1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742247 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Jag tänker absolut inte säga att jag tycker att TJ gör ett stort fel MEN jag tycker nånstans att han måste ändra om i kedjorna lite tidigare i matchen då vi inte skapar nånting alls framåt knappt dom två första perioderna. Frölunda är ruskigt bra i första. I dom två sista är dom helt okej.

Men jag tycker att TJ borde vaskat om lite i kedjorna och fått igång laget lite.

Davey_22: Ja, okej. Det är klart vi är nära, det är ju ett mål som skiljer. Men du hajar lite vad jag menar. Vi är så nära men ändå så långt borta på något sätt.

Zzz: Frölundas styrspel firar stora triumfer. Nåt för TJ att öva på inför nästa säsong. Om man vill vinna nåt.

MarcusElving: Nog för att vi behöver mer trafik på mål,lite enklare anfall och höja oss nåt snäpp, men att vi inte ens är nära känns felaktigt.

Qvarre: Men det skapas ju inget tryck på Andersen. Visst ser det bra ut men dom kommer ju inte riktigt nära. Det ser lika ut som tidigare under säsongen, vi har problem med att dyrka upp Frölunda och inte riktigt styrkan att stå upp framför när det tas avslut utifrån.

70 Rodrigues: Nu är det ett jobbigt läge i matchserien, förlorar vi på hemmaplan nästa match har Frölunda definitivt vridit till sig fördel.

Det är ett MÅSTE att vinna nästa match.

Effektiviteten i 5-5 spelet har varit dålig under hela säsongen, är inte speciellt förvånad. När inte PP fungerar så vinner vi mycket sällan matcherna.

bradberry: Både Silfverberg och Järnkrok har ryggsäckar på sej när dom är inne på isen. Och armbågar som den Järnkrok fick är ju ett effektivt sätt att plocka bort dom. Nån som hann räkna alla rapp Järnkrok fick över armarna?

Med domarnas nivå är det nog troligast att det blir ett destruktivt, spelförstörande lag som Frölunda eller Luleå som tar hem guldet. Men experterna jublar.

Qvarre: Jag tycker inte att vi räcker till i anfallsspelet, det räcker inte att ha massa puckinnehav och snurra runt i hörnorna. Det är slutspel, vi måste in på  kassen och skymma, slå på returer och göra det jobbigt för Andersen. han får ju en ganska lugn afton ändå, mycket skott utifrån som han bara plockar ner.

Brynäs gör inte jobbet som behövs framför kassen, det är min orubbliga åsikt.

MarcusElving: Honken?

-Jo förvisso men dansken på andra sidan täppte igen åt andra hållet oxå. Glöm inte det!

MarcusElving:
Tycker du har fel. Med bättre skärpa i avsluten så hade vi kunnat vinna denna match. Tror inte alls är omöjligt att ta en seger i Göteborg. Det vara bara första Frölunda var bättre.

MarcusElving: Eh..vilken match har du tittat på ? Vi är snubblande nära att trycka in 2-2 i slutet.

Frölunda är dominanta i första perren, annars är det en jämn match. Lite mer frenesi nästa gång så plockar vi dem i Götet också.

sylf:Löjligt många dåliga avslut och beslut, så fort Bif trampa på hinner inte fiskrensarna med.

Honken sjukt bra, Nordan huuua visade han lite FCH hjärta?

Läge att öva på att träffa mål med skotten & inte ta tomteavslut som sista man på blå..

MarcusElving: Håller med till 100%. Fan vad tunna vi ser ut framför motståndarmålet och när vi ska in i boxen. Honken och samtliga backar tycker jag gör en riktigt bra match idag.

MarcusElving: Amen, det var aldrig riktigt nära. Ska man vinna räcker det inte med bra spel i små korta perioder, plus att alla måste göra skitjobbet, det gjorde INGEN idag!

MarcusElving: Frölunda har mer erfarenhet av att lyckas i slutspel. Kan vara viktigt. Så jävla tråkigt att inte räcka till

70 Rodrigues: Anfallsspelet vi fick se idag oroar mig ganska mycket. Man måste vara beredd att betala ett högre pris, annars gör man inte mål på den här målvakten. Så enkelt är det!

MarcusElving: Förbannat uselt! Silfverberg skulle ju skjuta minst 5 skott, sa han. Wännström snackade om fyra raka. Snacka går ju... Trist.

Silfver ser plågad ut. Skadad?

sylf: Vill se Wännström med Järnkrok o Silfverberg i nästa match.

Vi är i ärlighetens namn inte ens nära idag, det var fruktansvärt lugnt runt Andersen. Väldigt dåligt anfallsspel, inget tryck alls.

Hade det inte varit för Honken så hade vi torskat med större siffror. 

Ladda för ny match bara!

Lindström: Hög tid nu!!

MarcusElving:Dags för Silver & Kroken att vakna till..

MarcusElving: Larsson ger bort pucken på blå och vips försvann 1 minut...

Ekholm skjuter bara på Frölundaben från blå idag.

Frölundas försvarsspel är ruggigt bra.

Zappaholic: Vi har mycket puck men det saknas ju farliga chanser, vi kommer inte riktigt in på kassen. Väldigt irriterande!

Där skulle ju Nordan fått med sig ett PP. Men icke.

MarcusElving: Är det bara jag som tycker vi blir bättre ju längre matcherna lider mot FHC? Kan det bero på att vi är bättre tränade? :-)

Zappaholic: Jag känner ingen direkt vibb att Brynäs kommer kvittera, det är för klent i anfallsspelet. Ingen som gör skitjobbet framför mål.

MarcusElving: Sjutton!!!!! skott utanför mål ikväll. Ställ in siktet, grabbar.

Det som träffar mål är plockpotatis för Andersen.

claesw: För lite skott och framför allt för lite skott som träffar målet.

MarcusElving: Vad har hänt med pp?

MEN TRÄFFA MÅL!

MarcusElving: Spelar RIKTIGT bra nu!

Nu spelar vi bra!

NU MÅSTE PP FUNKA!

Lindström: PP nu. Men vi har svårt mot FHC i den spelformen...kom igen nu!!!!!

Tryck i en jävel nu för fan!

Zappaholic: Svårt med interference eller armbågstackling utan kroppskontakt.

Helt obegripligt att de missar den fula smällen på Järnkrok.

bradberry: Tycker de kolliderar faktiskt. Petterssons axel...

MarcusElving:Stå upp å grisa på förfan.

Klockren armbåge i nyllet på Järnkrok INGEN slår av fisknyllet armar & ben.

BEDRÖVLIGT.

Redigerad kommentar

Kan det vara säsongens värsta interference? Och kvällens klaraste tvåa? Domarskandal!

Armbågstackling i ansiktet. Blodvite... Ingen utvisning.

5 minuter spelade, ingen tendens till målchans.

Ingen som helst tyngd framåt. Frölunda har en mycket tyngre offensiv.

Men hur i hela friden kan dom missa en tvåa på Fredrik Pettersson?

Herregud vilka problem vi har att ta oss igenom mittzon.

Davey_22: Jag tycker tyvärr att Frölunda imponerar. Det ser ungefär ut som det har gjort tidigare under säsongen mot Frölunda där vi inte kommer in på mål. Dom håller oss på utsidan och låter oss snurra. Knappt några riktiga målchanser på hela matchen, nja jag tror Brynäs måste försöka hittar luckor att spela på i Frölundas box.

Jag är inte säker på att Lavander är den spelare som gör sig bäst med Järnkrok och Silfverberg. Det har ju egentligen inte fungerat på hela året och det är förvånande ofta som Lavander försöker vara med Järnkrok och Silfverberg och snurrar istället för att parkera framför målet. Tycker dock Widing har spelat upp sig rejält mot under grundserien. Kanske passar det mer primitiva spelet honom bättre.

Redigerad kommentar

Davey_22: Japp! Jag vill se Brynäs sätta press på Frölundas backar. Smäll på lite nu, deras backar kommer bli trötta. Pierre Johnsson fick ju dessutom utgå, deras kanske bästa defensiva back.

« · 1477035 · »