1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742156 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Bissett_19: Beror väl isf på vilken spelartyp man har behov av i sitt lag och nog tycker jag att Modo helt klart är mer i behov av en Tollefsen än en Goren i dagsläget. Offensivt har ju Modo redan en skaplig uppsättning som jag ser det och därför känns Goren mer överflödig för deras del.
Att Goren sen försöker piska upp stämningen och ev provocera fram ett matchstraff på Tollefsen är nog inte helt osannolikt, om han nu tror att dom tjänar på det bytet.

– Jag har svårt att se att vi kan spela så mycket bättre än vad vi gjorde i dag, men visst ska vi försöka. Det gäller att inte slappna av, säger Jakob Silfverberg.

Fighter? Trodde HS handlade om hockey.

Bissett_19: Beror ju på vilken spelartyp man behöver i sitt lag, men Goren är självklart en bättre spelare överlag.

Wayne Gresky:

Jag tror inte heller det blir något,det är nog bara tomt snack som piskar upp stämningen lite grann.
Men som neutral så skulle jag hellre ha Goren i mitt lag än Tollefsen.

Huge:har brynäs flygande bussar?

Bissett_19: Det där är trams. MoDo har så dålig och tunn backtrupp att en förlust av OKT skulle bli oerhört tung. Däremot har jag väldigt svårt att se att han tar en ren fight med Goren. Spelare brukar kunna hålla sig lugna i slutspelet när det gäller fighter och han har redan ett klart psykologiskt övertag.

Gurra88:

Skulle det bli en fight mellan dom två så skulle det bara gynna Modo tror jag.
Anders Forsberg fick ju den frågan av Boorken efter match 1 hur han skulle ställa sej till om Goren skulle ta en fight med Tollefsen.
Svaret blev att Tollefsen inte är tillräckligt bra och det skulle inte gynna Skellefteå.

Huge: Försöker du skaffa Modovänner? Vad ska du med dom till?

Givetvis är Tollefsen viktigare för Modo än vad Goren är för Skellefteå. Dock inte så konstigt då Modos skickliga spelare är väldigt få till antalet.

Ska hur som helst bli väldigt intressant ikväll. Tror Goren tar hand om Tollefsen.

Gurra88: "Knappast va, han utmanar Tollefsen som bara vågar smågruffa med en domare emellan."

Haha, förstår att du är avstängd i Modos gästbok.
Goren är en mesig gaphals som försöker få bort en av Modos viktigaste spelare, om inte den viktigaste, i det här slutspelet och om man ser hur matcherna utvecklat sig.
Goren spelar jättetuff och försöker provocera, drar sig inte ens för att filma som en jättefjant när han ev får en liten handske i ansiktet och sen kastar sig bakåt som om han blivit träffad av blixten.
Finns ett bra ordspråk som passar bra in på Goren: "Stor i orden, liten på jorden".
Tollefsen håller klass som låter sitt fysiska spel tala och inte käften.

Brynäslegenden: Det står "största" inte "första".

Gurra88: Två raggarlag fulla med raggare. Deras fans måste hata hockey.

Brynäs tog sin största slutspelsseger på bortaplan någonsin

Orden är ifrån GD. Om jag minns rätt vann vi mot Djurgården borta i andra kvartsfinalen 09/10 och mot Färjestad borta tredje kvartsfinalen 10/11

Bissett_19: Minst en hemmamatch till = minst en miljon kr till klubbkassan.

Ibland hittar t.o.m. murvlarna rätt ord:

Brynäs hade hockeyskola med Frölunda.

Huge:

Skulle Brynäs avgöra imorgon redan så blir det ledigt i en vecka,då Semi 1 spelas nästa Måndag.
Men som sagt,matchbollen skall slås in först.
Vore skönt med ett servess redan imorgon;)

Gurra88:

Det är Nordkorea-klass på Modos gb.
Håll dej här istället;)

Bissett_19: Handlar kanske inte så mkt om att försöka få ner spelarna på jorden efter vinsten igår, den glömde dom nog redan i bussen hem.
Svårare att få spelarna att koppla bort ev tankar på att man ändå har 3 chanser på sig att ro hem kvarten, och såna tankar är nog svårare att slå ifrån sig hur mkt man än försöker.
Men jag tror att vi avgör imorrn, fördelen av att få ett par dars extra vila inför en ev semi borde vara bra motivation, när det nu är oavgjort i matcher i två kvartar och dom ser ut att gå till en sjunde och avgörande.

Bissett_19: Helt riktigt,inget är klart ännu, även att jag har väldigt svårt att se frölunda vinna 3 raka mot oss..

MarcusElving: Så länge det är fokus på rätt grejer och man går in till uppgiften med ödmjukhet så vinner vi imorgon. Om vi spelar som vi gjorde igår så kan jag faktiskt inte se hur Frölunda ska kunna rubba oss. Gårdagens match är den bästa på väldigt länge, den var i princip klockren, från Svedberg till anfall.

Blockerad i Modoboken.. Tragiska fans som inte klarar av att man inte kammar dem medhårs.. Senaste inlägget handlar om att Goren gråter ut i pressen??

Knappast va, han utmanar Tollefsen som bara vågar smågruffa med en domare emellan.

Vill gärna se den där näven i halsen i eftermiddag:)

Bissett_19: Nej, det gäller att landa och ladda om nu. Skulle vara skönt att avgöra redan på måndag.

Slajsarn:

Tommy och Janne har en viktig roll i att få ner laget på jorden igen.
Läste att Nyström i Expressen skrev att laget inte var superglada efter matchen,det tror jag är viktigt.Man får inte bli för glad vid vinst och inte för knäckt vid förlust.
Ingenting är vunnet ännu.

Men känslan man haft hela säsongen är att när Brynäs spelar som bäst är det inget lag som slår oss.

MarcusElving: Antingen har Honken nån skavank och då var väl valet av Svedberg mer eller mindre självklart.
Eller så har TJ jävligt bra fingerspitzgefühl när han räknat med att Honkens obligatoriska plattmatch kunde vara i antågande. Utan att förringa Honkens insatser: han har i sin karriär haft en tendens att dippa efter att ha agerat vägg under ett par matcher. Och har Svedberg dessutom sett taggad och het ut på träning så kanske valet ändå inte var så konstigt som det såg ut.
Så just nu känns det faktiskt som tjänstefel att byta tillbaka inför morrondan.
Mao: fler tjänstefel från TJ:s sida, det verkar ju funka rätt bra...   :-)

Det är en sån extrem fröjd att se Silfverberg spela hockey! Det ser så enkelt ut, vilken spelare! Och vilket välplacerat skott han har, han träffar ju en femöring uppe i krysset om han vill.

Sedan gnällde jag på att Svedberg skulle stå, får väl be om ursäkt till honom också. Han gjorde en riktig KANONMATCH igår, vilka räddningar.

Bissett_19:Fan vilken klockren insats igår. Skönt med 3-1 i matcher.

Fast jag blir orolig för morgondagens match. Jag vet inte hur många gånger man sett Brynäs göra en bra match en dagen och följa upp med en riktigt dålig insats i matchen efter. Hoppas nu att vi kan knyta igen säcken redan imorgon ochlåta spelarna få en välbehövlig vila några dagar.

Vuollerim:

Uffe Bodin bjuder på en hyllning De luxe till Elitseriens i särklass bäste hockeyspelare

Vuollerim:

Detta kan man inte se för många gånger en söndag som denna :)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Falken:

Presskonfensen efter matchen. 

Nu var det bra länge sedan jag skrev något senast men jag känner att jag måste passa på att hylla laget för en strålande insats igår. En av de bästa och mest väl genomförda matcher jag har sett Brynäs göra på väldigt länge. Var verkligen en fröjd att se. Svårt att hålla sig från att nypa sig i armen när man läser texter om och från matchen samt ser resultatet. Känns som en dröm. Fanns väl ingen som ens tänkt tanken att det skulle se ut eller bli som det vart igår. Hoppas bara vi fortsätter på den inslagna vägen imorgon och gör processen kort med Frölunda.

Tack för en underbart bra och rolig hockey igår Brynäs!

Vuollerim: Det var bedrövligt o se hur domarna INTE tog ut några Frölunda spelare de första 6-7 min, Lundqvist åkte omkring sin vana trogen och högg med sin jävla klubba även megakärringen Fredrik Pettersson använde klubban på ett fult sätt, hakade och rappade. Att domarna inte "såg" det är ju för fan bara löjligt. Undrar vilka domare vi får imorgon, som om det skulle spela någon roll .-(

brynäs08: Bra det :-) Själv väntar jag in FINALSERIEN, ska operera ryggen imorgon så det blir inga LIVEmatcher innan dess ;-)

70 Rodrigues:

Det var kul att se att domarna hade återgått till den hårdare bedömningen vid spelförstörande moment....... Synd att det bara gällde det ena laget dock.

Brynäs äger matchen i 6-7 minuter i början av första utan att domaren hittar något att döma för. Därefter har Frölunda några anfall och de får med sig två utvisningar där matchen svängde över i hemmafavör i ett 10-tal minuter. Därefter är det Brynäs och åter Brynäs i större delen av matchen men domherrarna hittar bara ett spelförstörande moment hos Frölunda trots detta. 

Det här är ett stort problem, tycker jag, även om vi vann matchen igår. Brynäs är just nu så bra och effektiva i pp att domarna inte vågar ta de utvisningar de faktisk ska ta. Utvisningarna igår slutade 4-4 och det får anses sanslöst, tycker jag, med tanke på att tröga göteborgare åker pulka efter Brynäsarna i två och en halv period.

Vi får hoppas på att laget fortsätter producera i 5 mot 5 och att de tar vara på de få tillfällen till pp de får för domarna kommer troligen att blunda även fortsättningsvis är jag rädd för.

70 Rodrigues: Nej så är det men jag ropar hej först när vi vunnit 4 matcher. Frölunda kommer inte bjuda på 2cm i morgon. Vi får bara hoppas att vi med metallkedjan och co är ännu bättre. Ska försöka åka upp imorgon så det inte blir för tyst på läktarna;)

brynäs08: :-)  Vi har tre chanser på oss att knyta ihop säcken, förhoppningsvis så knyter vi ihop skiten redan i morgon. Det här kan vi inte tappa, det får bara inte ske.

70 Rodrigues: haha det är samma här, elaka vargen sover och mussepigg på tvn när pappa läser krönikor om Sveriges bästa lag, nu gäller det att knyta ihop säcken imorgon, imorgon blir säsongens hittils svåraste match tror jag.

brynäs08: Ja du, idag var det lätt att kliva upp efter en mycket god natt :-) Nu är det Bolibompa på TV:n samtidigt som jag och min 2-åring lirar fotboll i vardagsrummet, tur att vargen ligger o trynar :-)

70 Rodrigues: Hehe, idag var det rätt gött att byta blöjjor och göra välling samtidigt som man läser om lagets bravader. Idag är det gott att vara brynäsare! Silverberg kan få sin tröjja hissad redan imorgon ;)

70 Rodrigues:

Håller med fullständigt, laget måste upp i samma intensitet och inte låta FHC känna att de har vittring på något. 

Måste bara delge en underbar "matchen i korthet" i dagens GP.

"Brynäs i första. Brynäs i andra. Och Brynäs i tredje. Frölunda var aldrig med i matchen och 0-5 är siffror i underkant, faktiskt - sett ur ett spel- och chansmässigt perspektiv."

Betyg på Frölunda: Samtliga spelare får en etta.

Samma inställning i laget i morgon så skickar vi Göteborgarna på en tidig semester, det är min förhoppning och önskan :)

En fantastisk uppvisning av grabbarna igår :-) Nu hoppas jag att de kan landa och hitta nytt fokus till uppgiften imorgon, det är tyvärr lätt att sväva iväg o tappa fokus efter en sådan fullständig urladdning som den igår. Spelar vi som igår med hög forechecking och mycket o snabb skridskoåkning så vinner ganska komfortabelt, det är jag övertygad om. Frölundas backar hänger inte med när vi åker skridskor. Kul o se att vi gick rakare på mål igår och var uppe i facet på Andersen, bara att köra same same imorgon. Tips 4-2 :-)

munkas: HS rape? Annars måste det vara ditt första icke negativa inlägg sen stan brann!

Bissett_19:

Järnkroks svar efteråt med en crosschecking i nacken på sillstryparen satt fint

Lunkan: Nä, idag finns det ta mig fan ingenting att gnälla på. Jävligt stabilt! Synd bara att det ska vara så jävla nervöst, man hinner ju knappt njuta något av matcherna.  

foppa78:Hittar bara en negativ grej (utöver Pebbens fega armbåge) angående matchen idag och det var att man inte var på plats!

Lunkan: Vilken jävla sjuk insats Brynäs gjorde idag jag var fan helt jävla lyrisk i soffan med detta spel våra grabbar visade idag så kan jag ha influensan 7 dagar i veckan!!!

Anders Berg: Börjar du bli nervös? Idag hittade du inget att håna Brynäs för. Jobbigt antar jag?

Bissett_19: Håller fullständigt med dig men reglerna är inte samma som i serien.

« · 1479700 · »