1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741423 inlägg · 7967 ämnen

Färjestads BK–Brynäs IF

Sv: Färjestads BK–Brynäs IF
brynästigern: Vad är det för j-la trams om att det är ok att förlora, att FBK är dokumenterat svåra o s v. Jag vet inte vad ni är för typ av människor eller vad ni jobbar med. Personligen så tar jag i a f mitt jobb på allvar och säger INTE på morgonen innan jag går till jobbet "Äh, skit samma vad jag presterar i dag, det är ju dokumenterat svårt det jag ska göra, så det är ok att misslyckas". Vad är det för j-la loser-inställning? Uppryckning!!! Tror ni att Färjestad är dokumenterat svåra hemma för att dom har krigar-attityd eller för att dom agerar som syltryggar? För att vinna så börjar det med vinnar-attityd och mycket hård träning. Allt annat är självömkan och totalt slöseri med tid. För dom som spelar för att delta så finns korpen, elitserien är elitidrott för de som är med för att vinna! Har man en tränare som hjälper en med bortförklaringar när man förlorar och fans som också gör det så har man som spelare snart inget incitament till att prestera.

Jag citerar Wikipedia avseende försvarsmekanismer:
"Rationalisering - Den kanske mest lättidentifierade försvarmekanismen. Misslyckanden beror på yttre omständigheter eller ett ointresse för att lyckas med uppgiften. Till exempel kan ett misslyckande på ett prov bero på att jag var förkyld, motståndarna hade hemmaplan, biljardkön var skev, jag tyckte ändå inte att han var snygg etc."

För att övergå till den positiva spelarkritiken så tycker jag att Sundström och framförallt Andersén var mycket bra i den här matchen. Fortsätt så grabbar.

Jompe: Det kanns som om han inte har en javla aning om vad han haller pa med, luktar panik hela vagen!!

70 Rodrigues: Jag menade att han tycks ha övergivit trefemmorsmodellen, i varje fall just nu.

I första perioden gav DJ bort två 1mot2-lägen, FBK utnyttjade ett och gjorde mål.

I tredje perioden drog han på sig en extremt onödig utvisning när det var två minuter kvar. Man skulle kunna tro att mannen timar sina utvisningar för att bli maximalt idiotiska... Kicka sopan.

För det första är hela j-a tråden felstavad, och det var naturligtvis redan där matchen var körd ;o)

DJ ja...stackarn är riktig hackkyckling i år igen.

Problemet är att Boork bedömer att han är en av våra bästa backar, det är det verkligt skrämmande, inte Daniels horribla misstag.
Skall bli intressant att se DA försvara DJ

DJ = Daniel Johansson
DA= Djävulens advokat, Huge...

Jompe: Nar coachade han? Tycker att mycket av positionsspelet paminner om dom 5 senaste sasongerna. Latta skott utifran. Gustafsson satts inte pa nagra riktia prov egentligen.

rafalski: Sen tycker jag att Brendl borde få en näsbränna för dive-utvisningen (om den nu var korrekt). Sånt ska inte förekomma i Brynäs.

Jompe: Håller med dig...det är ingen skam att förlora i Karlstad, Färjestad är ett bra lag inte tal om annat. Det som jag hakar upp mig på är 2st utv. av Danne som i princip avgör matchen..

Jompe: Ja Angell, KanKaanperä och Hietanen hade varit att föredra istället för Carlsson, DJ och... Andersén tänkte jag skriva, men han imponerade på mig idag.

wap.hockeysnack.com
Helt okej bortamatch. Enögdare kommentator får man leta efter, hade man inte sett matchen kunde man tro att det var FBK mot Sperrle.

Jompe: Ja,Andersen gjorde en kanonmatch. Summasummarum: DJ åt helvete!

sylf: Är idiotiskt bättre uttryckt..?

70 Rodrigues, sylf: Innan vi demonterar Läkreol Arena, sparkar styrelsen och träder i likvidation kanske vi borde fundera över att FBK hemma är dokumenterat svårt. Nu verkar ju Boork ha insett hur man coachar ett lag. Bättring kommer.

Danne Johansson bör bänkas. Vi har fler backar att välja på nu.

brynästigern: Klantigt? Det är mentalstört!

sylf: så får man sörja ännu en förlust!
Hoppas det går bättre mot hatobjektet HV71 !

70 Rodrigues: Hur DJ:s insats var ikväll ska jag låta vara osagt.. men det är onekligen klantigt att ta en utv. som han gjorde på slutet.

Nu krävs det en ordentlig uppryckning mot HV på lörd.!

70 Rodrigues: Han kommer med en förklaring på 74 sidor kl 03,00,när ingen annan är online!

sylf: Vanta broder, oraklet Huge kommer nog snart med det enda ratta svaret varfor DJ gjorde som han gjorde. Att DJ overhuvutaget spelar ar ett han mot hela laget. 3 raka torsk, ser bra ut!!

Gusten: TOPP4 !!!!!!!!!!!!!!!!

ha ha ha ha ha ha ha ha, KS FÖR FAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ska faktiskt inte skälla på DJ idag, även fast han är usel som vanligt och tar ett par (2?) totalt korkade utvisningar.. FBK vinner klart rättvist och är det bättre laget matchen igenom. Lätt att summera denna match.

Gusten: DJ kan tammefan dra åt helvete. Den jävla idioten drar på sig en totalt jävla onödig utv med 2 min kvar! Nu får Boorken skicka iväg den där dåren snart!

Gusten: 4-2.. jag skulle tippat på matchen..

Davey_22: Ser inte bra ut nu..

Jompe: Bäst i Brynäs: Andersén och Vinnerborg

Gusten: Way to go, Danny boy.

Daniel Johansson ja....Tack igen

munkas: Ja där förstörde han matchen totalt...fyfan vilken jävla vidrigt kass jävla utvisning att ta

mattiaskarlgren: DIF o SAIK verkar ju må bra ikväll i alla fall...

mattiaskarlgren: Bra Danne....

Dackell har varit riktigt usel idag. Har han bara en dålig dag, eller sjuk?

Jag är jävligt impad av Andersén, kan bli riktigt jävla bra...men inte ska han spela point i PP??

sylf:

Nä, alla backar är inte som DJ, han är rätt unik i svensk hockey... = )

Där ska det vara diving på FBK spelaren också även fast han får Sunkens händer i rögga :D

Om den där jävla Brendl skulle köpa nya klubbor med mindre vinkel på så kanske ahn skulle träffa mål oftare.

mattiaskarlgren: Ok, då förstår jag...PP, nu tryck in en kvittering då tack.

prosten: Alla backar är som DJ

brynästigern: Han är extra forward, han och Salle

sylf: Sjödda gjorde en DJ...

niclasg: Kul att Sundström börjar leverera..såg på swe-hockey att Ove är uppsatt som back..kan det verkligen stämma?

Sjödda rundningsmärke. Kommentatorn fick en fontänorgasm i röven!

niclasg: Ja riktigt bra värvning av bif där. Kul att det går så bra för honom, trodde att han skulle få svårare att ställa om sig till es.

mattiaskarlgren: vilken bössa han har sundström

mattiaskarlgren: En Ronaldo alltså!

sylf: Han kastade sig. som vi säger, solklar diving :)

Kul för Sundström :)

sylf: Såja!!

Nu är sillstryparen Karlsson inne igen!!! Trodde han blev inskickad i duschen!

Gusten: Karlsson är ultrakass! Färjestad behöver inte ens skapa nåra chanser för att ta hem det här,Brynäs bjuder dom hela tiden. 1-0 i boxplay och 2-1 på en markeringsmiss.

Nån som kan förklara varför Brendl åkte ut?

Gusten: Ett uselt PP, å vafan gör Karlsson där...TA DIN GUBBE FÖRFAN!!

« · 918335 · »