Brynäs IF

713988 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

1601391 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Huss:
Vad är det egentligen som gör att bänken är långt borta för Jacobssons del?
Hans spel eller längden på bänken?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Huss: lite överilade tekniska försök (fejkdribblingar etc.) runt egen zon/mittzon smyger med i nästan varje match iaf, man får hjärtat i halsgropen emellanåt... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Sansad: Jag tycker kritiken mot Jacobsson lade ganska snabbt denna säsong. Han har insett att han inte kan gå in och vara samma spelare som han var i Allsvenskan (där han gjorde en hel del poäng) utan spelat med en enkelhet och ett lugn som gjort att bänken är långt borta för hans del.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Linus Wickman: Där håller jag helt med dig. Jacobsson förtjänar mer respekt än vad han får på det här forumet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

Sansad:som sagt, mitt inlägg var inte till för att ha ner Westlund. Jag känner honom personligen. Han börjar verkligen komma in i det och jag ser hellre att han spelar än Löf, Persson och även Djoos. 

Men mitt inlägg var mer riktat till att försvara Jacobsson. Tycker han verkligen börjar lyfta sig och se ut som en stabil back. Han ihop med Kilström är ett riktigt bra backpar!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Lindström:Absolut, det håller med jag med om. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Linus Wickman: Gick in och kollade 0-1-målet mot SAIK. Jag tror det är Granis som har full kontroll av pucken i egna vänstra hörnet, Westlund tar position i motsatt hörn för att avlasta och ge passningsalternativ. I stället slår Granis ett blindpass i motsatt riktning och friställer en motståndare som gör mål. Visst, han lämnar kassen men bedömer nog att vi har pucken under kontroll, vilket Granis också har. Tycker inte Westlund ska lastas för det målet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Linus Wickman: På sina få matcher har han hursom visat att han platsar i truppen låååångt före Löf ivf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
tjugo8: Tycker Jacobsson har fått för mycket skit av många här, han blir bättre och bättre med pucken och positioneringen. Tyckte han var riktigt bra igår fast han spelade med Mattias N. När det kommer till Westlund( gammal klasskamrat) så börjat han vänja sig lite mer. Mot saik såg man hans brister i positioneringen vid deras första och andra mål. Riktigt bra mot Luleå dock.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

Håller med om att Westlund förtjänar fler chanser. Han spelar stabilt både med och utan pucken. Klart rejälare än Djoos, Nörstebö och betydligt bättre i passningsspelet än Löf.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
tjugo8: Bra storlek redan vid 18 års ålder.
Syntes att Nörstebö saknar kilona som han har, men han har finare handleder.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

Lindström:

Mmm...precis...har minst motsvarande kvaliteter som Jacobsson men har förstånd att spela därefter...

Jacobssons stora problem är ju skridskoåkningen, han är för orörlig i sidled, baklänges och "tjuvar" för mkt utan att ha farten att kunna täcka upp för det...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
tjugo8: Riktigt imponerad av Westerlund, spelar enkelt när det behövs och är rejäl.
Skeppa Löf och ge han chansen på riktigt nästa år!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

70 Rodrigues:

David Westlund är inte ett dugg sämre än Jacobsson...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Steenm: Jo fortsätta vinna ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

Underbar seger! Starkbaum tillbaka. Sweatt från botten till briljant. Fjärde raka segern. Mer än så behövs inte.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
70 Rodrigues: Som Ulf Lundell;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
bifhjärta:Han tas endast tillbaka för att skickas till Rögle. Han ska inte till Dallas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
70 Rodrigues: Har precis sett matchen och snacka om att man lär sova gött inatt! Skål på er grabbar tack Brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
bifhjärta: Ja, oavsett hur det går är det alltid någon förstoppad stackare som sitter och stirrar ner i sitt tomma glas. Måste vara jobbigt för dem nu när vi har fyra raka segrar :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
sniper: Vad ska han göra där??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Molin lämnar Brynäs
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

Folk lyckas vara negativa här ändå ;-) 

70 Rodrigues Kalmar är trevligt, synd att det ligger i Ryssland typ bara :) Bodde där innan, O´learys där är bra!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Zappaholic: Måla fan på väggen?
Hv, FBK låg dyngsist för inte så länge sen.
Lule & LHC var i toppen med SAIK, avd det svänger fort.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Zappaholic: regeln (statistikregeln) gäller inte Brynäs... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

Lindström: Ja men självklart ska man inte få vara lite glad ;-)

Halva serien är spelad, man ser sällan några stora ras eller enorma klättringar efter det. Statistiskt sett.

Allt kan hända, men just nu tycker jag att vi går åt rätt håll...klart du ska måla fan på väggen.

Avd Glaset är tomt

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Zappaholic: Är 55 omg spelade?
Tror du inte att det kommer att bli bakslag på idag hela spelare som får täcka upp med för mycket istid pga alla skador?

Vad händer om Thure, Scott, Gunde eller Bertil går sönder tror du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

Zappaholic:

Grymt imponerad av moralen i laget. Återigen saknas halva laget och man hamnar i underläge med 0-2, att i det läget vända matchen är oerhört stort.

Kul att Nordan fick näta också, han har varit riktigt bra de senaste matcherna. En klok gubbe!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Zappaholic: Mmm. Och backspelet skulle ju bli skitbra. En hel Bertilsson och så landslagsmässiga Kilström på det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

Fyra brynäsare bland de åtta första i poängligan.

Vem ska göra målen och poängen i det här jävla laget? Vi har ju inte ersatt Kroken och Lindholm...

Moahahahaha....

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
70 Rodrigues: Gött för dig. Se till att pallra dig hem och ta hand om lillens skitblöjor på tisdag kväll så får vi kanske anledning att jubla då också
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Sven.Savage: Syns att ni saknar Olausson...Klasen överarbetar å det grövsta ibland. Tror han orsakade tre offsider på 13 sekunder mot slutet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Zappaholic: Han såg darrig ut i första men sen lugn och tät. Fick även bättre hjälp av backarna. Nu får vi hoppas att vi kan få tillbaka lite spelare inför tisdag mot HV.
Samma HV som kör över Växjö ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Tack som faan Brynäs :-) Är i Kalmar o styr upp mina två äldsta kottar, , vihar haft en grym dag o så 3 poäng på det. Ikväll är jag en lycklig man :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

rafalski: Ni passerar både Leksand och Luleå och ligger just nu på plats fem. Men Växjö håller på att råförlora mot HV - ligger just nu under med 1-6 mot HV med fyra minuter kvar av match och sluter den matchen så äter ni upp hela målskillnaden och passerar även Växjö och är på plats fyra! Fin belöning efter att ikväll ha slagit Luleå och än mer imponerande tidigare Skellefteå. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

Zappaholic: Imponerande! Raset har vi väl förhoppningsvis sett slutet på. I längden går det inte att lira utan en tredjedel av laget. Tar det aldrig slut?

Men var är alla hockeyintresserade gävlebor? Publikintresset oroar mer än hockeylaget just nu.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
En helt okej insats av Starkbaum, men 2-0 målet var lite enkelt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

BIF96: Mattias Modig storspelar i Växjöburen...han har släppt in sex av nitton skott och ståtar med finfina 71,42 i räddningsprocent.

Skönt att han aldrig spelade i Brynäs.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
rafalski: 92.85 % på Starky är klart godkänt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Starkt brynäs!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Lindström: Ruskigt starkt att vända den här matchen.
Nu är vi på slutspelsplats;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Sjukt imponerad av Bif idag, många som ska hyllas!
Otippat att någon av bröderna DAMP skulle fjanta efter slutsignalen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

Så jäkla skön 3poängare.

4 raka segrar och ändå är det oftast negativt här inne ;-) Bra andra o tredje perioden, Nordan bra, Sweatt bra och Starky bra!

Skål!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

Lindström: JAAAAAAAAA!!!

FY FAN VAD GÖTT!!!

Så jävla starkt att kriga ner Luleå med alla skador. Nu har vi spelat otaliga veckor med ett sargat skadat lag men vi ligger faktiskt fyra i serien. FYRA!!

Personligen tycker jag laget ska ha rejält med beröm...

Var är raset?

Var är kvalserien?

Nänä, alla dysterkvistare...det här laget är bättre än så. Kanske dags även för er att börja tro på detta!

;-)

Skål på er bröder!!!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
GRYMT IMPONERANDE!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Grattis till en stark kämpainsats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Såååååååååååå ja!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Peja: Spelar Knasen och Abbotts nonstop?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13

Har Scott fått en enda utvisning med sig den här säsongen? Har sett honom blivit trippad, fått klubbor i ansiktet och tacklingar i ryggen utan att det har blivit någonting.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Täckningen på Harrys i Kalmar är ju sådär kan jag säga. Att få iväg inläggen går på chans typ :-)
Kommentera

1601391 · »