Brynäs IF

713258 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober

« · 763160 · » Till forumet


Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
wap.hockeysnack.com
mok: Men ni har kosing, värvar bra spelare. Men jag säger bara om Salo kommer igen så fryser helvetet till is. Nu är det inte bara ni som hackar. LHC, HV har grus i maskineriet. Har man en fårskalle som Jämtin i laget som nästan sitter ute mer än 60 min. Grattis. Det är långt kvar och norrlagena leker av sig rommen ännu. Några som impar är DIF inte bara för segern idag. Vände 1-3 läge mot HV o s v...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Bissett19: Korrekt antagande av mej måste då oxå vara att du har cyklopet på dej!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
88Lindkvist: Lavins o Bicek debuterar 17 Oktober hemma mot Skellefteå.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
65selander: när kommer lavins hit? de är väll nu i oktober?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
mok: "Så du menar Winnerborg bara tog dom utvisningarna ur luften och att dom inte var befogade?"

Korrekt antagande av dej.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
65selander: Visst fanken var det lättare förra året men redan då trodde man Frölunda skulle få det tungt men det löste dom nu är det upp till bevis. 2-1 målet var rätt mysko men jag får ju säga jag e nöjd med 2-2 Visst skapade VF en del men mycket av det ganska uddlöst det sista saknas ännu. LIte självförtroende och arbetsro på spelarna så blire nog bra. Trevligt iaf att backspelet blir stabilare o stabilare sen e det bara att jobba framåt.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Bissett19: Så du menar Winnerborg bara tog dom utvisningarna ur luften och att dom inte var befogade? Winnerborgs fel att ni inte har rätt antal spelare på isen med? Cyklopet på idag eller?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
wap.hockeysnack.com
mok: Det var lättare förra året :-)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
wap.hockeysnack.com
mok: alla utv kanske. Appropå så var väl Brynäs mer värda att vinna med tanke på erat tur må vid 2-1. Eller
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
mok: Sju raka Brynäsutvisningar säger väl det mesta.

56.38 2 min Brynäs 33. KARLSSON, Sebastian TRIP
54.07 2 min Brynäs 23. DANIELSSON, Björn HI-ST
49.04 2 min Brynäs 28. CASSELSTÅHL, Daniel HOOK
43.15 2 min Brynäs T. Team Brynäs TOO-M
41.17 2 min Brynäs 12. DACKELL, Andreas P-OUT
29.59 2 min Brynäs 22. SUNDQVIST, Jörgen HOLD
21.12 2 min Brynäs 5. HULKKONEN, Antti HOOK
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Bissett19: Frölundas slarv var mer bidragande än Månssons prestation även om den ju vart helt ok. Sen får du gärna svara denna gången på varför vi skall tacka Winnerborg fär poängen???
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Vilket skitmål Frölunda fick vid 2-1...och vad gör Danne Johansson? Ibland är han så lam att man baxnar; ifattåkt, undantryckt och bortgjord...
Visst är 1 pinne bättre än noll, men... det känns som att Bäckis är halva Brynäs just nu. Varför har vi så svårt att utnyttja vårt spelövertag och omsätta chanser till MÅL!?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
mok: Du glömde Månsons snygga prestation,men tacka Vimmelborg till poängen,dem behöver ni!!!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
65selander: 2 juniorer som "gjorde bort sej" vid detta mål. Först tappar AHnelöv skäret o vimsar bort sej sen täcker Gistedt av vid ena stolpen fast kommer för långt bort och hinner ej helt tillbaka runt.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober

Dream Team: Äh du ljuger :-))

ca 70 skott är ju hyfsat på en match (33-37) där vi hade 7-2 i OT.

Fast på 70 skott så borde ju fler än 4st ha hamnat i mål. ;-)

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
65selander: Vänsterbacken i Frölunda faller ju lämpligt nog i isen så att Brynäsforwarden får fri väg att trampa runt mål. Det i kombination med att Gistedt fryser fast onormalt länge vid första stolpen är ju det som gör målet möjligt.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober

GävleLasse: 2-1 målet som manser det nu är ren röta men alla mål räknas.

Däremot vid 2-2 så ser det ut som någon har en StarTrec pistol och fryser motståndarna. Gisted som förövrigt har spelat bra ser ut som en stillbild.

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Bissett19:
Ignorera tallefjants trollet så brukar dom själv dö och försvinna .. men annars är det bara buss på han om du känner för det
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
BFG: Tack !!!!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
65selander: Som det känns så klantade vi bort segern tidigare under matchen som du skrier. Men detta är ju inget nytt och det blev som vanligt. Brynäs backade hem och spelade på resultatet.

Kul att Månsson fick göra ett mål, ett viktigt mål. Detta kan vara värdefullt.

Sista perioden så klantar vi själva bort matchen genom att dra på oss en massa onödiga utvisningar.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Bissett19: Skulle tro att det är Hulken.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Springsteen: Hahahaha...Vilken patetiskt liten kille du är...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
GävleLasse: Det var alltså Hulken?en härlig propp,mer sånt.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober

GävleLasse: 2-1 målet sänkte en totalt men som alltid annars så är man av klent virke ;-)

Fast vi skulle ha dödat matchen mycket tidigare...

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Springsteen: Hörru din mupp dra till Ekvatorialguinea eller nåt!!!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
WarhawK:

Det var Hulken som utövade förbud mot Rynofordon...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Huge: Malmström har varit jämn under några säsnger i Brynäs nu. han snittar 20 poäng per säsong och det tycker jag ligger väl till grund för att ta en plats i Brynäs.

Till en början var jag besviken att vi tappar två pinnar men sen satte jag mig i Frölundas situation. Några minuter kvar med 2-1 ledning och PP och sedan tappa matchen i detsamma...De två missade poängen hade nog behövts mer i frölunda än i Brynäs.

Hulken sänkte Ryno, fan det hade man velat se Live... ;)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober

Springsteen: Självklart är vi ett skitlag men doch så klar vi oss år efter år.

Varför är du Brynäs hatare?

Om du skall vara Brynäshatare så borde du åtminstone vara Modoit eller Luleit eftersom det är dom två lagen vi har jävlats mest med i moderntid.

Så jag tippar att du är en timjåit eller som lyssnar för mycket på vad dom som har åldern inne. Forza Tunadal

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Bissett19:
webradio killarna plussade ju Sunken och Hulken för smällde på så borde vara nån av dom då kanske
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Huge: Ja, vem vet. Hade Malmström spelat idag kanske vi hade fått tre poäng? Att Boorken skulle bänka Månsson grundade jag på förra matchen mot Mora och inte dagens match eller matchen mot Färjestad på måndag som inte spelats ännu. Jag ska återkomma efter matchen på måndag och berätta för dig vilka som skulle ha suttit på bänken. Förresten så visas måndagsmatchen på tv så du själv kan se matchen. Det måste kännas skönt att för en gångs skull kunna grunda sina synpunkter utifrån verkligheten och inte efter skottstatistiken på text-tv......eller hur?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Springsteen: Och med er är det raka motsatsen eller?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
65selander: Nu ligger matchbilderna ut på Hockeyligan,en liten kort reflektion.
Frölundas 2-1 ser jävligt billigt o tursamt ut.
Månssons 2-2 är riktigt snyggt,där han rundar Gistedt o lägger in den köksvägen.
Kan nån se vem som proppar en Frölundaback i andra perioden,är det Sunken?klockren tackling iaf.

Se länk.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
65selander: bif ska vara glada för en poäng ! Dom är trots allt ett
lag för dom nedre regionerna .............
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober

Huge: Vi började tappa i 2:a sedan i 3:e så var et i stort sett bara FHC. Vi hade BP på BP. Det stora suget var när dom gjorde 1-1 och fick ta ledningen på 7 sek!! Det var ett riktigt klantigt, liksom när man är för många spealre på plan. Enl radion så skulle dom haft en till strax efter den 1:a men han blundade då.

Tycker att vi tog en poäng ändå med tanke på att jag gav upp vid 2-1

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Rubrik i GD: "Brynäs tog poäng i Göteborg"


Vete fan om jag är böjd att hålla med.
Känns mer som att vi tappade poäng, om man ser till matchen i helhet.
Å andra sidan: vem hade tackat nej till 1 pinne innan match, om erbjudandet hade kommit?
Troligtvis inte så många...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Bissett19: Sätt Bicek med Bäckis o Månsson så har du en duo som kommer att leva på Bäckis passningar
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
65selander: Helt klart,o vårat PP måste ju förbättras,frågan är ju när den skäggige snubben i båset ska inse att det kanske behövs nya PP-uppställningar?
Det som oroar oxå är ju målskyttet,vi snittar ju inte ens tre puckar, o det kommer ju inte hålla i längden.Det är tur att försvarspelet o Kristan spelar stabilt bakåt.
Den här matchen skulle grabbarna ha stängt i andra perioden med dem chanserna vi hade då enligt webbisarna.Det vi behöver är en sniper,hoppas Bicek kan stänka dit lite puckar när han anländer.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
RavenLord: "Men att domarna har för vana att påverka matcherna nå enormt och även avgöra tycker jag iaf"

Jag utgår från att du är lika upprörd när domaren har påverkat matcherna på ett sätt som gjort att vi själva vunnit...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Bissett19: Seger idag och vi hade varit tvåa men som jag tidigare har skrivit så känns detta som en liten seger ändå. Men vi får f-n inte dras på oss så många BP, det håller inte i längden.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Bissett19: Typiskt. Nu börjar vi falla som ett blysänke i tabellen...
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
munkas: "Om Boork ska envisas med att spela bästa laget kan väl lika gärna Månsson sitta på sidan i dagens match. Sist mot Mora hade han ju inte många rätt"

Ja, det låter ju djävligt långsiktigt och bra. Vem var det dessutom som räddade 1 pinne idag?
Malmström hänger just nu på gärsgår´n, sas. Han ligger för dagen nånstans mittemellan att platsa och att inte platsa. Inga märkvärdigheter, om det nu inte är så att det har skurit sig mellan honom och Boork. Vilket jag har svårt för att tro.

"Det känns på något sätt fel att bänka en spelare som alltid ger 100% och sliter som ett djur. "

Lustigt.
När ex Spets alltid ger 100% och sliter som ett djur. då tycker man däremot att HAN inte platsar.
Konsekvens?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
65selander: tabellen ser hyfsad ut för våran del.


S V O F VÖ GM IM P
1 Timrå 8 6 1 1 1 21- 11 20
2 Färjesta 7 4 3 0 0 26- 21 15
3 Modo 8 4 2 2 1 23- 22 15
4 Luleå 8 4 1 3 1 25- 21 14
5 Brynäs 8 3 3 2 1 20- 14 13
6 Mora 8 4 1 3 0 25- 23 13
7 Djurgård 8 3 2 3 0 27- 22 11
8 Skelleft 9 3 1 5 0 28- 35 10
9 HV 71 7 2 2 3 0 20- 22 8
10 Frölunda 9 1 4 4 0 24- 32 7
11 Linköpin 6 2 0 4 0 15- 17 6
12 Malmö 8 0 2 6 0 12- 26 2
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober

Dream Team: Fy f-n för webbradion iaf. Bättre med TV då ser man ju skiten, här är man utelämnad åt två st som kan referera som dom vill.

Överlag så tycker jag att alla jag har hört har blivit mindre enögda. Luleås höll nästan mer på Brynäs :-))

Fy f-n vicken pärs... Tack Bäckis att du inte är ett ego

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
65selander: Jag är rätt säker på att Lasse redan greppat det, Patrik, även om det kanske inte såg ut så i inlägget nyss ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
GävleLasse: Lasse DreamTeam är en TIKARE och ingår bland mina få allierade som är TIKARE :-)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Dream Team: Vi vann den sista seriematchen i Scandinavium förra säsongen. Ni har alltså inte slagit oss i full tid under grundserien på ett tag nu... Ja, jag har förträngt slutspelet ;)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Dream Team: 06.02.2006 Frölun - Brynäs 1 - 3
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Bissett19: Tack för svaret!
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
65selander: Oj, är det tvärtom så att vi ser början på en ny trend här där ni vägrar förlora.. ;-)

När vann ni senast i Scandinavium?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs, lördag 7 oktober
Rosa-73: Lycka till. En annan nobbade en biljett på Östra men är man dum så är man dum
Kommentera

« · 763160 · »