1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742320 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Ingen Sweatt kväll. Hoppas Wallace är lika pigg idag som senast då.

Davey_22: Jo så är det.

Bratwursten: Hade NHL gått vid lämpligare tider hade jag definitivt följt det mer. Det blir en annan sorts underhållning när man bara kan titta avslappnat på matcherna och njuta av spelet.

Chris11: Kanske ett tecken på vad vi har att vänta oss nästa säsong. Jonas Johansson är ju helt utvilad efter att Almtunas säsong är över, och trots det inte med på bänken. Han kanske redan börjat fokusera på försäsongsträningen?

Är man förresten intresserad av NHL kan jag rekommendera forumet hfboards.com mycket bra diskussioner kring NHL därinne, är själv en flitig skribent. Vissa av er känner säkert till sidan sedan tidigare.

bifhjärta: Ingen vill möt Bruins i ett slutspel för man vet att det kommer gör ont, ont :)

Davey_22: Sandström gör de bra, han ska vara med nu på bänken å har nyss spelat match mot HV haha kungjävel!

Bratwursten: Håller med dig! Och med Bz i båten kommer vi bli mer och mer som Bruins:) Mitt favoritlag i NHL så mig gör det inget!

Davey_22: Är för hockeytokig för att hålla mig borta från NHL, bästa ligan i världen. Håller på Detroit men det är inte alls på samma nivå som med Brynäs, däremot kollar jag mycket mer på matcher där jag inte har något favoritlag i NHL för underhållningen ofta är grym, händer knappt i SHL.

Carl Lejonkräk: Så resonerar väl jag också egentligen. All min passion går åt till att vara Brynäsare.

Hejar på Gefle också t ex. Men det går inte ens att jämföra.

Davey_22: aa fast bäst brynäsare finns ju i Washington så där är mitt brynäs i detta slutspel;)

Bratwursten: Aa Boston har ju nästan samma färger också så, hehe

Davey_22: Själv bryr jag mig inte ens om NHL. Kul om det går bra för våra boys dock.

Chris11: Själv kör jag alltid principen "Vart i NHL finns det mest Brynäsare?"

Just nu : Predators :)

Bratwursten: TJ:s filosofi är rätt lik Detroits hockey

Chris11: det är en övergångsperiod just nu med Bulan, men Bulans hockey är mest lik Boston Bruins!

Bratwursten: hahah, vilka är NHLs brynäs då?

Brynäsgubbe : Tror de tusentals som iskallt räknar med förlust ikväll väger upp att några tror på vinst.

Jaha blir förlust då.

Så olidligt trött på dessa spån som tar ut segrar i förtid.

NHL:s FBK..

Redigerad kommentar

Chris11: LA kings !? illa..

70 Rodrigues: Låt oss alla göra någonting annorlunda idag för att så att säga hjälpa till och dra igång vändningen. Jag kommer INTE att spela in matchen ikväll, det har jag gjort tidigare och det har lett till otur.

70 Rodrigues: kommer ihåg när jag hejade på LA Kings i sommaren. Kollade 3 matcher å då förlorade dom, då trodde jag det var kört å sov istället för att kolla å då vann dom 4 RAKA !!
Så det blir till att sova nu å kl 18.30 ;)

bifhjärta: håller tummarna för att vi får utdelning radioaktivt. Det är vi värda!!

70 Rodrigues: Magnus levererar i Hockeypuls igen...Ser ut som Bulan är jävligt trött på honom;)

Påtal om publiksiffran..det är Gävle vi snackar om. Allt över 5000 är fantastiskt!

bifhjärta: Borde bli fullsatt kan man tycka?

bifhjärta: Hoppas att det funkar😃

Forsberg 1978: 4800 skrev Brynäs på twitter i förmiddags..Måste väl bli övrr 6000 ikväll?

70 Rodrigues: 3-1 och Widing har återfått sitt gamla vanliga sikte, dvs skjuter gärna men 1,5 meter utanför mål!

Redigerad kommentar

4-2, bara för att vi kan😃

70 Rodrigues:Nämen, har de fått en skada stackrarna... Meddela när de har kommit till hälften av våran skadenivå:)

Jag tror inte att det blir 11e gången gillt för er ikväll.

Någon som vet hur biljettläget ser ut ikväll?

Får klara sig utan lagkaptenen

Erik Forssell bröt Skellefteås träning i går och enligt vad Sportbladet erfar kommer inte lagkaptenen till spel i den fjärde kvartsfinalen mot Brynäs.

Hoppsan!!!

Redigerad kommentar

lucky luke: 😃 är ju inget man blir gradare av ;-)

micke:koden för symbolen "smiling face with open mouth" (codetable.net)

Forsberg 1978: Om Ollas spelar i kväll, så ska han få ett så enormt avgrundsvrål till välkomnande så att taket lyfter på Gavlerinken.

Forsberg 1978: Sweatt och Ollas på isen

Redigerad kommentar

Något säger mig att vi får se Ollas i laget ikväll men jag kan vara helt ute och cyckla?

Är det bara jag som inte förstår rubriken till kvällens matchtråd? Vad tusan är 😃 ? För många år sedan läste jag lite C++, Java och andra programmeringsspråk men rubriken känner jag inte igen...

Skador

Skellefteå: –

Brynäs: Bill Sweatt, Lukas Kilström, Simon Bertilsson, Alexander Lindgren, Jörgen Sundqvist, Jesper Ollas, Sebastian Enterfeldt.

Och vi hänger med Saik spelmässigt trots skadeläget här ovan! Ganska anmärkningsvärt tycker jag!

Bratwursten: Tackar för det!

Enaranger:"Det vore bra om vi kunde göra första målet i kväll.
Jag får det till att vi släppt in första målet i 10 raka matcher nu.
Ändå har "vi varit med" i princip alla de matcherna."

Ja, jag har suttit å tänkt varje match: Kan vi snälla få första målet? Då kan vi jobba för det. Men varje jävla gång så får motståndarna in nåt skitmål

Carl Lejonkräk: Ja, det räcker tydligen att endast läsa de två första meningarna efter ingressen... eller helt enkelt bortse från resten för att få en mer spännande nyhet!

KulaShaker: Kolla GD så ser du att Sweatt inte är avskriven till kvällens match. AB har snott materialet från GD men inte haft läsförståelse nog att fatta att ingenting är klart ännu när det gäller Sweatts eventuella medverkan ikväll.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues:

Sportbladet: 

Misslyckat test för Sweatt
Vid förlust så är Brynäs säsong över.
För att hålla liv i matchserien mot Skellefteå krävs det seger i kväll.  
Men man kan få försöka ordna det utan nyckelspelarenBill Sweatt som fick lämna gårdagens träning i förtid. En träning som han genomförde på egen hand innan övriga laget gick på is.  
– Det gick inte så bra det där testet, säger Brynäs massörGlenn Helllström till gd.se.  
/ Martin Tolén, redaktionen

Johan Norrström: Vi har en bra chans att vända detta och bli historiska tror jag. Vilke grej om detta skulle lyckas!

Horace76c:

Tendensen i den här matchserien tyder väl på att din teori inte stämmer. Brynäs smyger ju sig närmare för varje match. Tror att det finns en bra chans för Brynäs att vinna ikväll.

Deutsch ersätter Kilström ikväll, det blir nog bra det😃

Det vore bra om vi kunde göra första målet i kväll.
Jag får det till att vi släppt in första målet i 10 raka matcher nu.
Ändå har "vi varit med" i princip alla de matcherna. 

« · 1673265 · »