Brynäs IF

711076 inlägg · 7953 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17

« · 2014094 Till forumet


Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Game day!

Blir tufft med ett skadedrabbat och oförstärkt lag. Tips stryk 5-1 tyvärr...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Forsberg 1978: Ja, det blir tufft idag. Djurgården har ju fått in Axelsson och sen gör väl Josefsson comeback ikväll med, medans vi som bekant istället saknar viktiga pjäser.

Tror dock på poäng. Desch, Rödda och Forslund målar. 3-2 efter OT
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Där rök väl sista hoppet om Boken tillbaka till Brynäs likt ala Lundeström i Februari.
Hall till Arizona mot enbart prospects & pics , bästa som kunde hända för Jesper , kul för han såklart. Nu blir han garanterat ordinarie resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Samsung: Detta har för mig vart självklart (nåväl, till 80% kanske) sedan i somras.
Det är så tragiskt för såhär blir det ju när man går in med en tunn trupp och hoppas på detta vis. Den tunna truppen tar stryk och marknaden dör medans ledningen sitter och väntar, och väntar och......väntar....

Har du hört nåt nytt förresten för den där amerikanen verkar det ju inte bli nåt av.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Axle San: Håller med. Ja men man har tappat lusten att dela med sig saker här för tex sånna som ..inga namn.. men sånna som har lätt till gråt :)
Vi var nära Tangradi. Han vantrivdes i Kazakstan. Men sluta med att han ville hem till Fru & hund tydligen...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Samsung: Jag förstår, inte lätt att stå rakryggad när det blåser härinne.

Eric Tangradi hade varit grymt, han är ju snudd på en legend.!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Davey85: Ja, det blir förstås riktigt tufft ikväll. Är mer oroad över att Axelsson verkar ha kommit igång ordentligt än att en matchotränad och förmodat rinkrostig Josefsson är tillbaka.
Känns tyvärr som att hela Djurgården som lag har fått medvind iom Axelssons inträde. Vi får hoppas att båda lagen är lika rinkrostiga och att dom blir lite övermodiga/ivriga att prestera framåt, nåt vi sen kan utnyttja via spelvändningar och effektiva avslut. Med tanke på vår korta backsida så tror jag inte på taktiken med hög press i 60min, då lär orken tryta mot slutet.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: Yes, riktigt "bortaspel" som lär gälla ikväll. Gärna en Brynäsmålvakt som står lite på huvet om vi blir för pressade. Ersson?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Hoppas Högström inte ställer till det ikväll. Men med bra spel så vinner ni.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: "Med tanke på vår korta backsida så tror jag inte på taktiken med hög press i 60min, då lär orken tryta mot slutet."

Wow, vilken analys, det hade min morsa kunnat räkna ut för flera dagar sen.

" effektiva avslut" Tillbaka till taktiken "vi skjuter bara när vi vet att det blir mål" för hittills har ju skotteffektiviteten varit pinsamt låg.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Charliejfz: Vem är Högström?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17 Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Axle San: Densamma som vevade så Everberg fick hjärnskakning. Ni bör hålla koll på honom under matchen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Ove Myling: ”för hittills har ju skotteffektiviteten varit pinsamt låg”

Wow, vilken analys...
Det har nog ingen noterat.
Inte ens din morsa.
Bra hockeyöga du verkar ha.....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Charliejfz: "Hoppas Högström inte ställer till det ikväll. Men med bra spel så vinner ni."

Vad menas? Vad skulle han ställa till med? Det verkar inte vara en målfarlig spelare direkt med 19 mål på 229 matcher i SHL..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Axle San: Tror Charliefejz syftade på att om Högström inte lägger en riktigt feg vänster rakt i fejat på nån Brynäsare, så kanske det kommer gå bra.

Konstig analys.
Men eftersom han håller på Rögle så är det nog inte omöjligt
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Sama: sama va ska du säga på torsdag när inte Brynäs värvar nått ? Ska du skylla på att papperna är borta?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Ove Myling: Vad är din analys då?

Blända oss med nått som inte är uppenbart.
Kom igen. Visa vilken stor analytiker du är..

Kom nu inte med att Dif kommer pressa, eller Brynäs kommer backa hem.
För det kan jag oxå räkna ut att det är stor möjlighet att spelet blir så.

So bring it on..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Kevin47: Vill du ha Tylor Spink?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Kevin47: Inte för att vara sån med vad bidrar du med själv hit? Tycker du inte gör annat än grinar och gnäller.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
nyb: tylor spink skulle aldrig Brynäs värva så jag Vetinte varför du får för dig att Brynäs ens är intresserad av han
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Samsung:inte för att vara den som är den men ja bidrar inte med falska rykten allafall som du och en viss sama :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
mk: Idag har jag en bra känsla, jag tror att vi tar detta med 5-1 !!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Axle San: blir det 5-1 vinst till Brynäs idag så swishar jag 500kr till dig :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Axle San: Har vi gjort så många på i någon match i år? Bara mot SAIK tror jag.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Kevin47:
#2010338 · Kevin47 20x20-41786_251199266865_4781574_n.jpg · 2019-12-02 19:36
R?dinAGJ: Från en kollega på jobbet som känner personer inom Brynäs han som gav mig sallinen förut


Är du ute och kastar sten i glashus? :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Kevin47: Men för helvete människa, du är ju på gränsen hysterisk med dina påhopp! Lugna ner dig för fan!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Brynäsgubbe: Frölunda i premiären, låt det ske igen . _/
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Jan Grismöbel: Tro om man ska lyssna på webradio ikväll eller kanske titta på SVT text sidan 377 nu när jag betalar för kanaler jag inte kan se...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: att skotteffektiviteten varit låg kan väl knappast anses vara en analys, det är ett konstaterande av fakta.

Annars gillar jag dina analyser, att Brynäs spelade bra under både Melin och Sjödin innan dom båda fick sparken. Där kan man snacka om tränat hockeyöga. Att inte någon shl-klubb anställt dig är ett större mysterium än att sunken sitter kvar som tränare för brynäs.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Axle San: 377? Då kanske du kan kolla ihop med Huge...Själv så sitter jag i värmen på Koh Kradan. VPN fixat och allt för att kunna kolla match, meeeeen näe! Jag är också Comhem kund!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Ove Myling: Så det solklara konstaterandet av fakta som din morsa redan hade räknat ut, ansåg du vara så intressant och svårhittat att du kände dig manad att berätta det för alla, så att vi andra kunde se hur bra hockeyöga du har?
Ok......
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Ove Myling: En positiv nyhet i dessa bistra tider är att vi kommer spara pengar framöver i samband med bortamatcherna. Tydligen är laget så pass decimerat så de nu ryms i en shortbus. Billigare resor m.a.o 👍
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Axle San: Blir dessvärre radio i kväll bakom ratten i tradaren 😭
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Allmänt trist med så mycket tjafs. Helt sjukt vad folk tänder till på minsta lilla.
Detta trodde man inte när man väl anmälde sig här.
Är från Stockholm och har alltid varit ensam Brynäsare runt mina kompisar.
Så jag trodde verligen att när man träffar en annan Brynäsare så va man vänner och håller ihop.
Dock va den tanken mer när man va mindre.
Hur Som helst så är det match på hovet ikväll och återigen är man ensam Brynäsare. Har med mig mina kompisar och dom är tokiga djurgårdar.
Laddar med öl och burgare.
Hoppas på en bra match för synens skull. :)

Tror Anton blir avgörande ikväll ??
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: Men nu var det snurrigt (igen!) för farbror Huge. Min morsa kan räkna ut att Brynäs inte kan spela med hög press ikväll.

Att Brynäs har låg skotteffektivitet är :
1. ingen analys
2: inget som min morsa behöver räkna ut eftersom det finns andra som räknar ut den statistiken, framförallt shl själva:
www.shl.se/statistik/lag/shotsforward?season=2019&gameType=regular&count=25&sortKey=SEff&invert=true

Att avläsa statistik kan vem som helst göra. Jag tror att du har lite problem att skilja på analys och fakta, det är 2 vitt skilda begrepp vet du.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
munkas: Perfekt! Å inte lär det väl komma in något nyförvärv heller så man kan nog fortsätta med shortbusen resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Här är det business as usual...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Lindelöf i första backpar... ✌️
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Ove Myling: "Att Brynäs har låg skotteffektivitet är :
1. ingen analys"

Kom du fram till det själv efter egen analys eller tog du hjälp av din morsa här också?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
D va helvete vad det tappas / förloras puck i egen zon....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Blomman in och petar mellan skridskorna, grymt
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
nyb: som att be om en tripping Blomqvist...
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
K O M P E N S A T I O N !
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Seriöst domarna...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Hahaha vilket jävla skämt. Satt och väntade på att de skulle kompensera för det där. Bara satt och väntade. Det ryckte i domarpipan. Herregud. Skitliga.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Forsberg 1978: Precis: HAHAHA...
Bergfors fastnar och ramlar och domarna blåser förstås. Pinsamt...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Men vad fan är det för jävla utvisning?
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Forsberg 1978: Domaren, SKÄMTAR du med mig. Scott gjorde ingenting.
Kommentera

« · 2014094