Brynäs IF

713368 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16

1719839 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Brynäs hade två ramträffar, missade öppet mål 3(?) gånger, 38-21 i skott men AJ menar att utvisningarna var skillnaden mellan lagen? Han är alltid lika obehaglig, passar klockrent hos Modo.

Brynäs spelar inte bra just nu men j-vligt skönt att vi ändå slår bottengängen. Men jag vill ha tillbaka speeden från sep-okt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Skönt att alltid vara ett offer ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Huge: "... men i det här fallet verkar du uppträda som "Prinsessan på ärten", minst sagt."
Och då är du ärtan...
Mitt försök att svälja ditt nya påklistrade epitet (synonymt med min okunnighet, antar jag?) med ett skämt - plus en välmenande helghälsning, som jag gärna fått i gengäld - var förstås döfött. Ack ja, ack ja...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Carl Lejonkräk: Tänkte sätta 500:- på oddset för Karlskrona vinst😄
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Carl Lejonkräk:
Om en storvinst mot Frölunda borta inte fyller på självförtroendet så vet jag inte vad som gör det. :D 7-8 mål krävs tydligen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Carl Lejonkräk: tack humor är viktigt i dessa bistra tider
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Huge: Saxat från optimisterna i modos forum
" känslan ändå är att det som just nu fattas i truppen är framför allt självförtroende.
Man önskar att de skulle få islossning en match och få sätta 7-8 mål, då skulle det inte alls förvåna mig om man radar upp segrar efter det. "

Verklighetsuppfattning verkar helt saknas.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Carl Lejonkräk: jag skiter i vilka som vinner av khk och modo, jag hoppas båda förlorar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Huge: Jag är då ytterst tveksam till att Modo klarar att vinna mot KHK
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Clarence: Saxat från Wikipedia:

"Goddag yxskaft är ett språkligt uttryck som används ifall ett svar man får av någon kan karaktäriseras som nonsens"

Du säger att ett måls skillnad mellan lagen igår skulle vara nån sorts indikation på hur liten skillnad det är i offensiv spetskompetens mellan lagen överlag.
Det tycker jag ärligt talat inte är nåt annat än rent och skärt nonsens.
Hade det varit mindre olustigt för dig om jag istället hade sagt att jag tycker att du isf resonerar jävligt märkligt, för att inte säga felaktigt?
Nog för att jag kanske är lite väl vass emellanåt, men i det här fallet verkar du uppträda som "Prinsessan på ärten", minst sagt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Huge: Om jag är yxskaftet så är du tveklöst dess olustiga vassa egg - ofta mot mig men även mot väldigt många andra här inne...
Have a nice weekend!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Peja: Tycker ändå att Modo gör det Ok inledningsvis igår, dom håller ihop laget bra och gör det svårt för oss. Skillnaden är att dom är väldigt trubbiga framåt och det mesta som skapas sker lite slumpartat sas.
Tittar man lite framåt i matchschemat så har dom KHK borta samt HV hemma, santidigt som Rögla har back to back med Frölunda.
Låter väl inte otroligt att det bara kan skilja 3p mellan lagen efter dessa matcher, så nog har dom chansen att avancera i tabellen för att åtminstone ta sig förbi Rögle, vilket säkerligen är deras enda mål just nu och även i längden.
Malmö har precis förstärkt sitt lag med en ratad Växjöforward och Oliver Bohm.
Verkar dessutom ha bra form för dagen, så där tror jag inte mkt på att Modo ska kunna ta sig förbi.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Clarence: "Huge: "... men mkt skiljer i spets framåt mellan lagen".
Ja, verkligen. Ett mål..."

Haha, goddag yxskaft...
Ja, både igår men även rent generellt så tycker jag nog att vi har mer spetskompetens framåt än vad Modo har.
Jag ser ex ingen förstafemma i deras lag som på långa vägar matchar vår egen.
I övrigt har vi även ett bättre offensivt djup i laget.

Det blir ju lite komiskt när du försöker visa på att det inte skiljer så mkt i offensiv spetskompetens överlag, bara för att vi i en enstaka match råkar vara jävligt ineffektiva.
Ett siffermässigt enstaka resultat i en match säger egentligen inte så mkt om den verkliga skillnaden i ex offensiv spetskompetens mellan två lag.
Ditt resonemang är mao lika obegåvat som om jag skulle påstå att Frölunda generellt sett har en dålig offensiv bara för att dom i en enstaka match bara lyckas gör ett enda mål, trots massivt spelövertag och massor av chanser som man inte lyckas förvalta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Peja: Du har nog rätt. Han verkar vara den perfekta lösningen för att komma in och väcka ett slumrande lag. Alltid så hetsig, det är knappt munnen hänger med ibland när han snackar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
dAVydov: Jag tror att en ledartyp som AJ kan vara bra kortsiktigt, men för Modos del hade nog en defensivt slipad coach varit en smartare rekrytering. Långsiktigt är det nog väldigt svårt att locka kvar spelare osv med AJ som ledare, det såg man inte minst i HV71. Har förresten alltid tyckt att det var lite synd att han aldrig spelade för Brynäs, med tanke på att han ju är Gästrike. Samma sak med Ulf Söderström.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Bifbiffen: Håller med, finns ingenting som talar för att Modo ska avancera i tabellen. I varje möte mot Modo den här säsongen har jag slagits av hur enkelt det är att skapa klara målchanser mot de. Igår skapade Brynäs antagligen minst dubbelt så många klara målchanser än vad man vanligtvis gör i matcher. Modo hade nog behövt en defensivt slipad coach a la Boork och inte en "AJ-typ".
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Huge: Intressant "analys" av AJ. Han har dessutom 9 poäng upp till närmaste lag? Finns absolut inget som talar för att Modo ska lämna 13:e plats. Vi övertygade inte igår, men Modo ska helt klart vara nöjda med att det bara slutade med 2-1.

Sen måste jag också kommentera i humorn över att JFK alltid hävdar att Modo gör säsongens sämsta match när de möter oss. Match efter match, år efter år.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Bifbiffen: Så är även du.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Brynäsgubbe: "Nog för att jag ogillar tjurskallen AJ men att vara neutral har han ju ingen anledning att vara när han faktiskt jobbar för Modo"

Tja, för mig får han gärna försöka lura sig själv, sina egna spelare och fans om han vill. Jag bara konstaterar att hans tjurighet och besvikelse gör att omdömet grumlas och att hans egen matchanalys känns lite märklig.
Vi vinner skotten med 38-21 och har massor av öppna lägen som vi bränner.
Känns även som att vi vinner mkt tekningar, väldigt viktigt och ofta en indikation på spelarnas fokus och vilja att vinna.
Av detta drar AJ slutsatsen att Modo inte var sämre än Brynäs igår och att dom kommer att klättra i tabellen med det här spelet.
Hmmmm.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Bifbiffen: Tycker alltid han ger ett smått psykotiskt intryck. Hade han inte varit hockeycoach så skulle han vara sektledare eller liknande. Lär inte vara lätt att ha att göra med på daglig basis...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
AJ är tragisk. Inte oväntat att Modo nappade på honom!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
AJ:s kommentar om Alcéns vikt är pinsam vare sig det var filmning eller ej. Spelar väl för i helvete ingen roll hur mycket man väger om klubban tar olyckligt på oskyddade delar av kroppen.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Clarence: Men nu få du ta och skärpa dig. Vår andra PP-back (från allsvenskan) Pudas har gjort ungefär lika många poäng som Modos bästa forward. Vår bästa forward har gjort dubbelt så många poäng som Modos bästa forward... Så SKÄRP DIG. Brynäs spets är dubbelt så vass som Modos
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
krobbe: Tänk att vi saknar Salmela, Bertilsson, Sunken och Törstebö.samtliga dessa fyra backar tillhör våra fem bästa, trots detta släpper bi knappt till chanser 👏🏻
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Tre poäng är inräknade. härligt att se Carlsson på backen. Tycker han växer hela tiden. bra avvägningar och missar sällan passningarna
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Huge: "... men mkt skiljer i spets framåt mellan lagen".
Ja, verkligen. Ett mål...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Huge: Nog för att jag ogillar tjurskallen AJ men att vara neutral har han ju ingen anledning att vara när han faktiskt jobbar för Modo. 😄
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Carl Lejonkräk: Tyvärr har vi blivit tröga i målskyttet senaste tiotalet matcherna. Chanserna omsätts inte för "bekvämare" segrar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Carl Lejonkräk: Näst efter 3p och Vrana tillbaka så var Enterfeldts spel dagens behållning. Den nytta han gör kan inte nog understrykas.
Modoiterna skyller på domarna, hör väl till när man förlorat.
Möjligtvis att tvåan Alcen fick med sig var billig, den påstått höga klubban på Ottosson mer osäker. Träffade den öht?
Om inte så blev vi rånade på ett PP för diving. Om den träffar, en tvåa var för high sticking resp diving.
Märks att AJ är en tränare som själv spelat.
Hans analyser känns mer gjorda av en besviken tjurig spelare än en lite mer kylig och neutral tränare.
Tycker inte Modo gör nån dålig match men mkt skiljer i spets framåt mellan lagen.
Vi vinner väl både skott/tekningar klart och missar en handfull öppna lägen, utan att visa vad vi kan när det stämmer lite bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Dalrt:
Skall det dömas nån utvisning på Alcéns "tackling/knuff" är det Modoiten som skall ha för diving! Men det missades utvisningar ibland åt båda hållen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Brynäsgubbe: Det måste ju ha varit typ 40-3 i målchanser i matchen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Måste säga att jag diggar Alcén rejält. Han verkar vara en glädjespridare och hans attityd känns klockren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
"Andra perioden har vi ju matchen totalt. Dom egentligen ingenting..."

*Kollar skotten i andra perioden...*

18-6 till Brynäs.

😂
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Dalrt: Modoiten duckar ju precis innan knuffen också och slår därav huvudet i sargen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Carl Lejonkräk:

Lite det jag menar också. Jag vet inte ens om jag vill kalla det tackling, det är ju mer en liten knuff.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Dalrt: Det där ska ju inte heller vara utvisning, helt korrekt tackling.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Tack vare resultaten ikväll är vi åter 3a. Men marginalerna är väldigt små. 😥
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Dalrt: En klockren tackling!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
twitter.com/moritzdaniel/status/687733744996859905

Alcéns tackling, det är ju en ganska lätt tackling. Han tar ingen kraft alls. Och träffar axel och vissa verkar hävda att det ska bli lång avstängning?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
3 poäng är 3 poäng. Alcén bra idag tycker jag. Starky stabil!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
hockey_21: Om sanningen ska fram så var ni direkt dåliga. Att skylla på domarna och försöka snacka bort en rättvis seger är att vara dålig förlorare.

Hade jag varit en usel vinnare hade jag galopperat in i er gästbok med diverse hån men se det gör jag inte.

Du får vara en dålig förlorare i er bok. Schas!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Gamnacke: 4:e kedjan bra med Alcen i spetsen👍
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
hockey_21: Det är tyvärr så hockeyn ser ut. Du verkar inte medveten om hur många gånger vi fått bortdömda mål mot oss. Dåliga domare straffar alla lag men det bättre laget vann ju faktiskt.

När inträffade den höga klubban i relation till målet? Jag upplevde aldrig att de låg så nära inpå varann. Men men.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Clarence: problemet med brynäs är att de oftast lägger sig på en liknande nivå mot sämre lag. Även om de är "bättre på pappret" 😉
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Clarence: Ja,vi har fått leta efter formen och de lite smidigare segrarna ett tag nu,förhoppningsvis vänder formkurvan.

Vi har ju en del sparkapital att ta av i Vrana och Ollas, sen Bertil,Salmela och ett nyförvärv kanske.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Davey85: Bra med segrar och poäng, men huj vad de får jobba för dem varje gång nu. Och ärligt, det här räcker knappast långt i ett slutspel, så de måste höja sig betydligt (om de nu kan?).
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
hockey_21: Min erfarenhet är att man oftare noterar utvisningar man skulle ha med sig än mot sig när man kollar på en match. Man är inte direkt objektiv när känslorna är påslagna och adrenalinet rusar. Så, du är ursäktad :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
hockey_21: Några felbeslut var det säkert,men ni är ju mer eller mindre körda redan ändå. Har hellre kvar skånelagen i SHL.
Kommentera

1719839 · »