1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739753 inlägg · 7967 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF 22/1-11

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 22/1-11
mattiaskarlgren: Problemet var väl egentligen att dackell och hansen va de med mest istid även då. rätta mig om jag har fel

mattiaskarlgren: Dackel och company hade ju +20 minuter/match även då.

Gurra88:" Du tycker på fullaste allvar att dackell, nordan och hansen är bland de bästa.
Då vet jag ungefär hur kunnig du är"

Det tycker jag definitivt. Nordan skapar mycket offensivt och Dacke och Hansen är otroligt nyttiga har varit kraftigt delaktiga till många poäng. Ingen har förövrigt varit riktigt super i Brynäs men dessa herrar har bidragit med otroligt mycket. Det är inte bara att åka snabbt, tacklas och göra mål som räknas i hockey.

arnio: Hahaha.. ironi igen, du är kul arnio. jag som trodde du va totalt bakom..

Gurra88: Nej, det är inte ironi från hans sida. Han tror bergis Brynäs kan vinna serien, Stanley Cup och OS också!

GävleLasse: Kan varit så, men vi kommer ändå inte komma ifrån att Hansen & Dackell är viktiga spelare för Brynäs. Sen detta med istider, så tittar jag nog inte lika mycket på istiderna som vissa andra göra. Kanske ska man göra det.

arnio: "Det är inte bara att åka snabbt, tacklas och göra mål som räknas i hockey."

Nej verkligen inte. En spelare som är långsam och aldrig tacklas och aldrig gör mål låter som en nyttig spelare. Det låter som att jag borde damma av skridskorna och min gamla Titan-klubba.. Här finns det pengar att tjäna.

GävleLasse: Arnio har aldrig haft någon koll. Han lever i någon slags drömvärld och tror att dackell och hansen är lika bra som de var för några år sen.

mattiaskarlgren: Ja istiderna är ju det som mest visar hur pass mycket en spelare används. Har man en spelare med för hans defensiva kvalitéer så köper jag att man spelar i 3:e och 4:e linan. Där passar Hansen bra. Men när Cz använde honom som poiintman i PP så började jag tro att Cz rökt finsk bly eller nåt. Inget skott att tala om, inga offensiva kvalitéer alls. Det enda jag kan tänka mig att han ville ha var en defensivt duktig spelare. Så varför inte spela en back i så fall? Nej han hade snöat in på att ha 4 forwards inne i PP men ville inte vara för offensiv så han valde en "forward" som skulle agera som back...

Hmmm.

GävleLasse: Att han är inne i PP kan jag hålla med dig till 100%. Där vetifan vad Cz sysslade med. Köper även detta med istiden men jag ska väl uttrycka mig lite annorlunda istället, jag är inte så bra på att läsa på om det. :)

Gurra88: Klart att dom inte blir bättre med åren och att Hansen inte varit bra iår är inget att hymla om. Men Dackell har ändå varit bra och faktiskt producerat poäng. Sen är båda två viktiga för Brynäs vad folk än säger, så enkelt är det.

Gurra88: Med risk för att bli idiotförklarad:)
Nu spelar ju Hansen i tredje-fjärde, som vissa har önskat länge.
Vore det inte bra för lagets unga spelare som kommer upp nästa år
att ha en som Hansen att luta sig mot?

Sätt två juniorer på var sin kant, låt dom köra tills ögera blör, så kan han vara en städgumma åt dom. För trots allt så är han inte helt jävla ras, bara man sätter han i rätt miljö.

Vad tycker snillen spekulerar?

mk: Hansen är bra som 3-4 center, inget snack om det.
MEN att NC tvångskört han i PP å i över 20min match gör att man undrar.

Sundström är i mina ögon bra mycket bättre än Hansen, dels beroende på att han kan tacklas och vinna tekningar och är tokstark vid sargerna.

Men att se han i PP eller i en 1á lina gör att man undrar vad NC tänkte med/på..

Så låt han spela Bp å lira i en avlastningslina så kommer han till sin rätta.

Lindström: Det är nog läge nästa år att flytta upp Sundström ett pinnhål.
Även förtroendemässigt. Absolut.

mk: Absolut, han får gärna spela i en fjärde för min del.

« · 1338983