Brynäs IF

717623 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15

1706435 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
krobbe: Att aldrig förändra? Varför nöja sig med bra om det kan bli bättre?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Lunkan: gjuten för att han varit bra. De som kan hockey har den inställningen
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Carl Lejonkräk:

Det krävs inte mycket för att vissa olyckskorpar ska börjar kraxa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
kennys: Man blir riktigt ledsen av att läsa ditt inlägg och förbannad. Varför inte stå på våra spelares sida istället för att skriva som du gör? Visst bara värva och skeppa de som inte håller högsta klass och värva igen eller? nä nu får du fan skärpa dig. Bespotta Starkbaum gör du men fan vad är idrott för dig? Pinsamt illa att läsa det du skriver och står för, skulle du säga vad du tycker till Starken personligen om du fick chansen? Vad betyder det färdig när en spelare drar på sig Brynäsdressen och kämpar på isen? Less blir man.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Powerfade: Jag skulle vilja se Olden i första :p kanska likt spelsätt som Sweatt med sin snabbhet :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
krobbe: Nope, ingen är gjuten, bara förlorare har den inställningen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Powerfade: Håller med om Johnson i förstakedjan, vi måste ju åtminstone testa och se hur det funkar! Han kändes alldeles för ensam igår i sin lina. Återförena Brodecki och Lindblom som gillar att köra ihop och tänker lika.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
krobbe: Jag skulle vilja se Johnson i förstalinan. Tänk er Scotts och Rödins rörlighet kombinerat med en Johnson som är inne på kassen och skymmer och rör om i grytan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Lunkan: lindblom är gjuten med rödin och scott. Tror tvillingarna har ännu mer att få ut med rätt kompis
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Carl Lejonkräk: Endast 4621 i en toppmatch. Man straffas direkt när man förlorar matchen innan.
Jag tycker att Sandström stod upp bra i målet. Starky kan de skicka så långt bort som möjligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Honken: Han vet ju inte ens vilket lag han håller på med alla sina olika konton. Det är nog inte mycket han har koll på egentligen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Yoda Marklund: Flänn, va fan är det??? Förstår inte vad du har emot SHL´s bästa forward?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
krobbe: Nope där ska Mannberg vara trots ett par sämre matcher nu på slutet, Olden istället för Lindblom, värt att testa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Fokus på brynäs igen då. Tycker det kändes riktigt spännande med olden i andra linan. Han ser riktigt bra ut och borde kunna bli ännu bättre med fler matcher. Olden med tvillingarna när vrana är tillbaka kanske?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Yoda Marklund: Spela inte dum. Håll dig till vad du vet är sant istället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
mk: Finns bättre backar än våra som också gått bort sig mot vår förstafemma i BP, om det är nån tröst.
Iaf en vink om hur svårt det är i BP, när man möter rörligt, skickligt och snabbt passningsspel.. 😀
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Huge: Det kan vara dutt eller jättelyft. Klubban ska inte vara där. Sen är det vår skyldighet att tycka att det är en filmning:)

Mer arg på att backarna i Bp:t går bort sig totalt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
KulaShaker: Ja, det ser iaf betydligt värre ut än vad det i verkligheten är. Min bedömning: initialt sätter K klubban mellan benen och gör en lätt lyftrörelse med skaftet. Alla av manligt kön VET att det inte behövs mkt kontakt för att man ska reagera som P gör: mer av instinkt och rädsla så försöker man skydda sig genom att ex backa undan hastigt, vilket kan ge intryck av att man fått en rejäl smäll mot klockspelet. Tvåan får K pga att han de facto gör en liten lyftrörelse mot skrevet, känns korrekt dömt.
Missen är att P också ska ha en tvåa för filmning, då han överdriver den ev smärta som dutten/lyftet med skaftet förorsakade.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Lustigt är det ju också att farfar Pesonen stod i båset och muckade gräll med Nörstebö enligt Oldeen, han vågar väll inte med Sundqvist eller någon av backarna som är lika stora som han
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Brynäsgubbe: Ser ju ganska brutalt ut!


Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Charles: I intervjun efter matchen, utrycker Rödin en stor irritation och besvikelse över att bedömningen är olika mellan lagen.
Där sågar han domarna jäms med marken. Blev faktiskt förvånad att han tog i så mot domarna.
Som någon skrev tidigare, så blev han nog väl hårt tagen av Saik.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Honken: Rättvist när det blev som det blev men säg att vi rättmätigt fått ett par PP som domarna missade, hade det ens blivit förlängning då? Allt är relativt, vi höll oss kvar i matchen och hade kunnat avgöra i PP om vi fått chansen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Chris11: Haha roliga observationer. Man kan ju tycka att ärkefjanten Pesonen inte ska uttrycka sig så, dels för han lägger sig och lipar efter en lätt touch och dels för att han snackar med poängligaledaren. Vilken jävla nolla.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Yoda Marklund: Den stora lögnaren är ju du. End of story.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Dallemas:
Jag gillar att Bulan är en "dålig förlorare" för det innebär att han hatar att förlorara och jag tror att de flesta vinnare är dåliga förlorare då jag tror att det är dåliga förlorare som oftast är vinnare pga att de hatar att förlora.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Charles: Jag förstår inte heller vad han åsyftar, kanske nåt för många år sen som sitter och gnager....

Skaik vann rättvist tillslut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Jag ogillar sudden och hatar straffar.. Saknar den tid då matcher kunde sluta oavgjort.
Jag tycker att oavgjort resultat gör tabellen så mycket mer levande och intressant.
Ett poäng är alldeles för mycket värt för att det ska delas ut på det vis som nu. Har dessutom jävligt svårt att tro att det drar den extra publik som detta jippon avsett att dra.
Förmodligen håller de flesta inte med mig men för mig så varar en match i 60 minuter och det är endast i slutspel som man eventuellt spelar sudden och då 5 mot 5.
Jag tycker att straffar och sudden är osportsligt publikfrieri som missar målet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Efter att ha sovit bort den största besvikelsen efter igår kan jag konstatera att SAIK var det vassare laget sett över 60min. Det jag retar mig mer på äm matchen i sig är att Bulan i presskonferansen häver ur sig saker som bara får Brynäs att verka som dåliga förlorare. Synd tycker jag då Bulan för övrigt gjort ett hästjobb med att få Brynäs att spela en rolig och underhållande hickey.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Yoda Marklund: Fuskellefteå bör ni hädanefter kallas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Provade något nytt den här matchen, att sitta ungefär bakom brynäs bås. Det rekommenderas starkt, att komma nära isen är kul. Fick höra en hel del dirty talk där.
Pesonen till Rödin: "Hiii cutie"
Rödin: "Hey/well FUCK YOU" Vad Rödin sa tror jag att alla som satt på L1 hörde eftersom det var knäpptyst i hela arenan...

Sen när Rödin slog en felpass som höll på bli en 2mot1 för SAIK så skrek han så här när han kom på byte "Faaan vad jag suger KUUUUK" Haha!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Yoda Marklund: undrar bara i vilken situation Rödin uppträde illa?, har inte sett presskonferansen men låter som på din text att rödin var med på den?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Zappaholic: Ja, det säger ju något om Wallsons utgångspunkt i filmningsdiskussionen när han menar att Brynäs bör vara tacksamma för att deras spelare inte filmar i en specifik situation. Det går att utläsa mycket mellan raderna där...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Yoda Marklund: Hur vet du att Kilas inte träffade Pesonens pungskydd och att han inte fick ett dugg ont? Går inte att utesluta, precis som det inte går att utesluta att han verkligen fick ont. Jag tycker det var tydligt att Kilas hade för avsikt att haka upp finnens klubba men att klubban olyckligtvis hamnade mellan benen istället. Lite klantigt av Kilas, men inte fult, och det går att förstå misstaget iom spelet var i full rörelse vid situationen. 2 minuter var en bra bedömning av domaren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Yoda Marklund: För mig är det helt ok att vara grinig efter en förlust. Har du någonsin sett Peter Forsberg när han förlorat?

Sanningen är den att det fanns ingen anledning för Lundberg att ligga kvar på isen, hade han gjort det hade han filmat, inser du inte det? Ska Brynäs då stå med mössan i hand och tacka så mycket för att Lundberg gjorde som han skulle, dvs reste på sig...

Nä jag gillar inte Wallson, han är SHL:s bror duktig, slår ut med armarna och grinar i båset när domarna inte gör som han vill och tycker. Pinsam individ.

Vad gäller Bulan känner vi till ditt djupt rotade hat mot allt som rör Luleå. Så vad du anser och tycker om hans ledarskap är fullständigt egalt.

Inser du inte det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Yoda Marklund: Det är inte en klubblagstränares uppgift att göra en objektiv analys av matchen och dess situationer. Alla tränare är extremt subjektiva och självklart är det subjektiva analyser/åsikter som de kommer med. Särskilt kort efter matcherna när de fortfarande är känslomässigt engagerade. Bulans syn på Pesonen-situationen är ju extremt subjektiv, precis som Wallsons syn på Kilströms tackling.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Yoda Marklund: Skellefteå var allmänt spelförande men de liksom alla andra lag hade problem med Brynäs förstakedja och det var där som interferances kom. Det fanns antagligen fler situationer där Brynässpelare borde ha blivit utvisade men de letade jag inte efter. Urbom fick utvisning för att Brynässpelaren fortsatte att röra på benen, när han har spelat 10-20 matcher till i SHL kommer han nog ha lärt sig att han måste gå undan en stund efter att pucken är bortspelad för att undvika utvisningar i de situationerna. Skulle säga att det är utvisning 9 av 10 gånger i SHL.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Yoda Marklund: Tror tyvörr inte som du att Wallson menar något annat än det han säger.

Håller med om Bulan, lite Anders Forsberg varning på det. Fast Bulan är förbannad så man ser det, Forsberg såg bara indoktrinerad ut. Dåliga förlorare. Som borde fokusera mer på lagets egen prestation

Tror inte att det är någon som gnäller på utvisningarna, men det är som vanligt upp och ner i bedömningen. i anfallet innan Rödin åker ut är det en solklar SAIK utvisning. Men så är det i varje match för laget som förlorar. Man måste få vara lite bitter också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Skellefteå är bra men vi är väl så bra i första och tredje perioden. Skellefteå är bättre som Lag men tycker vi har individuellt skickligare forwards. Logiskt med jämn match. Lite flyt och nåt mer pp så tar vi dem
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Yoda Marklund: Hur många riktigt vassa målchanser skapade ni då? Många av era skott kommer utifrån och tydligt är att vårt försvarsspel är bra mycket bättre än förra året. Ofta ligger en brynässpelare mellan motspelaren och sin egen målis.

Dock är ni det bättre laget över 60 minuter. Pinsamt att se Wallson grina om en perfekt tackling. Det är lite hans stil. Gillar inte honom för fem öre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Yoda Marklund: Det som jag kan tycka är att Skellefteå hade stort spelövertag i form av puckinnehav, men att de egentligen inte skapade särskilt många heta målchanser. Tvärtom var det många ofarliga skott. Sandström stod inte på huvudet på något sätt men räddade ändå 37 skott. Brynäs hade tre fantastiska målchanser i den andra perioden (Rödin, Johnson, Brodecki) där man inte fick till avsluten överhuvudtaget och det håller förstås inte i matcher som avgörs med uddamålet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Zzz: Kilas tackling är klockren. Ska självklart inte vara någon utvisning. Det är just på grund av den stora risken att bli träffad av sådana tacklingar som inbrytningar likt den Skellefteåspelaren gjorde är modiga att göra. Han visste ju att en tackling troligtvis skulle komma men tog risken för att försöka göra mål. Det kan jag definitivt beundra hos Skellefteåspelaren men samtidigt kan det stå honom dyrt om han möter någon riktigt stor och stark back. Han hade ju t.ex inte spelat på några veckor eller månader om han försökt sig på samma sak mot Lance Ward.

Tycker däremot Kiströms slashing på Pesonen är mer svårbedömd. Den behöver ju inte träffa särskilt hårt, men på "fel ställe" för att det ska göra väldigt ont. Och smällar som träffar där tenderar att göra väldigt ont i ett par minuter men därefter gå över fort. Det som jag kan tycka är att det fanns många interferances i matchen som domarna borde ha agerat på, Rödin kunde ju knappt röra på sig i spelet utan puck utan att någon var på honom med armar eller klubba.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Yoda Marklund: Även om Lundberg hade blivit skadad ska det inte vara någon utvisning. Han måste titta upp. Men jag tror som du att det hade blivit utvisning om han legat kvar, vilket är absurt.

Men pinsamt att Wallson kallar tacklingen för blind side. Inte konstigt att spelare ger sig in i situationer och blir skadade om till och med tränarna tycker man ska vara fridlyst bara för att man inte håller upp huvudet.

Angående Pesonen situationensåg jag inte riktigt, men jag tycker som du att det ser ut som att klubban är där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Brynäsgubbe: Wallson kallar Kihlströms perfekta propp för blind side tackling.. Hur kan det var blind side om en spelare trycker sig in mot mål med huvuddet nedböjt.Blind side är det om tacklingen kommer från en vinkel som inte puckförarande spelare kan försvänta sig att bli tacklad i eller skydda sig från, det betyder inte varje tackling där puckförande speare inte ser den som tacklar. Jävla tomtar som inte förstår att dom håller på och förstöra sporten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Yoda Marklund: Wallson skämmer också ut sig och säger att Kihlström delar ut en blindside tackling som skulle kunna renderat i en 5-minutare, svårt att hitta speciellt klockrenare tacklingar i årets SHL.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Wallson kan inte på allvar mena att det inte var filmning. Klubban nuddade knappt och han viker sig dubbel. Så jävla vekt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Jag kan hålla med om att det egentligen är lite galet gnälla när vi trots allt ligger trea. Tycker ändå inte laget riktigt är i fas som för ett par veckor sen och tyvärr tror jag inte vi har mycket att hämta på lördag mot ett uppåtgående Växjö.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Pinsam publiksiffra idag förresten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
SAIK var ju helt klart vassare idag. Gjorde det dock bra i egen zon tycker jag, släppte oftast inte in dom utan de fick hålla till längs sargerna. Olden bra igen.
Får se om nån får för sig att anmäla Kilström nu då. Vi kan inte tappa en till nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Mittzon: Problemet är att vi aldrig verkar få spela ordinarie. Sen tycker jag kanske inte att alla är nyckelspelare som nu är borta, men framförallt en Salmela saknas ju oerhört. Vrana tror jag också skulle vara värdefull.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
honken21: Är beredd att hålla med, tycker att de är lite vassare än oss ikväll. Vi behöver Salmela och Bertilsson.
Kommentera

1706435 · »