Peja: Precis höstlöven kan vara effektiva men de har inte varit Djoos melodi hittills.
Sundqvist har ett bättre skott men Djoos är bättre än Sundqvist på att sätta sig själv i läge för att avlossa skott. Med det sagt håller jag med om att han skjuter i täck för ofta.
Sundqvist är så långsam och klumpig så är övertygad om att hans skott hade blivit blockade ännu oftare. Iallafall om han skulle försöka skapa skottlägen själv, han har för långsam release. Däremot om man kan feeda Sundqvist pucken så han får ta skott då kan hans skott vara livsfarligt.
Tror det även handlar om att motståndarna är väldigt uppmärksamma på just vår point i powerplay eftersom vi vill bygga väldigt mycket av vårat pp- spel genom pointen, mycket mer än vad många andra lag, och det försvårar också för Djoos. Pointen måste inte nödvändigtvis ta massor med skott heller, generellt sett är det bättre att ta skott djupare ner i zon om man kan för att förminska risken att pucken ska ta på motståndarben etc och studsa ut ur zon och kanske bli till en farlig kontring.
Djoos har även andra kvaliteter som god passningsspelare och dirigent "en sådan som vet i exakt vilket ögonblick han ska släppa pucken vidare till medspelare" han är bra på att sätta tempot.
Vet att det finns massor med potential i Djoos och har skrivit detta tidigare. Försöker endast balansera diskussionen kring Djoos eftersom det varit så många negativa röster kring honom härinne på sistone.
Med det sagt är jag också besviken på Djoos denna säsong, men vill ha kvar honom i laget. Värvar gärna in någon som skulle kunna tänkas göra det bättre än Djoos i pp tills nästa säsong men av nuvarande backar har jag svårt att se någon annan back göra det bättre med nuvarande powerplaysystem isåfall tror jag man får använda sig av pointen på ett annat sätt. Vi har andra backar som har bättre skott men de är för orörliga och har inte spelsinne för att göra det bra i den rollen i dagsläget. Skulle väl vara Nörstebö då men jag är tveksam om han har ett bättre skott än Djoos.
Redigerad kommentar
Peja: Djoos har ett helt okej slagskott men han envisas med sina höstlöv.. Tyvärr använder han sitt slagskott alltför sällan. Hade faktiskt något riktigt hårt slagskott idag på matchen.
Med det sagt håller jag med om att det såklart behöver förbättras, men tycker han borde använda sitt slagskott oftare, det är höstlöven som irriterar mig.
Redigerad kommentar
Tycker att ni gör en bra match igen Brynäs, och visar god kampvilja. Men de där sista viktiga procenten i skicklighet saknas, tillsammans med det faktum att vi vilat oss i form och sprider istiden medan ni kämpat i play-in med kniven på strupen. Det tar ut sin rätt i slutet av matcherna.
Bulan har eldat igång era grabbar och har inte sett Bynäs bättre i år än nu ikväll. Men det räcker inte riktigt. Det krävs ytterliggare för att ni ska rubba oss.
Det ska bli intressant att se om ni orkar mentalt nu, jobbigt läge för era killar för ni vet att rent energimäsigt talar allt emot er väldigt mycket resten av kvarten.
Skrubben: Rohdin känns helt ok som en energispelare för tredje eller fjärdekedjan.
Jag vill nyansera mig lite om Djoos. Jag tror Djoos kommer bli en bra och relativt poängstark (gör redan hyfsat med poäng). Jag gillar också hans lugn både i spelet och intervjuer.
Men som många av oss sagt, han ska inte leda PP1. Inte än.
Bara kolla på Tim Heeds utveckling i Skellefteå finns många likheter mellan honom och Djoos i spelet. Förra säsongen gjorde han 5 poäng i grundserien, denna säsong är han bästa poängplockare i Skellefteå med 37 poäng. Gäller att ha tålamod med unga spelare, men också använda dom på rätt sätt.
Heed är född 91 Djoos 94a är övertygad om att Djoos kommer slå igenom och motsvara våra förväntningar förr eller senare, hoppas bara såklart jag också att det snarare blir förr än senare. Går inte att ignorera skymtarna av briljans i hans spel, man får komma ihåg att Backar ofta tar några flera år på sig innan de blir " färdiga " kontra forwards.
Vore tråkigt att se honom slå igenom med dunder och brak i en annan SHL- klubb..
Huge: Det är därför det ska värvas nytt fattar du väl. Ingen har sagt något om att någon annan back ska ersätta Djoos. Vi behöver någon skickligare helt enkelt som kan ta Djoos roll och göra ett bättre jobb i det stora hela, både defensivt och offsensivt. För som det ser ut nu har vi inget hot från blå överhuvudtaget.
Du propagerar på allvar för att Djoos borde stanna? Tolkar jag dig rätt? Eller vill du bara käfta?
Redigerad kommentar
PP:et var bra med Djoos tidigare under säsongen och han gör fortfarande bra saker där. Och ja,just nu är nog vårat bästa alternativ.
Detta förändrar dock inte det faktum att vi lik förbannat behöver en mer målfarlig back på den positionen. Djoos kan ju lira PP2.
bifhjärta: Problemet med Djoos är ju att hans PP spel har gått bakåt i utveckling sedan i fjol. Tråkigt när man inte ser utveckling på en såpass ung och "lovande" hockeyspelare. Dessutom kanske förväntningarna var lite väl höga på honom inför säsongen eftersom vi skrek efter någon som skulle fylla Gundersons tomrum, ibland kanske Djoos fått överdrivet mycket kritik kan jag tycka just för att jag tror det omedvetet blir lätt att sitta och jämföra honom med Gunderson och det blir ju inte rättvist.
Sen ska han också ha kritik det är jag ense med er om.
Forsberg 1978: Djoos har inte gjort det särskilt bra som PPQB nej, men den stora frågan är vem ska göra det bättre?. Man ser att Djoos har potential att lyckas som PPQB och det har både Bulan och TJ tyckt också annars hade de inte spelat honom i den rollen, men det är frustrerande att det inte släpper för honom. Känns som att det satt sig lite i huvudet på honom, skulle verkligen behöva få göra ett mål för att få det att lossna.
Skulle inte bli förvånad om han gör det grymt från blå nästa säsong, men håller med man kan inte ha hur stort tålamod som helst heller.
Redigerad kommentar