Brynäs IF

711072 inlägg · 7953 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10

1182602 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Jajjen: Själv gav han dock intrycket att ha "Senast november" som utgång, helst tidigare.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
andreasknox: I media sas att han om "allt går som det ska" skulle kunna vara med efter uppehållet för Karjala Cup i november. Skulle betyda att han kan lira bortamatchen mot Rögle den 10 november i omgång 17. Men nu är det Brynäs vi snackar om så räkna med efter jul nångång.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
jompa_19: Det har pratats om "tidigast i november."
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
jompa_19: det undrar jag också, han skulle väl matchas in långsamt e alla skador tror ja..En Nordqvist i form skulle vara bra för Brynäs!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Jajjen: Nån som vet när Nordquist kommer till spel?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
AVGÅ: Dålig vet jag väl inte om Markström varit, dock har han väl inte nått upp till sin högsta nivå än den här säsongen. Men han har ju gjort massor med kvalificerade räddningar, bla i första perioden igår då han stundtals räddade kvar Brynäs i matchen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Jajjen: Om man får säga det utan att betraktas som "gnällspik" så har ju faktiskt Markström haft en negativ utveckling sedan JVM. Så det är väl inte så konstigt att han har sämre räddningsstats än motståndarnas målisar.

(Sen finns det ju dom som hävdar att det bara är en tillfällig "svacka". Mmm, en ganska lång svacka då, mera som en dalgång kanske?)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Huge: Ja den gav i alla fall mersmak...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
GävleLasse: "Nja, du är nog däruppe du med...Det är ju skillnad mellan att skriva ett matchreferat och att skriva en julsaga..."

Fast gårdagens referat var väl iaf en rätt så trevlig godnattsaga, eller hur?
;-))
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Jompe: *skratt* Man kan inte få en 2 för 1 deal?

Nej, dina julsagor är ju i det närmsta legendariska här på HS så Huge har ju en bit kvar till den nivån. Men det tar inte ner hans matchreferat för det var underhållande skrivet. Det var bara målet på övertid som saknades för att sätta en Buster- eller Rekordmagasinetstämpel på referatet. Och just den biten låg dessvärre inte i Huges händer.. då hade vi vunnit ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
GävleLasse: "Huge: Nja, du är nog däruppe du med...Det är ju skillnad mellan att skriva ett matchreferat och att skriva en julsaga..."

Nu får du bestämma dig för vem av oss du vill förolämpa.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Jajjen: "Märkligt 1: Brynäs har vunnit skotten i varje match hittills.
Märkligt 2: Markström har haft sämre räddningsprocent än motståndarnas målvakt varje match."

Det är väl en naturlig följd att motståndarnas målvakt vinner räddningsprocenten om Brynäs skjuter mer skott men inte vinner matchen ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
rackham: Har du också ett taskigt tngentbord?

Märkligt 1: Brynäs har vunnit skotten i varje match hittills.
Märkligt 2: Markström har haft sämre räddningsprocent än motståndarnas målvakt varje match.

Förutom att 1 är en funktion av 2 (och tvärtom) har jag svårt att dra några slutsatser av det här. Är Markström sämre i år? Är Brynäs bättre i år? Är motståndarnas målvakter bättre i år? Är motståndarlagen sämre i år? Finns gud?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Jompe:

Sake o nomimasu ka?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Huge: Nja, du är nog däruppe du med...Det är ju skillnad mellan att skriva ett matchreferat och att skriva en julsaga...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
GävleLasse och Jompe:

En dag på jobbet... ;-))

Men tack iaf, trots att man har en bit kvar till Jompes julsagenivå...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Jompe: "
Sen får man tacka den alltid lika saklige och nyanserade Wahlund för matchrapporten på hemsidan. En riktig talang som vi hade haft nytta av här :-)"

Jag ber att få avsluta på samma sätt som ovan nämnde skribent..Även solen har fläckar

Nej skämt åsido. Det var en trevlig matchrapport. Nu färgas man visserligen av resultatet, hur hade det llåtit om DIF fortsatt som de började ;)

Man märker att skribenten är en gammal man som skrev på griffeltavla i skolan och lärde sig läsa genom att i smyg läsa rekordmagasinet ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
GävleLasse: Kanske var det där och då säsongen började för Brynäs del; i slutperioden på Hovet. Jag skulle kunna tänka mig att det sades några väl valda ord från tränare och lagkapten innan man gick ut till den perioden. Det finns potential i det här laget men det krävs lflyt och medvind för att den ska komma fram. Förra säsongen fick Brynäs det flytet direkt. När det kommer i år vet ingen, men slutperioden igår kan ha varit början. Kan vi slå HV hemma på tisdag (svårt men inte alls omöjligt) så kanske självförtroendet och flytet kommer. Brynäs kan inte spela 50 matcher till den här säsongen som om livet hängde på varje match. Inget lag fixar det.

Sen får man tacka den alltid lika saklige och nyanserade Wahlund för matchrapporten på hemsidan. En riktig talang som vi hade haft nytta av här :-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Bissett19: Skön comeback idag... Brynäs fortfarande obesegrade på bortais.. När hände det senast?

Nu tar vi HV a bara farten på tisdag :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Heja Brynäs

Jag tror på laget denna säsong,, ger mig fan på att det blir bra tillslut.

Kahnberg och Eero har inte ens börjat varva upp än...vänta ni bara...och Nordqvist sen också, blir kanon det här..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
andreasknox: Jag är aldrig nöjd med mindre än tre poäng, däremot är jag jävligt glad för en poäng idag. Och självklart ser vi fram mot full tablettask o tre friska pinnar :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Nöjd med en poäng idag...Men hade vi fått 2p så hade jag varit mer än nöjd! Men vi tar HV hemma på tisd ist inför en fullsatt läkerol ask!! =)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Bissett19:Jo, men att räkna de sista matcherna förra säsongen är väl att hårddra lite väl mycket. Annan tid, annorlunda lag och annat tänk.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Partyjack:

Vi har faktiskt INTE vunnit på dem 10 senaste seriematcherna.....ILLA!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
tompap71: poäng, poäng, POÄNG...för bövelen, inte poång.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Partyjack: På det viset vi "intevunnit" tycker jag inte belackarna har någon poång, mer än möjligen i Skellefteåmatchen då, för den såg inte bra ut. Men annars finns ju intentionerna, grundspelet och kuskapen i laget, viktigare det än att stirra sig blind på resultat. Att målen inte trillat in i den mängd den borde är bara tillfälligt, det kommer.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Huge: Det som är allra roligast med dessa dödgrävare är att när laget väl gör en heroisk insats så kryper de in under någon sten istället för att skriva något positivt någonsin i sina liv.

När det sen dyker upp något litet smaskigt att gnälla och spy galla över så är det plötsligt mycket roligare att skriva.

Samtidigt har vi fortfarande inte vunnit en match i årets ES.. Så helt utan poäng är de ju inte denna gång, även om det ser väldigt mkt bättre än vad dessa gossar vill få det att låta som.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Huge: :) Ja, jag gick in här en snabbsväng mellan 2:a o 3:dje och blev mäkta förvånad över att få se tre positiva inlägg på rad, mindre förvånande att inget av dem var från de vanliga gnällspikarna.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
"Ja, nu är det redan klart. Var det inte 3-1 jag tippade... Brynäs kan inte göra mål, men Czzzarnecki är glad ändå! =)

Å så värvar man en sumobrottare till back också."

Anders Berg

-----------------------------------------

"Ser ut att bli en ny jävla krissäsong"

Hård


------------------------------------------

"Blir ingen seger idag... Så då kan man ju alltid glädja sig åt att Almtuna krossade Leksand igår - alltid något! =)"

Anders Berg (igen...)

-------------------------------------------

"I år finns inga räddningsplankor, dags för Brynäs IF att möta verkligheten. Jävla dårar!!"


sylf


-------------------------------------------


Ett litet axplock av inlägg efter 1:a perioden.
Från skribenter som alltid gnäller över att våra spelare inte kämpar.
Men som själva kastar yxan i sjön och får gamnacke så fort vi kommer i underläge.
Skulle du vilja ha nån av dessa gamnackar i ditt eget korplag?
:-)
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Bissett19: jo, om vi hade haft lika mycket flyt som SSK så hade vi vunnit med 10-0.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
SSK-Modo 5--0
Vi kanske inte var så bra i Torsdags?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Jag och polaren har tjatat och tjatat på varandra om att Kudroc skulle vara den perfekte värvningen för Brynäs.. Precis och exakt vad truppen saknat i många år.

Får han inte förlängt efter de här fem matcherna (förutsatt att resterande 4 inte är usla) så är det största besvikelsen sedan Honken skrev på för indianerna.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
P: Håller med om att man borde förläng kontraktet, det behövs en defensiv björn i försvaret
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Partyjack: Medhåll! Klart godkänd debut med tanke på matchovana etc. Om Kudroc kommer in i laget och spelet fortsätter att flyta så bör man kanske se över möjligheten att förlänga dessa fem matcher?

Saknat spelartypen sedan killen på länken! Kuparinen får ursäkta...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Måste bara inflika, även om Kudroc inte gjorde jättemkt väsen av sig eller syntes särskilt mkt alls..
Fy fan va skönt med en sån spelare i laget, precis vad vi har saknat enda sedan Kuparinens andra säsong då han mjukade sönder sig totalt.

Första gången en Djurgårdare är inne och rappar på Markströms handske vid avblåsning får han tre crosscheckingar i ryggen och 100 pannor slovak över nacken.

Det är annat än Nolanders dun-kuddar det!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Jajjen: Tallefjant heter det ;)

Starkt att hämta in ett tremålsunderläge på bortais...

Målfabrikationen verkar var på rätt väg med...

Tabelläget just nu kunde inte vara ner ointressant. Kom igen efter OS typ
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Blizzard: Ahhh. Timråsupporter! Sa´ru Timrå? zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Blizzard: Vem är du?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Rödin 36 sekunders speltid, 0 poäng, Krüger 18 minuter 59 sekunders speltid, 1 mål 1 ass.

Bertilsson 23.48. Kul.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Jajjen: "När Eero och Khanberg och sen Nordqvist börjar lira som vi vet att dom kan. Då jävlar. Modo smyger upp som räddningsplanka nr 1, Timrå nr 2."

Aaah, för timrå har ju inge spelare som kan mer än dom visat.....Inte alls, tänk!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Jajjen: Syntes att Difarnas soppa tog slut i 3é.
Starkt att vända på steken till 4-4, hoppas hoppas nu att det komemr att låta lika mycker i LA mot Hv som det gjorde idag!!

Den istid Kudroc fick så såg han bra ut, inge onödiga grejer. Sen bra att han gav på spelaren som var i målgården å vifta.
Hans utvisning var löjlig då Difaren lutar sig imot han..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Jajjen: Tyvärr ska inte jag dit på tisdag då jag jobbar på annan ort. Men vi i BrynäsPortalen har iaf lottat ut 4 biljetter till 2 glada Brynäsare till den matchen! :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Häftig tekningsstatistik - 41-18 för Brynäs. Stockholmarnas tur tar slut snart. Dom åker ur i år.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Starkt gjort av grabbarna att komma igen från 3-0. Starkt gjort av dom att göra hela 4 mål på bortaplan.
Hoppas nästa stolpträff går in och inte ut.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
AVGÅ: Sjönt att vi inte ligger sist längre.. nu gäller det bara att få igång klättringen uppåt i tabellen och förhoppningsvis sluta topp 8 =)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Man kan nästan säga att vi tog 1,5 poäng.
Hade det rasat iväg till en storförlust vid 0-3 så hade vi
fått en rejält sabbad målskillnad. Nu fick Modo det i stället
och vi är inte sist längre.

Men, jag kan villigt erkänna att jag gett upp chansen till poäng vid 0-3.
Kudroc var i alla fall inte inne på något baklängesmål.

Det måste vara sällan något lag dominerar en förlängning
såpass som 7-0 i skott.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Skapligt sparkapital också. När Eero och Khanberg och sen Nordqvist börjar lira som vi vet att dom kan. Då jävlar. Modo smyger upp som räddningsplanka nr 1, Timrå nr 2.

Nån som inte ska till Läkerolen på tisdag?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Totte: Mycket bra, kan inte bedöma spelet som jag inte såg, men upphämtningarna tyder på moral. Kul att Ove fick "avgöra", betyder nog en del för honom att han fortfarande kan visa sig nyttig på isen för laget.

Fan vad skönt!

Ser med spänning fram emot första 3 poängaren som knappast kommer på tisdag.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
moreten: Dom visar moral idag! Vi är obesegrade på bortaplan, det är fan inte kattskit. Börjar vi plocka lite trepoängare på hemmaplan så ska nog det här kunna lösa sig.
Kommentera

1182602 · »