Brynäs IF

713009 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

1598713 · » Till forumet


Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Ni som inte redan följer Gunnar56 på twitter...FÖLJ !!!

"Jag har följt presskonferenser i 40-talet år. Men gårdagens med SAIKs Bert Robertsson efter matchen mot MoDo är nog den mest patetiska."

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

GGGUUULLLLDDDD!!!!

Vilken jävla stämning det var på arenan och på stan! Det kommer att fortsätta hela helgen.

Fy fan vad vi är värd det här!

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Skönt att vakna upp idag, bröder.

Vad ska man egentligen säga? Efter upptaktsträffen blev TJ hånad av media och fans för att han vågade sticka ut hakan och tro på sitt lag...Anrell skrattade, fans skrattade. Det ingen räknade med var att laget skapade en vinnarmentalitet och nu har vi skördat frukten av den.

I slutspelet vet vi alla hur det sett ut, motståndare, tränare och fans har bölat ikapp om hur orättvist allting varit, att de egentligen är det bättre laget. Men 4-2, 4-1, 4-2 talar sitt tydliga språk: VI ÄR BÄST!!!

Vilket lag vi har, vilken moral och vilket vinnartänk...jag vill inte lyfta fram någon enskild spelare, inte ens Silfver. Detta är laget Brynäs SM-guld.

VI ÄR BÄST!!

Det kan ingen ta ifrån oss.

Jag citerar gruppen KENT:

"Ni kan skratta om ni vill, håna oss, vi rör oss. Ni står still"

TACK Brynäs!!!!!!!!!!

Och tack för denna säsongen, huge, rodrigues, bradberry, arnio, sylf, Elving, Gurra, erat, foppa, bissett och alla ni andra Brynäsbröder!!!

Till och med Anders Berg är glad...herrejösses :-)

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

70 Rodrigues:

En annan sak som slog mig är den att man måste passa på att ge Brynäs tränare en eloge. Svarar man tidigt på upptaktsträffen att man ska vinna SM-guld och sprider den vinnarmentaliteten med ett lag, där varje spelare växer mer och mer ju längre serien och slutspelet går är förmodligen just den vinnarmentaliteten som gör skillnaden mellan vinst och förlust.

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

70 Rodrigues:

* asg * ja förmodligen men jag hoppas Leksand når ES snart så vi får ha våra duster , dom matcherna är helt  underbara. Hatkärlek !

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

70 Rodrigues: Mycket bra present. Han vill säkert ha samma varje år.

Tyckte dom sa att Bertilsson fyllde år igår, skaplig present även där...:)

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
mattias - 74: Otroligt förståndiga killar som lämnade banjoland och gick till Brynäs, nu fick dem ju vinna SM-GULD. Både du o jag har nog gått i pension och avlidit innan Dalarna får uppleva ett SM-GULD igen ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

70 Rodrigues:

Lite OT ;)

"Dalaspelare" i guldlaget


Leksands IF:

Jörgen Sundqvist
Lars Jonsson
Niclas Andersén
Daniel Widing
Jesper Ollas
Jonas Nordqvist

Mora IK:

Mattias Ekholm
Simon Löf
Martin Johansson
Jonathan Granström
Joachim Rohdin

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
brynäs08: Det här är GULDET är så stort. I dag för två år sedan föddes min yngste som Jamie, en bättre present än GULD kan man väl inte få :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Det trodde jag inte när säsongen drog igång.

Grattis alla!

Blir en kul dag på jobbet idag. Tror jag ska räkna alla "roliga" kommentarer. Konstigt att folk inte fattar att man är grymt glad för deras skull! 

Men det tar man så gärna en dag som denna!!! Grattis Brynäs. Grattis Gävle.

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

bradberry: Fantastiskt! Idag vakna man verkligen med ett leende på läpparna så otroligt skönt, så otroligt värda de va att få dra på sig guldhjälmarna.

Samtidigt i faller det alltid en viss tomhet efter något sånt här. Nu halevande levt varje dag men hockey i tankarna de senaste veckorna, nu är det över. Nu får man gå tillhösten innan det är dags att ta sig upp mot läkerolen igen. 

Lika så är det troligt att det här var sista gången vi fick se vår hjälte Silfverberg i brynäströjan. Hela det här fantastiska laget kommer ju såklart att splittras.

Men nog om det negativa.Nu är det bara att suga på den här karamellen ett tag och blicka framåt mot nästa säsong och nästa SM guld!

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

tjugo8:

Rätt citat;

"DOM ANDRA JÄVLARNA DOM GNÄLLER, MEN VI TAR DET DÄR JÄVLA GULDET"

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD!
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Så glad så glad så glad....

Å en liten gnutta skadeglad oxå:

Fahlman! Up yours!
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Magisk stämmning igår, tack och Grattis Brynäsbröder! Man mår bara så jävla bra:) "IT´S GOD TO BE THE KING!"
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
70 Rodrigues: grattis till oss! Det finns ett par saker jag aldrig glömmer, när min dotter föddes och igår. *och att dif åkte ur såklart

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
"Alla jävlar bara gnäller men vi tar guldet"
Var tydligen det rätta citatet från Svedberg...
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Clarence: "Vill passa på att hedra Michael Sundlöv, som jag spottar så mycket på. Ingen är ikväll eller natt gladare än jag att det visat sig vara fel att så djupt tvivla på din förmåga som sportchef."

Här har man tjatat länge om att vi har Sveriges bäste Sportchef och du har tydligen inte lyssnat, som vanligt...   ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Jag har aldrig sett så mycket folk på stan som ikväll efter guldet! Helt jävla sinnessjukt! Jag kramade minst 100 pers ikväll, folk jag inte känner men vi har en sak gemensamt - Brynäs IF

Kom nyss hem! Tog första bussen hem nu på morgonen och det var fortfarande folk som firade på stan, det här är så jävla STORT! Klumpen i halsen var stor när Dacke och Silfverberg lyfte bucklan tillsammans. Jag saknar ord! BRYNÄS IF ♥

FULL OCH SÅ FANTASTISKT JÄVLA GLAD!

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Linström_92: jaaaaaaaa! Vi vann vi är bäst, så jävla härligt! Nu kan det bara gå utför men det var vi sen. Silverberg, tack för allt! Haha vi är SVENSKA MÄSTARE!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Jajjen: "När börjar försäsongen? Å vad fan ska man göra tills dess?"

Hehe, lugn Jajjen.
Om nån vecka sitte vissa här igen och gnäller över Sundlövs fax och att det inte händer nåt på värvningsfronten...   :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Jaha då var man hemma från läkerolen, så jävla underbar stämning hela matchen och underbart slut!! Vi är bäst i Sverige!!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Gurra88: svenska mästarna är här Brynäs IF....... Sug på den, Tommy hundskiten i sexan är väl glömd!? Respekt!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Vem fan är Oscar Möller??:)
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
BÄSTA DAGEN I MITT LIV!
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
...aff

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
bifhjärta: Godnatt alla guldsnackare måste försöka sova för ungarna lär ju inte vakna tidigae för att vi vunnit GULD!
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
foppa78: Hehe Grattis ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
70 Rodrigues: Hoppsan då var man LEGEND här inne på HS bara att gå till kylen och hämta en bira och fira!!!:-)))
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Enaranger: Japp har precis beställt mig en!!!:-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
*asg* MoDolallarna håller fortfarande på med sina avundsjuka och bittra inlägg. Nu är det inte filmningar som gäller utan att vi har fått enkla mål under hela grundserien och i finalen, att Skellefteå fick jobba mycket hårdare för sina mål och skulle ha vunnit om Ericsson varit bättre bla bla bla. Så jävla patetiskt, hälften vore nog. 
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Enaranger: Ja, där gäller det att stå på tårna..perfekt att ha på sig den när man sänker några birdies på golfbanan i sommar =)
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
bifhjärta: kör precis genom fiendeland(Karlstad) och bara njuter passerar FBK:s emblem och hänger på hornet . Festa grundigt Brynädvänner
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

bifhjärta:

En SM-guld tröja, som spelarna har på bilden, ska snarast
inhandlas. De kostar visst bara 200 kr. Så det gäller att
snabba på, för de lär säkert gå åt som smör i solsken.

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
foppa78: Funkar..! Hade blivit bättre om jag haft mer tålamod... MEN VAFAN VI VANN JU GULD!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Tommy: Brynäs IF, SVENSKA MÄSTARE 1964 1966 1967 1968 1970 1971 1972 1976 1977 1980 1993 1999 2012
 
Nu hoppas jag verkligen att vi är i toppen för att stanna och att vi inte behöver vänta 13 år på nästa GULD, tycker att 2013 skulle passa perfekt för ett 14:e SM-GULD ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
bifhjärta: Underbart!
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

www.youtube.com/watch?v=0u-2CNb6IVA&feature=youtu.be

TA FÖR ER! Har gjort så gott jag kunnat =)

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Davey_22: Hell yeah!
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Davey_22:

Tjeckien 24-25/8 är ju perfekt
European Hockey,god och billig tjeckisk pilsner,samt massa Brynäsbröder,kan inte bli bättre?

Nån som greppat att vi har tagit SM-guld?
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
foppa78: NO way. Det blir HS-Guldfest. Bubbla mig så snart guldyran lagt sig så styr vi upp.
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Synd bara att TV4 som vanligt drog oss tv-tittare vid näsan,
och visade ett megalångt reklamsjok mitt under firandet.
Reklamen är ju tydligen heligare än det heligaste där.

Undrar hur positivit det var egentligen, för de företag
som gjorde reklam mitt under firandet. Säkert många
irriterade tittare där.

Till och med programledarna verkar ju så smått
vara irriterade på de ideliga reklamavbrotten.

Ett under att de lyckades visa prisutdelningen i alla fall.
Men sen blev det den fantastiska kanalen tv4-news
som tog över, en kanal som knappt någon kan se.

Var TV4 Sport upptagen med att visa promillepolisen?
I och för sig kanske passande, med tanke på allt
firande som kommer att ske. Inte bara med saft
och läskeblask kan jag gissa.

Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Ähh  vad fan , GRATTIS då da .
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Davey_22: Ja men nu låter vi inte detta rinna ur sanden OKEJ?
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
70 Rodrigues: Härligt att du är me på tåget Rodgrigues ! Sommaren känns långt bort, men får jag fira med mina dysterkvistar och bruntungor här på HS så spelar fan plats och datum ingen roll alls !
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Konverterar om filen, läggs strax upp.. den suger, men lagt ner min brynäs själ på den ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Sitter på affärsmöte i Arizona. Svart skjorta dagen till ära... Gratulerades med hi5s av Indier,Tyskar och Amerikaner. Poolparty ikväll...!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Hur lägger jag upp filen nu??? Hoppas detta funkar.. slutet är sådär, bråttom och onykter =).. TÄNK PÅ ATT JAG BARA LAGT NER MAX 2 TIMMAR PÅ DENNA VIDEON...
Kommentera

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
bifhjärta: Ja va fan, vi ska festa imorn och troligen göra Växjö med Brynäströjor på, är du sugen så ta och dra ett meddelande här så styr vi upp det !
Kommentera

1598713 · »