Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Skellefteå 11/1

814638 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Anemyr: Klart vi har, vi har en extraback och han är under isen.

Angell skadad - Lavins in
Ytterligare en skadad/förkyld - spel på 5 backar



Frasse Basse
Kronwall
B&W
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Gusten: jag trodde det var "back-kris"?!
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Anemyr: Han platsade förmodligen inte
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Bissett19: Jag har ingen koll på varför Lavins inte lirade igår, kan nån förklara det tack?
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
51 Roger: Timrå hemma 4-3 i höstas var väl en kanonmatch från Brynäs sida?
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Okej,vinst med 6-0,men hockeymässigt en skitmatch.Har ännu inte gått ifrån Läkerol Arena,med känslan att idag gjorde Brynäs en kanonmatch.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Davve17: Japp, det är Åke och Robban.

1985-86 Åke Lilljebjörn 36 GP (31 GPI) 5 nollor
2006-07 Robert Kristan 35 GP (23 GPI) 5 nollor

1993-94 Michael Sundlöv 40 GP (40 GPI) 4 nollor
1998-99 Johan Holmqvist 48 GP (41 GPI) 4 nollor
1999-00 Johan Holmqvist 49 GP (41 GPI) 4 nollor
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
65selander: Hull spelade väl sin sista (senaste...lever han?) när han var 72?
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
65selander:
Fan vad säker jag var på att SAIK gjorde 0-1 men nu när jag sätt reprisen så var det klockrent i ribban!!!

Skönt med stor vinst!
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
wap.hockeysnack.com
Oavsett så har våra "old timers" visat att dom kan jobba för laget.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Angående Linds skada så skriver Keb i sin krönika:
"Boorken berättar
-Micke har ju haft lite problem tidigare med både sin rygg, höft och ljumske och när han kände av skadan igen, så tog jag av honom.
Det stundar som bekant en rad viktiga matcher under januari månad. Och vi behöver en frisk Micke i detta läge."
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Dream Team: Jo, han heter väl Scott i förnamn också.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
wap.hockeysnack.com
Huge: Lankow var en hederlig flopp. HV har råd att avyttra folk. Än igen Boorken har fått i på sitt dressyrgäng. Många pratar positivt om Mitt kära Tgb- e4f team
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Huge: Han heter väl Langkow, och inget annat..
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
GävleLasse: "Men när du nämner Lancow så vill han ju bort för att han vill ha speltid. Det handlar inte om en sparkning"

Konstigt att det då spekulerades om sparkning från många håll när Casselståhl också ville bort pga för lite istid... ;-)

I övrigt kloka ord ang Widing och Almtorp.
Du kan ju bara du vill....
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
wap.hockeysnack.com
Lasse: Skåpsupit? jag kör full mundering. "grabbarna från förr" Är så j-a enkelt 6-0 :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
GävleLasse: "Jag gläds med Brynäs men visst oroar den dåliga statistik vi har i slutspelen..."

Det var ju din i mitt tycke välkända och lite charmiga förmåga att i alla lägen lyckas hitta ngt att oroa sig för, som jag först kommenterade med en liten smiley.
Ifall det var patetiskt gjort så ber jag om ursäkt.

Min poäng är: varför oroa sig för statistiken, när nuvarande lag, spel och tränare knappast kan jämföras med det lag, spel och tränare vi haft tidigare? Det var ju därför jag menade att man i statisktiskt hänseende isf lika gärna kan jämföra med de resultat vi gjorde i slutspelen under guldåren.
Visserligen tillträdde Boork ganska nyligen, men även under hans tid så har ju det mesta succesivt förbättrats och det lag vi har idag kan inte heller riktigt jämföras med det lag som vi hade under hans första år som tränare.
Dessutom så har ju styrkeförhållandena mellan alla lag i ES jämnats ut betydligt under detta år, så det gör ju också att man knappst i ngn större grad kan luta sig mot ngn statistik i det här fallet.
Och mot bakgrund av detta så tycker jag kanske att oron känns lite obefogad vad gäller just statistiken.
Att man sen kan oroa sig ändå för hur det kommer att gå är ju en annan femma.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
GävleLasse: Har för mej att Krizan hade 7 nollor förra året.O att Petter Rönnqvist hade 8 Nollor under sin tid i MoDo,vet ej vilket år.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Davve17: Ingen aning...Men det är svårt att göra några jämförelser.

"...målvaktskydden var mindre förr i tiden. Alla utom ett. Suspen."
(Wille Löfqvist om målvakterna nu och då)
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
65selander: ja du tappade bort mig vid "19 matcher"... skåpsupit eller?
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
wap.hockeysnack.com
Femte nollan för Kristan om jag inte är helt ute och seglar, någon som vet vilken målvakt som har klubbrekordet mest nollor på en säsong i Brynäs?
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
wap.hockeysnack.com
Lasse: ca 19 matcher kvar. HV sopar på loosar matcher trots de var rankade. Äh en massa svammel. Hell Djoos"
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
JanT: Ja det känns som om han är årets "Krizan" en målis som ingen hört talas om och kommer hit å gör succé.

Men när du nämner Lancow så vill han ju bort för att han vill ha speltid. Det handlar inte om en sparkning. Sen är det mest på grund av deras succékeeper som de låter honom gå.

Nej jag tycker att Brynäs värvningar till årets trupp är bra nyförvärv allihop. Det har gnällt och skällts en del på spelare som Almtorp och Widing, men de har inte fått samma start som de andra. De ligger efter hela vägen från försäsongsträningen.

Man minns ju med fasa hur Dackell var när han kom tillbaka och körde egen sommarträning (bygga garage i Säljsjön).

Jag tror att både Almtorp och Widing kan höja sig många snäpp bara de får riktigt förtroende.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
JanT: Det räcker ju att Linköping, Luleå, Frölunda och "tåget" Djurgården går om oss så missar vi slutspel...omöjligt NEJ...troligt...njaeaaeeaeaeaaeee kanske. Det är ändå jävligt många matcher kvar.

Håller dock med om KS, hamnar vi där så förtjänar vi det som satan :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Poäng 2 december - 11 januari.

1 Djurgården Hockey 25p
2 Brynäs IF 23p
3 MODO Hockey 20p
4 Frölunda Indians 19p
5 HV71 18p
6 Färjestads BK 18p
7 Linköpings HC 17p
8 Mora IK 16p
9 Timrå IK 15p
10 Malmö Redhawks 14p
11 Luleå Hockey 13p
12 Skellefteå AIK 11p
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
GävleLasse: Lyrisk var jag inte, men jag tror nog att jag var en aning mer optimistisk än vad du var när värvningen offentliggjordes. ;-)

Men, visst är det kul att Kristan dominerar!
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Gusten: Tror du kan vara tämligen lugn för att det blir slutspel. Min statistiska databank ger vid handen att 72 poäng efter 55 omgångar skall räcka till slutspel. Således skall 9 poäng spelas in på 17 omgångar......

0,53 poäng/match är ett väldigt lågt snitt i ES-sammanhang......

Det skulle nog vara ett all-time low samtliga krissäsonger inräknade, om vi inte klarade det.

Samtidigt skall bottengängen börja snitta 1,5 poäng/match under resterande del av serien för att komma ikapp.

Slutsatsen är helt enkelt att sannolikheten för att vi går till slutspel är väldigt hög.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
JanT: Ja du var ju inte heller direkt lyrisk över målvaktssituationen i juli/augusti.

Härligt att slovenen knäppte de flesta på näsan...
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Huge: Det är skillnad på att backa 30-40 år än att inte backa alls...Det är ju en pågående "loosing streak" vi är inne i.

Men jag tror som sagt var att Brynäs vänder den i år.. Precis som jag skrev.. Med det glömde du väl i din iver att skriva å gnälla..

Du är bara patetisk...
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
65selander: Ge honom fyra fingrar istället... de lär komma till pass ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Huge: Kristan ligger för närvarande 2:a i SVS% och 1:a i GAA vad gäller målvaktsstatistik. Ganska kul att detta händer samtidigt som "klassförvärv 1" Scott Langkow får foten från HV och "klassförvärv 2" Cechmanek är i kraftig onåd hos LHC-fansen.

Tror nog att Sundlöv och Boork hade ganska bra koll på vad dom köpte in i våras trots att ett flertal läktarcoacher var av en (milt uttryckt) annan åsikt.

Dessuotm är han ju så biiiiillllliiiigg!
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
GävleLasse: Ja, ska man basera en profetia över kommande slutspel på det som hände för ett par år sen, så kan man väl lika gärna gå tillbaka till 60-eller 70-talet.
Och då ser det ju ganska ljust ut inför kommande bataljer...
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
sylf: "Visst är det så.6 pinnar till de närmaste 2 matcherna och vi kan på allvar sikta på topp4. Förluster,jaa, då får vi "sleep with one eye open."

Ja för sen har vi ett gris-schema med en radda svåra matcher. Det kan gå fort med trepoängssystemet. Nu har vi iofs så pass många lag bakom oss så det ska väl mycket till om ALLA går om oss.
KS börjar kännas lite halvsvalt men slutspel är absolut ingen självklarhet.

Så i kampen om slutspelsplats och vid ett eventuellt deltagande i dylikt sammanhang hade det smakat mumma med lite ambition. Spetskompetens inför slutspurten tack!


Staffan Kronwall
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
wap.hockeysnack.com
Lasse: Snacka inte skit om om "isbrytaren Ymer" Helt sjukt hur Sjödda är lika gammal som mig och ca 20kg lättare samt ytters lite bättre än mig på överstegsåkning bakåt (höger) Nä fy fan vad gamlingarna åstakommer. Helt enkelt budgetkollektivet börjar få upp oljetrycket. Jag ger Boorken 4 st gräsklippare;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Huge: Jag gläds med Brynäs men visst oroar den dåliga statistik vi har i slutspelen...

Men du kan säkert gräva fram nåt positivt om det med...
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
GävleLasse: "Men det gäller ju att göra nåt av detta slutspel med."

Ja, varför glädja sig åt läget när man i samma läge kan hitta ngt att oroa sig för?

Gävlelasse: "Det är fint väder ute!
Tony: Idag ja....

;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Jompe: jo jag kollade precis på dem... Skön sekvens när finlandsfärjan Sjödin kryssade genom SAIk försvaret :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
GävleLasse: Bilder nu på hockeyligan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Jompe: Ja det skall mycket till för att vi ska missa slutspel. Men det gäller ju att göra nåt av detta slutspel med. 4 raka igen skulle vara en dålig avslutning på säsongen, oavsett motstånd. Men det verkar som att denna säsong har varit full av trendbrott så jag är hoppfull.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Jompe: Visst är det så.6 pinnar till de närmaste 2 matcherna och vi kan på allvar sikta på topp4. Förluster,jaa, då får vi "sleep with one eye open."
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
65selander: Mora lär kriga som galningar på lördag men bör inte vara omänskligt svåra. Vi har goda chanser att ta både Mora och Frölunda de kommande två matcherna. Hemmais, skadefritt (förhoppningsvis, Lind??), winning streak. Herregud vad gött det känns att ha en stabil position hysat bra i serien efter alla dessa år av lindansande och kvalserier.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
wap.hockeysnack.com
Lasse: Låter gott.n Kan vi ta MIK på lördag så kan man sova lungt igen. Förbannade liga man får aldrig njuta innan man måste oroa sig igen. Vissa i lokalen gillade inte mina lågt dämpade pip när Brynäs gjorde mål. Om jag inte har yttrat det förut så är nog GP ledig nästa vecka
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
65selander: FHC verkar ha tappat farten. För 20 omgångar sedan har jag för mig att de var 17 poäng efter oss. För 10 omgångar sen var glappet 5 poäng. Nu är det 16 poäng tillgodo.....

Undrar om de lyckas komma tillbaka en gång till?
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Trevlig match. Vad gjorde Wernblom på slutet? Några glada pöjkar beslutade sig för att gå mitt framför mig just då.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
65selander: Tj, Brynäs öppnade med tempofattigt spel och mycket fippel med pucken. PP målet som Lind gjorde kom i precis rättan tid. De intervjuade Sjödda i första periodpausen och han belyste att de måste få igång trampet.

I andra perioden var det ett bättre Brynäs som började hitta rätt med passningarna... sen var det bara att defilera matchen ut.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
65selander: Det var Sanny som trädde in den vackert vid ena stolpen ;-) Frölunda gjorde alltså inget mål själv ikväll, utan alla sex baljorna kom från Timråklubbor...
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
wap.hockeysnack.com
Lasse: Kan du ge en rapport eftersom man har fått sett TIK- FHC en hyfsad match om man hade varit timråit. Om jag minns rätt så har Sanny eller om det var Styf gjort det fina te självmålet i kväll. Fast Kristan hade nog tagit den med en benparad ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Gusten: Precis. Tänk om Brynäs kunde visa lite attityd, slå en värld med häpnad och göra en sådan kraftfull värvning inför slutspelet.

Kronwall.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
JanT:

"rafalski: "Hur fan lyckas dom vinna trots DJ, Boorken och allmänt låg ambitionsnivå?"

Det där får du fråga Tony & Lasse om. :-)))"



*host* "Brynäs kommer inte gå till slutspel inom de närmsta 6-7 åren"
*host, host*

;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
GävleLasse: Aj aj aj,det lät inte bra.Speciellt nu när inte bara är bra på att teka utan har gjort några viktiga kassar oxå.Har för mej att han fick ngn smäll mot Modo,men bet ihop då.Bara hoppas att det INTE hans ljumskar som har börjat trilskas igen.
Kommentera

814638 · »