Brynäs IF

716793 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC

« · 350263 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
bobbe: Oki, tyck vad du vill. Jag säger bara vad jag tor att det blir imorrn. sam så verkat du inte ha så mycket på fötterna. Kan du ishockey eller kan du bara Linköping (det är en avsevärd skillnad på svensk hockey och LHC)?!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Det är ingen psykning utan enbart hånande att skrika på någon efter en vinst. Det är lätt att snacka efter man vunnit som Lundström. Men han får väl ta chansen när han får den eftersom det så sällan händer att Brynäs vinner över LHC. Han snackade nog inte så mycket när det stod 2-7.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
fd: hmm..undrar vem som är patetisk nu..


Pinsamt var ordet....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
magoo70:
Jag tror inte han blir så psykad av vad en patetisk reserv och dussinmålvakt som inte ens platsar i Brynäs säger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Richter: :oD härligt att ett rutinerat burlejon kan bli psykad av en pojkspoling. Killen borde kanske ta hjälp utifrån om han inte tål psykningar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
bobbe: håller med dig till 100%. Jag tror faktiskt att brynäs kommer att vinna imorgon mot modo.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Lothar: Dålig vinnare, säger jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
HF: Om alla domare som gör såna misstag inte ska få döma något mer i ES så skulle vi enbart ha max 4-6 domare kvar ju. Så kan man inte resonera. Nu kommer Persson att utvärdera denna match mer domarbasen Andersson sen så kommer det vara "glömd" så han kan gå vidare till nsäta match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Lothar: Person kan döma schack-turneringar hos PRO hädanefter. Efter ett sånt misstag förtjänar man inga fler chanser. För mycket daltande med domare.

Detta var därmed mitt absolut sista inlägg om skandalen/matchen igår nu går jag vidare.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
HF: Alla ska veta att ALLA DOMARE gör sitt bästa varje match, påstår man nåt annat så ska man sluta titta och höra på sport...
Visst domare ska få den kritik som de förtjänar och det har nog domare Persson fått nu. Nu ska man se till att han får rätt förutsättningar över att fortsätta döma i ES och att han gör det bra. Ju mer dom får döma så bättre blir dom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Lothar: Den ursäkten får man höra till sin leda: "Det är inte så lätt att dömma, döm själv får du se". Det är ju löjligt att påstå nåt dyligt, en domare har gjort ett medvetet val att ta den uppgiften och då får man fan i mig göra sitt bästa och lite till. Sen kan jag tycka att domare i sverige inte har rätta förutsättningar (använd proffsdomare). Tänk om en hjärnkirurg eller pilot resonerade så, det är långt i från lätta yrken men de gör i stort sett aldrig misstag.

Sluta försvara domarna och ge dem i stället förutsättningar att göra ett gott jobb. Är man dålig ska man ha kritik, punkt slut.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
WarhawK: Jo visst det stämmer. Men de som kritiserar domare bör börja döma själv och avancera i domasystemet så får man se hur svårt det är. Jag dömer själv i Fotboll i div: 3-4-5 herrar och jag vet hur svårt det är att avancera upp till en högre nivå de första matcherna...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Lothar:
Men dommearen har själv satt sig i denna sits när han inte kan reglerna , eller ???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Richter: Verkligen bra att du tog dig tid och skrev det här. Vi Brynäsfans har varit jätteoroliga för Fredrikponken hela natten. Hoppas verkligen han inte är jätteledsen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Richter: Suck, dålig förlorare säger jag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Richter: Nu blev han om möjligt mer patetisk ;) Psykningar förekommer ju aldrig i hockey eller? =) Ett lysande exempel var ju T. Johansson som sa åt domaren att lägga till en passningsläggare till deras kvitteringsmål, klart finessrik psykning som turligt nog inte funkade.

Jaja, nu har jag Modo-matchen i tankarna. Jag tycker att det vore kul om några fler härifrån kunde hänga med på bussen upp till Ö-vik. Det blir garanterat roligt. Jag bjuder på Glögg och FylleFemman sjunger "Hej tomtegubbar" iklädda vackra luvor med lysdioder på =)

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Skönt att vi vann igår men synd att det blev som det blrev på 2-2 målet.
Lider med Sören persson (domaren). Synd att han inte tog hjälp med måldomaren, men att idiotförklara honom är helt fel. Tänkt på att det var blott hans 2 ES match, och det är en ohygglig tryck på domarna i ES.
Tycker det var tråkigt att de visade reprisen av det målet i jumbotronen, gång på gång. Det är tjänstefel... Hoppas Sören fortsätte ri ES, tror att han kan bli bättre ju mer han dömer...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
HF:

Citerar corren.se:
Norrena var besviken för att ha släppt två straffar av två möjliga (Ove Molin och Mikael Lind) förbi sig när det skulle avgöras. 30-åringen var också märkbart irriterad på Brynäs reservmålvakt Joakim Lundström.

-- Han skrek åt mig när jag släppte in straffarna. Lite mer respekt måste man kunna visa.


Dålig stil av reservkeepern. =>
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Gavlerinken: Berätta! Menar du att dom är slitna efter alla fall?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Gavlerinken: Det kostar att vara hip ;-)

Får väl hoppas att han visar motsatsen för mig att han duger i Brynäs, han kan börja på lördag mot bandvagnarna
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Gusten:
Då skulle du se hur karlns byxor ser ut. Det var en skräckupplevelse...
Råkade se dom i kön inför BIF-LIF...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
tiger: Är det ombygnaden av hallen som var anledningen till presskonferensen? Annars borde det väl ha kablats ut om det var nån spelarövergång.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
verkar som om vi får behålla Anger ett tag till...tror det är finemang det. Tror han kommer att producera rejält efter jul....men han får sluta se ut som ett mongo när han gör mål :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Underdog: det är klart att vi vill att han ska stanna. Vi får hoppas att det har lossnat lite grann nu så han får tillbaka sitt självfötroende en aning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
65Selander: Äh jag skiter väl i om ni saknar honom eller inte. Men potentiell storspelare är han ju - och han verkar ha hittat spelhumöret igen. Så vore jag i era kläder hade jag nog velat se honom stanna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Säga vad man vill om Angers öppning av serien...men är det inte typiskt OM han nu blir skickad till HV när han tillsist börjar visa tendenser till vägvinnande spel....eller så är det just därför han skärpt till sig, hmmm
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Larry: Det här angående Anger, Kan någon ge ett konkret svar och källa varifrånm dessa rykten kommer?
Har jag missat något?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Larry: Enl folk på HV sidan så är det inte Anger, säkert Dahlén som är på väg tillbaka
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Var på matchen igår,Linköping FICK en poäng av domarn. Brynäs förlorade en poäng inget snack!


Anger på väg till HV?,tveksamt.


M.V.H Larry!


Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Underdog: Sakna, varför för att han gjorde sitt 3:e mål på hela säsongen eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
65Selander: Anger verkade het igår - så honom bör ni nog sakna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
65Selander: Där framgår det väl också att sparken inte var medveten..?

Hur som helst, målburen var väl flyttad - men vem gjorde det? Det har jag inte läst någonstans eller sett. Var det en brynäsare så blev det ju rätt i vilket fall - då ska det ju dömmas mål om försvarande lag medvetet flyttar kassen...

Suck - jag lovar att det var mitt sista inlägg om detta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Underdog: Beror ju på var man läser också ;-) (se länk)

Nä Beckham kopian Anger lär man inte sakna iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
65Selander: ;) haha... jag lovade ju i natt att jag skulle fråga tim - ville bara meddela hans syn, om dock en smula subjektiv... :) För övrigt är det klippt från Corren (Östgötacorrespondenten)
Heja Anger
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Underdog: Tycker vi alla droppar denna sak nu eftersom det är över!

I stället så hjälper vi Anger att packa så att han försvinner från kommunen så fort som möjligt ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
-- Oavsett om det var rätt eller fel ska det inte upp på jumbotronen. Det är bara att läsa reglerna, man ska ge fan i att visa sådana här situationer där. Det sätter domarna i en omöjlig sits.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Makkan: Ja vad säger man om Anger, jag hoppas för guds skull att det är ett byte på gång eller att någon joker är på väg in till BIF!

Fast med min vanliga tur så är det väl en penga transaktion!
som tur är så kommer man inte sakna Anger iaf.

Efter denna säsong så hade han iaf dragit från BIF.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
-- Den tog min skridsko och gick in, så var det. Men jag kan inte säga att det var någon medveten sparkrörelse, sa Tim Eriksson.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Om det nu är så att Anger ska gå till hv71 så hoppas jag verkligen att vi Brynäsare får reda på det innan hv släpper den eventuella nyheten. hv har sin presskonferens klockan 11. Då hoppas jag att vi har hört något från Brynäs. Nu är det ju inte säkert att presskonferensen gäller Anger. Men den som lever får se.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
En stor skandal. Nonchalanta domare som tror att dom vet bäst och har sett allt, behöver vi inte ha i elitserien. Hur kan han göra bort sig så totalt och inte prata med videodomaren när han påkallar om uppmärksamhet. I sin blott andra elitmatch så borde väl han ta det säkra för det osäkra. Nu när elitseriearenorna har satt upp dyr videoutrustning. så ska väl den användas. Annars är bara att kasta ut skiten. Skärpning från herr domaren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Huge: Dom spelad säkert bra....vad jag hörde. jobbade så jag har inte så mycket koll på hur spelet var. Men det som oroar är att dom inte kan spela ut vid ledning. Inte en match i år har det blivit en storseger...det skulle behövas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Frånsett domarfadäsen, gjorde grabbarna iaf en bra match idag, det får man inte glömma bort. LHC är svårspelade, speciellt när dom spelar borta, det har ju andra på papperet bättre lag fått erfara.
Härligt att Soling verkar vara riktigt på G. En stolpträff utöver målet, balja där och matchen är över.
Även Anger verkar ha börjat hitta tillbaka till sitt rätta jag.
Kan väl aldrig tänka mig att karl´n vill till Jönköping.
Skulle vara för det enorma utbudet i syndens näste i så fall...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
fd: Det är helt Ok att kopiera, men du vet väl att det alltid är originaldevisen som gäller... ;-)

Kastar man ur sig ngt som inte har täckning, får man räkna med att det betraktas som svammel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Joolson:
Jo, Nicklas Danielsson är en av mina favoritsspelare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Nä ni, nu ska jag gå och drömma söta drömmar om 3:e raka på 2 veckor mot Frölunda på söndag.

Ha det gott och grina inte för mycket - ni fick trotsallt 2 poäng. Inte så illa pinkat det heller.

Som någon sa tidigare - bättre att vi gläds åt att vi båda går betydligt bättre denna säsong än förra.

Kram på er
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Underdog: På Norrena menar du väl? Det var ju han som visade upp PMS liknande handlingar ;)

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Huge:
Jag tycker inte jag svamlar. Förresten är det OK att jag har kopierat lite från din presentation och lagt in i min?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Ska slå Tim en signal imorgon och höra om han sparkade den frivilligt. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Hong Kong: Jag skriver gärna, adrenalinet har inte riktigt runnit ur än så det är lönlöst att försöka sova i alla fall, fast det känns som om alla är rätt överrens så det blir ingen diskussion längre ;)


Jag tror Norrena var den som flyttade buren =) Han var kinkig hela kvällen och sås sur på Ove att han vägrade ta i hand.


-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
fd: Är du inne här och svamlar nu också? Du har redan svamlat tillräckligt i er egen GB: Tims spark var ofrivillig och vår lagkapten försöker fuska till sig mål med flit etc etc...
Du verkar ha tillgång till matchvideon, så varför inte lägga ut en länk så att vi alla kan få göra våra egna bedömningar...
Kommentera

« · 350263 · »