1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736606 inlägg · 7967 ämnen

Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
sylf: hur många är det som kollar på matchen

Clubsport: Bra start.utv efter 10 fucking sekunder!

Gusten: Vimmelborg sätter nivån direkt.

Boorken måste ha komplex för nånting i och med att han ständigt måste peta etablerade bra spelare för att bevisa sin manlighet...

Peja: 35 år är väl ingen ålder, se på Kung Ove :)

Gusten: Han är center i Sylfs favvolag Stockolmsnipers.

Gusten: Han som dragit ut Dumbo öronen på Wayne Rooney:-)

sylf: Messier har jag hört talas om..men vem fan är den där Steven Retard du pratar om? ;)

Malmström transporterar mycket puck, men jag tror inte det beror på att han är en diva. Snarare att han dels har den rollen och dels inte har något spelsinne i Foppa-klass.

Gusten, 7-8 säsonger är väl kanske lite överdrivet men visst är Malmström en duktig elitseriespelare.

Gusten: Jag bollar din önskan vidare till BT's tifo-grupp

GävleLasse: Jag kan bara hålla med. Det känns på något sätt fel att bänka en spelare som alltid ger 100% och sliter som ett djur.
Malmström är en av få spelare som sällan faller ner i djupa svackor under en säsong och frågan är om inte en femma med Malmen, Ove och bäckis skulle leverera mer än dagens bäckisformation.
Om Boork ska envisas med att spela bästa laget kan väl lika gärna Månsson sitta på sidan i dagens match. Sist mot Mora hade han ju inte många rätt. Sen kan man ju fundera på vad Karlsson och Salmonsson har gjort som är så övertygande...

Gusten: Seså seså,det är ju inte direkt Mark Messier eller Steven Gerrard vi snackar om:-)

GävleLasse: Klockrent!
OM det nu är så att det är pga att han inte passar pucken så mycket som Boork tycker så är det väl för helvete en tränares skyldighet och ansvar att få spelaren att börja göra det.
Har svårt att tro att det gått till så här:

Boork: "Du måste börja passa dina medspelare lite oftare"
Malmen: "Nej, VILL INTE"

Om man sen ska tro Malmen i en intervju här om dagen så är det ju tamejfan sjukt. Enligt honom så har ju inte ens Boork tagit han åt sidan och förklarat VARFÖR han inte "platsar". Det är ju pinsamt i så fall.

Nej jag tror inte att det har sportsliga grunder, det är nog nåt helt annat.
Synd, Malmen hade vi haft nytta av i 7-8 säsonger till...Boork pyser väl iväg till Bajen nästa säsong ändå.

Släng upp en banderoll i LA nästa match där vi stöttar Malmen så att han kanske "står ut" denna säsong och mot alla odds ändå stannar i framtiden.

Har webbnissarna gått och dött eftersom dom kör en slinga med en massa jumbojumbo på.

Mickis: Jag tycker snarare att Salmonsson skall flytta på sig.

Jag vill ha tillbaka kedjan från försäsongen med Malmen, Karlsson och Hermansson

GävleLasse: Jag tror att alla har samma förutsättningar. Tränare har en förmåga att låta en spelare som det går tungt för, spela en match för mycket. Vi på sidan vill gärna bänka direkt. Personligen tycker jag att Malmström ska vara med, på Hermanssons bekostnad.

bradberry: Det är ju hypoteser! Vi har ju ingen aning om hur det hade gått förra året om Miettinen och Walle hade varit kvar? Vi kanske hade spelat KS,vi kanske hade gått till semi.

GävleLasse: Håller med dig!

Det konstiga är att hur jävla rätt vi än tycker oss ha nu så kommer Boorkmeister ändå få rätt i långa loppet. På nått märkligt vis..... ;-)

Mickis: Ok att Malmen åker runt med pucken och stirrar i isen.Men Salmonsson,Herman och i viss mån Sebban,dom har ju knappt rört pucken! Dom unga spelarna har inte alls visat framfötterna på det sätt som man hoppats på,därför tycker jag att petningen av Malmen ter sig lite konstig.

Mickis: Att han "vägrar" att passa pucken kan ju lika gärna bero på att de han spelat med inte åkt i position utan gömt sig och gjort passningarna för svåra.

Visst har han en egen spelstil Malmen, men publiken har ju inte jublat mindre för det när han håller pucken i offensiv zon. OK, han har inte gjort några poäng men med tanke på det lilla förtroende han fått i PP så kanske det inte är så konstigt. Om vi gör en jämförelse med Lind tex som har mäktat med hela ETT assist på 7 matcher där han deltagit i större delen av powerplayen så faller saker och ting i en annan dager. Men Lind är ju bra defensivt kan man tycka. Men Vad är bäst defensivt egentligen?

Att behålla pucken i sitt egna lags ägo i offensiv zon eller smart spel i mitt och den egna zonen när motståndarna har pucken. Nu tror inte jag att Malmen skulle göra jobbet bättre än Lind men det är ändå rätt intressant med tanke på att olika spelare verkar ha olika förutsättningar att ta en plats. Brynäs J20 stortorskade idag och jag är säker på att de saknar Alcén. Vad hade varit bäst? Ha Alcén i J20 laget nu när det går tungt för dem eller låta honom göra 3-4 byten per match i A-laget och låta en kontrakterad spelare som tränar hårt men har det tungt just nu sitta på läktaren.

Nej Boork har stirrat sig blind och envisas med att köra Hermansson tillsammans med Bäckis och Månsson. Därför bröt han den mest framgångsrika formationen på försäsongen (Malmen, Karlsson och Hermansson)

Han har många spelare att bygga med men envisas med att måla in sig i hörn på grund av att han promt vägrar flytta på vissa spelare. Har alla i laget samma förutsättningar som han vill göra gällande?

Bissett19: Matcherna jag har sett med Malmström i år så vägrar han att passa pucken. Åker runt runt tills han blir av med den. Tror inte Boork gillar det.

Hyffsad konkurrens em platserna och snart kommer Bicek. Det är precis så här det ska vara, det gäller bara att spelarna klarar att ta en petning och inte bryter ihop utan sporras.

Skit i detta nu och heja fram då som är på isen.

sylf: Säg bye till Malmen, nu satsar vi på Alcen i stället. Kul om en junis matchas in.
Heja Brynäs.

65selander: Nu har swehockey lagt upp laguppställningarna för dagens match.

Backpar: Hulken-D.J
Sunken-Angell
Sjödin-Nolander

Kedjor: Danielsson-Lind-Dackell
Hermansson-Bäckis-Månsson
Molin-Hansen-Almtorp
Spets-karlsson-Salmonsson

Extra:Cassel,Alcén

Malmström fick alltså följa med till Göteborg o sen få beskedet att han får sitta på läktarn,hygglo Boork:((

65selander: Malmström på läktaren igen!!!!!

Bissett19: Kan ju säga dig att jag var där när dom vann med 6-3 :-)

Har tyvärr skrivit fel datum (se länk)

Bissett19: I Göteborg skall tilläggas.....

65selander: Då svarar jag med alla matcher mot Frölunda sen 2000,inte många segrar;)

16.03.2006 Frölun - Brynäs 4 - 1
12.03.2006 Frölun - Brynäs 2 - 1
06.02.2006 Frölun - Brynäs 1 - 3
27.10.2005 Frölun - Brynäs 3 - 1
01.02.2005 Frölun - Brynäs 6 - 0
04.11.2004 Frölun - Brynäs 3 - 1
11.11.2003 Frölun - Brynäs 4 - 0
18.10.2003 Frölun - Brynäs 6 - 2
23.01.2003 Frölun - Brynäs 6 - 1
10.01.2002 Frölun - Brynäs 5 - 4 ot
01.10.2002 Frölun - Brynäs 2 - 1
13.10.2001 Frölun - Brynäs 5 - 0
26.11.2000 Frölun - Brynäs 3 - 6
21.09.2000 Frölun - Brynäs 2 - 4
03.02.2000 Frölun - Brynäs 1 - 2

88Lindkvist: Äh man måste hålla koll på historien så att den inte upprepar sig :-)

65selander: ska vi inte kolla på sånt som HAR hänt ;) de är nutid och sånt där ska man inte bry sig i!

Bissett19: Här är iaf dom 5 senaste matcherna inkl kvartsfinalerna. En vinst iaf ;-)

2006-03-16Frölunda-Brynäs4-1
2006-03-14Brynäs-Frölunda3-6
2006-03-12Frölunda-Brynäs2-1
2006-03-10Brynäs-Frölunda1-4
2006-02-06Frölunda-Brynäs1-3

Bissett19: Vi skulle bli inspärrade när vi passerade Beckomberga,för övrigt ett slagskott ifrån Selanders hem.Hmmm.

Hong Kong: Utan hjul och stavar!!

sylf: Jag lånar Selanders rullator.

Hong Kong: Jäkla snålåkare!

sylf: jag sluter upp på rullskidor bakefter.

arnio: Nä dommmarna!

prosten: Då pyser jag ur luften och snor sadel och styre så det blir lite jämt!

sylf: Då cyklar jag bakom o hejar på!

prosten: Apropå de randiga.
Dagens domare:

HD: Marcus Vimmelborg, Ljungby
LM: Conny Ekenberg, Ängelholm
LM: Johan Sjödahl, Göteborg

prosten: Dommarna??

prosten: Blire 11-2 till Brynäs idag så skall jag gå till Göteborg med hunden,lagom framme till nästa möte i februari,och gratulera dom.

sylf: Ut me hunden bonnläpp - 11-2 till de randiga idag!

65selander: 4-2 till Brynäs? Du måste ha runt 47 graders feber!

Vi vinner. Känner mig mycket optimistisk inför dagens match.

En negativ trend är inte vänd förren efter 2 matcher med poäng.
Däremot så har ett flestel förlustsviter brytits mot Brynäs, men de bryts mot andra lag också.

sylf: Rulla runt och somna om. 4-2 till Brynäs.

Drömde förresten att Brynäs vann avgörande matchen mot FBK också i semin. Brynäs gjorde 2 mål på dom sista 20sek. Hur jag skall tyda drömmen vet jag inte eftersom matchen spelades på Vemdalens uterink vid skolan. Och nu har jag feber och tokförkyld igen.

Fast ett par "Schlenkerla Rauchbier" och någon Hoegaarden vid 1500 skall nog locka demonerna ur kroppen. 

Huge: Men jag är vaken:-) Sillstryparna tar sin första seger idag mot ett Brynäs som sitter kvar på bussen/planet/cykeln/rullatorn. 5-2 blire!

Huge: Klart det är så,Frölunda tar sin första trepoängare mot ett dippande Brynäs i eftermiddag,
Kvalserien her we come:))

Mickis: "Snart så måste det komma någon och säga: "formsvaga lag har en förmåga att vända sin dåliga trend mot brynäs"

Denne "någon" har nog inte vaknat än... (Tony) :-)

Mickis: tja det beror ju på. Spelas matchen hemma eller borta, hur har Brynäs spelat den sista tiden innan matchen i fråga spelas.

Ser man tillbaka bara några år så har ju inte Brynäs vunnit många matcher på raken, förra säsongen undantaget. Det är alltså TVÅ lag med dåliga trender som spelat och det tycker jag avdramatiserar argumentet med att lag vänder dåliga trender mot Brynäs...

« · 762283 · »