Huge: Försöker du skaffa Modovänner? Vad ska du med dom till?
Givetvis är Tollefsen viktigare för Modo än vad Goren är för Skellefteå. Dock inte så konstigt då Modos skickliga spelare är väldigt få till antalet.
Ska hur som helst bli väldigt intressant ikväll. Tror Goren tar hand om Tollefsen.
Gurra88: "Knappast va, han utmanar Tollefsen som bara vågar smågruffa med en domare emellan."
Haha, förstår att du är avstängd i Modos gästbok.
Goren är en mesig gaphals som försöker få bort en av Modos viktigaste spelare, om inte den viktigaste, i det här slutspelet och om man ser hur matcherna utvecklat sig.
Goren spelar jättetuff och försöker provocera, drar sig inte ens för att filma som en jättefjant när han ev får en liten handske i ansiktet och sen kastar sig bakåt som om han blivit träffad av blixten.
Finns ett bra ordspråk som passar bra in på Goren: "Stor i orden, liten på jorden".
Tollefsen håller klass som låter sitt fysiska spel tala och inte käften.
Brynäs tog sin största slutspelsseger på bortaplan någonsin
Orden är ifrån GD. Om jag minns rätt vann vi mot Djurgården borta i andra kvartsfinalen 09/10 och mot Färjestad borta tredje kvartsfinalen 10/11
Ibland hittar t.o.m. murvlarna rätt ord:
Brynäs hade hockeyskola med Frölunda.
Bissett_19: Helt riktigt,inget är klart ännu, även att jag har väldigt svårt att se frölunda vinna 3 raka mot oss..
Blockerad i Modoboken.. Tragiska fans som inte klarar av att man inte kammar dem medhårs.. Senaste inlägget handlar om att Goren gråter ut i pressen??
Knappast va, han utmanar Tollefsen som bara vågar smågruffa med en domare emellan.
Vill gärna se den där näven i halsen i eftermiddag:)
Bissett_19: Nej, det gäller att landa och ladda om nu. Skulle vara skönt att avgöra redan på måndag.
Det är en sån extrem fröjd att se Silfverberg spela hockey! Det ser så enkelt ut, vilken spelare! Och vilket välplacerat skott han har, han träffar ju en femöring uppe i krysset om han vill.
Sedan gnällde jag på att Svedberg skulle stå, får väl be om ursäkt till honom också. Han gjorde en riktig KANONMATCH igår, vilka räddningar.
Bissett_19:Fan vilken klockren insats igår. Skönt med 3-1 i matcher.
Fast jag blir orolig för morgondagens match. Jag vet inte hur många gånger man sett Brynäs göra en bra match en dagen och följa upp med en riktigt dålig insats i matchen efter. Hoppas nu att vi kan knyta igen säcken redan imorgon ochlåta spelarna få en välbehövlig vila några dagar.
Vuollerim:
Detta kan man inte se för många gånger en söndag som denna :)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Falken:
Presskonfensen efter matchen.
70 Rodrigues:
Det var kul att se att domarna hade återgått till den hårdare bedömningen vid spelförstörande moment....... Synd att det bara gällde det ena laget dock.
Brynäs äger matchen i 6-7 minuter i början av första utan att domaren hittar något att döma för. Därefter har Frölunda några anfall och de får med sig två utvisningar där matchen svängde över i hemmafavör i ett 10-tal minuter. Därefter är det Brynäs och åter Brynäs i större delen av matchen men domherrarna hittar bara ett spelförstörande moment hos Frölunda trots detta.
Det här är ett stort problem, tycker jag, även om vi vann matchen igår. Brynäs är just nu så bra och effektiva i pp att domarna inte vågar ta de utvisningar de faktisk ska ta. Utvisningarna igår slutade 4-4 och det får anses sanslöst, tycker jag, med tanke på att tröga göteborgare åker pulka efter Brynäsarna i två och en halv period.
Vi får hoppas på att laget fortsätter producera i 5 mot 5 och att de tar vara på de få tillfällen till pp de får för domarna kommer troligen att blunda även fortsättningsvis är jag rädd för.
70 Rodrigues:
Håller med fullständigt, laget måste upp i samma intensitet och inte låta FHC känna att de har vittring på något.
Måste bara delge en underbar "matchen i korthet" i dagens GP.
"Brynäs i första. Brynäs i andra. Och Brynäs i tredje. Frölunda var aldrig med i matchen och 0-5 är siffror i underkant, faktiskt - sett ur ett spel- och chansmässigt perspektiv."
Betyg på Frölunda: Samtliga spelare får en etta.
Samma inställning i laget i morgon så skickar vi Göteborgarna på en tidig semester, det är min förhoppning och önskan :)
Att Goren sen försöker piska upp stämningen och ev provocera fram ett matchstraff på Tollefsen är nog inte helt osannolikt, om han nu tror att dom tjänar på det bytet.