Brynäs IF

715111 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda-Brynäs 10 februari

« · 1125646 · » Till forumet


Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Lindström: Leksand går knapast upp, de kan inte ens ta Huddinge hahah. Jag tror inte att SSKarna skakar av skräck direkt. Årets kvalserie blir en skrattis för lagen från elitserien.

"Sen tror jag en kille som skulle haft istid för länge sedan lirar!! Hehe gissa vem om ni kan!!"

Måste väl vara Henrik Thegel då i såfall.

Fråga till er experter, vilka spelare har Brynäs utlånade just nu? Sitter och spånar på vad vi skulle kunna fylla på med till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
andreasknox: Jag behöver inte förlora 1100 för att hata leksand... det gör jag gratis ;)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Fan om Leksand hade gjort sitt jobb mot Huddinge hade jag vunnit
minst 1100 kr (förmodligen än mer 2600) Ni som ev spelar kanske
fattar hur en så "given" match SVIDER så in i helvete!!
HATA LEKSAND!!! =(((
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Paddan:

Mmm... plötsligt blev jag sugen på...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Lindström: Nån som platsar i dagens lag alltså....Hmm. Tigern, Lill-strimma, L-G Nilsson, Bertil Carlbaum, Masen Karlsson, Dahlöf, Steven Hawkins, Christopher Reeve.....?????
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Lindström:

Aah, The Koork is back?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Gusten: Vi får se vem som har rätt i morron kl.19.00!!
Kommentera


Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Lindström: Konstigt, Cz säger till hemsidan att det kommer bli samma trupp.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
rackham: Äh, som ungdomen säger: Micke Wahlberg FTW!!!1
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
rackham: Neee, ingen back eller målis...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Lindström:

Pär Djoos?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Gusten: Hahah om det hade varit så väl..
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Lindström: "Sen tror jag en kille som skulle haft istid för länge sedan lirar!! Hehe gissa vem om ni kan!!"

Vafan är Brendl tillbaka???
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
rackham: Amen!!!

Inför i morron så tror ja på 3 pinnar, gneta, mygla, krossa gör vad dom vill men 3pinnar ska in!

Sen tror jag en kille som skulle haft istid för länge sedan lirar!! Hehe gissa vem om ni kan!!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Peja: "Så vitt jag vet är Brynäs målsättning med den här säsongen att gå till slutspel, så då borde väl laget och vi fans få vara besvikna om man missar slutspel?"

Självfallet.
Vem är INTE besviken om vi missar slutspel?

Men vi har väl inte missat slutspelet än?
Eller?

Härinne verkar ju de flesta redan tro det och försöken att överträffa varandra i negativa dödgrävarinlägg finner inga gränser.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
rackham: Klockren analys ang Widings tackling.
Har precis postat ett svar i Frölundas GB om samma sak och vi verkar ha uppfattat saken likadant.
Och Blomdahl är ju den verkliga fegisen i sammanhanget.
Synd att inte Carlsson fick in ett par rejäla proppar till på fanskapet, utöver de han hann dela ut innan domaren bröt.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Peja: Man måste va besviken på rätt sätt. Lär av JanT, Izah och Huge. Dom vet hur man gör.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
rackham: Även jag noterade Fredrik Petterssons extrema hopptackligar senast jag såg Frölunda live. Han hoppas ju jämnafota, helt skrattretande vad intränade hans hopptacklingar är.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Huge: Så vitt jag vet är Brynäs målsättning med den här säsongen att gå till slutspel, så då borde väl laget och vi fans få vara besvikna om man missar slutspel?

Sunt bondförnuft...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Jajjen:

Sitter och försöker se situationen där Widing skulle ha armbågstacklat DiPenta. Bilderna från highlights är inte lätta att tolka (och jag såg situationen från ett läge rakt bakom DiPenta) men nog fan ser det ut som att Dackell checkar och stör DiPenta som därför tittar ner i isen och att Widing går in med axeln mot en lågt åkande DiPenta. Det ser sedan ut som att Widing skjuter ifrån med armen när DiPenta ramlar.

Charging, ja kanske. Armbåge, njae...

Har för mig att Sandin prickade Lintner (?) på samma sätt på ungefär samma ställe på banan förra året, utan utvisning... men det var väl Davids kamp mot Goliat.

Hedmans överfall på Molin (?) bakifrån därefter är snyggt. Likaså Blomdahls strypgrepp på Carlsson.

Sedan räknar jag antalet tacklingar som flygande Fredrik inte hoppar in. Inte många... men han är ju så liten så ingen bryr sig.

Nåja, lite hetta skadar inte i ES-geggan... och så tänker jag på den där fd hockeyspelaren/poeten hos Janne J. Han har fått mer att skriva dikter om... = )
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
andreasknox: att Brynäs sidorna jag sett ligger efter ska det stå..
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Jajjen: Jag har dock mer förståelse för alla besvikna reaktioner ifjol, jämfört med reaktionerna hittills den här säsongen.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Apropå inget..Var just in på Leksands hemsida för att jag tänkte att
man kanske kunde hitta nån bra länk till deras match borta mot
Huddinge (pga man tippat på LIF) o jäklar vilka grymt bra o snabba
matchrapporter dom har där, där kan man säga att Brynäs sidor ligger
iaf dom jag har sett, ligger lååångt efter nåt liknande...Snacka om engagemang från supportrarna! (över 1000 inlägg redan om matchen...)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Jajjen: Dom som ifjol hade förväntat sig en finalplats hade jag inte ett dugg överseende med.
Av den enkla anledningen att den förväntningen var orealistisk, enligt min mening.
Att man sen snackade om chansen på en hög placering om allt klaffade, är en annan sak.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Huge: "I min bok är det logiskt att nu sitta och oja sig ifall man ända sen seriestart hade trott på SM-guld eller sämst silver."

Det bör ju betyda att du förra säsongen var ganska överseende med dom som spydde galla över laget eftersom många hade förväntat sej en finalplats. Eller hur logiskt hanterade du synpunkterna i den här GB:n då?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Jajjen: Nu försöker du lägga ord i min mun, ord jag aldrig yttrat.
Jag är inte speciellt förbannad över det läge vi nu hamnat i.
Dvs att vi trots riktigt låga förväntningar på förhand ändå har chansen till slutspel. Och det tillsammans med flera andra lag, där några av dessa knappast hade räknat med att hamna i samma sits som vi.
Kommentera


Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Peja: "Vad vill du ha sagt med det? Att man alltid ska ha låga förväntningar på Brynäs och därför aldrig bli besviken?"

Inte alls.
Det enda jag begär är vanligt sunt bondförnuft.
Dvs att man ska ha förväntningar som står i proportion till hur laget på förhand ser ut och till de realistiska målsättningar man haft.
Hur svårt kan det vara?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Huge: Så du menar att du inte är förbannad över att vi är på väg mot kvalserien? Bara för att det är väntat? Nej, jag kan inte fatta det.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
arnio: Jag tippar att vi får två nya elitserielag nästa år oavsett vilka som får kvala. Statistiskt åker ett lag ur varje år. I takt med att elitserien tappas av uppifrån kommer dom bästa allsvenska lagen närmare för varje år. (Att AS också tappar sina toppspelare har inte samma effekt eftersom dom har mindre "spets" än ES-topparna.)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Jajjen: Eftersom du så beredvilligt delar med dig av din länksamling, så bjuder jag dig på ett litet tips inför stundande hockeymatcher.

När hockeyn är på liv och död så behöver man något som gör vardagen lättare att uthärda. ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Jajjen: Alla som dissat Brynäs chanser ända sen seriestart, sitter nu och ojar sig över hur illa det ser ut.
I min bok är det logiskt att nu sitta och oja sig ifall man ända sen seriestart hade trott på SM-guld eller sämst silver.
Hur svårt var det att begripa det resonemanget?

Jag har hela tiden hävdat att det ser Ok ut, sett till förväntningarna man kan ha på det här budgetlaget.
Därför blir jag heller inte speciellt förbannad över att vi hamnat i det här läget.
Förväntar mig inte att du ska förstå den logiken heller, eftersom den för de allra flesta är stringent och solklar.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Jajjen: Mycket snack om Allsvenskan men lite snack om vilken standard den håller. Har toppen i Allsvenskan någonsin varit sämre? Brynäs kanske skulle få slita lite mot Leksand men mot AIK eller Växjö eller mot mora så skulle det bli promenadsegrar.

Nu ska det inte behöva bli så illa då vi har jättechans att komma före både Rögle och DIF i tabellen.

Fokus bör vara på slutspel eller ialla fall ingemansland.Hemmamatcherna bör innebära goda chanser till poäng.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Peja: Alla som dissat Brynäs chanser ända sen seriestart är alltså ologiska medan han som hävdat att det ser ok ut står för logiken. Förklara det den som kan.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Huge: Vad vill du ha sagt med det? Att man alltid ska ha låga förväntningar på Brynäs och därför aldrig bli besviken?

Det är väl inte konstigt att folk är upprörda över att Brynäs är ett ständigt bottenlag.

Du som verkar föga förvånad över det nuvarande läget borde väl försöka analysera varför det har blivit så här? Då kanske problemet kan lösas, istället för att man ska "acceptera" att Brynäs är cementerade i botten.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Huge: verkar helt oförberedda...

Utveckla, tack.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Jajjen: "Vem är förvånad menar du? Jag tror bara det är du av alla här som är förvånad."

Ja, du och många andra är ju skitsura och verkar helt oförberedda på att vi hamnat i det här läget.
Trots att ni trodde på detta scenario redan i höstas.
Klart som fan att jag är förvånad över bristen på logik i det resonemanget.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Jajjen: Du glömde en likhet.
Inget av lagen gör några mål!! Tråkiga 1-0, 2-1 segrar eller storstryk!
Kommentera


Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Huge: "Problemet är väl isf att man verkar vara jätteförvånade över att vi hamnat i det här läget, trots att man själva trott på det scenariot sen i höstas."

Vem är förvånad menar du? Jag tror bara det är du av alla här som är förvånad.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Jajjen: Brynäs IF funkar bra för mig!

Du vet, det gäller alltid att dosera rätt. För mycket av det goda slutar alltid med elände...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Izah: Känns som du är i otakt med tiden. Hade du vädrat dina åsikter under jubelåren med Boork, alltså när vi fick en oväntad 6:e resp. 7:e plats i serien, hade jag förstått ditt snack om pessimismen härinne. Men nu? Efter 3 kval på 6 år. Under en säsong när lagets chanser sågats av i princip alla hockeyinitierade. När laget spelar en tråkhockey som jag aldrig sett ett brynäslag göra. När dom ekonomiska förutsättningarna är sämre än nånsin.

Hur hårt man än blundar så försvinner inte verkligheten.

Jag tror bara att det handlar om att många bryr sej mycket om Brynäs. Några bryr sej lite. Och andra bryr sej inte alls.

Och, du, ganska iskallt att gå in på en brynässajt och kritisera oss som skriver här för att vi är upprörda och förbannade över Brynäs situation.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
JanT: "Om du tänker efter riktigt noggrannt så hittar du säkerligen flera saker i livet som du för det första kan påverka själv och för det andra betyder mer för dig än Brynäs IF.

Fokusera på dem och låt BIF leva sitt eget liv."

"Men, det är ingen katastrof om vi åker ner."

Kan rekommendera www.startrek.com/startrek/view/community. Tror din livsvisdom funkar bättre där.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Tycker för många snöar in på Cz:s kompetens. Lyckas han lotsa laget till en elfteplats har han gjort mer än vad som kan krävas med det spelarmaterial han har att jobba med. Blir vi tia ska han ha medalj.

Inte mycket som talar för att vi kan undvika kval. Det som kunnat rädda oss var om Markström släppte max 2 mål per match men han har helt klart en svacka lagom till avslutningen. Väl i kvalserien kan bara ett mirakel rädda oss. Till skillnad från tidigare brynäsupplagor i KS finns ingen spetskompetens som skiljer oss från dom allsvenska lagen.

Otroligt 1 är att ledningen trodde att laget skulle räcka i ES.
Otroligt 2 är att man lyckats skapa ingenting ur arenasatsningen.
Otroligt 3 är att man går ut och pratar om SM-guld inom 3-5 år samma säsong man har tidernas sämsta brynäslag med stor risk att åka ur.

SSK är ett gammalt hat- och skitlag men till min fasa upptäcker jag att vi har jävligt mycket gemensamt. Finns inga som sparkar tränare så ofta, finns aldrig några pengar, spelar- och ledarrekryteringarna är fullständigt ogenomtänkta, nyckfulla och usla, ledningen är totalt irrationell och säger ofta en sak men gör nåt helt annat. Tom. spelet på isen har vi kopierat; vi spelar mer defensivt och tråkigt än skithockeyns mästarlag SSK. För ett antal år sen presenterade SSK en "trestegsraket" där tredje året skulle innebära SM-guld. Tredje året åkte man istället ur ES.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Ingenting i spelet igår var positivt, ingenting. Trenden pekar rakt ned i kvalserien.
Offensiven och defensiven är båda som bortblåsta.
Spelarna såg igår helt uppgivna ut i sista perioden.

NCs snack om att han tycker att Brynäs gjorde en bra match och mest verkar gräma sig över missade målchanser var näst intill skrattretande, Jag skulle vilja se att han blev förbannad nån gång och gav laget den sågning som de förtjänar, det är inte läge att vara nöjd efter en förlust i dagsläget.
Förlusten igår var inte hedersam den var PINSAM.
Pinsamt var även slagsmålet på slutet, en Brynäsare fick dyngstryk och en gjorde sköldpaddan. Snacka om att vika ned sig!

Nu till lite optimism.
Brynäs med det lag som skämde ut sig igår kan spela bra hockey det har dom bevisat många gånger.
Spelchemat ser grymt bra ut med alla hemmamatcher.
Fler lag har stora problem, varken Rögle, Modo eller Dif presterar vanligtvis bättre än Brynäs och Brynäs har de bästa målvakterna.

Dagens pognos:
Kvalserien 30%
Ingenmansland: 50%
Slutspel: 20% !!!!

Slutsats: vi har fortfarande chans till slutspel så häng inte allt för mycket läpp.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
varför sätter dom inte in Rödin o co, det kan ju fan inte bli sämre.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
GävleLasse: Jag tycker att ett lag behöver ha minst två producerande kedjor. Därmed inte sagt att Brynäs behöver värva 6 nya forwards. Det finns ett flertal spelare i den nuvarande truppen som jag kan tänka mig att ha i någon av dessa två kedjor, men de behöver kompletteras med väl genomtänkta spelartyper. Det behöver inte vara stjärnspelare, men som sagt, genomtänkta värvningar som tillför de egenskaper som behövs för att komplettera de andra spelarna.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Izah: ... Och du vet inte vilka personer som sitter här inne.

Hur vet du att folk här inne inte har insyn i verksamheten?
Hur vet du att de inte skulle lyckas bättre än vissa i den nuvarande Brynäsledningen?

Och så vidare.

Hela ditt resonemang bygger på en rad olika antaganden om alla andra skribenter på hockeysnack.

Du ställer frågan: "Varför kan man inte glädjas åt framgångar och irriteras över förluster på ett sunt sätt. Det har verkligen i vissa fall gått för långt, känns som någon masspsykos och tycker man inte på samma sätt, ja, då kan man lika gärna hänga sig i närmaste isahll."

Vem är du att avgöra vad som är "sunt"? Det är väl upp till var och en.

Det är ju du, och inte de som klagar, som berättar hur man ska tycka och agera...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Gusten: Glöm inte att man inte vet vad man får.........
Kommentera

« · 1125646 · »