1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739965 inlägg · 7967 ämnen

Brynäsare i förskingringen

Brynäsare i förskingringen
Ett av fjolårssäsongens mest överraskande gästspel i BIF tycker jag var Mikko Luovis korta återkomst. Men nu är tydligen hans skade/sjukdomsproblem över och hans karriär tagit ny fart i schweiziska Lausanne.

Lycka till Mikko!

Sv: Brynäsare i förskingringen
micke: Ja, det är Mikko väl unt att dra hem lite schweizerfranc innan rören läggs på hyllan.
En av våra killar som haft mest Brynäshjärta....

Huge: Teppo verkar däremot ha lagt grillorna på hyllan efter ett par avslutande säsonger i Danmark.

micke: Hehe...
Ja, du minns väl hur det lät när vi hade fått Mikko och Teppo att skriva på kontrakten i baren på Finladsfärjan:
"Va fan har dom nu värvat för spelare?
Aldrig hört talas om dom..."

Som tur var så lät dom höra talas om sig på isen... :-)

micke: Hehe...
Ja, du minns väl hur det lät när vi hade fått Mikko och Teppo att skriva på kontrakten i baren på Finladsfärjan:
"Va fan har dom nu värvat för spelare?
Aldrig hört talas om dom..."

Som tur var så lät dom höra talas om sig på isen... :-)

micke:
Tydligen har Luovi klonat sig själv då eftersom han senast igår gjorde mål för Ilves i finska ligan så

Huge:he he.........o de´gick ju rätt bra om man säger så!!Teppo var en härlig spelare,spelar han fortfarande?har nåt minne att han har varit i Danska ligan o härjat,bytte Lappin mot Tuborg:-)

WarhawK: Det går snabbt i hockeyvärlden. Läs på hockeycentralen :)

Hmm, hockeysnack verkar bugga.

Bissett19: Verkar som att han precis lagt av efter en sejour hos vår arvfiende (i fotboll dvs)
Minns mest hans lysande målpass till Kyrös 3-0 (?) mot Modo -99.

Huge: Ståpälsvarning..........

Huge: Jag kanske minns galet, men om du menar avgörande finalmatchen. Gjorde han inte två underbara målpass då? Ett till Kyrö som kom med fart i slottet och ett i PP direkt på bladet till Luovi som var placerad vid högra målstolpen(?)?

micke:
Jag skiter fullständigt i ryktessidor , jag sysslar med fakta inte rykten

WarhawK: Eh, i det här fallet är det inget rykte utan en nyhet. Läs själv på Ilves hemsida.

micke: Du frågar en gammal man. Minnet börjar svikta.... :-)
Stämmer nog med Luovi, fast jag minns bara Teppos droppass parallellt med blå på bladet hos Kyrö som bara drog till direkt.
Som Bissett säger: ståpälsvarning...

Huge: Det var nog så. Nu hittade jag en länk
www.aftonbladet.se/sport/9904/19/roger.html
Först slog Kyrö in 2-0 i PP snyggt framspelad av Kivelä sedan 3-2 med den där droppassen längs blå när han kom med fart.

www.aftonbladet.se/sport/9904/19/ Good times :)

Ska man tro vissa hockeyfanssidor på nätet så skulle det vara rena klappjakten på Samuelsson och hans prislapp skulle ligga på över 200.000 lakan. Glöm det ffs säger jag och satsa på en utlänning som du kan få för hälften av den kostnaden

micke: Om d är fler lag än Brynäs som är ute efter en spelare så brukar d sluta i att något annat lag får honom, tyvärr!!

micke: Det är ju rätt ofattbart,kolla på killens poäng de senaste två åren,inte mycket o hänga i julgran!!men man kanske ser honom som en murbräcka a´la Holmström!!

Bissett19: Ska det vara en forward så skall det vara nåt i toppklass...Annars klarar vi oss med det vi har.

GävleLasse: Jag fattar inte varför alla som skriker om en forward ens,tänk hur många säsonger vi har kört med tre femmor,jag tänker på Melin o Gunnar .P:s tid,då var ju dt inte snack om nåt annat.

Jag tycker vi har fyra jämna femmor idag som arbetar hårt och är ödmjuka,det kommer räcka långt!!

Bissett19: ja som det ser ut nu så kommer det att räcka en bra bit. Men sett ur andra perspektiv så skulle en väldigt namnkunnig orward.. eller back kunna göra mycket nytta. Kanske skulle en sån spelare få några hundra extra att dra sig mot Gavlerinken.

Sen är det ju alltid kul om en spelare verkligen lever upp till alla de förväntningar som läggs på honom. Visst skulle det vara skoj att ha en riktig målskytt i laget, etr tufft hårdskjutande spelgeni... problemet är väl att det inte finns så många...

Vi har Månsson...han kommer att vara till stor glädje å banne mig ska du se att han hamnar top 10 i skytteligan i år.

GävleLasse: Det vore ju kul om Mattias skulle få en sån säsong, då skulle ju han absolut vara med o konkurera om titeln årets Rookie,men vi ska väl hejda oss lite!!

Men Mattias verkar vara lite av en målspruta,jag tänker på målet mot

« · 584216