1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736289 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs - Skellefteå Matchtråd

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
honken21:
Det också. En rutinerad förstemålis och en utvecklingsbar ynglig som backup, är väl perfekt setup men så gör aldrig Brynäs, förstår inte varför.

Stefan; du säger att jag klagar men jag konstaterar bara fakta så som det ser ut idag. Du är ju totalt okunnig om du tror vi kan hitta en forward som hade gjort mer nytta än Lindbäck för samma pris.

Pettisbif: Mogna killar som bara klagar hela tiden. Jag klagar inte för klagadets skull men nivån på kritiken är sandlåde nivå - Dalrt.

{7800}: Eller bara ta in Joacim Eriksson från början.

Peja: Jag kan erkänna att jag var en av dem som tyckte att pengarna borde läggas på annat håll i laget när målvaktsfrågan kom upp i höstas. I efterhand är det tydligt att jag hade fel.

EDIT: Se där ja. Svåra tider nu.

Gillar att Skellefteå ALLTID skjuter slagskott (utan att träffa plexit). Inga lösa dragskott där inte.

Peja: Skönt, då kan man gå och göra annat.

Peja:
We shall over.. sit inte the boat, Peja.

It´s only a game.

Ridå så jävla pinsamt Brynäs!!!

{7800}: Håller med. Och det gör väl egentligen alla förutom BZ och de som alltid försvarar hans beslut bara för sakens skull...

{7800}:
Så jävla sant!!!!

Lets face it. Lindbäck i mål hade betalat sig 100x mer än en forward även om den forwarden var en 40-poängsspelare.

Jaken: vet du att han letar . Om 2 veckor får vi höra att bz inte fann någon som gör skillnad . Vi får leva med detta lag ich dessa slipsat mål till playin är över . För en månad sen låg laget 2 . Inte i min vildaste fantasi väntade jag detta ras . Trotts minnen från förra våren ..

Zappaholic: 29 pp varav 1 mål... hahaha tragiskt..
Näää men nöt samma spelare i 1a pp femman du lilla Bulan. Så hamnar vi väl 10a som vanligt.. vad är det du har gjort för bra egentligen?!

{7654}: Så du klagar för klagandets skull med andra ord.

Lindström: Och du tycker din PP-formation kan göra det som förväntas där?

Omogen, sa Bull...

Måste vara så sjukt moralsänkande för fowards också. Även om de gör det bra och tar ledningen etc så fyllar målvakterna in baklängesmål hela tiden. Hur håller man moralen uppe då?

{7654}: snälla du man vill väl ha vinst inte att alla såsar omkring å målvakterna läcker som durkslag nej gnäll ska dom fan ha när dom fan inte ger allt

Zappaholic: Japp, med lite medstuds i tredje så kan vi fortfarande ta dem. Ortio ser svajig ut ibland.

Tycker ändå det syns en stor skillnad på lagen i hur de uppträder på isen. SAIK ser mycket rejälare och målmedvetna ut. Kanske är det skillnaden på svacka och positiv trend?

O Rob Schremp behövs inte...
O ingen annan heller.
Det är tamefan totalt underkänt att BZ inte förmår värva. Det har gått månader och han letar o letar.

Zappaholic: Inte så stor skillnad på lagen . Skillnaden är målvakten ock blinda domare . Dessvärre är det ju så .

dAVydov: Min poäng var att det gnälls så förbannat mycket inte att skapa någon positiv reaktion. Var glad att vi ligger där vi ligger istället för att spy galla varenda jävla dag.

{7225}: Imponerande mogen kommentar även från att komma från dig.

Ger det Brynäs ett bättre PP menar du?

Eller vet du kanske inte vad PP betyder och vad man förväntas göra där?

Jan Grismöbel: Det klart vi inte ska skylla på domare i tid och otid, men det blir ju så mycket mer frustrerande när de gör mål efter en solklar highstick precis innan. I medgång kan man ta sånt där, men som det ser ut nu så blir varje domartabbe jobbigare att hantera.

SAIK bättre och tyngre, men inte omöjliga att slå...

Men för i helvete, det är tjugo minuter kvar! Hoppas inte spelarna räknar med förlust som dom flesta här på forumet gör. Dysterkvistar, hoppet är det sista som överger oss! Tjugo kvar, kämpa kämpa kämpa!

{7225}: kommer inte bli ett skit i tredje spelar som ett gäng kärringar blir nog kval innan de är färdigt

Fritt faaaaaaaaaaaallllll..........
Play in ----> Semester = Tomt i kassa kistan

Undrar vad det är för fel på Nick?

Svenska domare så otroligt usla.
Tredje HEMMAMATCHEN bara under
januari där motståndarna får ta ledningen
när de egentligen skulle spelat 4 mot 5,
efter solklara utvisningar.

När ska domarnas usla insatser få
konsekvenser för dem? Genom att
de får stå över matcher och tappa
inkomster.

Hur kan de missa den höga klubban
mot Gunderson. Väldigt nära en svår
ögonskada på Gunderson där. Han
riskerade att bli lika blind som
domarna.

{7654}: skriva positivt ??? Då ljuger man för sig själv och andra .. bara inse .. ännu en säsong åt helvete . . Börja för fan bygga laget bakifrån . 2 nya målvakter behövs . Till att börja med .

Mrassarson: Jag trivs bra i min bubbla.

{7654}: Du får nog tyvärr köpa att folk är extra känslomässiga under match. Speciellt under en svacka som denna. Ditt inlägg osar inte direkt positiv energi heller.

Jahapp, mardrömmen ser ut att fortsätta.
Målvakterna suger, domarna suger, publiksiffrorna suger.
Dags att lufta det gamla hederliga "Avgå alla"

{7654}: Det finns ju en gräns på hur länge man orkar hålla charaden och låtsas vara glad? Förlust efter förlust efter förlust o du förväntar dig att man är glad? Kliv ur din lilla bubbla nu.

Peja:
Jämna matcher överlag, perfekt slutspelsträning!
20 min till att träna på...

Det är fan bara gnäll i det här forumet.
Så dåligt att ni som klagar borde skämmas.
Brynäs i med och motgång. Men tydligen så är det många här som gnäller alldels för mycket för att kunna vara riktigt Brynäsare. Cred till den enda jag ser som skriver positivt är Carl Lejonkräk.
Skriv vad ni vill om det här inlägget men det skiter jag blankaste fan i.

/StefanMedS

Lindström: Och du får städa toaletterna, med tungan

ellis: Det som också gör att jag känner mig så jävla maktlös och hopplös är ju att playin är helt jävla oundvikligt och alldeles runt hörnet.
Som du säger... kasta den här säsongen o sikta in sig på nästa.

Suck... Verkar vara jämnt, men som vanligt drar vi kortaste strået.

ellis: Ja, det är nog segertipsen som gör att vi förlorar.

Ny PP formation i Bif straxt:
I mål:
Pecka A

På backen:
Kvinnliga Zamoniföraren
Kvällens bästa 50/50 lotteri försäljare

FW & C
Börje Salmings kvarglömda Vänstra Playboy sko
L-E Spets
Den där trevliga lunch värdinnan

ellis: Men ge inte upp nu, vi ligger på slutspelsplats ju.

Mrassarson: Håller med, finns inget mer att säga.

"Favorit" (?) i repris: patetiskt med klanket på domarna match efter match. Inse att vi har ett lag som inte räcker till nu, pojkar. Majoriteten kommer med segertips inför varje match - och vad blir utfallet. Nä, om än en liten uppryckning kanske kommer som slutkläm på säsongen så kommer vi inte långt i år heller. Ännu en förlorad säsong att fejsa...

Ae men jag blir så jävla besviken.. jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till längre. Att såga laget har vi ju gjort i en månad nu... Jag orkar inte.

Häng upp en sån här i ribban så kanske vi kan limma en puck eller två.
Uppladdat:

500x0-250pxlentamux.jpg

Vibbi: I samma veva som Skellefteåspelaren åkte förbi Brynäsbacken blev det svårt att låsa klubban vid 2-3 men skottet är ju skitdåligt, den måste Rautio kunna hålla utan att släppa retur, eller iaf släppa en 'bra' retur.

{7800}: Ja istället för att säga "jag dömde fel - ingen utvisning", så försöker man kompensera i efterhand.....

Vibbi: Det ena utesluter inte det andra.

Brynäs IF - Skellefteå AIK 2-3

{7800}: Ja, det blir ju svårt att vinna tajta matchserier med sånt här målvaktsspel. Och vi vet dessutom att Rautio INTE har en tendens att höja sig i slutspelssammanhang, till skillnad från en del motståndarmålvakter.

Nu kommer powerplayen när vi redan ligger under och inte kommer orka hämta tillbaka matchen.

« · 1795175 · »