Brynäs IF

715674 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17

1794794 · » Till forumet


Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Carl Lejonkräk: Oss emellan gör det väl detsamma. Det är i sådana fall spelarna som ska få all optimism.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Carl Lejonkräk:
Positivt tänkande är tränarna fullt kompetenta att hantera.
Sitt ned i båten. 😃
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Brynäsgubbe: Haha ja faktiskt..jag menade att negativt liksom positivt tänkande har en konsekvens, det sprider sig liksom och smittar av sig på andra.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Carl Lejonkräk: Huh? Det där lät som ett hot.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Brynäsgubbe: Alt har en konsekvens, allt kom ihåg det,
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Powerfade: Tydligen inget i Brynäs fall. 😂
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Brynäsgubbe: Det kanske inte hjälper dig. Men jag lovar att en positiv energi sprider sig till laget. De sitter nog inte och läser här. Men många som går på matcherna gör det. Så vad tror du säljer mest biljetter? Gnäll eller stöd?
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Powerfade: Det kan inte vara möjligt att du upplever att jag "öser galla" över ledare och spelare? Jag är mest frustrerad över att Brynäs som ett kollektiv spelar dåligt. "Positiv energi" hjälper mig inte överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
emilhansson99: Känns som en brödrost...
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Intressant för oss? Lämnade precis Tappara.

www.eliteprospects.com/player.php?player=11737
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
bradberry: Enkelspårigt och förutsägbart. Något som kan tillämpas på de flesta skribenterna här.
Jag lovar, INGEN här i Brynäsboken är glad efter en förlust. Sakfrågan är vad man gör i sin besvikelse. Att sitta här och ösa galla över spelare och/eller ledare känns inte vidare konstruktivt utan mer personligt. Folk vill skriva av sig säger de. Så bara för att de mår skit, är förbannade eller vad det nu kan vara så finns det ett behov att dela med sig av alla negativa tankar. Gärna med ett målande språk. Som sedan vi moderatorer får sitta och gallra ur.

Att nedvärdera någon är inte ok och sånt hamnar under luppen på oss moderatorer. Men rent krasst så får man ändå se saker ur andra vinklar ibland. Huge har alltid, och kommer alltid att "ge tillbaka" på de som gnäller. Det är HANS sätt att ge utlopp för sin besvikelse efter en förlust. Så om man nu tycker att det är ok att gnälla på spelare, ledare eller Brynäs i allmänhet. Ja då får man helt enkelt vara beredd på att det kommer skit tillbaka. Vill man undvika att få skit så kan man tona ner sina inlägg och kanske till och med vara lite konstruktiv. Det ena utesluter inte det andra. Man behöver inte vara en "ja-sägare" eller nåt sånt bara för att man inte skriver en massa dynga här. Det är länge sedan jag slutade med sånt. För skrev gjorde jag och jag kan lova dig att mina åsikter inte är annorlunda idag än under mina "skitskrivardagar". Men jag är 50 år gammal och tycker att min ålder borde speglas i det jag skriver...
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Carl Lejonkräk: Jag tror Kenta Johansson skulle komma in under ett kort tag och göra oss till vinnare. Han är bra att få spelare att slappna av. När han drog från Örebro så föll allt.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
pjåtor: Grymt! Han älskar ju En Bra Start också och är gamal gävlebo!! Sen är ju Gladiatorerna häftigt också så där får han pluspoäng.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Carl Lejonkräk: haha ja hellre wiken faktiskt 😁💪
Kommentera


Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Carl Lejonkräk: Nja nä fan han e för vek tror jag !
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
pjåtor: Ska vi ringa Johan Tornberg eller?
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Davey85: Torsk på tisdag så kan väl bulan åka med saik i bussen upp till Skellefteå så har han bara 13 mil kvar innan han e hemma igen 😁
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Carl Lejonkräk:
Och ibland händer det att de kommer ut rejält och gör två snabba.

"Oj jäklar vad bra detta går, fan vad skönt... Undrar vad det blir för käk ikväll? Kyckling kanske, eller fan, jag åt ju det igår... OH SHIT! Vi ligger under 2-3 nu..."
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Davey85:
Från chatten med BZ:

"Hur ser du på att ha en mental coach anställd, likt vi hade säsongen 11/12. Uppenbarligen fungerade det bra.
Stefan Bengtzén Hej! Jag tycker att vi har tillräckligt bra ledarskap just nu så för tillfället finns ingen plan att anställa någon sådan person."

Vi tränar hårt hela året.
Men inte på det mentala tydligen...?
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Dalrt: Det är SJUKT viktigt att göra första målet, gör man inte första så är det så otroligt viktigt att göra andra...fan för att såsa vid nedsläpp, jag hatar det.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Det är ju SJUKT många matcher där laget inte är förberett och är totalt borta i första perioden etc. Bulan verkar helt värdelös på att förbereda laget. :)
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Kollade just presskonferensen, Sjödda säger att vi "kommer in med för dåliga ingångsvärden". "För slaka".

Detta är alltså Sjödins egna ord. Hur fan kan det få vara så när man möter vårat just nu största hot om top 6 ? På hemmaplan. En lördag.

De där orden tolkar inte jag som att det skulle finnas någon överambition som resulterar i att det knyter sig eller liknande. Bulan har ju då misslyckats kapitalt med att förbereda laget på match. Det här beslutet kan inte ligga och dra längre, dags att ge besked Bulan.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Carl Lejonkräk: Håller med. Tycker man ska kritisera Brynäs för att satsa på en spelare som inte är redo. Dom hänger ut honom. Inte bra för hans karriär. Inte bra för Brynäs säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Dags att öka Rautios matchfrekvens. Han har helt enkelt visat sig vara mer stabil än Sandström.

Pallar inte missa top 6. Skulle vara ett sånt jävla antiklimax när man vet vad detta laget kan.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Auchinleck: Jag gillar inte att man hackar på någon spelare för alla gör såklart sitt bästa men när inte den bäste på sin position får förtroendet så blir man ju lite lack. Felix är en grym talang men han skall inte favoritiseras för det. konkyrrens på lika villkor vill jag se.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
SWEATT:
Det enda uppdraget just nu är topp 6.
Källa: Raggarn i chatten
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Auchinleck: Precis, Rödin är skadad. Det var det som var humorn.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Auchinleck: "Uppdraget" är inte nått. Det är många matcher kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
dacke72:
Rödin är skadad.
Ett alternativ är ju att säga att målet är topp 6 och det är vi ju nu, varför ödlsa energi när uppdraget är nått?
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Carl Lejonkräk:
Vi har behov av att ha någon att hacka på. Pudas, Porse, Pelix och Punken... = )
Mänskliga psyket.

Det här med uttalade förstemålvakter får du boka en date med Pecka och Bulan om... de verkar inte ge med sig... = )

Vi tränar hårt hela året.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Huge: En söndag när jag inte hade något att göra tänkte jag att jag skulle läsa alla adresser på hitta.se. Men jag insåg – många bokstäver, ingen handling. Jag gör aldrig om det misstaget.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Auchinleck: Det handlar inte om att hitta en syndabock, det handlar mer om varför ledningen inte låter den bäste målvakten vara uttalad förstemålvakt. Sandström har ju stats sämre än samtliga förstemålvakten i ligan medan Rautio ligger en bit högre upp i listan och dessutom är i fin form.
Man vinner och förlorar såklart som ett lag men laget borde ju bestå av de bästa spelarna i största möjliga omfattning.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Jag tror Bulan på nästa presskonferens kommer skylla på samma sak som förra våren: "Rödin är ju skadad."
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Huge:
Du får vända på det. Vi skulle behöva 1000 till i snitt som kommer på matcher och är så enögda det bara går. Intresset/engagemanget/enögdheten behöver öka (på rinken).
Hemma i soffan är jag säker att det är full laddning (framför Text-TV)...
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Huge:
Jag vet, Huge. Det är lite mer komplicerat med målvakterna.
Börjar man på bänken som utespelare är det stora chanser till spel. Börjar man på bänken som keeper är det inte ofta man spelar.
Egentligen skulle man prova att byta målvakter lite mer som man gör med utespelare, men traditionens makt är stor.
Sedan börjar matchningen redan i valet av målvakter. En tänkt etta/tvåa-situation i värvningen eller två mv som får fightas om det (till slutspelet börjar).
Olika filosofier.
En sak är säker, utan överjävligt bra keeper står man sig inte i ett slutspel.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
HitTheLights: Känns samtidigt lite "orättvist" mot dom mer etablerade och förväntat ledande spelarna, när dom får kritik och allt beröm går till juniorerna i termer som "titta på junisarna, varför kan inte dom välbetalda stjärnorna göra likadant, bedrövligt!!!!".
Junisarna är i en lite annan sits, dom har inga större förväntningar på sig och kan i det allmänna läget där många av de mer etablerade spelarna inte fått spelet att funka så bra samtidigt som dom förväntas ta stort ansvar, spela ut på ett helt annat sätt. Det man iofs kunde dra lite slutsatser av igår var väl att dom lyckades bra med att få in pucken på mål så fort som möjligt, där övriga femmor kanske försökte vara alltför konstruktiva. Båda målen var ju också frukter av hårt jobb framför kassen och den typen av skitmål är det inte ofta vi lyckas få med sig.
Det här fråntar naturligtvis inte juniorerna deras prestation, tvärtom. Riktigt kul att se och även om vi inte lyckades vinna igår så har deras energi helt klart smittat av sig på övriga laget. Det är den där förbannade ineffektiviteten som fortfarande spökar. Nån som har känningar hos "Ghostbusters" eller nåt liknande??
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
bradberry: Och det monumentala gnället på spelare/ledare och föreningen i stort från läktarcoacher, som tror att dom alltid vet bäst och nedvärderar alla som försöker vara lite nyanserade i kritiken, tycker du förstås inte är ett dugg enkelspårigt och förutsägbart....
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Auchinleck: Gällande matchningen så säger jag bara att det kan vara komplicerat att välja rätt målvakt för dagen, då många saker som vi inte har en aning om spelare in när man väljer keeper. Det är inte bara insatsen hos den målvakt som senast vaktat kassen som spelar in. Jag håller också, som jag redan sagt, med om att Rautio känns stabilare och tryggare alla dar i veckan så här långt men att beskylla Felix för gårdagens förlust (som många gör) är ju inte bara löjligt utan även okunnigt.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Huge: Sakfrågan spelar väl ingen roll i dessa diskussioner. Du följer ett mönster. Att utan undantag försvara Brynäs och nedvärdera alla kritiker i detta forum... Känns lite enkelspårigt och förutsägbart...
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Chris11: Nej de spelade sparsamt mer än halva matchen inte bara sista perioden. Att Alcén fick fortsatt förtroende i "förstafemman" (alla vet att det är Linbloms -Jensen - Clark som är leadingline) är inget konstigt, han var riktigt bra mot Frölunda. Jag vet inte riktigt vilka kedjor du tycker skulle vara bättre att sätta upp inför match med så många skadade/sjuka? Det var också självklart att juniorerna skulle fortsätta tillsammans när de gjorde en så bra match senast. Äntligen vågade Boqvist spela ut. Han har sett vilsen ut när han spelat i andra formationer.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Auchinleck: Beror väl på vad du jämför med och i förhållande till hur målvakter i hans storlek normalt sett brukar arbeta. Han är iaf ingen flaxande "dvärg" typ några såna vi haft genom åren och heller ingen "jätte" som till största del använder sin stora kropp till att täcka nät med.
Känns väl isf som att han mest liknar det sista, om man nu ska jämföra och bedöma.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
HitTheLights: ja det var för att de var bänkade hela sista perioden på grund av att de inte höll måttet. Bulan märkte att juniorerna var bättre.
Men likförbannat var de två uppsatta i våra två toppkedjor så att vi fick tre fjärdekedjor igår.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Huge: Ja, jag vet inte. Jobbar Felix med små medel?
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Huge:
Håller med om gnället. Man vinner och förlorar tillsammans. Keepern har en väldigt utsatt position. När utespelet inte fungerar som förväntat blir varje misstag granskat ut och in. Att det är juniorerna inkl Sandström som "leder laget" igår är mer intressant att fundera på. Var var de som är betalda att visa vägen i en viktig 6-poängsmatch?
Varför presterar inte de? Lätt att hitta en syndabock i form av en juniormålvakt då...

Sen håller jag inte med dig om matchningen. Rautio kan vi spela varje kväll om det är så. Särskilt i de viktiga matcherna som igår. Vila honom när han är sliten, in med Felix då. Eller så gör man tvärtom. Att byta för bytandets skull är säkert välment, men det betyder att vi får två ok målvakter som inte får spela järnet. Vi behöver en Alsenfelt framöver... risken är ju ett 95-scenario. Det hade Frölunda ifjol. Men Gustafsson klev fram vid Lasse Johanssons skada och överglänste SAIKs reserv...
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Auchinleck: Precis. Därför är det lite motsägelsefullt när man hävdar att Felix, som arbetar med små medel, skulle skicka nervösa signaler till omgivningen.
Hade isf varit mer logiskt om du exemplifierat med en småväxt målvakt som lever mkt på reaktionsförmåga, a la "old school" sas.
Eller så har jag missuppfattat dig när du försöker försvara Felix mot okunnig kritik... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Carl Lejonkräk:
En flaxande (ser ofta ut som en överaktiv) målvakt skickar nervösa signaler till omgivningen till skillnad från en målis som jobbar med "små medel".
Lugn och fin... Mats Waltin.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Jan Grismöbel: Ja, av dårar och barn får man höra sanningen, ett vedertaget begrepp.
Av okunniga, gnälliga, överengagerade läktarcoacher som tror att dom vet bättre än kunnigt, erfaret och insatt yrkesfolk, får man mest höra obegåvat svammel.
Och du är ett typexempel på det senaste...
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Huge: Typexempel på en dåres försvarstal .. Ledningen gör aldrig ett felval av målvakt . Det är bara vi läktarcoacher som inte fattar det .
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Carl Lejonkräk: Titta på matchbilderna igen, för det kan du inte ha gjort om du påstår att Felix är ute och flaxar på några långskott eller är felplacerad.
Möjligtvis att han kunde ha rört sig mer åt vänster på tvåan där han har fri sikt. Då hade styrningen sannolikt träffat honom, å andra sidan: hur kan man veta var en styrning tar vägen i ett sånt läge? Hade han rört sig åt vänster och pucken sen styrts tillbaka åt det håll Felix kom ifrån innan han rört sig åt vänster så hade ju kassen varit helt öppen och det hade likförbannat blivit mål.
På ettan är det svårt att se om vår egen gubbe som försöker täcka skottet skymmer Felix eller inte, det ser iaf ut som om han ändå har koll på pucken och puckbanan.
Sen är det väl Granis som står vänd mot målet framför kassen som styr in pucken, där skottet utan den styrningen ser ut att ha gått minst 1 meter utanför målet. Kan inte se att Felix i det läget kan göra nåt mer än det han gör.
Kommentera

1794794 · »