1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743497 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

70 Rodrigues: FBK har tryckt på en del. Berglund verkar ha brunnit mer än tidigare, Frögren grisar med klubban mellan Silfvers ben...

Ungefär som du hade väntat dig kan jag tro...

Inget allvarligt med grabben?

Lumber Jack: Ja för att man fått en tackling på sig berättigar det en klubba i nacken?

Dra din pajas!!

Lumber Jack: Det var samma experter som dömde ut Sundströms och Modos ständiga gnällande.

Zappaholic: Berglund tyckte förstås att det inte var nån utvisning när han först sparkade undan benen på en av våra killar och följde upp med att crosschecka nästa gubbe i ansiktet med klubbskaftet?
Grisarna enda chans att är fortsätta testa domarna, som Wikegård säger.
Bara hoppas att domarna håller för trycket. Oroväckande att dom tog både Granis och Sevc när tjecken får en fullt korrekt tackling och sen svarar med en ful klubba i ansiktet på Granis.
Där sjönk tyvärr domarnivån en aning efter att tidigare ha varit helt Ok.

Hur såg 1:a ut, har varit med lillgrabben på akuten så jag missade den?

Helt fantastiskt och ganska unikt att domarna hittar 3 brynäsutvisningar och 1 för FBK när spelarna bråkar framför mål. Nån som har sett nåt liknande? Utanför Karlstad alltså.

Zappaholic: Äh, han var ju rolig.

Boorken och Wikegård är inte nådiga idag angående ert filmande. Kul när expertkommentatorer tar sin uppgift på allvar! 

Ok, då vet vi vad Boork och Wikegård tycker...det är alltså helt ok att spela ful och grisig hockey om inte domarna upptäcker det. Men om man gör domarna uppmärksamma på att man faktiskt får en klubba i nacken och faller lätt så är det tydligen  fan så mycket värre.

Jo tjena...

Zappaholic: Fan jag missade den intervjuen var tvungen att hämta ner ungarna från granen:-((

Berglund är ju dum i huvudet...det är den enda kommentar jag har om den intervjuen

Stora starka Färjestad känns riktigt tunga idag, pressa så mycket det går få in nått mål i PP och hoppas det räcker! Så får vi ta dom på spel i Gävle annars..

Måste säga att Lundh är väldigt duktig, sätt honom mycket idag och inte på det sättet man sätt berglund, Lindström, Wallin och dom utan han spelar istället för att slåss creed till han. 

Annars tycker jag att Brynäs också ska tacklas, sätta press på PW och försöka pressa fast FBK i Zonen lite mer nu r vi ju helt tillbakapressade!!
Svedberg kämpa! 

sylf: usch vilken fruktansvärd frustration det är i soffan. Fula jävlar alltså. Efterslängar i varje situation, hoppas Brynäs står upp, tar stryk och fokuserar på rätt saker.

sylf: Skönt att vi har 0-0 med oss in i pausen.

Alla i Bif måste nu i pausen lära sig att: Armbågstacklas, använda kluban som lie & sist men inte minst bete sig som idioter.

Då kan vi vinna matchen.  

Kul hockey Färjestad representerar. 100 procent hockeymördare. Och inga domare vågar stoppa dom.

Silfverberg ser ut att spela halvskadad; missade passningar och taskiga bedömningar.

Zappaholic: Jag börjar tro att inavlen kommer att grisa och slå sig till final, tyvärr!

Usch, Färjestad känns starkare...

foppa78:Ja då kan dom då inte gnälla om att dom är snefördelade av domaräcklen iaf! Helt otroligt! Nu hoppas jag Granström hoppar in å slaktar PeeWee i nästa byte! Det får man göra tydligen!

Lindström:

Varför lirar inte Lasse.J? Synd att Löf ska vara med o mesa sig...Jonte.C borde gå in istället o ge Meyer på käften...

Zappaholic: Jävla domarjävel kompensation som Satan

Lindström: TRE utvisningar mot EN??

Lindström: Frågan är hur vi kan vinna med en sådan här jävla skitmatchbild?Färjestad är klasser bättre på att grisa och spela fult.

sylf: Undra om FBK fattar att klubban ska man använd till att spela puck med INTE som lie. 

mattias - 74: Ja, det ju deras enda chans, jävla idioter!

Berglund är ju jävligt lik Tina Thörner till utseende.

sylf:

Jävla grisar dom är FBK. Fan vad jag hatar dom. Tål ju inte att bli tacklade utan måste hålla på med efterslängar

Lindström: Fy fan vad FBK lirar fult. Tydlig order från tränarstaben att ta till vilka medel som helst. Jävla grisar

Kom igen nu då i PP!!

Edit. vi spelar kasst i PP...

För Rohdin kommer det att ta 34567655678 matcher innans han nätar igen?

Redigerad kommentar

Zappaholic: Inavlen bölar!!

Zappaholic: Berglund ja jävla idiotjävel

foppa78: Jag säger ju att det har brunnit i skallen på Berglund.

Heja Brynäs, se till att spöa töntWallin o hanses lag nu.

foppa78:Kan ingen skicka på Berglund en fet jävla smäll. Det måste ha gått några proppar i skallen på honom.

Qvarre: Fyfan vad jag hatar Färjestad!!!!!

Kom igen nu Bryyyyyyyynäääääääs

tjugo8: Nej, tror inte det!

Kom igen nu Brynäs!!!

Vet ni om TV4 bryter reklamen för hockey?

tjugo8:

Jo han värmer...

Bissett_19:

värmde Silverberg upp då?

Silfverberg tveksam till spel. Alla smällar börjar ta ut sin rätt.

Falken:

Är på plats i LLA,när Brynäs åkte in på isen så kolliderarade Widing med Berglund i FBK varpå Berglund slashade Widde över vaden.
Det här kommer bli en ful match.

Falken: Har nog aldrig sett en lyckligare hund!!

Nu kan det inte bli annat än vinst i eftermiddag. Tippar vinst med 4-3 efter mål av Gunderson, Järnkrok, Lavander och Ollas. 
Uppladdat:

500x0-img_4347.jpg

The gallion: PW i mål alltså.

är de någon som vat vem som dömmer matchen i da?

bradberry:

Haha, journalistiken är bedrövlig.

FBK har gynnats i slutspelet. De har dubbelt så många utvisningar i grundserien men mindre, 24-34, i slutspelet om man tar bort Hyvönens järnsläpp när matchen var avgjord.

Spelar FBK mycket renare i slutspelet? Nej, tänkte väl inte de.

Hur xxx kan man skriva en sådan artikel.....

Zappaholic: Expressens artikel ger ju dessutom ett gott underlag för att skillnaden i utvisningsminutrarna är logiska. Dels blev Färjestad mycket mer utvisade i grundserien, dels skiljer det ju faktiskt ganska lite i utvisningsminuter i semifinalerna om man bortser från Hyvönens hjärnsläpp... Knappast någon superskillnad i 2:or.

Davey_22: Det är tydligen domarnas fel alltihop. Vi har 6-3 i slutspelsmatcher denna säsong och självfallet ligger domarna bakom detta. 

Satan vad patetiskt och gå ut och grina i media på det här viset. Sitta och redigera youtube-klipp som en liten grinig tonåring. Herrejössessäger jag bara...

"– Men jag tänker inte fokusera på domarna utan på att det känns som att vi är på väg att ta över den här matchserien och på att fixa 2-2 söndag."

Haha, nej, inget fokus på domarna allt... ungefär lika trovärdig kommentar som domarkritiken i sig är.

Målvaktstränaren i FBK är ju rolig.. " Jag vill inte fokusera på domarna" säger han, men han tog sig tiden att klippa ihop en youtube-video som ska påvisa hur felbehandlade de är (!)

Börjar bli patetiskt nu..Först Kentas storlipande i 6 matcher och nu detta.

Zappaholic: Patetiska gnällkärringar! Sitter och lägger ut på youtube, bölar i pressen etc, jävla muppar!

« · 1486814 · »