Brynäs IF

713931 inlägg · 7953 ämnen

Försäsongen 16/17

« · 1758070 Till forumet


Försäsongen 16/17
Hur ser laget ut idag? Någon som har hittat någon information?
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Här kommer laget: Felix i kassen. Första linan: Paille/Pathrik/Clark Andra: Lindblom/Jensen/Ponthus Tredje: Thorell/Blomqvist/Mannberg Fjärde: Alcén/Enterfeldt/Ölund. Backparen verkar bli: Bertilsson/Gunderson Sunken och Ersson Pudas och Kilström plus Zanetti.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Mickis: Uuuh, Zaborsky och Johnson då?
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Brynäsgubbe:
Sjödda sa ju att de hade en del småförkylningar i laget så Zabbo står kanske över pga det.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Dalrt: Jaha, måste ha missat det. Fan vad tråkigt...
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Brynäsgubbe: Som jag fattade det så är Johnsons först ut med att "vila" en match. Zaborsky är sjuk som redan nämnts.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Snyggt uppfattat av Sunken! 1-0 Brynäs!

Edit: Ska säga att det var Jensen som gjorde målet efter snygg pass från Sunken.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
1-1... Missade situationen. AIK har knappt haft något.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
1-1 efter första.

Här var det dött?
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Jensen bäst på plan i första.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Typisk försäsong med felpass och lågt tempo. Jensen ser spännande ut och har varit klart bäst i första.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Brynäsgubbe: Clark var lite nonchalant i försvarszonen. Höll inte sin gubbe. Utan gled sakta.

Någon skrev så om honom i förra matchen också? Något att jobba på.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
hahii:

Den "hånade" bradberry får upprättelse i första träningsmatchen? 😂
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Auchinleck: Ja, äntligen har vi en ny hackkyckling 😂
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
hahii: för en som inte haft tid å kolla idag. Hur går de? 😊
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Inkazar: 1-1 Inget etablerat spel av något lag. Väldigt få lägen.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Brynäsgubbe: Ganska väntat scenario i en matchpremiär. Men vem vet, vi kanske håller AIK-nivå den kommande säsongen?
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
ellis: Det är lite synd att vi alltid spelar jämnt med typ alla lag. Vi kommer säkert spela jämnt med KHK och Leksand i år också. Vad gäller den här matchen kanske vi kan klämma ut en 2-1-seger. Men detta är en öppen historia fortfarande.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
dAVydov:
Clark eller bradberry? 😃
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
29-7 i skott haha
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Brynäsgubbe: Brynäs brukar ha knepigt med AIK när helst de än möts så det är inte överraskande att de inte lyckats rycka nu heller. Vi får ta denna match för vad den är, men det är klart det skulle kännas gött med lite "bevis" redan här från laget.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Brynäs är utspelade i början på 3e.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Men långt anfall där och Brynäs får PP.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Jarå! 2-1, 16:06 i boxplay! Lindblom.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Slut. 2-1 till Brynäs. Finns mycket att jobba på!
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
JAAAAAAAA!
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
rafalski: Haha glad
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Brynäsgubbe: Tycker ändå de framför allt defensiva tendenserna såg väldigt bra ut. Vi får inte glömma att vi idag saknar 5 helgjutna spelare och att det var vår första träningskamp för säsongen. Bra! Extra plus för kedjan Lindblom-Jensen.PoW samt Paille.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Brynäsgubbe: Lindholm, Jensen, Pontus Westerholm dagens enda glädjeämne i min mening.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Pressman: Tycker även att Mark Z var bra.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Pressman: Samt defensivt ok.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Bäst enligt mig idag; Jensen, Paille, Zanetti, Sundqvist och Ölund.

Utan rangordning.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Ur mitt perspektiv på plats:

Bra genomkörare, AIK stod upp väl. Många avslut men väldigt få farliga målchanser. Backsidan ser stabil ut. Men lite uddlöst framåt. Förstakedjan sämst för dagen.

Lämnar egentligen arenan mest med en stor irritation över Kevin Clark. Hoppas innerligt att det handlar om brist på inställning i denna typ av matcher. Men om det är den här nivån han kommer hålla - då är det fullständig katastrof. Kan inte med ord beskriva hur bedrövlig han var.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
honken21: Vad gör inte Kevin Clark? Glidande utedass?
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
honken21: av det jag såg på datorn kan jag bara hålla med om Clark. Men minns att scott inte såg särskilt super ut i sina första matcher så lite tidigt än att ligga sömnlös över detta.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
SvennEG: Förtydliga gärna ??
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
honken21: Tillstår att jag inte har full koll. Är det från Schweiz eller Tyskland Clark är hämtad? Göra mycket poäng i ligorna i mellaneuropa kanske i värsta fall har övervärderats av Bengtzén? Vi får hoppas att så inte är fallet utan att Kevin Clark kommer igång och visar sig vara den målproducent vi önskar och behöver.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Oj va många som kommer såga och hylla och såga igen olika spelare denna försäsong=)
Dom är nertränade och kommer prestera väldigt olika en månad framåt.

En kan va riktigt seg idag men pigg en annan dag osv.

Det är första matchen och försäsong grabbar.

Men kul se ni brinner för Brynäs och är taggade.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
jorgens3: precis därför jag tycker man borde kunna sova gott ändå :), vad ska jag förtydliga? Att även scott såg rätt seg ut sina första träningsmatcher i klubben?
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
honken21: Intressant med omdömena om Clark. Är det ok att kommentera hans lata stil nu efter en träningsmatch? Jag gjorde ett smygande försök till samma yttrande efter svarta mot vita men fick ett helt jävla drev mot mig... Han kommer nog igång...🙄
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
SvennEG: Varför tror du jag mena just bara dig Sven?

Håller med dig.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
jorgens3: nejdå, förstod att det inte bara var mig du menade. Missförstod bara att du trodde jag också var orolig. Ber om ursäkt för det
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Powerfade:
Om inte trådarna försäsong 2016/2017, försäsongsmatcher eller träningsmatcher 2016 duger kanske du ska radera de trådarna
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Så nu är nästa match om en vecka mot Leksand. Hoppas se hela laget då.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Jag kan ju säga såhär. Lindblom ska spela i första kedjan. Sen om Clark eller Zaborsky får flytta på sig spelar mig ingen roll. Lindblom och Pathrik ska leda detta lag offensivt.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
TobiasR: Oj, detta anser du vara en självklarhet efter en träningsmatch?
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
bradberry: Visst är det Ok att idag kommentera Clarks påstått lata stil.
Jag menar, har han inte bättrat sig på den långa tid som förflutit sen plojmatchen så är det nog kört....😂
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Carl Lejonkräk:
Jag tycker Linus Ölund gjorde en väldigt pigg match! Han glöms lätt bort, men är en väldigt spännande talang.
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Tråkigt att man inte kan spela upp matchen igen i efterhand om man missade den, eller vill se/göra repriser etc. :/
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Riktigt roligt att ha varit på plats på säsongens första träningsmatch. Mina tankar efter matchen:

Tydlig klasskillnad mellan lagen i framför allt första och andra perioden. Brynäs vann skotten totalt överlägset och hade även spelmässigt övertag långa stunder. Vår sämsta del av matchen skulle jag säga var i början av tredje perioden. Där var vi inte riktigt påslagna efter pausvilan. Men efter 7-8 minuter tog vi även kommandot över den perioden och fick till slut göra ett rättvist ledningsmål. Vi vann matchen välförtjänt och skulle egentligen ha avgjort matchen redan efter 2 perioder. Skärpan i avsluten fanns inte riktigt där, men förmodligen något som kommer ju längre in på säsongen vi kommer.

Spelarna då?

Man såg redan i internmatchen att Paille definitivt inte är här för att skrapa ihop lite extra pengar innan pension. Idag blev det ännu tydligare att denna kille kommer bli att räkna med i vinter. Han har en jäkligt härlig inställning på isen och kör för fullt i varje situation. Han har även visat sig än så länge ha betydligt bättre skills än vad jag räknat med. En riktigt härlig karaktär att ha i laget helt enkelt!

GD utnämnde Jesper Jensen till matchens lirare och jag är snudd på benägen att hålla med. Än så länge känns det som att denna kille kommer bli årets fynd. Bra fart på rören och bra spelsinne. Här har verkligen Bengtzén visat prov på fingertoppskänsla.

Enligt mig var Oskar Lindblom vår bästa spelare. Magnus Ågren (fystränaren) har berömt honom mycket under försäsongen och sagt att han tagit stora kliv rent fysiskt denna sommar. Stark med pucken och bra händer. Liksom i internmatchen så måste jag säga att Lindbloms kedja var vår bästa idag. Vi ska heller inte glömma bort Ponthus Westerholm som jag också tycker ha tagit ett steg till jämfört med förra säsongen. Den här kedjan ska bli riktigt intressant att följa de kommande matcherna.

På backsidan måste jag säga att det var riktigt roligt att se Bertilsson tillbaka igen. Jag hade förväntat mig en betydligt sämre form på honom än vad han visade upp idag. Grym i egen zon (rensar bort alla spelare som han stöter på), men framför allt tycker jag hans passningsklubba är underskattad. Uppspelen fram till forwards sitter där dom ska och jag tror inte han slog ett felpass på offensiv blå heller. Får han för en gångs skull vara skadefri så blir han guld värd för oss i vinter.

Negativt under denna match var helt klart Kevin Clark. Jag vet inte vad som har hänt här egentligen, men det känns som att han inte riktigt kommer in i matchen. Jag trodde att han skulle ha betydligt lättare att acklimatisera sig till Bulans spelsystem än vad han hittills visat upp. Men vi ska absolut ha tålamod med denna kille. Han har aldrig spelat i SHL tidigare så det är förmodligen en vanesak innan allting sitter för honom. Som någon annan skrev tidigare så såg Greg Scott ännu sämre ut i de första träningsmatcherna när han var ny i SHL. Ge Clark fullt förtroende så kommer det lossna så småningom.

I övrigt känns det som att Enterfeldt inte alls har kommit upp i den nivå han hade innan skadan. Thorell är också en spelare jag vill se mer av. Han tar än så länge inte för sig riktigt. Den spelare i dom lägre kedjorna som jag imponerats av är Linus Ölund. Med tanke på den hårda konkurrensen var jag innan säsongen nästan övertygad om att han skulle komma att bli utlånad. Till skillnad från t.ex. Enterfeldt och Thorell, som också är spelare lägre ner i hierarkin, så tycker jag att Ölund verkligen tar för sig på isen. Jag blir inte förvånad om han tar en plats i fjärdekedjan när serien drar igång.

Detta inlägg blev riktigt långt, men där fick ni mina tankar efter matchen :)
Kommentera

Sv: Försäsongen 16/17
Dalrt: AIK ska lägga upp höjdpunkter imorgon sa de.
Kommentera

« · 1758070