1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739443 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Malmö Redhawks 9/1-16

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 9/1-16
{7804}: Ja men i nuläget är det ju bara Pesonen och Aho isåfall. Vi har dubbelt så många skadade ;)
Ja bertilsson har aldrig spelat en hel säsong i Brynäs... Gjord av porslin tyvärr :(

Clarence: Nej det kunde man lista ut från artikeln med Bengtzén från igår...

Chris11:

Vi har Pesonen och Aho borta på långtidsskador just nu.

Har haft otur med skador i år faktiskt. Har haft ovan nämnda plus en mängd långtidsskador. Ritola (tre!!! gånger), Anton Lindholm, Arvid Lundberg, Fredrik Lindgren, Anton Öhman + långa avstängningar på guld-Jimmie och Norman. Inga dussinspelare direkt. Vi har inte spelat med fullt lag en enda gång.

Ni har fan alltid otur med skador. Bertilsson måste vara gjord av porslin? Jag gillar honom, men skörare spelare finns nog inte.

Chris11: Men nån ersättare verkar det icke bli, enligt Bulan i en GD-artikel nu...

Skadeläget just nu i SHL-lagen där vi givetvis toppar tabellen:

Brynäs: 4 skador (De två bästa backarna + en toppcenter + en ordinarie back)
Djurgården: 2 skador (En juniorback + en medelmåttig forward)
Frölunda: 1 skada (En viktig back)
Färjestad: FULL TRUPP
HV 71: 3 skador (En oviktig back + en bra forward + en toppforward)
Karlskrona: FULL TRUPP
Linköping: 1 skada (Ej märkvärdig forward)
Luleå: 1 skada (Toppforward)
Malmö: 2 skador (1:a målvakt + Viktig forward)
MODO: 2 skador (Toppcenter ur Modos ögon sett + medelmåttig back)
Rögle: FULL TRUPP
Skellefteå: 1 skada (Bästa spelaren)
Växjö: FULL TRUPP
Örebro: FULL TRUPP

5 lag är helt skadefria
4 lag har en spelare skadad
3 lag har två spelare skadade
1 lag har tre spelare skadade
1 lag har fyra spelare skadade (Vi såklart)

Man kan tydligt se att vi har det tuffast, med tre spelare som gör enorm skillnad i vårt lag är vi det laget som har flest nyckelspelare skadade... Härligt!

krobbe: Tror och hoppas att det är Starky. Felix måste få några träningar med Pecka för att jobba tillbaka självförtroendet efter misshandeln i JVM.

Huge: Ja visst är det så, men man skulle ju kunna önska att de håller en jämnare nivå... Rödin har gjort 3 mål de senaste 10 matcherna, Scott har gjort 1 mål på de 13 senaste och Johnson har gjort 3 poäng(!) på de 14 senaste matcherna. Vår spets måste börja leverera igen...

Scott tex har varit väldigt ojämn, i början av säsongen gjorde han 13 poäng på 6 matcher, sedan hade han en dipp på 4 matcher då Salmela var borta. Då gjorde han 0 poäng. Sedan när Salmela kom tillbaka så small det till igen, 9p på 6 matcher. Salmela blev skadad och då stannade poängproduktionen av lite grann, 3p på 7 matcher.
Scott måste verkligen vara jämnare om vi ska ha en chans på topp 6 utan Salmela!

Är det felix eller starky som står imorgon?

Davey85: Det är så poänglöst att ens fundera på det där. Ligan är så korrupt att det inte ens går att föra ett diskussion med dom. De svarar inte på mail och redogör aldrig för kontroversiella beslut som NHL i regel gör. Det är så uppenbart att somliga lag har fördelar som andra inte har.

Igår satt jag och kollade på Rögle-Djurgården.

Vid Difs tredje mål så får Dansk ett klubblad inkört i plockhandsken precis innan han ska försöka ta skottet som sedermera gick i mål.

I min mening underkänt mål om man ska gå efter tidigare bedömningar,särskilt när jag tänker på de två målen vi fått underkända mot Dif.

Denna gången blev det inte ens en diskussion,ingen tanke på att granska.

Och ännu en gång kunde Djurgården räkna in ett plusmål från pajasligan SHL.

Vi måste starta en namninsamling tror jag.

Vrana gör comeback nästa vecka. Bertilsson och Nörstebö tränade i rött idag.

Chris11: Ja vinner vi enligt mitt tips då kan du ju fokusera på att Rödin, Scott och Johnson inte gjorde mål istället för att glädjas över vinsten. Alltid kan vi ju hitta några mörka fläckar om vi letar, skam den som ger sig.

Chris11: Du hittar inget mer ointressant gnäll som vi inte redan vet?
Det går upp och ned med produktionen, gläds åt att vi har dom i laget istället och för det dom ändå producerat så här långt....👊😉

{7225}: Rödin, Scott och Johnson fortsätter poängtorkan...

4-0

Mannberg, Alcén, Lindblom och Pudas målskuttar.

Jag tror stenhårt på en stabil seger! Målskyttet kommer igång i morrn 6-1😎

Brynäsgubbe:
En seger skulle onekligen sitta fint i morgonmorgon. Jag skulle behöva en seger för att stabilisera mitt mentala tillstånd och framförallt Brynäs behöver hitta vinnarspåret igen.
Malmö hemma ska inte vara någon omöjlig uppgift tycker jag.

70 Rodrigues: Trodde det var match idag jag, bra då slipper man gå med ångest.

Brynäs IF - Malmö Redhawks 9/1-16
Allt annat än tre poäng imorgon är underkänt.

Tips: 5-2

Mål: Scott 2, Ollas, Mannberg o Zanetti

« · 1718638