1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446102 inlägg · 7966 ämnen

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
bifhjärta: Skandic is the shit

Sådär, nu bokade man 3 ståplats till Final 1...Ingen eftertanke utan högg direkt..glömde att man har 60 mil upp och jobbar, (sjukanmälan på mån/ons) ;) vad gör man inte! :-) Nån som har tips på bra boende?! :D

Clubsport: Han kan väl turnera med cirkus scott som skäggiga damen!?

atilla:jag fick till match två. Håll tummrna för Gnaget nu gubbar så att våra motståndare får sju semifinalmatcher i benen

Forzzen: Såklart, jag har redan bokat mig till båda :)

atilla: Skit samma vilken dag det blir, ALLA SKA DIT

sylf:

Mest löjeväckande är ju att fru Wallin grät ut i tidningarna att han inte fick diskutera med domarna under matchen igår.

Att dom orkar, har aldrig varit med om sämre förlorare

"Wallin och Leif Carlsson hade ett långt snack med domarbasen Peter Andersson innan Färjestad lämnade Gävle.

– Vi är besvikna på hur vi behandlades av domarna och jag tycker det är konstigt när det är olika nivåer i matcherna från minut ett till minut 60. Vi vill inte ta något av Brynäs men vi hade inte marginalerna på rätt sida och framför allt inte när det gäller domarna, säger Wallin."

dreamland:

Kollade bara på första hemmamatchen.

Clubsport: Var ju nästan helt fullbokat till Final2....K3 rad 7 om man skulle ha fler än 2 i rad :)

Zzz:jag fick fyra biljetter 1!!!

Macahan: Nej jag säger bara att det inte gick att boka någon när jag provade på förturslänken. Men det är förmodligen ticnet som ligger nere. Ett tips är att ringa direkt till Brynässhopen för man kan även köpa den vägen.

Clubsport:

Rättar mig själv gott om platser var det ont om...

Nog för att vi är många medlemmar men det är ju märkligt att så mycket platser har sålts innan det har kommit ut till allmänheten.

Macahan: Låter otroligt för att vara Gävle :P

Macahan: Men fan va Ticnet är sega

Zzz: Så du säger att det har sålts 16000 biljetter innan det har kommit ut till handel?

Zzz: Okej - typiskt!

Skitstöveln: Och brynas.se har brakat ihop :)

Skitstöveln:

Går man in via förturslänken så ser man att det finns gott om platser kvar

Skitstöveln: Jag är medlem och fick ett mail igår efter matchen med en länk fär man kunde boka.

Zzz: Vart kollade du då? Matchen ligger ju inte ens ute på ticnet?

Macahan: ser inte heller några matche att boka

Macahan: Jag är medlem och har köpt. var in och tittade för några minuter sen och då fanns det inga sittplatser att få tag på. Men som sagt, det kan vara ett haveri. Det är ju ticnet vi pratar om.

Skitstöveln: SAIK verkar klara :-)

Macahan: Kommer ju inte upp nå till hemmamatcherna :S

Sverige (3)

Redigerad kommentar

Huss: Jaså? Jag har inte anmält något, så det är möjligt! Tre minuter kvar nu ;-)

Macahan: Det kan vara att ni inte anmält på hemsidan tjänst. Har haft samma problem tidigare.

Macahan: Samma här!

Zzz: Klockan är ju inte 11 än. Är medlem, men jag har inte fått något mail...

Clubsport: Antingen har Ticnet havererat eller så är det i princip slut på sittplatser redan. Tur att man köpte redan igår kväll =).

arnio:

Medlemmar kunde köpa redan när matchen tog slut igår men biljettsläppet för övriga är 11.00.

atilla:

Ja, dom säljer dom typ som hemmamatch 1 och hemmamatch 2 så det står varken datum eller lag på biljetterna.

Horace76c:
Nån som har kontakt med han som bor därnere under marken???? Har det frusit därnere eller?

"Tack Brynäs för att ni slog ut äckel-färjestad och lycka till i finalen! Det ska tilläggas att jag aldrig trodde att jag skulle heja på Brynäs, som varit ett riktigt hatlag för mig. Men Silfverberg, Gunderson, Järnkrok m.fl. är riktigt bra och laget spelar ju ett helt annat spel än den tråkskithockey som Czarnecki stod för."
(Saxat från HV's forum)

Skitstöveln:
Dom gör nog som slutspelspaketet man kunde köpa.  På biljetterna står det nog "Final 1 eller final 2" samt "Final 3 eller Final 4"

Bissett_19:
Idag 00:51.
Men kommer i samma stund på att det kanske är Lavander (Snygg-mats säger inte mig mycket....är nämligen hetro;)).
Lättande i så fall ... inte bra, men inte katastrof som det skulle vara om Hansen var borta...

atilla: Låter jävligt konstigt är jag beredd att hålla med om. Men går dom ut med att det är biljettsläpp idag kl.11 måste det vara så.

Clubsport: Men man vet ju inte vilken dag matcherna blir på? För går saik vidare så kommer ju dem ha första hemmamatchen och vi ha första om AIK går vidare. Eller säljer dem biljetterna ändå utan att veta vilken dag man ska dit och titta?

Horace76c:

Vad har du hört eller läst om Hansen?
Han låg ju bakom 4-2 kassen i tom kasse.

Han har varit fruktansvärt bra.

70 Rodrigues:
Såå skönt att det kommer mer folk ifrån juniorerna... Oves pöjk räddes ju ingen, och Lindholmspojken ska ju vara enorm (lyckats missat när han vart med).
Bredden känns det som inga problem alls med till nästa säsong...satsa på att få hem riktig spets bara så fortsätter jag gå på "mina små lätta moln på min himmel som är blå":)

(Var det inte Hansen som tacklade ner Frögga??)
Utgick Hansen med skada?? :(

arnio: Biljettsläpp kl.11

Clubsport: hittar ingenting på ticnet

Peja:

Ok, han skrev iof på twitter att han åkte på en open-ice.

Huss: Håller med, Rohdin har varit riktigt bra, även Molin har övertygat stort när han har kommit in. Jävligt kul o se dessa unga killar leka hockey :-)

arnio:

Dom två första hemmamatcherna släpps idag, dom kan ju inte vet om det blir en tredje hemma än.

Horace76c: Måste framhålla Rohdin. Han tog en fight, han åkte skridskor som få, han gav Frögren matchens tackling och han fick mycket speltid på slutet. Han är tamejfasen en perfekt spelare att ha i ett slutspel.

tobhund:
"Ok, det var nog ett par cm offside"

Nä, inte passerade pucken blålinjen med "ett par cm" i alla fall va?..
Ser ut som det handlar om millimeter i så fall.

Wayne Gresky:
Märkte att Widing utgick och enligt vad jag läst är det bara sjukdom alltså...ok..
Blir däremot kallsvettig när jag läser här nedan att Hansen är skadad???? Panik.... en av våra MVP'n får INTE vara borta i finalen!!!

Många "experter" verkar ha hängt upp sig på att FBK vann skottstatistiken stort. Förvisso är det så, men varifrån kom skotten. Från långt håll och fri sikt för Svedberg. FBK var förbannat tama framför mål, alternativt: Brynäs backar gjorde ett mycket bra jobb att hålla rent framför Svedberg.

Sen har jag sett att Psykegård ojat sig över offside före 3-2. Ok, det var nog ett par cm offside. Märkligt att just denna "expert" får utbrott för det. Han brukar ju annars vurma för att man inte ska vara så hård med avblåsningar vid tveksamma icingpuckar t ex. Hellre fria än fälla brukar han yla då. Jag hävdar att han har fel grundsyn, om domaren ser att det är offside eller icing ska han blåsa. I detta fall missades det av domaren.

En annan sak att grunna över är om den stackars Bastiansen drabbats av någon infektion som påverkat balansnerven. FBK har ju framhållit just honom som den som missgynnas av domarnas bedömning i denna serie. Därför tror jag hans två "divings" i tredje perioden inte var ett försök till fusk. Stackarn måste ha drabbats av ett virus...

Wayne Gresky: Nja, Brynäs var hela tiden väldigt tydliga med att en ersättare till Ekholm skulle värvas. Sen att de blev just han var väl inte heller en jätteöverraskning givet Nashvilles starka backbesättning.
Dessutom har ju Jonsson gjort en riktigt dålig säsong, bortsett från nu sista 10 matcherna. Det är väl istället Gunderson som visat sig överraskande bra samt de unga killarna Bertilsson och Löf som stigit fram.

« · 1488351 · »