1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742581 inlägg · 7967 ämnen

En julsaga

Sv: En julsaga
Peja: Peter Andersson's Stråhle har det tufft nu.

Farsang: När Rödin hakar en spelare för att förhindra att denne avlossar skott från en bra position tänker du alltså att Rödin gör det eftersom han är frustrerad och inte eftersom han faktiskt försöker förhindra skottet? Den slutsatsen tror jag inte du hade dragit om någon annan spelare i samma situation.

Något säger mig att varenda utvisning som Rödin någonsin har tagit faller in under kategorin "frustrationsutvisningar" i din egen sortering.

Mattson: SSK är klart bättre än löven. Men det skulle vara intressant att se om dom skulle spela lika bra om inte Eriksson eller Videll är med. Två 38-åringar som ska orka spela en hel säsong + ett tufft slutspel.

cog: ” Snälla, snälla kan vi få en efterlängtad överkörning idag”
Jag tar på mig den här vänner, varsågoda!

Skämt åsido, fy satan vilken skön fredagsfeeling nu. Bra jobbat ALLA! 🖤💛❤️

Mattson: Udda att Karlskoga firade på engelska i omklädningsrummet. De har bara tre importspelare i truppen; två norrmän och en 22-årig tjeck som flyttade till Sverige när han var 15. Rimligtvis kan bokstavligen varenda spelare svenska.

Danne66: skönt att man inte är den enda som är helt ”dum i huvudet”

Alla vi vill att spelarna ska spela jämnt och stabilt i varje match. Men tydligen får man göra såna saker bara för att vi leder med 6-0.

Därför vi inte har kontinuitet

Peja: hur kan Rödin vara bakom backarna på blålinjen i tekning i offensiv zon? Han missar att ta pucken från backen och hakar han i frustration. ALLTSÅ en frustrations utvisning

Buddha: skönt! Löven har rätt dopade siffror om man tittar på poäng per match. 3 poäng mer än AIK som ligger 6a men 2 matcher mer spelade. Samma poäng som Mora med 2 matcher fler spelade också. Tycker det är rätt galet att Schilkey och Pooley tillsammans har -15 (-7 & -8) vilket är fler minus än vad resten av laget har tillsammans också (statistik från innan denna match).

Löven lever verkligen på att ha en duktig målvakt. 93%. Att de har 5 olika målvakter (4 som stått) säger ju en del om målvaktskaoset ifall Joona skulle bli skadad också.

Farsang: Precis. Ungefär min åsikt med.

Axelsson: han är nog inte schysst i huvvet efter Greves jävla huvudtackling i sista träningsmatchen! Jävla Albin Greve stäng av aset resten av tusentalet.

Farsang: Den första utvisningen kommer alltså i samband med en tekning där Rödin är positionerad bakom en motståndare och hakar denne när skottet är på väg att avlossas. Det kallar du för "frustrationsutvisning".......

Buddha: Björklöven är inget hinder. Ssk lirar i SHL nästa år.

xxx BIF xxx: Generellt sett vårdar Kvist pucken som katten vårdar garnnystan, men tycker han gjorde en ovanligt bra match ikväll. Det passar honom bättre att spela i fjärdekedjan där de inte försöker vara kreativa med pucken på samma sätt som tredjekedjan ändå verkar ha ambitionen att vara. Almtuna har en ganska klen backsida så det är inte så konstigt att han och många andraforwards lyckas bra i närkampsspelet i just den här matchen.

Däremot är det väl inget lyft för fjärdekedjan att få in Kvist istället för Noel Nordh.

Jockster : slarviga pass, seg på att backchecka. Onödiga utvisningar.

Bra saker med han. Bra fart, hungrig, fint skott för det mesta och sinne för mål oftast.

Menar inte att han är dålig i den här matchen, men alla hyllar han alldeles för mycket med tanke på att han visat hur mycket bättre just han kan vara, även i matcher vi har förlorat.

Men det jag mest har pratat om Rödin idag är hans frustrations utvisningar i den här matchen. Otroligt onödiga idag. Det är såna utvisningar som hade fuckat matchen om vi mött ett bättre lag

Bofors kniper 3p mot löven 💪

xxx BIF xxx: I alla fall ljusår bättre än Larsson. Vek som en gammal kärring och sprider puckar omkring sig.

Farsang: Rödin gör sjukt mycket nytta annars också. Om man inte kan se hur stenhårt han jobbar match efter match då kan jag inte hjälpa. Känns som du vaknat på fel sida idag.

Mrassarson: Nej nej. Klart att Rödin, med 4 poäng på 2 matcher, självklart ska kastas under bussen efter en 6-1 vinst bara för att Clara inte fick hålla nollan. För den nollan är ju såååå himla viktig i det läget.

Samtidigt är det ju ingen Brynäsmatch om inte Brynäskonsumenterna (bra myntat, Peja) får gnälla på NÅGOT i matchen heller. Svårt att vara konsument när vi gör 6 mål, så det var tur att Rödin tappade huvudet.

Farsang:
Berätta vad som är så dåligt med Rödins spel då.

Mrassarson: vem har sagt att jag inte är glad och njuter av 3 poäng?😂

Vi ska väl kunna diskutera/kritisera även när vi har ledning i en match eller har vunnit en match?😂

Jockster : Ja, Rödin var riktigt bra mot Djurgården och även ikväll. En del verkar granska hans insatser som såna där "finn 5 fel"-bilder och bara leta efter alla fel han gör. Blir lite löjligt fokus efter en sån här match där laget har vunnit med 6-1 och han har varit högst delaktig i segern.

Farsang: vet inte om du minns, men jag får tankarna tillbaka när bertuzzis överfall på Steve Moore för ett gäng år sen.

Det är en stor skillnad att få ett slag över handleden än att någon kommer bakifrån med ett slag.

Farsang: Ni får se upp lite ÖIK har en ny o mkt bra målis Ljunggren Faan nu fick rådisarna mål oxå 👺👺😈

Gälla: kvist - stor, stark och vårdar pucken.
Jag nyfiken hur många här inne som håller med på den beskrivningen ens idag?

Jockster : tror inte du hade vart nöjd med Theochadiris i Kalmar om han hade spelat i Brynäs.

för poäng är inte allt 😬😬😬😬😬😬😬😬

Farsang: lite skillnad mot fotbollen..

Farsang: Gud... Vi vann med 6-1, 3 poäng. Njut o va glad ikväll.

Lindström:
På vilket sätt?

Rödin har gjort 4 poäng på 2 matcher nu

Erat: klarar man inte av det utan att tappa huvudet totalt när man spelar proffs HOCKEY, så är det inte bra!

Såg nyss en Karlskoga spelare bli yxhuggen med en klubba rakt på handleden, men han kör vidare och går på mål. Bra mentalitet det

Farsang: Hoppas Bik håller detta.

BIF Kungen: En krucovice då ljus tjeckisk lager 🍺🍺

Farsang: vet inte hur du skulle reagera om någon kommer bakifrån och ger dig ett slag i bakhuvudet. Men jag vet vad jag hade gjort och jag kan säga att Rödins tillslag var väldigt lätt i jämförelse. 😄

munkas: hade Karlskoga spelaren utländskt påbrå så fattar man ju varför den rasisten gör något sånt

JonteD: lät bra fram till IPA.., inget för mig, får försöka hitta annat 😂😂🍻🍻💯

Peja: Manning får matchstraff för ett yxhugg mot Bik-spelare.
Han har lite problem med temperamentet den gossen..

Peja: såklart att det är en 2+2

Men i alla såna lägen missar oftast domaren den som startar det.

Och ser då bara när en spelare ger igen. Därför man alltid lärt sig att inte grina som en bebis och ge igen. Det slutar alltid med bestraffning mot en själv då.

Thellen: Haha!

Farsang: Hahah ja gillar att han tar ett beslut efter att ha sett Löven matchen på skärmen 😂😂

Lindström: Larsson, ja, Rödin, nej

BIF Kungen: SKÅL O TA EN IPA FÖR MIG 🍺🍺🍺🇺🇿

Thellen: Ja, det är ju en solklar dubbelutvisning, eventuellt 2+2 på Almtunaspelaren och 2 minuter på Rödin. Men lätt för domaren att ta 2+2 på Rödin i det läget för att utjämna utvisningsstatistiken.

HAHAHAHA Seketariatet kollar på en annan match?

Farsang: Han måste kunna ta ett tjuvnyp när det är någon minut kvar vid ställningen 6-0.
Speciellt när alla vet vilka målvaktsproblem laget haft och vad en nolla innebär. Bedrövligt beteende.

havre: Har väl alltid varit så. Första tvåan försvinner.

havre: ett mål, tar bort en 2:a

Danne66:
Helt otroligt vad de är svaga i BP.

Helvete vad domarna älskar att ringa

Farsang: Kanske bäst att sätta nr18 på läktarn snart. Tycker inte han tillför nåt egentligen.

Ja måsta säga att man är skapligt besviken på Larsson & Rödins spel.

Qvarre: håller med, synd med sprucken nolla.

Inledde på Brända Bocken, ”risk att det blir sudden där”🇧🇪🍻😂😂

Skål & grattis till oss vänner.

« · 2615351 · »