Brynäs IF

716632 inlägg · 7953 ämnen

Djurgården - Brynäs 24/9-15

« · 1699427 Till forumet


Djurgården - Brynäs 24/9-15
Vill ha en seger på torsdag! Vore så jävla gott. DIF är tunga på hemmaplan men vi har ett skickligare lag. 
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
honken21: Fy fan vad skönt det vore att klämma ditt djurgådarna. Speciellt dom enögda människorna på ståplats.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
honken21: Ska bli kul att se matchen på Hovet. Hoppas innerligt Brynäs kan tysta de outhärdligt skräniga DIF-fansen.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Brynäsgubbe: Vore riktigt fint om Brynäs kunde ta ledningen och hålla den. Om man skulle våga sig på en tippning ?
Vad sägs om DIF-BIF 2-3 ?

Forza Brynäs !!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
TJs Löven går som tåget..
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
bifhjärta: Omöjligt han är ju kass, det har jag läst här i flera år.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Vore kul om de gick upp, klassikt lag.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Som boendes i Sthlm så vore det mer outhärdligt än normalt med en förlust mot Djurgården.
Om det ska bli 3 poäng så vill det till att våra hjältar spelar bra för DIF är allt som oftast hemmastarka.
Tips: Ingen aning.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Qvarre: DIF har två tunga skalper på hemmaplan den här säsongen så jag tror det blir riktigt tufft. En riktigt värdemätare.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Powerfade: Dags för deras första förlust på hemmaplan då ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
pjåtor: Ja man kan ju alltid hoppas på det.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Starkbaum skadad. Felix i målet mot DIF.
Bertilsson tillbaka.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
MatteB: Suck!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Forsberg 1978:
Jag tror inte att det behöver vara någon nackdel att Felix står även om det så klart inte alls är bra om Starken nu är skadad.
Det skulle inte förvåna mig om Felix kommer att ge Starkbaum en rejäl fight om förstaspaden redan i år.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
MatteB: nu jävlar får han chansen :) kungfelix. Salmela-Zanetti som tredje backpar. Verkar som att porse och torstenbö får vara extrabackar (?)
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
MatteB: tror torsten står över och porse är extra
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Lunkan: Jo, tjena. Så sa vi om Skelögdeå också innan de gick upp...
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Chris11: Å Mannberg tillbaka direkt. Det var goda nyheter...
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Ska inte vara sån. Men kanske var det detta som krävdes. Tror Felix kommer leverera och bli 1:a! En makalös talang.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
MatteB:
Sedan såg jag att Bernhard Starkbaum varken tränade igår eller idag.
– Njä, han fick väl en liten smäll senast på matchen. Men det är ingen fara inför imorgon.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Kopparjimmie: står han eller står han inte??? Om han nu inte har tränat sen senaste matchen så tycker jag att Felix borde få chansen även om Starky är med imorgon.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Sant, alla andra lag är skit, helt enkelt ett nödvändigt ont för att det ska kunna bli en serie.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Chris11: Håller med! dags för Felix att få chansen nu! Där kan vi sitta på nästa stormålvakt inom Sverige.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Kopparjimmie: Varför skriver Brynäs att det inte är någon fara inför imorgon och GD skriver att han inte kommer att stå imorgon? Hoppas att Felix får chansen!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Qvarre: Nä jag tror på Felix men det var ännu en skada jag suckade om. ;-)
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Chris11: Vad äre folk inte förstår?? Bulan/Sjödda kommer spela med 4a backpar. Spetsa PP och BP med vissa spelare. Ev gå ner på tre backpar i sista perioden, alltså toppa med dom som är heta och dom som klarar mycket speltid.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Pettisbif: Hur vet du det? Ja, Bulan körde ibland med fyra backpar i Luleå. Men han har hittills inte gjort det i Brynäs. Ganska onödigt av dig att dumförklara dom som inte tror att han kommer köra med 4 backpar imorgon.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Synd för Starky att han är skadad, för jag tror att Sandström kommer att göra en kanoninsats imorgon o ta över 1:a spaden😃

Tips: 2-5

Mål: Johnson 2, Lindblom, Salmela och Scott.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Pettisbif: hmm. Isåfall får de inte ha med någon extraforward. Maxgränsen är ju 20 utespelare per match. Lööke/Ölund får stanna i Gävle isåfall
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Skrubben: Inside information! Nä han har aldrig kört med 4 baclpar därför han aldrig kunnat det. Ifjol hade vi skador på bla. Bertil och Andersén... dessutom höll inte Westlund måttet. Men i dagsläget äre liksom liiiiite annorlunda. O nej, vi kommer inte ha med nån extra forward! Ölund utvecklas inte speciellt bra genom att nöta bänk/spela 30sek/match.. o Lööke har ju hittils inte fått nån speltid alls.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Pettisbif: Varför lägga enorma pengar på en back som är överlägset bästa backen i laget om tanken är att köra på 4 backpar? Salmela bör spela 22-25 min/match.

Bulan kanske kommer att köra på 4 backpar när alla är skadefria i lunken men hur ofta är alla skadefria? Lucas Carlsson är uppenbarligen inte betrodd att gå in på 4 backpar.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Chris11: Det är kasst med extraforward. Hade varit bättre för grabbarna att spela med J20 och träna hårt än att sitta och kolla på när A-laget spelar. Kan förstå att tränaren gärna vill ha en extraforward men det gynnar inte unga spelares utveckling.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
"– Jag såg den på reprisen och den gör mig riktigt jävla irriterad och förbannad. Han är ofta med i händelsernas centrum när det är fega tilltag som han tar till. Jag tycker att det är otroligt opolerat och odisciplinerat, sa Löven-tränaren Tommy Jonsson efter matchen igår."

Håller med TJ, Christian Berglund har alltid varit en renodlad mobbare och sadist. Han borde vara avstängd på livstid.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Vilken kanal visar matchen ikväll ?
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
pjåtor: www.tvmatchen.nu, där kan du se all sport som sänds på svensk tv :-)
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Brynäsgubbe: Vad var detta med Berglund finns det någon länk?
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Måste vara första matchen på länge då vi har alla backar tillgängliga. hoppas det märks i stabilitet
Kommentera


Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
krobbe: Viktig match. 2 raka förluster och vi är nere i skiten igen.
Men det ser väldigt stabilt ut bakåt. Sandström kan bli en sensation
Kommentera


Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
kennys: håller med. Hoppas och tror att Felix är årets genombrott. Bra för Bertilsson som jag tycker är grymt viktig att få chans att matchas lagom mycket. Offensivt är jag inte orolig. Där har vi både spets och viss bredd
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Gött laddad man är nu!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Vafan, inte ens när vi möter stockholmslag borta får vi huvudmatch i Cmore :)
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
dAVydov: Är väl nån fjollbollsmatch som ska sändas ..
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
dAVydov:
Tycker det är rätt skönt att slippa ha en massa studiosnack från div experter.
Skulle dom sända Brynäs match idag så hade det ändå bara handlat om Djurgården och om hur "bra" deras lagbygge är mm.
Sällan dom har något positiv att säga om Brynäs.
Slipper hellre att höra det och kollar på en live kanal istället.
Ända tråkiga är att det inte är HD.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Ja, det är framförallt HD-bild och kvaliteten på kommentatorer jag tänker på. Tycker även det gör stor skillnad med två kommentatorer.

Cmore Live fungerar ju dock ypperligt för vad det är.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Thias30: Håller med! Jag blir bara nervös av deras studiosnack. Idag hade dom tjatat som fan över hur ung vår målvakt är. Därför jag föredrar att se matcherna live :) Man slipper bli störd av en massa kommentatorer och kan fokusera på matchen med egna ögon (och öron) istället.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
KulaShaker: Kul med två unga. Felix håller SHL-nivå.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Porseland är på läktaren ikväll.
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Skrubben: synd ändå.

Men måste bara säga att jävlar vad kul för Zanetti. Killen värvades in som åttondeback och får inleda säsongen med att spela i förstafemman med Anssi Salmela. Tror ni han ens kunde drömma om det förra säsongen när han mötte Almtuna hemma i Oskarshamn?
Kommentera

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Är på Hovet och såg precis en GD-journalist. Minns tyvärr inte hans namn. Krulligt hår.
Kommentera

« · 1699427