1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736580 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Så var det klart ,

Det blir två spelande lag i final i år ,

Ska bli spännande att följa denna serie och hoppas att 100 årsfirandet slutar som vi alla vill ,

Lycka till Brynäs !!

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Oj vad jag önskar att någon sänker Jimme Ericsson redan i första bytet i finalen, fy fan vilken ful och feg spelare.

70 Rodrigues:Vi får nu möjlighet att sänka han då vi har lite otalt med honom efter att han sänkte Järnkrok i en tidigare match mot oss ,,

Brynäs kommer att sätta hårt press på Skellefteås backar, precis som mot FBK. Skellefteås backar har en förmåga att hamna i tidsnöd ganska ofta. Detta kommer att var nyckeln för framgång. 

Treklövern1912:

Du har helt rätt,och Skelle kommer med samma medicin.
Det kan bli en fantastisk serie.

Den offensiva hockeyn har vunnit,sug på den alla bittra Modosupportrar.

Bissett_19: Vårt försvar i slutspelet har varit mycket bra. Kan vi fortsätta som hittills och hålla Skellefteå utanför i egen zon så är jag inte orolig alls.  

70 Rodrigues: Tippar du vinst för BIF eller Skellefteå?

Treklövern1912:

Skelle har fått väldigt mycket PP med sej under slutspelet,det måste Brynäs minimera:

RkTeamGPPPGFOPP.TPPPP%SHGA 1 Skellefteå AIK 13 17 53 83:13 32,08 3 2 AIK 12 10 37 59:22 27,03 1 3 Frölunda HC 6 3 14 27:19 21,43 0 4 Luleå HF 5 3 15 26:21 20,00 2 5 Brynäs IF 11 6 35 58:34 17,14 0 6 MODO Hockey 6 2 14 23:55 14,29 1 7 Färjestads BK 11 4 34 56:34 11,76 0 8 HV 71 6 2 19 33:28 10,53 0

Treklövern1912: För Brynäs. Fick in mitt 4-1 tips mot FBK så jag hoppas att mitt flyr håller i sig :-)

Bissett_19:

Den inklistringen blev sådär;)
Men Skelle har fått spela 53 ggr i PP och Brynäs 35,dock har Skelle spelat två matcher fler än oss i slutspeley.

Bissett_19: Tror att det blir lättare för domarna i finalen med två spelande lag.

70 Rodrigues: Vi får hoppas att din tipslycka håller i sig.

Förresten är mitt tips det samma. 

Treklövern1912: omöjligt att tippa tycker jag, men det är bara att hålla tummarna.

arnio: Grundar mitt tips på att vårt försvarspel är bättre än Skellefteås.

Treklövern1912: Guldet ska hem till Gävla punkt jävla slut! ;-)

70 Rodrigues: skönt att veta att vi har tagit fler poäng än Saik däruppe i vinter. Idag vaknade jag med en tydlig känsla av att vi grejar det här. Tidigare så kände jag att jag skulle vara ganska nöjd med silver men nu börjar jag inse att en finalförlust skulle vara fruktansvärt tungt.

Guldet ska bara hem till Gävle igen!

arnio: Hur nöjd man än kan vara över säsongen så här långt så skulle en finalförlust svida så in i helvete. Det är förbjudet att vara nöjd.....Än så länge :-)

arnio: Det är bra att börja borta då trycket på laget inte är lika stort. Trycket ligger hos Skellefteå istället. Och om vi skulle göra fösta målet så.......

Tommy: Visst fan är det så, det skulle svida satan, så just därför så kommer vi att ta GULDET :-)

Vilken tid är det som gäller på söndag?

Macahan:19:00 jag finns på plats!

hur är det med flaggor på sittplats i Läkerolen? Får man ta med en pinne?

arnio: Jag har sett att det har funnits flaggor på sittplats ett flertal gånger under säsongen.

Brynäslegenden: jag provat väl att ta med min då och kanske någon plastpinne

arnio: samma här, står 15.00 i dagens expressen.

Macahan:19:00 enligt hockeyligan.se

arnio: Stod ju 19.00 på ticnet när jag boka biljett också.

Macahan: Japp. De måste ju hinna hem från Skellefteå och lördagsmatchen där också. Mycket kommer nog att avgöras nästa helg..

Macahan: om allt går vår väg så kan vi vara svenska mästare ungefär den här tiden om en vecka.

arnio: Är det ingen förälder här som saknar en bortsprungen Gurra88? Han har iaf hittats snyftandes i MoDoboken vill  att hans mamma hämtar hem honom.

Wayne Gresky: Har ni varit dumma mot honom nu igen???

foppa78: Nejdå, men du vet ju själv hur det är att vara liten och ynklig, när man ropar ut saker och ingen svarar för att de tröttnat på dig. Då är det lätt att bli lite kinkig.

Wayne Gresky: Kinkig? Över vad. Mitt lag ska spela SM-final, kräver absolut ingenting annat.. Hur har du det på sommarlovet?

Gurra88: Alldeles utmärkt tack. Nu får jag tid att diskutera allt mellan himmel och jord. Eftersom de som verkar överlägset mest sugna på att prata om allting som inte handlar om hockey och älta det mest uppenbara till förbannelse har Brynäs som favoritlag så tror jag att jag siktar på att förlägga de diskussionerna till brynäsboken. Speciellt matchkvällar eftersom jag har så mycket ledig tid då. Så mycket kul vi ska ha ihop! :-)

Wayne Gresky: här är alla välkomna så även du, glöm inte att komma på tisdagkväll för då ska det våra oscarkandidater upp på scenen.

arnio: Ja det blir kul, men underskatta inte Jimmie Eriksson, Västerbottens svar på Meryl Streep, och hans patenterade "en klubba nära vaden och jag kastar mig baklänges"-stunt. Värd hela entrepengen!

Wayne Gresky: Vi underskattar inga och Eriksson har inte bara fula trick att ta fram utan han är också en fantastisk hockeyspelare som har näsa för målet, speciellt när det osar avgörande. Det kommer att bli fartfyllt och mycket anfallshockey men kanske ganska målsnålt som det brukar vara dessa lag emellen.Säkerligen så kommer vi att få se både några fula tilltag och en och annan filmning, alla medel kommer att tas till för att knipa guldet och det är upp till domarna att skipa rättvisa.

arnio: Finns det någon domare du fruktar?

Wayne Gresky: Jag fruktar ingen domare och samtidigt alla domare. Det är otroligt svårt för dem att se alla situationer på isen och döma så att det blir rättvist i alla lägen, man får bara hoppas att det hela inte avgörs på en felaktig utvisning eller på en missad utvisning. I längden så tror jag att det jämnar ut sig och ibland får man en fördel och ibland får motståndarna det.

Ser man tex. på förra matchen mellan Saik och Aik så var ju situationen med klubban mellan benen en väldigt avgörande situation. 5 mot tre för Aik där och det hade kunna blivit kvitterat men nu blev det en tvåa för Aik och ett matchavgörande mål och där förstår man ju om Aikarna blev förbannade.

Sånt är livet när det handlar om en "bedömningssport", bara att gilla läget. I stort sätt så tycker jag att domarna har gjort det hyffsat bra i hela slutspelet och det ska mycket till om "fel" lag vinner en matchserien i bärt av sju.

Wayne Gresky: Du är välkommen. Vi har ju den absolut bästa tänkbara finalen att skåda framöver. En seger för den nya hockeyn!

Nu har muppen till moderator stängt av mig i Modoboken. Tydligt att de inte kan ta en diskussion.Tar gärna emot ett meddelande på vad jag bröt mot i något av de meddelanden jag skrev.. Avundsjukan lyyyser över hela HS. Är det inte fantastiskt!?:)

Brynäs berör alla. Inte så konstigt eftersom alla föds Brynäsare.

För övrigt börjar längtan efter finalen bli outhärdlig. Guldet ska hem till Gävle igen.

Dream Team: Givetvis jättetråkigt för Nihlstorp.  Dessutom var ju allt en enorm olyckshändelse. När dessutom Modo eller Timråfans hävdar att supportrar buat åt Nihlstorp så blir man ju bara trött. Vart fan finns känslan, ser man inte vad som händer på isen. Tröttsamt att ens behöva förklara en sån grej för folk.

Gurra88: Jo alla moderatorer gör verkligen ett superbra jobb här på HS. Dom sköter sitt nästan lika bra som disciplinnämnden

Gurra88: Jaha, du svarade här? Mm.. vi blev väl ombedda att göra det.

Så NU passar det att visa sympatier för Nihlstorp? Så lät det inte omedelbart efter händelsen..

Dream Team: Som Brynässupporter så längtar jag inte att han skulle komma tillbaka till semifinalserien. ? Vore väl jävligt konstigt. Dessutom så tycker jag inte han är så mycket bättre än Pw som gjorde det väldigt bra. Men en fbkare måste givetvis ha nått att skylla på , inte kan det väl vara så att de helt enkelt var det sämre laget? Däremot så hoppas jag att han blir helt återställd.

Inte förvånad att du valde att inte svara på resten av mitt inlägg. Skriver man nått sånt i eran bok så tar ni bort det eftersom ni inte kan bemöta kritik överhuvudtaget.

Gurra88: bara att vänta tills avstängningen är över och ge dig in i fiendeland igen.

Dream Team: Du har nog missuppfattat det mesta.
Det som man ev kan tolka som skadeglädje efter olyckor typ den Torpet råkade ut för handlar nog mer om nåt som gäller för alla supportrar, oavsett lagtillhörighet: man "gläds" naturligtvis åt att motståndaren tappat sin kanske viktigaste spelare, inte åt att denne kanske har fått en allvarlig skada.
Lär dig skilja på saker och ting.
Att det sen förmodligen finns dom som bara gläds när nån blir skadad visar ju bara att det isf finns idioter i alla läger.

Wayne Gresky: "Eftersom de som verkar överlägset mest sugna på att prata om allting som inte handlar om hockey och älta det mest uppenbara till förbannelse har Brynäs som favoritlag "

Njae, stämmer verkligen det där?
Dom som verkar vara mest sugna på att tjata och älta om det påstådda filmandet är ju du själv och många andra i er egen gästbok.
De gånger nån därinne nämner Brynäs i ett inlägg så handlar det ju bara om filmandet och inte om nåt hockeyrelaterat, så om du vill fortsätta älta om "det uppenbara" så tror jag nog att er egen gästbok är det forum som är mest lämpligt.
"Det uppenbara", förresten. Intressant retoriskt debattknep:
först fastlår man på ett subjektivt sett att nåt är "uppenbart", trots att det rent objektivt och i det här fallet inte alls är uppenbart att Brynäs konsekvent skulle filma.
När man väl fastställt denna "sanning" så utgår man ifrån denna i debatten och försöker på så sätt snedvrida allting till nåt som passar ens egna syften.

Jag kan inte hitta nån skribent härinne som totalt slår ifrån sig alla anklagelser om filmningar, det är när dom evinnerliga överdrifterna ältas om och om igen och när i stort sett varje inlägg från avundsjuka(?) motståndarsupportrar bara handlar om det påstådda filmande som det blir komiskt och oseriöst.

« · 1489472