Brynäs IF

713059 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett

« · 2131121 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Charles: Vi får hoppas att Ölund kan hålla en jämn nivå över tid nu. Det känns som att hans problem framförallt är ojämnheten och låg offensiv lägstanivå. Du får alltid arbetsinsatsen, men du får inte alltid någonting i offensiven av någon.

En annan iakttagelse från matchen var att Abhols spelade boxplay för Örebro. Nu har de ett riktigt dåligt BP, men det verkar vara ganska många lag som spelar sina toppspelare i BP. Blir ju lite fundersam på varför Brynäs envisas med att matcha typ Alcén och Mannberg stenhårt i BP år efter år. Om man har så utpräglade rollspelare borde laget vara bra i BP, men så är det ju inte heller.

Ölund är ett bra exempel på en skicklig spelare som borde kunna ta ett större ansvar i BP.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Nibbe: tycker man borde låta Ölund vara lite gubben i lådan utanför första kedjan och bygga vidare på det han på örjat och fortsätta ha ett A. Låt andra assisterande Nicky D agera lagkapten så får han vara sitt tjuriga jag och elda på spelarna
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Grattis Brynäs...hv m.fl.svettas...
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Härlig seger 2-0

Jag har swishar 200.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Davey85: Ja han är säkert grymt bra rödin som kapten vad vet jag,gillar dock Ölund i intervjuer,jag tycker han känns som en klockren kapten :)
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Nibbe: Förstår hur du resonerar. Man kan ju bara gissa egentligen. Jag hoppas att han är någon som laget tar rygg på.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Davey85: Så kan fallet absolut vara,menar mer vilken energi han som kapten kanske ibland sprider i båset? Kan inte heller se han göra en Junland men han känns ganska dålig i intervjuer direkt otrevlig faktist,dock är han kanske SHLs bästa poängspelare men min åsikt ligger nog i att han inte är kapten material,Alltså min åsikt:)
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Det är så här vi måste spela för att försöka vinna matcher framöver också.
Noggrannhet och disciplin bakåt, utan att vara allt för passiva i egen zon.
Tycker det har blivit mindre passivt än mot LHC borta, då vi trots allt vann.

Sen en kontrollerad offensiv, med tålamod.
Hellre spela för att över tid försöka vinna med typ 2-1 eller 3-2.
Idag hade vi faktiskt kunna göra ett par mål till.

Sen att Ersson är stabil bakåt.
Och tar det han ska ta, plus ett par räddningar till.
Räddningen i vårt numerärt överläge var viktig.

Sen är jag rätt säker på att vi inte tagit någon poäng
i de två matcher som Röding missat före den här.
Så ett nödvändigt och välkommet trendbrott.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
bradberry: Tycker att Ölund, Sallinen och Bulan var riktigt bra ikväll. Brynäs fick ofta bra grepp om Örebro i offensiv zon, lite som motståndarna brukar få på Brynäs. Det tröttar ut motståndarna. Skulle också vilja framhålla disciplinen och hur Brynässpelarna inte längre tar onödiga utvisningar. I början av säsongen var det faktiskt ofta onödiga utvisningar som gjorde att man förlorade annars jämna matcher.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Måste säga när man tittar på det med lite distans att Öhlund har gjort en sensationell resa efter jul. Ett klipp med hans insatser, mål och passningar de senaste 8 matcherna vore godis...
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
JonteD: Grattis själv, hoppas faktiskt båda lagen lirar SHL nästa säsong, skulle vara kul att se Dahlen lira i SHL med
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Nibbe: Min känsla och uppfattning är att Rödin inte är en spelare som sänker andra eller har dålig attityd. Han är en sjuk vinnarskalle dock och är hänsynslös mot sig själv, aldrig sett han göra som Junland typ...hänga ut en junior i tv-intervju.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Nibbe: Rödin har enligt Eliteprospects missat två matcher exklusive den här matchen och en av de matcherna var hemmapremiären mot Oskarshamn där vi fick storstryk (andra kommer jag inte på spontant). Så nja, det där köper jag inte riktigt.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
2-0, dags att betala.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Charliejfz: GRATTIS TILL SEGERN BRYNÄS!!!!! KÄMPA!!👏👏👏
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Brynäs vann ganska många matcher i början av säsongen då va Rödin skadad med foten,händer samma sak nu ? Det får vi se,kan det vara så att brynäs förlitar sig för mycket på rödin? Har rödin kanske en dålig attityd som sänker andra spelare? Jag tycker rödin oftast ser arg och otrevlig ut i båset! Bara en teori hehe
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Andy Tiger: Swishar 200 👍
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
pettisbif2.0: Blir spännande att se om Molin kan styra upp PP#1 när han gör entré och om Harper kan hitta toppformen snart. I teorin borde Harper må bra av 1-2 veckors vila, med tanke på att det var många matcher på kort tid innan ett långt uppehåll för honom. Nu har han fått en del vila och återhämtning.

Nu får vi se till att trycka dit det förbannade Oskarshamn i nästa match. De ligger 3 poäng före, 5 matcher mer spelade, och har 2-0 i möten på Brynäs. Det är ju egentligen bara de inbördes mötena som gör att de ligger före.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Grattis 😁
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Linus Ölund blir vår nya Rödin! Sen efter jul har han varit en gigant!
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Johannes Hedberg:
Håller med.
Dock så är Björn brynäsare :-)
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
dacke72: Man kan ju alltid hoppas. Snart är dessutom Harper, Molin och Berra tillbaka. Vilket känns skönt. Då slipper jag se Hedberg. Har riktigt svårt för honom. Tyvärr men ser ingen uppsida i honom. Norlinder och Berglund är mycket bättre backar. Utav dom tre som gick från Modo till SHL.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Vinst mot Oskars hemma på torsdag så är vi 10:a... Ibland svänger det fort i ishockey..
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
bradberry: säsongens första nolla dessutom. Kan det vara så att alla lyfter sig ett hack nu när alla inser att det är upp till varje individ, att det inte finns någon Rödin eller Scott att hålla i handen?
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Dags att swisha mina 200 spänn då. En deal är en deal. Skönaste avgiften på länge.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Blå grottan: Håller med! Går från klarhet till klarhet
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Vilken skillnad att höra Niclas Ericsson mot tomtarna som tränar Djurgården och SAIK. Otroligt ärlig och rak analys av matchen där han står rak. Han är en väldigt bra tränare och antagligen en stark anledning till att Örebro är bra i år. Djurgårdarn som kommenterade matchen menade att det här inte räcker mot lag som är bra på riktigt, men det verkade Ericsson tycka var bullshit.

Otroligt stark seger mot ett riktigt bra Örebro. Brynäs bästa match på säsongen.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Stolt över grabbarna idag! Ett sargat och skadeskjutet lag som stred till sig en rättvis seger mot ett av seriens bättre lag. Bara Ersson håller normalstandard nu så borde vi kunna klättra något!
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
12e plats tjoho! Jakten fortsätter, förbannat bra jobbat Brynäs! 🖤💛♥️
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
bradberry: att vi dessutom vann en tight match där vi spelade bra, tror jag är minst lika viktigt!
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Trallgöken: Ölund o Ersson matchens lirare
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Axle San: Ja säsongens bästa insats... Vissa klev verkligen fram... Otroligt glädjande och vikten av den här insatsen och segern kan inte underskattas... Nu har man bevisat för sig själv att man kan utan de skadade/avstängda spelarna... Extremt viktigt signalvärde!👍👍👍👍👍
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Typiskt att Linköping vann. känns som de, precis som vi, hittat vinnarhålet :)

Aja, vi har ju HV, Malmö och Oskarshamn kvar :)

Ruggig match på torsdag!
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Forsberg 1978: På torsdag ska vi gå om Oskarshamn
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Andy Tiger: Underbart! Ersson och Ölund är magnifika!
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Kungar ikväll!

Jobbig sista period, men med 3-4 perioder kvar parkerade vi i deras zon i några minuter, vilket tog bort stressen. Väldigt skönt och kul för Ersson med nollan.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
lapad: glöm inte Ersson
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Såååå jävla skönt. Extra skönt att vi inte behöva vinna på igelkotten.

Sallinen, Ölund, Desch, Ersson riktigt bra idag. Palve såg bra ut också. Stark laginsats.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
FYFAN VAD GÖÖÖÖÖÖTT, BARA ATT LYFTA PÅ HATTEN! Så jävla stolt ikväll!
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
bradberry: Imponerande insats!!
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Supportern: Skönaste trepoängaren denna säsongen.. Riktigt bra genomförd match.. Ersson, Vilken kung!! Saligt glad och det blir en tvåhundring till ”Fansens värvning” för de två målen vi gjorde i afton..
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Axle San: Många var bra idag men Ölund var isens kung!!!
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Zappaholic: Man blir fan rörd! Vilken krigarinsats och även bra spel.
Lyfter på hatten!
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Mannberg har två val där. Inget av dem är icing....
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Stående ovationer från mig här i vardagsrummet 👍👊😀
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Zappaholic: Det där gjorde vi riktigt bra
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Supportern: Fy fan så vi sliter. Har inte sett den här glöden på hela säsongen.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Märks att matchen betyder sjukt mycket på alla sätt och vis. Nervösa spelare!
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Kom igen nu! Vad var det där för försvarsspel??

Ersson så stabil som önskas och behövs.
Låst ämne

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Spel mot ett mål...
Låst ämne

« · 2131121 · »