Brynäs IF

715121 inlägg ˇ 7953 ämnen

Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?

« ˇ 1140833 ˇ » Till forumet


Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Jajjen:
Klart att dom måste förstärka med toppspelare, men dom kommer ju inte att göra det. Pengarna räcker till en toppspelare och inget mer.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
MarcusElving: Jag tänker i alla fall inte titta en minut till på Färjestad i detta slutspel. Nu blir det att scouta dem som brynäs ska slåss om platserna i ingemansland och eventuellt den sista slutspelsplatsen med nästa säsong.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Jag hoppas verkligen FBK åker ut i semifinalen, orkar inte med deras självgoda och enögda fans. Guldet får gå till vilket lag som helst utom FBK!
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Clubsport: Jag tror, på allvar, att Brynäs måste förstärka med toppspelare oavsett om Widing sticker eller inte. Hur mycket bättre blir laget om vi byter ut t.ex. Hermansson mot Arlbrandt och Danielsson mot Olausson? Räcker det för att föra en match mot SSK hemma?
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Huge: FBK såg ännu sämre ut!!! i alla 4 matcherna!
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Jajjen: "Hur fan kan varenda jävla studs gå Färjestads väg? Hur mycket flyt kan ett lag ha?"

Ligger väl en del i det, även om man förtjänar rätt studs och flyt.
Sammantaget vinner dom rättvist men 0-4 i matcher speglar inte händelseförloppet på banan.
Paradoxalt nog gör vi våra bästa matcher i Karlstad och det är väl där som vi är närmast en seger.
Det grämer en fortfarande att vi inte kunde vinna hemma i sista omgången, när vi nu har facit i hand då Linköping slog SAIK borta i samma omgång.
Jag är bergsäker att vi hade haft en jättechans att gå till semifinal om vi fått mött vilket annat lag som helst i kvarten.
Tycker, efter att ha sett lite av de övriga matcherna, att ingen av dom övirga favoriterna ser speciellt bra ut.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Jajjen:
Skillnaden är att det är kvalitet på dom två spelarna.

Tror du på allvar att Brynäs kommer att förstärka med elitförstärkningar när Widing mfl sticker?
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Hoppas Luleå får omspel, då kastar vi in en protest mot Rådbjers stöld när vi mötte DIF på hovet. Detta innebär att vår slutplacering blivit bättre och skulle följdaktligen aldrig mött FBK. FBK har alltså spelat mot fel motståndare (kan jämföras med att spela på fel boll i golf). Detta betyder sannolikt att dom diskas och vi är vidare vill semi, eller?
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Lindström: "Hm glömde du inte Molgan å Farbror Ragnar.."

Ja jävlar! lägg till Totte och den trion kan ersätta trio me bumba i båset!
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Clubsport: Har inte Brynäs fyllt sin kvot av allsvenska spelare?
Kommentera


Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Det kommer att krävas många nubbar i midsommar för att försöka glömma den här kvartsfinalförnedringen...

Tur att man iaf har Herrar Arlbrandt & Olausson att hoppas på för att rädda säsongen...
Den duon skulle sitta fint i Brynäs!
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
sylf: Hm glömde du inte Molgan å Farbror Ragnar..
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
sylf: Sätt inga griller i huvet på vår sportchef.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Jajjen: Och hur många mål gjorde FBK i powerplay då?
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Lindström: OK, nåra som gör det bättre alltså. Få se nu....Apan Ola, noshörningen Nelson, Alfons Åberg, ALLA!
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
arnio: Rådbjer avgjorde match 2 och match 4. Båda borde spelas om.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
sylf: Jag tycker att det var BRYNÄS som avgjorde, via otur och oförmåga.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Ja till å med Wallin var ju ödmjuk i 2ā period pausen.

Nu skiter vi i dansbandsgänget å börjar med våran önkselista på annställda i Bif!!
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
sylf: Jaja, såklart. Men sättet han sa det på tyckte jag var bra och han gav Brynäs mycket värdighet trots att de fölorade med 4-0 i matcher..
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
MarcusElving: Jag förstår vad du menar, det var inte det. Att han säger att tur och skicklighet avgör, va fan ska det annars va?
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
MarcusElving: Det är vad dom säger så fort kamerorna släcks.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
65selander: Ja nu är intresset för SM-slutspelet borta nu är det kvalserien som gäller. Kul om Leksand kunde gå upp så att vi kan slå dmigoch tjäna lite deg. Man eftersom jag aldrig unnar dem att vinna så hoppas jag att återåget bli ett återtåg till Allsvenskan.

Sundlöv och Sjödin kommer säkert att ratta in TV4 sport för att försöka hitta några potentiella målskyttar.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
sylf: Hänvisar till Lindströms inlägg. Var liksom att ödmjukheten fanns där jag tyckte var bra. Jag hade väntat mig: Vi vann med 4-0 i matcher och var helt överlägsna, Brynäs hade inte mycket att säga till om.

Förstå.........
Kommentera


Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
65selander: Gäller att hålla tummarna för Växjö och Västerås. Två givna räddsplankor nästa säsong. Då behöver inte Sundlöv överträffa sej själv.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
sylf: Är Fbk kända för att vara ödmjuka annars tycker DU?
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
MarcusElving: "Tur och skicklighet avgjorde enligt honom."

Einstein har talat!! Nåt annat som brukar avgöra? lottning? sten, sax & påse?
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
sylf: Nu är det bara att ladda kylen och ratta in TV4 Sport på fredag och heja på SSK...
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
För övrigt så höjdes mina tankar en aning om Tegeltaket nyss. I intervjun i Canal+ var han riktigt ödmjuk och erkände att de hade haft mycket tur och att de verkligen fick slita för att vinna över Brynäs. Han sa att Brynäs hade en hel del lägen men misslyckades med att göra mål. Tur och skicklighet avgjorde enligt honom.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Imorgon vill jag se rubriker om att Brynäs är ute efter spelare av landslagsklass. Jag vill inte läsa om att vi är på jakt efter Bofors bästa spelare. Blir en lååååång silly.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
sylf: Hahah ja då kommer JAG att stå i spelgången å vänta på Sundlöv...
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Det blev flaggan på halvstång tillslut.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Qvarre: Sunklöv!! Utan tvekan, vänta bara tills han kallar till presskonferens, och meddelar att man skrivit 4 års med Lind och 12 års med Björne. Därmed är truppen spikad!
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Molin avslutar säsongen med att från sarghörnet passa till ett annat sarghörn, signifikativt...

god natt !!!

tjugo8 Idag kl. 21:31

AMEN!!

All heder åt killarna som tog sig till slutspel. Men til nästa år vill vi se att dom spelar hockey oxå.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
arnio: Håller med. Känns ju riktigt skumt att Obsut och/eller Luleåbåset inte lyckas göra domarna uppmärksamma på att Obsut ska in. Det är väl bara för Roger och Roger att vinka till sig domaren och säga till???
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
MarcusElving: Fantastiskt konstigt att inte Obsut reagerade eller någoi Luleås bås. Hade detta hänt Brynäs så hade luffarn rusar in och sänd dommarn...
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Skumt tomt det känns.
Vad händer nu? Sunklöv eller Sundlöv?
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
MarcusElving: Matchfunktionärerna släppte väl inte in han men det är domarn som har yttersta ansvaret oavsett vems fel det är
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
65selander: Obsut skulle alltså in efter de två första målen? Men satt kvar eller?

Första tvåan försvinner ju vid första målet, sedan ska ju den andra tvåan försvinna när frölunda gör andra målet, eller hur?

Varför påpekar inte Obsut detta direkt? Alltså att han ska in när andra målet faller?

Har jag missförstått eller?
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Conrad:
Vad är dina förväntningar? Mina förhoppningar är i alla fall att Brynäs bygger vidare på denna framgång. Att FBK segrade med 4 - 0 i matcher säger nada. Laget visade ett riktigt stolt bultande Brynäs hjärta och till och med spelarna i FBK säger att att 4 -0 i matcher ej är rättvist.
Det bättre laget segrade och all heder till FBK. Brynäs skulle ha flyt för att segra mot FBK men den turen uteblev. FBK var de som hade flyt och det i kombination med att det är det bättre laget. Då blir det 4- 0.

Förövrigt anser jag att Ove har ett år kvar i kroppen.


Nu över till Sundlöv!!!!
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Jajjen: Om inte han dömer andra matchen också........
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Jajjen: Det här en tavla modell ladugårdsvägg. De skall ha möte ikväll tror jag.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
65selander: Det går inte att spela om pga domartavla. Skulle innebära att alla Rådbjers matcher måste spelas två gånger.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
MarcusElving: Ja han satt en bra bit över en minut för länge och kom ut när det blev mål....
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
MarcusElving: Obsut satt ca 1.37 för länge under hans 2+2 gjorde Frölunda 3 mål.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
65selander: "Tänk om vi hade spöat FBK hemme i omg 55..."

Ja, det var nyckeln till hela slutspelet. Men då valde grabbarna att glida runt i partyhattar och tycka dom var skitbra.
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
MarcusElving: Linköping? Gomorron!
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
sylf: Jag tycker att Luleå är ganska överkörda också....

Jag är nöjd över säsongen i alla fall. Nya tag nästa säsong.

Varför har Luleå lämnat in en protest? vad hände? Är det det där med luleåspelaren som satt utvisad längre än han skulle, Varpå det blev mål för Linköping
Kommentera

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Vi gör en spelmässigt bra matchserie där det enda som saknas är målskyttet. Jag är stolt och nöjd med vad Brynäs presterade mot ett favorittippat FBK. 4-0 är inte rättvist, men dock den bittra verkligheten.

FAN!
Kommentera

« ˇ 1140833 ˇ »