Brynäs IF

705156 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07

930321 · » Till forumet


Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
mattiaskarlgren: Wennerholm måste ju passa på nu när vi ligger i botten för han kommer inte skriva en mm om det vänder å går bra framöver.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Bissett19:

Vi har viktiga matcher efter det.......
2007-10-27  Brynäs IF - Mora IK
2007-10-30   Djurgårdens IF - Brynäs IF
2007-11-01  Brynäs IF - Skellefteå AIK

Hemmamatcherna finns det en chans på trots vi är sämsta hemmalaget i serien. DIF borta brukar alltid vara jobbigt och blir det nog också på tisdag.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Bissett19: Läste precis krönikan och blir nästan förbannad.. Det roliga är att Nollan Wennerholm hela tiden ska vara på att hacka på brynäas.. varje inte hacka på varje lag där målskyttarna inte funkar.. tex FBKs Nordström.. OJ 2+1 på 6 matcher.. STORT!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Mannen; dubbelnollan; som är så svensk att han tom har prickar på tröjnumret: Bra gjort att man fick stopp på raset efter 21.50. Annars hade matchen slutat 13,74047899–0; vilket skulle varit litet mer än det tidigare rekordet 12–1!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
GävleLasse: Lider med er o känner igen mycket i Brynäs från Frölunda under starten förra säsongen. Man såg inte möjligheterna utan bara problemen. Bara jobba hårt så kommer ni säkerligen trampa igång laget igen. Såg dock bra rörigt ut igår speciellt i första periodens en efter 5-0 slutade tyvärr Frölunda spela. men att Brynäs inte lyckades få in ett mål eller två i andra är för mej ett under. Så många öppna lägen som fanns men antingen så stod ri ivägen eller så sköts det över eller utanför. Så är det dock för ett lag i motgång.
Kommentera


Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Fet-Ecke:

Timrå är säkert rejält revanchsuget imorrn så jag räknar inte några poäng imorrn,skulle det bli nåt är det bara en ren bonus.

Vi har viktiga matcher efter det.......
2007-10-27  Brynäs IF - Mora IK
2007-10-30   Djurgårdens IF - Brynäs IF
2007-11-01  Brynäs IF - Skellefteå AIK
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Bissett19: Tror inte någon hade förväntat sig en "vändning" mot VF borta för er. Däremot tror jag att det vänder för er på torsdag mot TIK.
TIK-spelarna verkar spela med huvudet under armen!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
GävleLasse:

Är inte förvånad direkt,han har har varit härinne o lekt dålig vinnare förut.......

Annars är det en blytung Onsdag.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
FreddanVF: "Lite skoj får man ha... det är ju bara en lek. haha"

Det hörde man inget av förra säsongen.

typiskt omogen snorunge...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Kan Brynäs visa krigarhjärta ? Eller ska vi leka lirarnas lag länge till ?

På med blåstället en jävla gång för alla...

Sätt siktet på 9-10-platsen, gneta,jobba,muta,fuska fram poäng...Få jobbet gjort.

Vet inte..så känner jag just nu.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
FreddanVF: Lycka till med etableringen i ES. Puss o kram/ Go natt
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
AVGÅ: Vad jag tycker om Brynäs kanske märks. Nu ska jag drömma söta drömmar om matchen och riktigt njuuuuuta.

Lycka till med resten av säsongen. Gonatt
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
FreddanVF: 2, lika många som ni (men det visste du.) Och, näe ingen tyckte synd om VF i fjol. Men det bottnar i att ingen tyckte nånting om VF i fjol - heller. Det är bara ni sillstrypare som tycker nåt om VF, vi andra skiter i VF.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Portello: Jag skrev 10-2... sen började snacket om gulden. Får ju svara vettu.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Huge: Var väl änna på tiden ordningen återställdes? Vi hade ju en fin svit mot er innan den bröts. Hur många matcher var det vi hade? Snackades om 200... Nåja. Nu bygger vi på en ny.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
FreddanVF: Klart det går ut på att vinna.Var ju inte det jag vände mig emot.
Var snarare fatumet att skriver som du gör.

Finns bara en sak som är värre än en dålig förlorare, och det är en dålig vinnare.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Portello: Ja, den där sillstryparn har inget hyfs öht.
En dålig förlorare kan jag möjligtvis acceptera, men en dålig vinnare?
Nä, det är nog värre...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Portello: Det är väl ändå det som spelet går ut på? Att vinna. Hur många tyckte synd om Frölunda ifjol?? ;)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Huge: Hur många guld har Brynäs sedan 1993 typ....
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
FreddanVF: Är det inte läge att visa lite ödmjukhet? Tycker det är dålig stil att gå in i andra lags gb:s och "sparka på de som redan ligger".
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
AVGÅ: Sportsligt växer klubben när man är lika bra och proffsig på alla nivåer. Frölunda är väl bland dom få lagen i sverige som satsar helseriöst på sina J20 och J18 lag. Och båda ligger i topp på nationell nivå. Och Frölunda gör ju en mycket bättre säsong ifjol. Och Frölunda lätt med i toppen av lagen som växt och varit bra på 2000 talet.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
FreddanVF: "Apropå etablerade i ES. Frölunda är väl det laget som har i särklass mest folk på sina matcher, Det lag som gör en stadig vinst varje säsong och bara växer och växer ekonomiskt och sportsligt."

Och ändå inte ens en handfull guld.


Waldorf - räknar alla guld...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
FreddanVF: Och vem är det som avgör om ni växer sportsligt? Du? Bara intresserad, för då kanske man skulle kunna få ut ett diagram att analysera.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
JanT: Precis. Och det var ingen alls som tyckte det var gött att Frölunda låg där dom låg? Tror säkert många där ute i landet tyckte det var jättekul.

AVGÅ: Apropå etablerade i ES. Frölunda är väl det laget som har i särklass mest folk på sina matcher, Det lag som gör en stadig vinst varje säsong och bara växer och växer ekonomiskt och sportsligt. Vart är ditt Brynäs på väg? Jo ner till Rögle, Almtune och Borås HC. Så sitt du där och räkna dina guld.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
FreddanVF: Nä det var ju omoget av mig. Vi säger så här i stället:

VF 3 - Gävle GIK 1

Så, känns det bättre?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
FreddanVF:

Vi har ungefär lika roligt som du hade vid den här tiden i fjol, bäste bror.

Glöm ej bort att ditt kära VF var en hårsman från KS.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Räknar du upp alla Brynäs guld från stenåldern nu? Nu är du verkligen desperat.

Tränarna hade verkligen lärt sig att det lönar sig att byta målvakt också. Han förbättrade väl sig med 6 sekunder eller nåt sånt, Korhonen?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
FreddanVF: Brynäs 12 - VF 3

Sug på den och kom tillbaka när ni etablerat er i elitserien!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
FreddanVF: Tina! Freddan är dum mot oss.....bhuu bhuu snyft...
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Lite skoj får man ha... det är ju bara en lek. haha
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
FreddanVF:
Vi ganska medvetna om dom resultaten så kryp tillbaka under din sten nu
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Frölunda-Brynäs 10-2
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
JanT: Du har hajat vad det handlar om. Skönt att veta att man inte är ensam i sina analyser.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Clarence: Har ofta kritiserat din milt sagt negativa hållning, men efter att sanningen bakom Boorks avgång nu så sakteliga kryper fram har jag förlorat all respekt för de ledande spelarna i föreningen.

Varningslampan började redan blinka i våras i samband med "Tommy-Tina affären". Hur i h-e tänker ledningen i egentligen? Vi är tillbaka på ruta ett med spelarmaffian i förarsätet....

Undviker vi KS i år blir jag mycket överraskad!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
VBgr: Kan man inte begära "timeout" gentemot media? Det skulle vara rätt skönt att slippa se alla dessa rubriker:

"Nytt fiasko för Brynäs"
"Brynäs chanslöst mot Frölunda"

Jo tack, jag såg matchen själv, ni behöver inte gnugga skiten i nyllet på mig.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
GävleLasse: Enligt mig vilar det ett j-a ansvar för den uppkomna situationen på våra nya "3-e tränare" dvs firma Sjödin/Dackell/Lind/Molin.

Dessa herrar skall gå i bräschen och inte gråta ut i medierna!!

Östblom?? Vad f-n hjälper det att spika dit en 2"x2"-regel när hela bjälklaget är upprôtet.

Enligt mig återstår bara att riva ned hela skiten och bygga om från grunden med de lovande och hårt arbetande spelare som faktiskt finns i klubben. Samma spelare som Boork försökte spela in med en nya taktiken.

Återigen; Rensa ut alla överbetalda primadonnor med Tommy-Tina i spetsen och ta ett par säsonger i AS om så behövs!
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Känns trösterikt att veta att man inte är ensam med "tungt" hjärta sådana här kvällar. Tror jag kryper ner i "slafén" o frugan får bearbeta mitt tunga......))
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Clarence: Bäste bror, jag har mina aningar men är inte alls säker. Upp med korten på bordet! Vilka tror du är förrädarna?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
AVGÅ: Timrå och Mora är sex säkra poäng, sanna minna ord...

Nej nu skall jag återgå till verkligheten och gråta mig till sömns
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Peja: Yeah right, ungefär som att Östblom skulle kunna bestämma om någon ska med på match eller inte.

Ha ha ha ha, än är inte den sista idioten född.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Curre: Sanningen är ju att herr Sundlöv inte fått till en enda riktig fullträff i sitt värvande. Det känns sjukt konstigt att aldrig någon ny spelare kan göra riktig succé i Brynäs numera. Förr, alltifrån 60- och 70-talens allt som oftast lyckade inköp, till "modernare" tiders kap som Scerban, Tuulola, Bisset, har nyförvärven blivit stora utropstecken när de kommit till Brynäs. Så verkar det aldrig bli idag och det måste bero på nåt - eller rättare sagt nån/några. Och det är ganska lätt att räkna ut vem eller vilka det måste vara i klubbens ledning.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Peja: Mitt i förnedringsdimmorna hör jag min 9-årige son säga (vid ett av målen): Är det inte nummer 3 i Brynäs som styr in den där pucken? Så det var väl en ganska ordinär match för DJ.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Peja: Du kan ju kolla på hans betyg i GD....
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Någon som kan upplysa oss om DJs +/- från dagens match? -3 kanske?
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Peja: Andreas"Pastorn"Karlsson
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
GävleLasse: Östblom sa ju att det är slut med att lämna massa spelare hemma nu... I så fall måste han ju låna ut spelare! Skeppa iväg medelmåttor/föredettingar, ta in 1-2 stjärnspelare, säger jag..
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
GävleLasse: Det har i grund och botten egentligen inte med spelarna att göra (även fast de i högsta grad nu är medskyldiga, varför kan jag förklara på begäran). Det är dags, igen, för alla att inse att vi har ett djupare problem än vem som spelar center och vem som spelar back. Det är bara "kalle-anka plåster" på den avhuggna kropsspulsådern! Problemet ligger någonstans i klubben. (Kan också utvecklas på begäran.)
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
pastorn:
Målvakterna är bedrövligt dåliga, allsvensknivå. Ett av dom dåligaste spelarköpen Sundlöf har gjort. Koronen har inte vunnit en match åt oss. Kristan kom tillbaka, snälla.
Kommentera

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 23/10-07
Clarence: I andra änden av tabellen...Men vilka ska man sparka egentligen? Klubbdirektören? Sportchefen? Dessa två ligger väl närmast till hands. I alla fall sportchefen.

Nej låna ut några spelare, skicka ut Hauthonen och satsa på Sundström och en BRA center. Våga s a t s a sig ur detta.
Kommentera

930321 · »