Brynäs IF

715339 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Skellefteå Matchtråd

« · 1795290 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Auchinleck: Klockrent. Visst hade vi mental tränare 2012?
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Tjurn : Jo, förstår ingenting. Tell the truth, please!
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Innan kvällens match var jag positiv och trodde att gruppen skulle ta sig samman men nu gnager Bulans ord om hemlängtan i skallen. Han erkände att han har hemlängtan. Bulan längtar alltså bort från staden, bort från laget och han längtar tills säsongen är över så att han kan återvända till laget han älskar. Ska vi acceptera denne man som vårt lags ledare? Kan vi ha det så här eller är det dags att sätta ned foten och säga ifrån, är det dags för en revolution?
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
dAVydov:
Finns ETT spetsförvärv att göra.
Problemet finns mellan öronen på ledare och spelare. En ledare (åtminstone sen BZ gav en deadline) en allt större del av problematiken som påverkar prestationen.
Förra säsongen var det "Rödins skada".
Vad blir det nästa år?

Spetsvärva en mental tränare/prestationsutvecklare på flerårskontrakt så att det blir ett långsiktigt arbete och inte bara akutåtgärder när det har skitit sig.

K9mpetensen finns varken i föreningen, bland ledarna eller spelarna.
Den marknaden är aldrig död...
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Tycker Brynäs ska skämmas över vad de presterat på sistone, speciellt på hemmaplan framför supportrarna.. skillnad på förluster och förluster samt svackor och svackor det man vill se är åt åtminstone glöden och viljan, den har lyst med sin frånvaro allt för länge nu.. plocka bort bulan, detta är inte okej, tycker det är för dåligt ..
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
dacke72: Nej det har det verkligen inte. Humor är skoj. Att raljera är sällan spexigt och får inte så många människor att dra på smilbanden.

Kul att det roade dig :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Vibbi: mest arg på alla som ljuger om hans status
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Zappaholic: I såna här lägen visar det sig vilka som är riktiga supportrar och vilka som bara är gnälliga bebisar som aldrig spelat hockey själva eller sysslat med lagidrott i nån som helst form.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Zappaholic: Herregud, lite humor har väl aldrig skadat.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Davey85: Håller med. I värsta fall någon slags 1+1-lösning.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Davey85: Agera Bz!!! Visa att du kan ta rätt och tuffa beslut även under säsong och vara handlingskraftig.. detta gäller även nyförvärv, kom igen nu ! Tycker bz värvade bra inför säsong.. han har dock mycket att bevisa under säsong..
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
dAVydov: Ska vi värva så ska kontraktet gälla nästa säsong också. Att slänga in en dyr legoknekt i ett havererat lag kan lätt bli en dyr fruktlös investering.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Davey85: Bulan kan stanna kvar i luleå efter matchen på torsdag .
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Brynäsgubbe: Jävligt trist med raljerande inlägg...
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Brynäsgubbe: Det är klart det är viktigt med positiv energi, alla mår bättre av det. Gillade inte din ton bara.

Vore trevligt med ett spetsförvärv i veckan, för att flytta lite fokus. Tror dock inte det händer.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Låt Bulan lämna ikväll. Vi behöver kriga två matcher nu mot Luleå. Då ser jag hellre två Brynäshjärtan som Janne och Tommy anföra trupperna.

Riktigt besviken just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
dAVydov:
Män va fan, det här är professionella idrottsmän som sitter ner i båten och fokuserar på uppgiften.
Pumpa läns.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Haha det är otroligt vilken svacka vi hamnat i. Minns knappt hur det var tidigare. Är det samma lag? Att vi är decimerade är en sak. Nog ska vi kunna toppa upp det på pappret till ett ev. slutspel. Men självförtroendet i botten.

Tror det jag stör mig mest på är Skellefteå. Så förbannat trött på att förlora mot dem.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
dAVydov: Tycker inte jag. Tydligen är det viktigt med positiv energi.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Zappaholic: Skellefteå är jävligt bra, ingenting att snacka om. Bra analys av dig angående formsvackan. Återigen, vi har inte tagit många poäng sen Bertilsson blev skadad, han är så saknad. Deppigt värre nu...
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Peja: Jag håller helt med. Jag tror dock att skador på nyckelspelare är lättare att hantera när man är ett lag i harmoni, utan en massa spekulationer och frågetecken kring framtiden.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
ellis: Nja, det är inte så enkelt som att säga att spelare agerar dåligt...detta påverkar gruppdynamiken i allra högsta grad. Det blir ett energitapp. Är helt övertygad om att spelarna vill lika mycket som tidigare.

Ny röst behövs. Någon som spelarna lyssnar på. Någon som kan väcka laget. Jag tror inte på Sjödda eller Larsson. In med en ny röst. Utifrån.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
ellis: bulan erkände i GD att han och BZ gick ut med det i media INNAN man pratat med laget. Jag skulle iaf ha surnat till iaf som kapten då...
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
ellis: tror en tränarkonstellation med Sjödin, wikegård och Janne Larsson skulle kunna vara något.. hemvävt och känns som de hade kompletterat varandra bra i ledarskapet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Lärdom inför nästa säsong, nästnästa säsong och varenda jävla säsong efter det. Sparka tränare omedelbart som
1. Är uppenbart inkompetenta ledare (TJ)
2. Börjar snacka med andra klubbar.
Vad det kostar är oväsentligt. Laget har för mycket att förlora på en osäker tränare.

Förhoppningsvis mosar vi Luleå de kommande två matcherna. Om Bulan nu vågar...
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Brynäsgubbe: Såna ironiserande och nedlåtande inlägg känns ganska onödiga nu. Tycker diskussionen håller bra nivå, trots resultatet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Totalhaveri i Brynäs AVGÅ ALLA vad är det för jävla losermentalitet och handlingsförlamning i denna jävla klubb?
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
dAVydov: Jo men det jag menar är också att spelare missar matcher är normalt och därmed ganska hanterbart, att tränaren går och blir klar för en konkurrent mitt under säsongen är ingen normal situation. Och därför är det en situation som är svår att hantera för egentligen alla i och runt laget.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Jag har trott och hoppats att ryktena och skit inte skulle ha påverkat laget. Att det var ett sammanträffande. Det är proffs vi har att göra med, osv, osv.
Men blir det inte 6p mot Luleå. Då ser ja ingen annan utväg än att flytta på bulan å låta Sjödda å Janne styra resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Jaken: vem fan ska stå nästa match . Vi ser ju vad felix klarar å i dag david . Bland det värsta jag har sett . Någon måste fyllt raotios plock med såpa . För värre puckmotare har jag inte sett . Detta är fan pinsamt .
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
rafalski: Jag är villig att hålla med om Bulan, han har gjort sitt. Låt Sjödin och Larsson leda laget resten av tiden denna säsong.
Jag minns när Bulan kom in som tränare och var en elak jävel som skällde på domarna och aldrig accepterade en förlust. Nu blir han knappt arg längre och ser mest ut att ha hemlängtan.
Vi kan varken ha spelare eller spelare som längtar ifrån Brynäs så låt lappen åka hem till skogarna med full betalning resten av säsongen (tyvärr).

Jag kommer inte att kolla igen så länge bulan står i båset.

Sjödda och Janne fixar detta, jag tror på truppen.
Mot varmare breddgrader, Singha och sol och bad i pool 👍👍🏼🍸🍾
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Davey85: Kom igen nu. Positiv energi!
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Ska Bulan få 7-8 matcher till på sig att vända skutan?
Blir ju kanon med missad play in som lök på laxen.

Agera BZ..
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Peja: Samtidigt, varför låter spelarna sin egen heder fara all världens väg för att en tränare aviserar att han ska lämna. Det är faktiskt för mig mycket gåtfullt och dåligt agerat.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Nu handlar det om att försöka rädda elitlicensen. Minusresultat hänger klart i luften.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Riktigt tungt med hockey ett tag nu..
Fan vet om inte jag hoppar på Bort med Bulan-tåget ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Peja: Så är det antagligen. Skadorna gjorde nog bara att effekten blev tydligare.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Ja, vad har de tillfört Bulan o BZ egentligen ?!
Pinsamt !
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
StefanMedS: Snyggt resultat efter ledning 1-0 och 2-1.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
dAVydov: Att nyckelspelare missar matcher får man ju räkna med. Skellefteå har haft många klasspelare borta i väldigt många matcher. Jag tror att de här turerna kring Bulan har haft klart störst negativ påverkan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Zappaholic: tror inte den är långsökt alls . Det är vad jag tror också . Bz har jag totalt tappat fötroendet för .
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Förlust idag med 2-6. På't på Torsdag igen.
Puss
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Brynäs IF - Skellefteå AIK 2-6
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Fan vad jag önskar att jag inte visste vad hockey var för något just nu. Om nu vad Brynäs sysslar med kan kallas "hockey".
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Jan Grismöbel: Ja alla såg ju före säsongen att målvakterna var vår svaga sida. Där har BZ, Bulan och Pecka tänkt rejält fel.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Bra Brynäs lika bra att försämra målskillnaden när vi ändå förlorar jävla losergäng!
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
ellis: Nä, jag syftade inte på dig. Du hånar inte vad jag kan minnas...
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Jan Grismöbel: Håller med. Ett fullkomligt mysterium att ett lag som ser lovande ut i flera månader bara pang bom låter sig bli värdelöst...
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Jan Grismöbel: Jag skulle tippa på att det är kombinationen av att spekulationerna kring Bulans framtid började + skador på nyckelspelare trappades upp.

Sen tror jag även att laget började tro på hypen om sig själva. Det snackades SM-guld, propagandahockey osv i media. Kan vara lätt att ryckas med.
Kommentera

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Jan Grismöbel: Det är lätt att misstänka att spelarna fått veta turerna kring Bulan, möjligt också att det läckt att några spelare plockar Bulan med sig, Kombinera detta med Bertilssons skada...

Bara en teori...långsökt också.
Kommentera

« · 1795290 · »