1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Vafan, blöjbyte å 0-2

Alcén ❤ snyggt av Z också!

Sommaren slut och nu är man tillbaka på HS på heltid! Kul med sent ledningsmål!

Kul att höra brynäsklacken genom teverutan.

Zappaholic: Hyfsad framspelning :)

HitTheLights: Sådärja!! 1-0 19.57

Hur i h-te kan man tillåta så mycket reklam på isen??

Chris11: Han är skadad. Vilken typ av skada vet jag inte, men för några veckor sedan sa han att han förhoppningsvis skulle vara redo till SHL-premiären. Mer än så vet jag inte.

Om övriga forwards blir relativt skadefria har jag svårt att se hur han ska få plats i detta lag.

Någon som vet vart Mannberg tagit vägen? inte för att man saknar honom direkt, men det har varit knäpptyst kring honom. Ungefär som om att man glömt bort honom...

Använd PM

Anssi19:
Ikväll

tjugo8: När är ni här?

Inkazar: På GD:s blogg från träningen igår.

Mot #krakowbrynäs !

Skrubben: vart har du hittat den infon? :)

Inkazar: Måste samla gänget innan match och dricka öl :):)

Anssi19: det kommer fler imorgon vet jag :)

Spännande match ikväll då Helsingfors är piskade att vinna. Vår fokusering måste vara på absolut toppnivå för att ta poäng på deras hemmaplan.

För övrigt blir det Henrik Larsson som får vila bland backarna ikväll. Vem som står är mig veterligen inte officiellt än, men jag gissar att det blir Felix så han och Rautio får varsin match mot Helsingfors. Lucas Carlsson ska också ingå i en PP-formation. Blir roligt att se.

honken21: Såklart vi är här! Hoppas på fler!!

Mrassarson: Stort att du är där!

Idag vill jag se självförtroende hos Caporusso.

Någon som är i Krakow och vill mötas upp och se matchen ikväll?

Mrassarson: Är inget brynäsfan, men uppskattar och respekterar stort folk som reser för att stötta sitt lag👍

Ha en riktigt bra resa och njut av matchen och staden

Vi är väll i Krakow eller!?
Uppladdat:

500x0-received1881226872195014.jpeg

Wikegård snackar med Cahling.

Nu stoppar vi politiksnacket här. Det finns gott om forum för sånt på andra håll.

Powerfade/Moderator

Brynäsgubbe: Nej och alla som röstade fram Hitler var säkert inte hard core-nazister, men likväl bidrog de till att han fick makten. Och när det gäller sd växande så befinner de sig i en position där de kan agera både mobbare och offer på samma gång vilket gör att de får win-win oavsett politiskt fråga och oavsett om man väljer att gå i polemik eller försöka tysta ner dem.
Nu ska väl det här inte diskuteras i denna tråd så jag lägger till att jag är väldigt nyfiken på nya smurfkedjan imorgon och det ska bli kul att se vad Asklöf kan hitta på med en bra sommarträning i ryggen. Han blev något av en personlig favorit i våras :)

Rumpelstiltskin: Inte för att jag håller med SD om deras politik (finns inget bra parti i min mening, just nu iallafall) men det är lite väl magstarkt att jämföra 20-25% av befolkningen med 30/40-talets nazister... Det är precis sådan retorik som får SD att växa ännu mer!

Rumpelstiltskin: Förklara gärna vad 20% av befolkningen har med denna resa att göra ?

Rumpelstiltskin:
Råkade av misstag anmäla inlägget, sorry.

Mrassarson: lysande! Flyger ner imorgon.
Har du nå hotell tips? Har inte bokat boende än..

Det här rekommenderar jag till alla människor ute i världen att besöka (speciellt SD-kräken). Snacka om att få ett nytt perspektiv på livet. Det här ska skrivas in som en obligatorisk resa i skolåldern. Resan förändrade mig, när jag var där för 10 år sen.

Marcus Karlsson: Flyget går om några timmar! Såklart ska vi styra upp någonstans på torget kanske som vi kan samlas innan.

honken21: Även på mig, Ikonen - Boqvist - Asklöf ;) Smurfs ;) Men varför får inte Blomman mer chanser?? Även bra i PP. med sitt skott/direkt slagskott. Skulle passa perfekt som tredje länk bredvid Jensen/Clark., tycker jag. Kan dessutom teka istället för Jensen, som han inte alls är bra på. Men som Jacke är väldigt bra på. Men vem vet, kan slå väl ut med Paille där. Och Hajen och Loui är ju ett gammal radarpar. Kanske Hajen kan få än mer fart i Loui..? Hoppas. Sen helt rätt att Asklöf går före Liljewall. Han behövs inte i detta lag. Speciellt inte när Bjurström varit så pigg. Nya G.Thorell??

Forsberg 1978: Ja, matcherna brukar ligga kvar ett tag på Svt play. Jag såg Helsingforsmatchen vid midnatt samma dag.

Är det någon som vet om matchen på fredag läggs upp i något arkiv på SVT play så man kan se den senare på kvällen?

Ni som ska till krakow, vilket hotell bor ni på?
Träffas ni innan på någon bar? Ses där!

Skrubben: ja Liljewall var 13e enligt den uppställningen på fejjan.

Men som du sar. Det är logiskt. Hoppas det är en "slow-starter bara. Har rätt höga förhoppningar på honom vars spelstil vi inte har i laget.

honken21: Liljewall petad alltså? Han har sett sjukt seg ut så det beslutet känns helt klart logiskt. Han hade man väntat sig betydligt mer av.

Skrubben: någon som skrev det i en Brynäsgrupp på Facebook.

Övriga var
Palushaj-Ölund-Caporusso
Ikonen-Boqvist-Asklöf
Blomqvist-Granström-Alcén

Verkar som att Palushaj sliter sönder en klubba per träning av att nöta skott etc. börjar få världens man crush över den karln! ;)

honken21: Var läste du det?

Paille med Clark o Jensen på träningen. Gillar att Mellin lyssnar på mig!

Peja: Visst kommer den att tappa i slagkraft men för den delen så kommer den helt säkert bli nyttig.

{6984}: Nej, det går nog inte att ersätta Lindblom. Han har ju flyttat eftersom han var för bra för SHL. Som du säger måste Jensen/Clark anpassa sig utifrån de nya förutsättningarna, det jag menar är att vi nog också bör anpassa våra förväntningar på förstakedjan. Den kommer att tappa i slagkraft.

Bratwursten : Ja Palushaj ser riktigt bra ut så här långt. Men det vore synd att bryta upp hans kedja för att ge Jensen och Clark honom som lekkamrat. Jag tror att det kan bli bra med Bokvist tillsammans med dem bara de får spela ihop sig lite. Det kan visserligen vara en liten försvagning sett till tappet av Lindblom. Fast vi får inte glömma att det är en ny tränare och ett nytt upplägg nu så det kan bli riktigt bra även nu. Faller det väl ut så kommer vi att ha TVÅ topplinor som kommer att vara fruktade offensiva vapen.

Charles: Du har bra koll på statistiken!
Lindholm insåg jag att jag missat precis när jag tryckt på "sänd". Markström borde jag förstås ha tänkt på men Rensfeldt och Dansk hade jag nog inte ens kollat...

Peja: Det lilla vi sett av Boqvist i år tycker jag lovar gott. Han ser både större och starkare ut. Ser mycket längre ut också (?), inte omöjligt att man växer en del över en sommar i den åldern iofs.

{6984}: blir inte förvånad om palushaj toppar Lindbloms säsong, sen att de har andra styrkor osv är en annan sak. Älskar Lindblom men det är också mer sentimentalt med honom eftersom Han är en riktig Brynäsare ,men rent objektivt som hockeyspelare i shl tror jag palushaj kan göra det minst lika bra.. men vi får se !

Peja: Går det ens att hitta en ersättare till en av SHL's bästa forwards förra säsongen? Nej. Jag tror däremot att det är mer logiskt att Clark och Jensen får anpassa sig efter sin nya lekkamrat, vem det nu blir. Båda är väldigt kompetenta ishockeyspelare så jag tror inte att det ska vara några problem.

KalleTeodor: Boqvists fysik och närkampsspel 17/18 är ännu för tidigt att bedöma. Han kommer säkerligen inte vara urstark på pucken som Lindblom, men han bör vara betydligt starkare än föregående säsong. Det får vi se när SHL-säsongen börjar.

Skulle kunna vara så att BZ/Melin gjorde bedömningen att de helt enkelt inte kan hitta en ytterforward som kombinerar Lindbloms styrka på pucken, spelskicklighet och spelintelligens. Då måste de hitta andra lösningar. Boqvist skulle kunna vara en sådan lösning - men vi kan ju alla se att han är en annorlunda spelartyp än Lindblom. Gemensamt för bägge är dock hög hockey-IQ, spelskicklighet och ett underskattat skott.

Med det sagt tror jag ändå vi ska akta oss lite för att dra förhastade slutsatser av försäsongsmatcherna. Boqvist var långt ifrån förstakedjan ifjol och det finns många forwards som är kandidater till den platsen.

« · 1834528 · »