1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739679 inlägg · 7967 ämnen

Förfallet

Sv: Förfallet
Bissett19: † Jodå, det är dött. Vi sörjer bortgången av kompositören och författaren till den tio år gamla kampsången "Vi älskar Brynäs". Håkan Ahlström från Traste Lindéns Kvintett har avlidit, 43 år gammal.

Alla reser sig upp och ropar: Vi är Brynäsfans allihopa! Vi älskar Brynäs!

Denna säsong börjar likna den vi hade,för två år sedan med Esko i båset.Ett dåligt lag kan spela bra mot topplagen på bortaplan,där de ej behöver föra matchen,men när de skall föra matcherna hemma,lyckas de ej.Jag undrar också vilka lag vi skall kunna passera i tabellen.Mitt förslag är INGA.

51 Roger: Inga..har hon ett bra lag?....=)

Nä, seriöst. Jag tror som några andra att vi fått se TJ för sista gången i Brynäs bås. Nu när vi fått en eller kanske två yttligare NHL förstärkningar så kommer nästa nagelbitare. Vem kommer styra skutan i hamn, elller så som vissa dysterkvistar tror, på grund och sjunka.

Huge:

"TJ verkar ha tagit på sig hela ansvaret för vår nuvarande situation och gör man det, då ifrågasätter man helt naturligt sin egen förmåga.
Detta ser jag inte som ngn svaghet, snarare en styrka."

- Huge, tänk på att det här (hockey alltså) är en bransch där hår på bröstet är normen. Det innebär att man inte pratar om svagheter. Gör man som Jonsson visar man att man inte har något hår på bröstet. Alltså: exit Jonsson...
- När det gäller Dackell, eller vem som helst av spelarna, så har de varit med tillräckligt länge för att inte hänga ut en ledare eller spelare offentligt.
- Förväntar du dig en avrättning offentligt?

"Tycker du själv att detta agerande isf verkar logiskt?
Om nu Sundlöv vill göra ett "snyggt avslut", vore det isf inte bättre att
han stöttade TJ i dennes eventuella avgångsplaner och höll med om att ett avslutande av samarbetet kanske vore det bästa?
Eller är ett snyggt avslut att blåljuga utåt för media och supportrar, önska TJ tillbaka av hela sitt hjärta, för att sedan göra precis tvärtom bakom kulisserna. Kulissintriger kommer alltid fram förr eller senare och det avslutet tror jag klubben knappast tjänar på vad gäller goodwill."

- Det finns bara två saker "mormor" behöver just nu (ja tre då, men snusk skriver vi väl inte om här?):
1. Tid för att hitta en ny tränarlösning.
2. En ny tränarlösning.

- Jag kan tänka mig tre orsaker till det snygga avslutet från "mormor":
1. "Mormor" vill inte hänga ut TJ.
2. "Mormor" vill inte hänga ut sig själv eftersom han rekryterade TJ.
3. "Mormor" vill ha något att säga till omvärlden eftersom media vädrar doften av sensationer...

- Vad tror du, Huge?
- Ser du något annat agerande från "mormor" som framgångsrikt, Huge?

Läser om "Brynäskännaren" Kebs svar på frågorna om TJ:s del i resultaten. Han är rolig han Keb.
Han pratar om tränare som är sympatiska.
Det var Esko också. Och GP.

Låt mig formulera mig så här:
"Sympatisk" är inte det ord som står högst upp på kravprofilen för en förstetränare.
Vilket ord det är?
"Förtroendeingivande.
"Trovärdig".

Som i förtroendeingivande i rollen som ledare.
Som i trovärdig som ledare i ur och skur.

"S-ordet" kommer en bit ner i listan

Keb.

rackham: Nja, den där hårpåbröstet-teorin tror jag hör lite till det förgångna. Tillämpas fortfarande dock till en del i NHL.
Esko kunde väl också räknas in i denna kategori, men han fick ju ändå kicken. Där berodde det dock på att spelidéerna inte togs emot på rätt sätt. Är det isf på samma sätt vad gäller TJ?
Jag tror att TJ är mer besviken på en del spelare. Han kräver 100% i alla lägen och är nog mer frustrerad över att spelarna inte riktigt gör som han säger, trots att han vet att dom kan.
Hans uttalande om att "jag vet inte om jag får fram det jag vill till spelarna" tolkar jag iaf som lika mkt kritik mot spelarna som mot sig själv.

1. Om mormor genom sina uttalanden inte vill hänga ut TJ så spelar han isf ett högt spel. Tänk om TJ isf kommer tillbaka, ngt som mormor ju egentligen inte vill?
Ur askan i elden, mao...

2.Visserligen rekryterade väl mormor TJ, men hade inte några andra (spelarna) ett ord med i laget tror du?

3. Enligt din teori så vill alltså mormor ha bort TJ. Visserligen får media en riktig godbit att frossa i om mormor skulle bekräfta detta.
Kanske inget bra sätt att blidka kvällspressen.
Att i stället utåt vilja behålla TJ men inte mena detta tror jag som sagt ger en ännu värre mediastorm om det kommer ut.
Inget speciellt lyckat recept för att lugna media det heller.
Som att hälla bensin på elden för att försöka släcka densamma...

Det enda agerande från mormor som jag anser vara framgångsrikt är alltså att säga som det är. Vill man nu ha bort TJ så är det ju isf bara att hålla med denne om att det hela kanske inte var så lyckat.
Det skulle ge respekt i alla läger.

Huge:

0. Hår-på-bröstet teorin, som du kallar den, är i allra högsta grad aktiv så fort du pratar omklädningrum och hockey. Jag hoppas att jag inte gör dig besviken på den punkten :-)
It´s a macho macho world of hockey, Huge.
Esko var den yraste förstetränare Brynäs haft.
TJ är den mest orutinerade.
Det har gemensamt att de inte är förstetränare.

1. On the contrary, Huge. Att sluta blir TJ:s beslut. Att "mormor" bönat och bett om att TJ skall fortsätta blir bara giltigt vid den minimala chans som finns att TJ fortsätter sim förstetränare. "Mormor" vinnare i vilket fall som helst. Kalla det en 1 X 2-lösning av "mormor"...

2. Nej. Vad har de för koll tror du...?

3. "Mormor" vill inte ha bort TJ. Det är TJ som inte orkar vara kvar. Därför tvingas "mormor" att agera enligt följande:
a. skaffa sig tid till i första hand landslagsuppehållet
b. hitta ny tränarlösning

"Mormor" har varit med så länge i hockeyvärlden att han vet att man inte säger vad man känner och tycker i media.
Om han visar svaghet i sin roll som sportchef ("ääh, du vet, jag har ingen aaaaning om hur man rekryterar tränare egentligen, men TJ lät ju bra i alla fall... typ"), vem skall då stå upp när det blåser?

Respekt och ärlighet är bristvaror i dagens samhälle, Huge (förurom i Bomhus då).

Hår på bröstet är gångbart. Åtminstone bildligt talat (zappade förbi ett hårborttagningsprogram för MÄN på TV:n alldeles nyss.... herregud!).

Dags för "mormor" att tänka till!

rackham: Om mormor och spelarna vill ha TJ kvar återstår ju bara att försöka övertala denne att fortsätta.
Efter moget övervägande måste TJ komma fram till att det endast var det tillfälliga bakslaget mot Mora som var den utlösande faktorn.
Det tidigare knackiga spelet började stabiliseras redan mot Djurgården.
Sedan följdes detta upp med bra spel mot Luleå.
Sedan skänker vi mer eller mindre bort matchen mot Mora.
Detta blev för mkt för TJ.
Mot HV igår var ju spelet åter godkänt.
Det negativa med TJ är väl att han är orutinerad och därmed kanske har svårt med taktiska omgrupperingar under matcherna när detta behövs. Sådana saker lär man sig väl med mer rutin och jag tror att TJ:s övriga egenskaper uppväger detta faktum.
Man visste ju trots allt vad man fick när TJ anställdes.

Huge: "Man visste ju trots allt vad man fick när TJ anställdes."

En Leksing!

Huge:
En andretränare...?

rackham: En tränare som håller på Brynäs och vill allt i både vått och torrt

Om nu hela styrelsen och spelarna har förtroende till TJ,Dackell sade"inte är det Jonssons fel,det är vi spelare som har gjort fel".En fundering,varför krigar man inte till sig tre poäng mot HV,ett för tillfället "skitlag"utan endast kommer hem med en poäng.Jag är då inte imponerad av deras insats.Har inte spelarna insett att det är de som gör felen,enligt dem själva.Vem var bäst i Brynäs,Khoronen som endast har stått i en match tidigare.Nä jag börjar inse att spelarna i Brynäs räcker inte till i elitserien.

51 Roger: En dysterkvist till!!!

« · 446839