Gurra88: Sebastian Lauritzen är en offensiv spelartyp rakt igenom. Att ge honom en defensiv roll vore helknasigt tycker jag.
Dackell och Hansen är skickliga defensiva spelare som absolut kan användas i sådana roller, men Lauritzen?
Svartgulröd: Ja men allvarligt, ska vi skola om Lauritzen till denfensivt inriktad forward, han som är och har varit offensivt lagd hela sin karriär och sjävklart vill spela offensivt också.
Allt för att han inte har varit inne på något baklängesmål ännu?
Redigerad kommentar
Gurra88:
Jag tycker att Cz ska prova något åt det här hållet:
Rödin-Järnkrok-Somervuori
Lauritzen-Nordquist-Kahnberg
Sandin-Granström-Wännström/Larsson
Dackell-Hansen-Silfverberg
Gurra88: Nej jag tycker inte att det är vansinne att spela Lauritzen i en offensiv kedja eftersom att han är en offensiv spelare..
Jag tänker två offensivt producerande kedjor, en powerkedja med fysiskt spel som kan trötta ut motståndarna och brunka in lite mål sedan en defensivt inriktad kedja.
Enligt mig passar Silfverberg bättre i en defensiv kedja än vad Lauritzen gör. Silfver är ju en tvåvägsspelare och är skicklig både offensivt och defensivt. Lauritzen är en utpräglad offensiv spelare så jag tycker inte alls att han passar i en defensiv kedja, som sagt.
Redigerad kommentar
Vuollerim: Jag håller med om att det är dåligt. Jag förväntade mig att de skulle spola en bred "korridor" åtminstone, det tar ju ingen lång tid alls.
Läste nyss detta i aftonblaskan också..
Redigerad kommentar
Det händer nog väldigt många gånger att tränare bittert ångrar ett beslut de gjort under en match. Detta kan vara allt från en taktik till att spela en spelare extra mycket eller väldigt lite. Det kan vara precis såna saker som du påpekar vara rätt för att det var ett val som tränaren gjort. Med andra ord så vet vi ju inte om det var ett beslut som N.C ångrar bittert som du sitter och försvarar och anser att han gjort rätt.
Det är ju intressant att han har gjort en ganska rejäl blåkopia på Hardy Nilssons hockeytänk den här säsongen. I min värld så är det just hockeyfilosofin som gör en tränare till en bra tränare. Exempelvis Sandlin som körde sin "sossehockey", eller Boorks traphockey, eller 1-3-1 som man kallar den här i sverige med DIF. I slutändan så handlar det om förmågan att optimera lagbygget utifrån de resurser man har till förfogande. N.C har inget eget tänk och det känns lite som att han blandar och ger samtidigt som att han målar in sig i hörn genom att inte sära på vissa spelare.