1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742295 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Svanru: Den stora skillnaden är att hans skada var oavsiktlig. Vilket uppsåt FBK har är tydligt för alla. Fint hockeylag du håller på!

bisterfinnen: Hur är det att ha sommarlov från hockeyn då förstår att det är tråkigt att hålla på ett köpelag som floppat igen!

foppa78:
Små lätta moln...

bisterfinnen: Intressant kommentar från nån som har Hari i sitt lag.

arnio: fler nappar att dela ut ser jag. Höj nivån, tack.

Vi behöver inte ge oss in i massa dispyter med fans från lag som Modo och Frölunda. De är ju så avundsjuka så man nästan vill ta fram skämskudden!

Skit i dem, de har inget att diskutera i sina egna böcker av kända anledningar så de måste gå in här och bjäbba.

Ignorera bara, orkar inte hålla på och radera massa inlägg idag igen.

Jajjen: fan, Hari är ju som en iller på steroider i jämförelse :-D

bisterfinnen: Nä, han är som en idiot i ett skitlag...

Funderade på att knäppa av TVn efter 2-3. Detta är fan tortyr.
Tycker vi var bättre första matchen men även lite bättre denna.
Välkomna MODO troll.

MarcusElving: Underbar seger!

Jajjen: jaja liksom crosscheckingen mot en tandlös Sanny och en ovaligt ful elbowing mot RW. Ni är ju såå snälla och skadar ingen . Det är tufft och så skall det vara men enögdheten mot att någon av våra fula grisar rör era era primadonnor det är patetiskt. Skärpning och grattis än en gång för en rättvis seger

Jajjen:Haha. Oidipus.

Det är nog som Widing säger: FBK kan inte stoppa Krok å Silfver mer än nån enstaka match. Snacka om att äga hockeysverige.

bisterfinnen: Jag har sagt det förut, varför kommer det in forumtroll från andra lag och bajsar ner sig härinne jämt och ständigt? ni har åkt ut, låt nu de bättre lagen som är kvar göra upp om detta.

Cred till Silfverberg och Järnkrok idag! De hade en tung kväll men är likförbannat framme och levererar! Båda får mycket stryk men de kör på ändå, underbart!

Skön seger! Jag är glatt överraskad. Trodde inte de var mäktiga detta. Fan, tänk det kunde varit 2-0 i matcher nu.......:-p

MarcusElving: Svedberg var grym liksom Järnkrok, Ollas och Bertilsson. God natt

bisterfinnen: Susp!

Qvarre: Ja, det är verkligen terror det handlar om och man kommer inte undan den vare sig man tittar på matchen eller låter bli...

Svanru: Fan, har ni egen TV-sändning med FBK-filter i halv-Norge?

Zappaholic: Modoboken måste KOKA över filmningen som Holtet gör. Måste in och titta på det sen. Dom som avskyr filmningar, fast att vara konsekvent är väl inget som rimmar med att vara modoit.

Tommy: Nej, absolut inte jag heller. Bara det inte går åt helsicke på fredag nu istället. Skulle inte förvåna mej...

Någon som har status på Bertilsson?

Zappaholic: jag är här därför att jag älskar hockey och för att detta är ett hockeyforum. Ingen snoppmätartävling, inget sektmöte och ingen syjunta.

Vilket lag jag håller på är i vanliga fall egalt, men just idag gör det att jag förhåller mig rätt neutral och bara njuter utan att vara nervös. En rätt oskyldig kommentar om att det faktiskt var svårt att kalla Hyvönen för den fege i situationen drar igång hela dagisligan som pratar om bajs.

Svar nog så? Ni överreagerar och jag hade rätt. Lev med det.

Vill ge cred till Ollas, fan vilken lirare. Han blir bättre och bättre för varje match.

Ekholm tror jag blir kvar i Brynäs nästa säsong, med hans spelstil överlever han aldrig i NHL/AHL.

Vilken målvakt vi hade ikväll.... 

Hansen har fått mycket skit men jag tycker han var riktigt bra idag och

till sist "Grävligen" Granström, fan man bara måste älska honom.

Larsson,Silfver & Järnkrok är ju alltid bra så lite mer cred till de andra.

Forza Brynäs 

Trots inte särskilt bra Brynässpel så vinner vi på bortais. 

Järnkrok är fritt byte att göra vad man vill mot. Intressant.

Hur gick det i kvällens Modomatch har problem med säsongskortet?

Redigerad kommentar

Från GD:s matchrapport:

"Färjestadsklacken försöker attackera Brynässpelarna när de lämnar isen. Precis som i fjol."

Härliga karaktär, därborta i ingemansland.

Mikael Karlsson: "Ekholm tror jag blir kvar i Brynäs nästa säsong, med hans spelstil överlever han aldrig i NHL/AHL."

Många som sa det om Bäckström också.

Macahan: "Dom som avskyr filmningar, fast att vara konsekvent är väl inget som rimmar med att vara Modoit."

Det enda som rimmar på Modoit är väl - skit.

Jajjen: Jo det är sant men Ekholm har ju redan provat en gång och kommit hem. Inbillar mig att det är svårare med hans spelstil att lyckas som back där borta med så pass fysiska forwards.

Bäckis är ju trots allt så mycket bättre på rören än vad Ekholm är. 

Är det någon som vet om eftersnacket fortsätter i någon annan kanal? Tyckte Wikegård sa att Järnkrok skulle komma till studion.

bisterfinnen: Hade Sundqvist velat dansa med Hyvönen så hade han givetvis gjort det. Men han är inte korkad nog att ta en eventuell avstängning.

Hyvönen är inte feg, bara oerhört korkad.. 

Zzz: På scen! Järnkrok skulle komma upp på SCENEN sa han.

Gurra88:
Hur slutade matchen? Jag har inte råd med TV?

Nu såg jag Holtets filmning. WTF! Går det att anmäla sånt också?

Gurra88: det köper jag. Men det är ofint att neka en uppbjudning. Av en dansant stilig finländare dessutom. Jag hade gärna sett en svängom.

Edit: tror att finnblodet hade runnit till lite på Hannes, så han tänkte nog inte riktigt klart. Jag vet hur det känns :)) haha, där har vi väl en bra straffspark. Komsi :)

Redigerad kommentar

Gurra88: Om Hyvönen kan jag berätta... Polare med en f.d. SSK-spelare som lirade med honom. Hyvönens nycker höll på att spela ner SSK i Allsvenskan det året. Vilken jävla diva! Och backstabber också, tydligen.

Gurra88:

Matchprotokollet ändrat på Hyvvönens straff,från game till match.
Då spelar han inte på Fredag.

58:40 20 min FBK 23. Hyvönen, Hannes Match Penalty
(58:40 - 60:00)

Bissett_19: Given avstängning på finnen, frågan är ju bara hur många matcher han får och om DN ska vara konsekventa och bedöma honom som "återfallsförbrytare". Bort med patrasket säger jag.

Olle: Inte helt klart vad som menas med scenen men hursom verker det inte vara något eftersnack i TV. Bedrövligt lite analys mellan perioderna och efter matchen för övrigt.

Brynäs mot AIK i final. Vem hade kunde trott detta?

Bissett_19: Ja, Hyvönen borde bli avstängd ytterliggare någon match. Att hoppa in en armbåge i huvudet på en motståndare när matchen är över borde ge några matcher. Det har ju varit snack om tacklingar mot huvudet dessutom, att sådana smällar ska rendera i avstängning.

Redigerad kommentar

MarcusElving: Inte bara någon match. Det var ju betydligt fulare än Abbotts tackling på Pavlykovsky...

MarcusElving: Det skulle vara skönt att få bort honom några matcher för han har en jävla bössa. Ingen som hört om det är någon fara med Bertilsson?

Peja: Ja, det har du rätt i. Ska bli intressant att se vad som händer, diciplinnämnden är ju inte känd för att vara konsekvent precis.

Peja: Inte första gången han hopptacklar en motståndare bakifrån heller, var det inte nån i TIK som fick smaka på finnens feghet också?

MarcusElving: vi ser honom inte mer i årets slutspel. Han packar och åker hem till Oulu imöra.

micke: Så ja, inte rusa iväg i sturskhet nu. Ledordet inför fredag heter ödmjukhet. In i minsta detalj.

Clarence: Absolut, men på hemmaplan kan vi spela ÄNNU mer hockey, det vinner i längden!

sylf: Vet inte riktigt... För övrigt fascinerande att Wikegård konstaterade att Holtet inte blev träffad i ansiktet och överdrev, men ändå inte sågade sönder hans skådespeleri, som han älskar att göra med Brynässpelare. Semifinalens största filmning hittills går alltså till den s.k tuffingen Holtet.

« · 1484836 · »