är ett konstigt resonemang att säga att man inte bör pröva en annan ytter med dom bara för de två tidigare alternativen inte fungerade. Man prövar väl tills man hittar något som funkar?

Förstår tanken med att bryta upp Rödin och Scott, men håller dom hellre tillsammans tillsvidare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Johannes Hedberg: Har för mig att Ölund testades som ytterforward innan han lämnade för Nordamerika. Vad jag kan minnas så var många av oss supportrar överens om att Ölund är klart bättre som center.
Jag personligen tror fortfarande att Molin vore en väldigt intressant spelare att testa ihop med Rödin & Scott. Nu har de ju testat med både Brodecki, Jaedon samt Mannberg. Varför inte då byta Mannberg mot Molin och testa?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Zzz: Jag tycker att vi fortsätter med denna uppställning tills(om) en ny spetsspelare till förstalinan kommer in. Visst förstalinan producerar inte men den är ändå en lina som har mycket puck och som skapar en del chanser.
Sen måst jag hytta Jaedon och Sallinen som verkligen visat sig kunna spela som spetsspelare på slutet, bra där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Davey85: Lex Rönnberg. Nu har han ju iofs ett jädra trimmat lag just nu och en jädra medstuds, men det räcker inte för honom. RR är initialer för Relativt Respektlös.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Lemp: Jag vet inte om lösningen ligger i att testa ytterligare en spelare som ytter bredvid dom två när ingen av dom alternativen som hittills fungerat. Kanske läge att dela på dom i samband med att den nya spelaren kommer in.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Axle San:
Laget före jaget om en spets kommer in!
Mannberg är inte med i någon kemi-Lina och det han gjort bra hitintills passar som inhoppare i alla linor.
Skador kommer!
Mannberg blomman rodhin blir då också en farlig 4de och då orkar mannberg tugga istid i BP också om det behövs!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Lemp: ja, Ölund borde testas där.

Molin kan ju också spela center.

Rödin - Scott - Ölund
Desh - Sallinen - Brodecki
Mannberg - Molin - Danielsson
Rohdin - Blomqvist - Forslund
Alcen


Men det syns att grundspelet sitter bättre nu. Den där planen på isen. Strukturen.

Söderström, Desh, Sallinen, Brodecki och Lindelöf agerar helt annorlunda nu jämfört med början av säsongen. Det finns en trygghet.

Ersson i mål var mycket bra. Även Eriksson har höjt sig på slutet.

Kanske var det rätt av Brynäs att behålla MS som tränare.

Kanske förlorar vi tre i rad och är tillbaka på ruta 1.

Vi får se.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Davey85: En riktig toppspelare in i första och Mannberg till? Ja var sätter vi Mannberg då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Zzz: Eller pröva Ölund på en kant tillsammans med Scott och Rödin. Då kanske både Rödin och Ölund kan komma igång.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Captain_fantastic: Kanske dags att sära på Scott och Rödin? Eller att flytta ut Scott på en kant och låta t.ex. Ölund gå som center.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Sköna 3 poäng. Bra för självkänsla, självförtroende, moral och attityd.

Positivt att pp2gänget kom igång.
Det avgjorde matchen.

Kilas aggressiv, gillar spelare som tar kampen. Det försökte han verkligen.
Det lattjar med motståndarens mentalitet även om dessa ser ut att stå upp. Hårda tacklingar och/eller få dem på rygg tömmer deras energi, det är nästa steg.

Tycker vi var laget som styrde matchen, helt klart,
men klara målchanser kunde varit fler för att matchen ska hyllas. Det var trotts allt Linköping vi mötte. Historik en sak, men ett sämre lag är ett lag i motgång.

Mannberg klickar inte 100% i första. Scottdin behöver en motor på ena vingen. Det blir mer och mer klart ju mer istiden tickar.

3dje linan håller jäkligt bra nivå, borde vara en av SHLs bättre, det är 1&2 som behöver höja sig.

Rörigt på slutet när Linköping vill fram och Bif var nöjd och försvarade. Detta måste bort/tränas på. Mot ett skarpare mål-lag hade det kunna blivit en matchvändare.

4-1, ja, även domare ska ta beslut på isen.

Överlag är jag mycket nöjd av gårdagens insats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Brynäsgubbe: Tycker det gått lite väl långt i hur man letar fel på mål idag. Ska det vara millimeterrättvisa på allt så kommer hockeyn tappa en hel del av sin charm.

Brodecki åker in framför mål, det ser ut som att hans skridsko och Lhc-backens skridsko touchar varandra lätt och backen faller. Måste finns massor av såna situationer per match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Måste bara hylla Samuel Ersson. Dels för att han efter den tunga starten verkligen kommit in nu och visat hur bra han är. Ser otroligt lugn ut i kassen samtidigt som han kan göra mer spektakulära räddningar när det behövs. Sen verkar han vara en jäkla härlig kille också. Skön i intervjuer, sjunger igång klacken, osv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Captain_fantastic: Danielsson tycker jag definitivt. Andrakedjan har inte fungerat klockrent heller så att spräcka den är inget jätteproblem i mina ögon. Förstod faktiskt inte varför man flyttade ner honom från förstakedjan från första början. Kändes som att han klickade ganska bra där. Men förmodligen var det i läget då Sunkan hade panik pga resultaten och han ville göra förändringar för att bara hitta på nåt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Formtabellen senaste två veckorna:
(4 matcher)

1. Luleå, 11p
2. Brynäs, 10p
3. Frölunda, 10p
4. Örebro, 9p
5. HV71, 8p
6. Färjestad, 7p
7. Djurgården, 7p
8. Skellefteå, 6p
9. Rögle, 4p
10. Malmö, 4p
11. Linköping, 3p
12. Oskarshamn, 3p
13. Växjö, 2p
14. Leksand, 0p
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Davey85: Man måste ju vara storsint vid seger. Det som är oroväckande är hur varken tidningarna eller CMore tar upp det. Slappt tycker jag, det känns rent allmänt att de ofta missar kontroversiella situationer. Vore intressant att höra fler åsikter. Jag tycker det är svårbedömt, det är onekligen Brodecki som orsakar att han faller, men kontakten är så minimal att spelaren faller mer på egen kraft pga dålig balans snarare än att Brodecki river ner honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Inga i Brynäs som är ute och gråter i pressen efter domarnas pinsamma bedömning där. Det är bra. Om inte principen "den som skriker högst vinner" gäller i SHL.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Charles: tycker många spelare imponerar, tex sallinen o deschneau som just nu har kommit igång. Nu behöver Brynäs ändra 1a kedjan, fast vem ska spela med rödin o scott??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Brynäsgubbe: var det Winge som tog den?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Brynäsgubbe: pinsammaste bedömningen jag sett på länge
Kommentera



Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Brynäsgubbe: han ramlar ju förfan!!!
Kommentera

« · 2009156 · »