1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741930 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK 5/1-06

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 5/1-06
GävleLasse: vem vet,,men i morgon tar vi Luleå i alla fall..

arnio: Det skall mycket till, men visst hoppas man... Man skall inte ge upp i förväg (även fast det nog kan tolkas att jag gjort det redan)

GävleLasse: jo tufft blir det..Luleå känns dock lite på nedåtgående...vi håller jämn form..

arnio: Det är just det som oroar mig, att vi håller jämn form ;)

GävleLasse: äre några borta för luleå? jag tror våra chanser är hyffsade iaf att ta poäng imorgon!
Hoppas du har rätt "arnio"

88Lindkvist: Jag tror att de har ett komplett lag, jag utgår från det i alla fall. Vi får se hur jag mår imorgon med min förkylning eller om jag orkar ta mig upp och kolla på morgonpassen för lagen.

GävleLasse: jag får nå knasutbrott snart!!!
hur äre egentligen? först skulle ingen niklas spela imorgon för nån timme sedan en å på hemsidan ska båda... äre "vänta och se imorgon"

88Lindkvist: Den som lever får se.... det lär vara en ganska sliten Bäckis vi får se OM vi nu får se honom...

GävleLasse: hoppas du går på den så vi får lite fakta... :P
du ska väll på matchen iaf?
hoppas bäckis inte är sliten utan att han sov på flyget å kom hem la sig och titta på en film eller va han nu har gjort.. slappat tills imorgon!

88Lindkvist: Som det känns just nu så blir det ingen tripp upp utan jag spar mig till matchen...Hoppet får vi sätta till att Luleå inte är på tårna och att Brynäs är det. De kan inte förvänta sig en vinst genom att bränna alla dessa målchanser som de gjort de senaste matcherna. Trenden tala för att de endast gör 1 mål... tyvärr

GävleLasse: vad säger trenden om antal Luleå mål då?

GävleLasse: Tillåt mig gissa att den Bäckström ni Brynäsare förmodligen kommer att få se i morgon nog inte riktigt kan leva upp till de krav som ställs på honom. Ja, med flygresa och tidsomställning i kroppen är det nog en bit kvar till toppformen för hans del.

arnio: Detta är vad de åstadkommit efter Jul...

2005-12-27 Leksands IF - Luleå HF 3 - 2
2005-12-29 Luleå HF - Linköpings HC
2006-01-02 Luleå HF - Mora IK 4 - 5
2006-01-05 MODO Hockey - Luleå HF 2 - 3

De har inte vinnit mycket, men de gör i alla fall mål och det är täta matcher.

Dream Team: Prcis vad jag befarar jag med. Men det är i alla fall lite avlastning och det ger lite mer möjlighet till att göra om i femmorna vid behov.

GävleLasse: hm...1-4 tycker jag mig utläsa att ftenden säger om morgondagens match...men ibland har även trenden fel...

arnio: trenden lol

GävleLasse: "Enligt Huge så kan man ju inte analysera i efterhand med facit i hand, en helgardering från hans sida om det skulle gå så illa som att vi hamnar i KS."

Äh, släpp sargen och kom in i matchen.
Inget hindrar en analys i efterhand, men jag är bara tveksam till om dina slutsatser är korrekta.

"Men han är aldrig sen med att häva ur sig en massa bortförklaringar och spekulationer som alltid försvarar det Boork gör/säger. Han kan tydligen inte göra nåt fel alls enligt Huge."

Nä, så här långt tycker jag inte att Boork gjort några större fel, så då faller det sig väl rätt naturligt att inte kritisera alltför mkt.

"Ja-sägare har aldrig bidragit med nåt positivt till Brynäs."

Till skillnad mot Nej-sägare menar du?

Huge: "Till skillnad mot Nej-sägare menar du?"

Det är ju precis det som saknats i Brynäs de senaste åren, någon som ifrågasätter. Tar reda på fakta innan de går på "den linjen". Det har visserligen blivit bättre, i alla fall har jag fått den uppfattningen.

Tycker du att jag har varit totalt fel ute i mina "analyser", i så fall så vore det uppskattat om du kunde peka på vad så jag kan bemöta dig med argument istället för korta svar på utvalda citat i ett inlägg...

GävleLasse: Du har rätt ibland och fel ibland, enligt min egen personliga uppfattning.
Av bekvämlighets- eller smidighetsskäl så avstår jag från att påpeka det som jag håller med om i dina inlägg.
Nackdelen är då att man kanske får intrycket att jag anser HELA inlägget vara felaktigt, vilket är felaktigt (!).
Svårare är det inte.

"Det är ju precis det som saknats i Brynäs de senaste åren, någon som ifrågasätter."

Stämmer till viss del, men det är heller aldrig fel att ifrågasätta ifrågasättandet, sas.
Och det har jag kanske en tendens till att göra emellanåt, när jag känner att det är befogat....

arnio: Skall man titta på trenden så ligger nog resultatet nånstans 1-4, 1-5 Men baserat på att Luleå blivit av med en viktig kugge så kanske vi kan fixa det... det är bara att hoppas på det.

GävleLasse: Äh, det där med trender är överreklamerat.
Det står 0-0 inför nedsläpp varje gång, och varje match har sin egen karaktär och utveckling som är svår att förutsäga.
Däremot tror jag att saker som svårigheter att spela mot vissa lag spelar in mer än vad många tror.
Ett bra exempel är Djurgården mot FBK t.ex.
Här känns det som om Djurgården har ett litet psykologiskt övertag på värmlänningarna.

Huge: Det jag har varit mest negativ till är att Boork har varit inkonsekvent där han ger vissa spelare hur många breaks som helst och andra inte. Om vi gör en jämförelse mellan tex Spets och Aarnio, ingen av dem skapar värst mycket framåt men den totala speltiden/förtroendet skiljer markant.

Att sedan Boork tunnar ur truppen radikalt rent numerärt UTAN att ersätta dessa är det största fel de gjort. De har sagt att det inte finns några spelare att tillgå men detta hänger på att de gjort en rejäl felbedömning. Spelare som Bastiansen, Mapletoft, Semjonovs är alla tre centrar som gott och väl skulle kunna tillföra en hel del i dagens Brynäs, till och med i "morgondagens brynäs" med en frisk Lind...

Men de hade bestämt sig för att inte chansa på några spelare utan "breddade" laget med Gella och Hermansson. Den enda spetskompetens de införskaffat sedan sparkningarna är Felsner, dock nåt fönster för sent.

Baserat på det jag ser på träningar och matcher så tycker jag att jag har ganska gott om kött på benen i mina åsikter. Därför ifrågasätter jag det hela. Grundfrågan är ju, Är det verkligen klokt att en hel förening förlitar sig på EN persons åsikter?

Huge: Så du menar att Boork är fel ute när han pratar om trender....

Huga Huge, du SVÄR i kyrkan ;)

GävleLasse: Boorken kommer att bli grymt historiskt,o det är inte för att han kommer var med o inbringa vårat 13:onde sm-Guld,utan för att för han blir den förste Brynäscoach som för laget från Elitserien o ner till Allsvenskan!!!

Bissett19: Den berömda "Boork DE-fekten" med andra ord ;)

Ja blir det inte skärpning så vanskas det tjära och fjädrar skulle jag tro...

GävleLasse: Numerärt så har vi tappat 3 spelare, och ersatt dessa med 3 andra. Kvalitativt sett så kan man dock diskutera om bytena varit likvärdiga, vilket blir betydligt svårare.

"Grundfrågan är ju, Är det verkligen klokt att en hel förening förlitar sig på EN persons åsikter?"

Har du några belägg för att Boorken styr och ställer över ALLT som föreningen företar sig?
Att han har fria händer vad gäller laget ser jag inte som ngt problem, snarare tvärtom.
Visst har Boorken rätt mkt att säga till om och man lyssnar nog ganska mkt på det han föreslår, men tror du inte att det finns andra krafter i föreningen som också har ngt att säga till om?

GävleLasse: Tjära o fjädrar?kommer Gävleborna vara så snälla??.....:-)

En trend som man kan se är att Brynäs tar en hel del poång från lagen på plats 7-12 och hemskt lite poäng av de 6 första lagen. Så visst blir det svårt med vinst mot Luleå i morgon.
En annan trend som inte får glömmas bort (om vi hamnar i kvalserien) är trenden att vi alltid kommer bland de två bästa där.
Så om vi skall analysera framtiden med trender baserade på tidigare resultat så kommer vi inte att hamna i allsvenskan i alla fall.

Huge: Mycket står och faller på den sportsliga biten. Visst finns det massor av saker som Boork INTe lägger sig i, men dessa bitar är på olika sätt i alla fall sammankopplade med den sportsliga situationen.

Visst har vi "ersatt" dessa tre spelare, men kom inte och säg att de håller samma kvalitet. Hur många byten har gella gjort sedan han kom hit? inte många. Hur många centrar har införskaffats? Detta har varit ett problem hela säsongen då Almtorp inte fallit ut så bra som man hoppats. Så idag har vi TVÅ centrar som håller någorlunda ES klass. En har jetlag och den andra problem med ljumskarna...

Ta dig en titt inne på swehockey och betänk det stora antalet spelare som Brynäs använt, detta är ett tecken på att Boork fått göra nödlösningar. Ännu ett tecken på att han gjorde fel i att göra sig av med spelare vid fel tidpunkt.

Jag satt och kollade på Rögle-MIF idag. Jacke hade inte varit helt fel att ha istället för Almtorp...

GävleLasse: Lustigt att man hade samma tanke när jag såg Jakob.J,en lugn o trygg center som dessutom är en mycket bra tekare!!!Precis vad vi behöver just nu!!

Bissett19: Jag tror inte ens att de kommer att reagera så mycket.. Gävleborna är luttrade vid det här laget. Det märks om inte annat på publikstödet på matcherna...

Bissett19: Han hade varit en perfekt kille att ha som center i tredjelinan.. defensivt skicklig och en ganska bra tekare.

GävleLasse: "Jag satt och kollade på Rögle-MIF idag. Jacke hade inte varit helt fel att ha istället för Almtorp..."

Ja, men Jacke är ju en AS-spelare och dom är väl inga förstärkningar? :-)

"Visst har vi "ersatt" dessa tre spelare, men kom inte och säg att de håller samma kvalitet."

Nä, och det var ju det jag skrev också: att man kan diskutera om bytena varit likvärdiga.

GävleLasse: Trodde man ju inte innan säsongen började att man skulle sakna en som Jakob,med tanke på centrar som Wahlberg,Lind,Bäckström o Almtorp!!

Huge: Jacke är en spelare som ligger nånstans mitt emellan AS och ES men i dagens Brynäs skulle han lugnt ha petat bort Almtorp från centerplatsen i tredjefemman.

GävleLasse: "Jag tror inte ens att de kommer att reagera så mycket.. Gävleborna är luttrade vid det här laget. Det märks om inte annat på publikstödet på matcherna..."

Kan upplysa dig om att publikstödet på matcherna varit så gott som lika stort sedan Gavlerinken byggdes.
Där har du iaf en trend som inte kommer att brytas....

Huge: Lika litet menar du väl? ;) Förr var det ett lyxproblem när publiken var missnöjd om man "bara" vann med uddamålet...

GävleLasse: Ja, och jag var iaf en av få som tyckte att Jacke skulle få nytt förtroende. Bra defensiv center som är lite underskattad.
Man skall dock ha i åtanke att det är lite lättare motstånd i AS, men han hade absolut inte gjort bort sig hos oss...

Huge"Kan upplysa dig om att publikstödet på matcherna varit så gott som lika stort sedan Gavlerinken byggdes.
Där har du iaf en trend som inte kommer att brytas....: "

Men den trenden kommer att brytas nästa år då vi spelar i allsvenskan,plus att vi har en arena som tar sju-åtta tusen!!

Exempel:Söndag 26/11 Brynäs IF-IFK Arboga IK 1-1 Publik:2734

Bissett19: Vi torskade ju inte i alla fall ;)

Huge: Jag hade inget emot att de inte förnyade med Jacke för jag gick i tron om att Brynäs hade ambitionen att förstärka laget.. men man borde ju ha vetat bättre ;)

GävleLasse: "Förr var det ett lyxproblem när publiken var missnöjd om man "bara" vann med uddamålet..."

För att inte tala om Kebs domedagskrönika när man lyckades förlora en match under säsongen och vinna alla övriga.
Minns själv att det kändes ofattbart när vi torskade ngn match.
Snacka om det har runnit lite vatten under stans broar.... :-)

Bissett19 & GävleLasse: Nu är ni bara patetiska!

Huge: Ja det skall gudarna veta.. Tänk om Gävlepubliken vetat om dagsläget...Då hade de nog varit annorlunda när det gick bra ;)

Malmen: På vilket sätt är vi patetiska??förklara!!

Malmen: Just ja förlåt... här får man ju bara stötta Brynäs Go Go Go osv.. ;)

Bissett19: "Men den trenden kommer att brytas nästa år då vi spelar i allsvenskan,plus att vi har en arena som tar sju-åtta tusen!!"

Är det den nya arenan ni har hyrt in nästa år för spågubbarnas årliga sammankomst?
Måste isf vara ett jättelyft jämfört med att ha era årsmöten härinne... :-)

vi vinner nog i mot Luleå, nån gång måste vi ju ta 3 poäng.

GävleLasse: Allt är väl inte guld och gröna skogar men det är långt till allsvenskan än.

GävleLasse: Ooh förlåt mej,BRYNÄS IF ÄR DEM BÄSTA TJALALALALALALA!!

« · 649984 · »