1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738982 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
maria29: Nej, nej Maria hoppas att min läsförståelse är fel men du förespråkare väl inte en stängd liga!

maria29: Detta med stängd liga tycker jag är en helt annan sak. Det måste ju finnas möjlighet för klubbarna underifrån att gå upp. men givetvis tycker jag det är positivt att man inte skall kunna åka ut så lätt och kunna satsa mer långsiktiligt utan att behöva oroa sej för att hela ekonomin raseras

knaskamilla:
Därför nordamerikaner tycker vm är en b turnering ju

bobbe: Okay. Jag antar att du är inflyttad student.

Ett litet onödigt tillägg kanske : Jag jobbar med en lhc:are dagligen så jag vet att alla lhcfans inte är rötägg. Bara så ni vet.

(Jag vill bara bygga broar).

Poffa: Vi kan vinna Sm utan nhl förstärkningar. Kanske inte just nu men om några år. Ni kan inte ens vinna alla era Sm finaler, berövligt...

knaskamilla: Forsberg bland annat har väl inget kontrakt där är det ju lite annorlunda., Men det räcker la att peta på Foppa snart så e han skadad igen.

MoK: det är bedrövligt att man ska stängas av bara för att man inte kan visa ett positivt resulat. Visst skulle det var kul med andra lag med men då kanske det är bättre att göra en större serie.

Makkan: Japp, studentjävel som nu har rotat sig rätt bra, med östgötsk flickvän och allt... för övrigt från Mjölbytrakten. ;)

WarhawK: Exempelvis.....Dackell, Holmqvist, Modin, Wallin, Mårtensson, Samuelsson eller varför inte Rafalski.

Lothar:

Tillför något till debatten istället för att försöka komma med påhopp, unge man.

maria29: Disskusionen är väl faktiskt sådann att vissa vill stänga ligan, utöka till 14 lag och ta bort derbygrupperna som anses orättvisa.

Makkan:
Hmm jag fullt medveten vilka lirare vi har i nhl , men det var ju nån som sa att vi inte har det och då påpekade jag även att det finns 30 lag med spelare som behöver nån stans spela om det blir lockout

bobbe: Inte illa. Är hon Brynäsare med ? så är du en lycklig man.

MoK: Och det skulle väl vara bra. bara jag får se Bif så är jag hyfsat nöjd.

maria29: Jo sant men är man för usel skall man inte spela i elitserien.

WarhawK: Japp. Jag ville bara påminna alla sportsnackare att vi Brynäsare har skeppat iväg en drös med härliga spelare också. Bara så dom vet.

MoK: Upp med dom som är bra då och har ekonmi att kunna fixa bra spelare. då finns det inga dåliga lag eller? Dåliga spelare finns det alltid i ett lag.

Ta bort de satans derbygrupperna och utöka till 14 lag de låter helt okej...
Stängd liga tror jag inte är så bra (kluven i den frågan) Men med ett år där spelare ramlar in från NHL i brist på lag att spela för så bör man stänga den säsongen och låta det vara det jippo som det blir ett sådant år.

Makkan:
oki trodde mer du menade på jag inte visste det , jaja skit samma

har hur som helst sett de flesta av dom du räknade upp LIVE i usa så

RavenLord: Det var så jag menade.

Makkan: Ja, hon är ju faktiskt det! :D Jag är helt riktigt lycklig... ;)

maria29: Jo jag förstog hur du menade ;) Låt det bli ett spektakel för ett år som i USA hehe

maria29: Dåliga spelare finns alltid men lagen i elitserien skall ju ha en god ekonomi samt tillföra något. Tveksamt om vissa lag gör det just nu,. Svår fråga detta

RavenLord:
hehe menar du en hel säsong som blir som en lång allstars match där inga tacklas ;->

WarhawK: Tacklas ju knappt i elitserien redan nu så ändringen där lär väl bli minimal.

MoK:
Ja men dom i NHL tacklas ju , kommer dom hem blir det nog mer fysiskt .

Men jag vill inte som jag sagt tidigare ha en Lockout jag tror det kommer bli skadligt på längre sikt

WarhawK: Vissa lag kan nog få komplikationer om det blir en lokcout., Typ modo som kan ta hem 10 spelare och 6-7 åker tillbaks,

WarhawK: Äh, in med lite tacklingar och kasta handskarna men inte för mycket så man skadar varandra men så det blir lite spännade. Så skaffar man "poliser" som i nhl som ska skydda de bästa spelarna.

maria29:
Jepp jag är för dom ideerna , bara synd regelverket och dommarna inte är det

Själv brukar jag missa l bråk för jag hhar mest koll på pucken.

maria29:
jo det är lätt hänt

WarhawK: Jag hoppas vi slipper Lockouten oxå och att Elitserielagen satsar på sina ungdomar än att bara se sig om efter va som finns på andrasidan pölen...Inför max antal utländska spelare oxå
Men viktigast är nog att det börjas tacklas i Svensk hockey igen och inte dessa jävla hakningar o slag som de är nu

Från det ena till det andra. Hur kommer det att gå ikväll då? Vinst eller förlust?

maria29: ...och till det tredje, vem fan är Sören Persson? Kvällens domare, jag har aldrig hört talas om honom.

RavenLord:
Precis mer tacklingar och mindre hakningar och interference situationer . Sånt gör det ju tråkigt se på hockey ju , däremot ska det smälla i sargerna och gärna lite mer open ice hits , men det vet ju inte ES spelarna vad det är så

RavenLord: Dom säger ju inför varje säsong att dom skall ta hårdare tag mot spelförstörande moment som hakningar etc men jag tycker inte dom gör det. Istället åker dom ut direkt för att ha tacklats. Trenden går åt fel håll. Vi håller ju inte internationellt för ingen kan ju tacklas och ligga på motståndarna

maria29: 3-1 1-0 2-1 Ja där har du period för period hur det kommer att bli 6-2 blir det ;)

bobbe: Inte en aning.

maria29:
han är nog inge sämre än dom andra så

Makkan:

Andreas Dackell Montreal Canadiens
Johan Holmqvist Minnesota Wild
Fredrik Modin Tampa Bay Lightning
Tony Mårtensson Anaheim Mighty Ducks
Brian Rafalski New Jersey Devils
Mikael Samuelsson Florida Panthers
Niclas Wallin Carolina Hurricanes

WarhawK: Va menar du att de finns dåliga Svenska domare ;) Den enda med de namnet jag vet är Nuvarande Boltic tränaren som Tränade SAIK och tog SM-Guld 97 och är hedersmedlem i SAIK supporters...Men jag tror nog inte de är han även om de kanske skulle bli hårdare spel med han som domare än nuvarande fjollor

RavenLord:
hehe nejdå alla svensk dommare håller toppkvalite , NOT

Swordster: Leksand minst 15 pinnar DIF minst 9 pinnar FBK ok då minst 6 pinnar så visst skulle vi gå + :)

65Selander: Klart vi ska ha en stängd liga.Tror det är enda sättet att få ordning på ekonomin bland klubbarna.Tror även att om klubbarna skulle lyfta fram egna junisar ist för dyra halvtaskiga utlänningar så kommer folk till arenorna.Folk vill nog helst se lokala grabbar.skulle tax Brynäs vara fullt med Gävlekillar som dessutom vann för det mesta skulle det va i det närmaste fullt varje match,det tror jag gäller de flesta lag.

sylf: Kanske det men dom behöver ju inte ens försöka spela hockey då, märker dom att det går åt skogen så kan dom sluta spela hockey för säsongen. Tror till och med att Finnarna är på väg och öppna upp sin liga

WarhawK: Svenska domare är ett skämt.Finns kanske 2-3 som håller måttet,varav vi aldrig får en av dom (kuben).Det är en av anledningarna till att vi halkat efter internationellt.En annan är frökenliret i pojkåldern.När killarna sen blir juniorer så får man helt plötsligt tacklas.......

sylf:
Jag har aldrig sagt nå annat jag heller , jag tycker dom värdelösa . Men jag tror inte på 2 dommar system heller så för dom missar minst lika mycket dom så

65Selander:Det gör do ju nu också,slutar spela alltså ! Det finns naturligtvis för och nackdelar med allt,men i det här fallet tror jag vi skulle tjäna på det på de sätt jag nämde.Tror också att det skulle spelas en helt annan ishockey,inte så låst och tillknäppt som i många fall idag.

sylf: Så dom får tacklas när de är Juniorer åtminstonde de är ju bra,de får passa på då i juniorlaget för sedan är det då helt slut när de börjar spela Elitserien ;)

WarhawK: Jag vet att du inte har sagt nåt annat,ville bara understryka vad du sa.Heltidsanställda domare vore nog grejen.

« · 348944 · »