1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739065 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs - Modo

Sv: Brynäs - Modo
5834 är en FIIIIN publiksiffra

5831 åskådare. Riktigt fint. 5832 om jag hade pallrat mig dit. ;)

Ford Prefect: PP och nästan 6 tusen gaphalsar...NU avgör vi!!!!!!

Gusten: Fy fan för Brynäs !!! ledn med 2-0 men kan tammefan inte knyta åt !!

Spelet de sista perioderna mot FBK som bortblåst.Bara ett bevis på att så kan Brynäs bara spela när man inte längre har nån chans att vinna.När det gäller och är jämt så spelar man som arsel igen.

Kupan är helt fel back i det läget men förlusten känns inte överraskande. Inget styrkebesked direkt. Två bortamatcher i rad nu. Kan dröja till nästa seger. Återigen viktigt att mif och ssk torskar.

Lilljanne: För jävligt att börja kolla på vad MIF och SSK pysslar med redan nu,30 omg kvar.

5 sekunder kvar av sudden och en ev. utvisning är helt ofarlig...då ska man faaaaaan slå ner motståndaren!!!!

sylf: Kolla på spelarmaterialet så har du förklaringen. På ren vilja har Brynäs en placering på den övre halvan av tabellen. Att vi torskar mot dom bättre lagen (dit hör modo) är fullständigt logiskt.

Att man aldrig får vara nöjd, det är dom här matcherna man SKA vinna för att slippa bli indragna i bottenträsket.

Jag längtar till nästa säsong: Dackell och Wahlberg och med en ekonomi som andra elitserielag. Då j-vlar!

Lilljanne: Det här laget är inte bra nog för en femteplats i tabellen, så i fortsättningen får vi nog räkna med en position mellan 7-10 tror jag. Idag hade man ju chans att bevisa att man verkligen tillhör övre halvan utan att ta den. Jag förstod att det skulle gå illa när det blev övertid. Brynässpelarna vågar ju inget när det blir förlängningar.

Lilljanne: Nu hade man ju verkligen önskat att Kupan tagit en av sina patenterat onödiga utvisningar (5 sek kvar). Verkar ha varit en svängig match och oagjort var nog helt rättvist. Synd bara att man skall ge ut extrapoäng i lotteriet. Där brukar vi tyvärr för det mesta dra nitlotter.
Ändå bra gjort att komma tillbaka trots 2-3 och 3-4. MoDo är obehagliga att möta hemma, föredrar nog att spela däruppe. Har ju egentligen ett mkt bra lag på papperet och börjar nog få ordning på sitt spel nu.

Lilljanne: Modo tillhör fan inte de lag som är bättre än Brynäs.För att man har nåra spelare som suttit på en NHL bänk i nåra år så innebär det ju inte att man är nån stjärna direkt.

Clarence: Förstod att det skulle bli så här när alla höjde dom till skyarna trots 0 poäng mot FBK.När det är upp till bevis,mycket folk och alla förutsättningar finns,då klappar man alltid ihop.

sylf: Jmf med att sitta på ssk:s och mif:s bänk så är nog det snäppet bättre.

Ja de var en svängig rolig match att se på men resultatet blev inte så roligt...Och som vanligt pajas domare som missar och tar sedan för skitgrejer,men de var åt båda håll

RavenLord: Kul läsning i Brynäs gästbok: Modo tillhör fan inte de lag som är bättre än Brynäs.För att man har nåra spelare som suttit på en NHL bänk i nåra år så innebär det ju inte att man är nån stjärna direkt.

Undrar om det inte är sånt man skriver direkt efter en förslust men efter en timme när man fattat vad man skrivit drar ner huvan för ögonen och hoppas man är osynlig:-)

Lilljanne: Vad jag ville komma till var ju att det inte är nåra Foppor direkt,snarare ordinära ES spelare.

Att Brynäs inte vågar i förlängning ??? Det va pågrund av att man just vågade trycka på och skapa några riktigt bra chanser som gjorde att man gick bort sig sista 5sek

sylf: Att Salomonsson och Svarvadet fått sitta på bänken därbort säger nog kanske mer om deras coacher och laguttagningar. Dom var väl bästa spelare i Sverige under Karjala, enligt min mening. Var väl också klart bästa formation idag.
Det kommer att bli tufft även i fortsättningen, oavsett vilka vi möter. Finns inga "klara" matcher i ES. Fast det visste vi väl alla innan serien,......eller?
1 pinne är 1 pinne. Malmö och SSK kammade noll idag. Håller med lilljanne: det var mkt viktigt.

Frisco: Läs tabellen !! den ljuger aldrig.

Huge: Det är åt h-te detta med straffarna som förbundet envist håller fast vid. Det tycker jag även när Brynäs nån enstaka gång lyckas gå segrande ur spektaklet. Ingen vill ju egentligen ha denna idiotidé. Jag håller också med dej om att Modo nog är bättre än man visat hittills i höst. Däremot, tappa 2-0 på hemmais är i n t e "bra gjort", även om det var kvitteringarna sen du menade.

Huge: Visst var det viktigt,har jag aldrig sagt nåt om.

Karjala cup ? Kan väl inte va så svårt att vara bäst där ?

sylf: Jag kan bara hålla med. Men tillräckligt bra för att hålla högre klass än Brynäs värvningar (bortsett från Lind).

Clarence: Både förlängning och straffar borde bort. 2-0l åter ju betryggande men är en ganska skör ledning. Värre upphämtningar/tappade ledningar har man ju sett. Att vi tappar 2-0 idag beror nog mer på MoDostyrka än på att vi skulle ha klappat igenom, som ngn tyckte.
Kul att Soling fick måla iaf. Såg tydligen bättre ut än tidigare.

Clarence: Det här med straffarna är väl ett av Fagerlunds korkade initiativ. Det nya hockeystyret måste utplåna alla spår av hans idiotier innan hockeyn dör i Sverige. Och en 2-0-ledning hemma ska man aldrig sumpa. Mot vilket lag det än är.

sylf:

Du borde se Svarten och Salle spela. De är riktigt, riktigt bra.

knaskamilla: Med modomått, ja!

Lilljanne: Vi förlorar inte pga.Sjödin men, fy fan vad dålig karljäveln är. Han är en belastning i powerplay och bara lägger icing i sina byten. Ett snack med honom det måste GP ha.!!!!!!

aphac: Även solen har fläckar..... ;-)

sylf: Ledning 2-0, åker på en en utvisning:Tappar matchen totalt!!! Är man inte lite väl känsliga då?

Disskutionen om domare och linjemän är högaktuell åxå efter denna fight. Genomgående urusel domarinsats där inte tacklingar tillåts. Inte undra på att vi blev sist i Karjala Cup.

Huge:För he-e Huge! Är du på jakt efter fredspriset?! Han är dråplig om du menar Sjödin, har inte sett honom göra en gedigen match på hemmaplan denna säsong. Skjuter inte,tacklar inte, bara kör sina bandysvingar ur zon,ändå får han spela PP. Hur kan man ha ett sånt förtroende för en spelare?

B.Danielsson är totalt tvärtom, där har jag sågat mycket men han är faktiskt ruggigt bra och jag backar där!!!

Huge: Det beror på vad du menar med ordet "STOR MAN" menar du omfånget runt midjan ;-)

"5-4 till MoDo, men vi kämapde väl. NuMo o LumberJack hälsade att de hade bara tur.

Frisco är en medgångssupporter. Olle väntar fortfarande på sin sockerkaka från Knas.

Och till Poffa hälsar vi alla: NHL suger!!!

Hälsningar, 65Selander, 70Rodrigues och westerlind"

Juniorerna är stöpta i samma form som A-laget. 15-7 i skott mot Luleå efter en period, 0-3 i mål. Svajig hockey är väl snart synonymt med Brynäs.

Lilljanne:

Och det där MoDomåttet skiljer sig från Brynäsmåttet...hur? Du får gärna räkna upp några spelare i BIF som är lika bra eller bättre som Salle och Svarten, så ska jag hålla utkik den 12 december.

knaskamilla: Markus Korhonen, Joakim Lundström, Adam Andersson, Mattias Karlsson, Henrik Petre, Daniel Casselståhl, Daniel Johansson, Veli-Pekka Laitinen, Mikko Kuparinen, Tommy Sjödin, Jesper Björck, Jonas Soling, Nicklas Danielsson, Jacob Johansson, Patrik Rönnqvist, Peter Nylander, Simon Östlund, Roger Kyrö, Ove Molin, Björn Danielsson, Tommi Miettinen, Niklas Anger, Mikael Lind, Henrik Malmström, Gunnar Persson, Michael Sundlöv + killen på sektion M, rad 4, plats 25.

Lilljanne:

Kommer killen på sektion M, rad 4, plats 25 att vara i Kempis den 12 december, då?

knaskamilla: Nä, han är på lussevaka.

slashpuppie: [Frisco är en medgångssupporter] Tror inte det va!!!

Hoppas gubbarna hade trevligt. Undrar förresten när Olle blir uppgraderad från prospect till stor man med nummer på tröjan? Kan inte vara roligt för honom att ständigt vara nummer 0. Är det bara för att Olle är Smygmodoit som han inte får ett eget?
[bild]www.frisco.se/hs/smygmodo.jpg[/bild]

Frisco: Vad är det för en jävla ful matchtröja han har på sig att han inte skäms eller var det så att han var tvungen o ha på sig den skitiga matchtröjan under pistolhot ;-)

Observant: Det är ingen matchtröja. Det är en sopsäck.

Lilljanne: *asgarv*

Lilljanne: Fan jag som hade sektion M. rad 5, plats 20...
Allvarligt, vad är det för standar på domarna. När han tog ut Nyllet i första var jag på väg att klätra över sargen.

Frisco: OK, tröjan är röd, men jag hade hellre sett en Indian på den ;)

Huge:
Det stora problemet som vi har är att vi inte har några SKYTTAR.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

slashpuppie: Kul att det fortfarande finns vuxna människor som leker indian och cowboys. Jag tycker den röda tröjan passar cykeloraklet Westerlind perfket jag:-)

Frisco: du vet väl att man ska ha sitt barnasinne kvar, man har mycket roligare då :))

slashpuppie: Röda o döda indianer ;-) Nä nu var jag grym.Göteborg är en hyvens stad.Bra att ni har ett lag där så jag har nära till scandinavium för att se mitt kära Brynäs spela.

« · 330032 · »