1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446422 inlägg · 7967 ämnen

Cricke's tråd

Cricke's tråd
Kan inte förstå detta eviga tjat om Mårtensson, en spelare som var en av de sämre i Brynäs innan han stack iväg. Lite större krav måste man väl ändå ha på nyförvärv. Låt LHC få honom.

Sv: Cricke's tråd
Cricke: Spelar det någon roll hur bra en spelare var när han stack från föreningen förra gången? Det som spelar roll är väl hur bra spelaren är nu? Är man bäste poängplockare i sitt AHL-lag borde väl det räknas mer än en gammal säsong i Brynäs?

Rätta mig om jag har fel...

Cricke: Jag tycker Mårtensson var en av de bättre i Brynäs sista året. Minns t.ex. hur kedjan med Mårten, Harder & Soling dominerade helt i den tredje kvartsfinalen mot FBK som tyvärr Aspen schabblade bort. Killen är ung, lovande och denna säsong varit ett AHL-lags bästa poängplockare, det är fan inte så illa. En stor miss för Brynäs att man inte klarar av att värva honom.

bobbe: Vi har dåliga erfarenheter av bäste poängplockare från USAs B-ligor nämligen en viss Jeff Wiliams.

Mårtensson är givetvis välkommen tillbaka (om det nu blir så) men någon frälsare är han inte.

bobbe: Anledningen är väl enkel, AHL är en sämre liga än elitserien. Har följt honom i Brynäs i två år. det första året var han helt okey, andra året betdligt sämre.
Fram med bättre nyförvärv.

Lunkan: Williams var väl bra? *host*

Cricke: Du har nog en poäng i det du säger, men det jag ville åt var mera principen. Bara för att en spelare inte gjorde bra ifrån sig i en klubb för några år sedan behöver han inte vara i samma klass i dag.

Igor: Det räcker inte att vara bra var tionde match som han var och det var inte en miss av Brynäs att inte värva honom. Vad är det som säger att han är lovande? De har man sagt om många brynässpelare de sista åren och hur gick det för dem.
N Danielsson är en spelare som jag gillar, kreativ och snabb, där ligger Mårtensson i lä.

« · 276006